{"id":3534,"date":"2022-03-15T14:56:55","date_gmt":"2022-03-15T14:56:55","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3534"},"modified":"2022-03-15T14:56:58","modified_gmt":"2022-03-15T14:56:58","slug":"2022-mercedes-gla-vs-glb","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-gla-vs-glb\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes GLA vs GLB"},"content":{"rendered":"\n

Mercedesin kompaktit Executive SUV:t myyv\u00e4t kuin hullu, ja suosituimmat niist\u00e4 ovat GLA, GLB ja GLC. Sek\u00e4 nykyinen GLA ett\u00e4 nykyinen GLB on julkaistu vasta muutama vuosi sitten, kun taas nykyinen GLC korvataan pian aivan uudella mallilla.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen on j\u00e4rkev\u00e4mp\u00e4\u00e4 harkita joko GLA:n tai GLB:n ostamista kuin GLC:n, sill\u00e4 molemmat maksavat v\u00e4hemm\u00e4n rahaa ja ovat samalla huomattavasti nykyaikaisempia. GLA on periaatteessa Mercedes A-Luokka puujaloilla, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 GLA on halvin Mercedeksen katumaasturi, mutta huono asia on se, ett\u00e4 se ei tarjoa mit\u00e4\u00e4n erikoista verrattuna A-luokkaan.<\/p>\n\n\n\n

GLB on sen sijaan houkuttelevampi tarjous, koska se on todellinen Mercedes-perhemaasturi. GLB tuntuu enemm\u00e4n erilliselt\u00e4 tuotteelta, jolla on selke\u00e4 markkina-asemointi, sill\u00e4 se tarjoaa enemm\u00e4n tilaa sek\u00e4 matkustajille ett\u00e4 lastille. GLB on sek\u00e4 korkeampi, leve\u00e4mpi ett\u00e4 pidempi, mik\u00e4 saa sen tuntumaan maasturilta, kun taas GLA on tavallinen crossover.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 molemmat Mercedesin l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturit ovat vaikuttavia, mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 GLB tarjoaa k\u00e4ytt\u00f6kelpoisemman alustan olematta kuitenkaan paljon kalliimpi kuin GLA.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLA – Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

GLA:n nykyinen, 2. sukupolvi vaikuttaa paljon lupaavammalta verrattuna vanhaan, joka oli hieman sekava. GLA250:n l\u00e4ht\u00f6hinta on 36 400 dollaria, ja siin\u00e4 on 2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, jossa on 221 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 258 hv. Se on varustettu my\u00f6s Mercedeksen 8-vaihteisella DCT-vaihteistolla ja RWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joudut maksamaan 2 000 dollaria lis\u00e4\u00e4 pyyntihinnasta. Muotoilullisesti GLA:lla on varmasti paljon yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 A-luokan viistoper\u00e4n kanssa, sek\u00e4 kokonsa ett\u00e4 muotoilunsa puolesta.<\/p>\n\n\n\n

Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 urbaanilta ja sen sis\u00e4tilat ovat ehdottomasti Mercedes-premiummerkin arvoiset. Vaikka sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4tkin upeilta, ne eiv\u00e4t tarjoa korkeinta mahdollista laatua. Tilojen suhteen GLA j\u00e4\u00e4 GLB:st\u00e4 j\u00e4lkeen l\u00e4hes kaikilla osa-alueilla.<\/p>\n\n\n\n

Voit my\u00f6s valita AMG GLA -mallit, jotka ovat todellakin hauskoja ajaa, mutta ne maksavat usein yli 55 000 dollaria, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 Mercedes GLE -keskikokoisen SUV:n perustason ostamiseen.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLB – Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason perhemaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

38 600 dollarilla voit p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 GLB:hen, joka vaikuttaa j\u00e4rkev\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 valinnalta ottaen huomioon, ett\u00e4 GLB on paljon tilavampi. GLB250:ss\u00e4 on sama voimansiirto kuin GLA:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat 2,0 litran turbonelosylinterisen nelisylinterisen, nelivetoisen ja 8-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

GLB250 4MATIC maksaa 2 000 dollaria enemm\u00e4n, ja se noudattaa samaa ideaa kuin GLA250 4MATIC. GLB on paljon parempi k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden suhteen, sill\u00e4 27,0 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa on paljon enemm\u00e4n kuin GLA:lla, joka tarjoaa vain noin 15,4 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti GLB n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu tukevammalta autolta, sill\u00e4 se on suurempi l\u00e4hes kaikissa ulottuvuuksissa. Se istuu korkeammalla, mik\u00e4 antaa sille maasturimaisemman ajokokemuksen, kun taas GLA tuntuu edelleen hieman paisuneelta GLA:lta. Muotoiluerot ovat viel\u00e4kin selvemm\u00e4t, kun valitset AMG-varustelun.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan GLB ajaa l\u00e4hes identtisesti GLA:n kanssa, mutta GLA45 AMG on todellakin joukon dynaamisin vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – GLB:ll\u00e4 saat enemm\u00e4n vastinetta rahoillesi.<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi katumaasturia ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n samanlaisia, koska ne on suunniteltu samalle alustalle ja ne hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t identtist\u00e4 Mercedeksen voimansiirtoa. Ainoat suuret erot n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ovat se, ett\u00e4 GLB tarjoaa enemm\u00e4n tilaa, maasturimaisemman ajokokemuksen ja paljon enemm\u00e4n tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

GLA tuntuu hieman dynaamisemmalta ajettavuudeltaan, sill\u00e4 se on viistoper\u00e4n ja todellisen katumaasturin v\u00e4limaastossa. Jos kuitenkin haluat dynaamisen ajokokemuksen, kannattaa valita Mercedes CLA Coupe.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan GLB vaikuttaa j\u00e4rkev\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 valinnalta, koska GLB:hen p\u00e4\u00e4semiseksi tarvittava pieni hinnankorotus on looginen. Kaiken kaikkiaan GLA on Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturi, kun taas GLB on sijoitettu perheyst\u00e4v\u00e4llisemm\u00e4ksi vaihtoehdoksi, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 GLB:n saa seitsem\u00e4npaikkaisena.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes GLA tehokkaampi kuin GLB?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka GLA:lla ja GLB:ll\u00e4 on sama voimansiirto, niiden v\u00e4lill\u00e4 on joitakin huomattavia tehokkuuseroja. GLB painaa hieman enemm\u00e4n ja sen ilmanvastuskerroin on hieman korkeampi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLA on todellakin tehokkaampi.<\/p>\n\n\n\n

Ero ei oikeastaan ole valtava, mutta vertailun vuoksi voimme sanoa, ett\u00e4 GLA on tehokkaampi auto. Ajotapa, jolla jompaakumpaa n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta ajat, vaikuttaa kuitenkin melko paljon polttoainetehokkuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes GLA suositumpi kuin GLB?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLA on jo toisessa sukupolvessa, kun taas GLB on vasta hiljattain julkistettu aivan uutena mallina, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useammat ihmiset ovat tietoisia GLA:sta. N\u00e4in ollen GLA on todellakin suositumpi, mutta t\u00e4m\u00e4 saattaa muuttua, sill\u00e4 GLB n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan t\u00e4ydellisempi tuote.<\/p>\n\n\n\n

Luksusluokan kompaktien crossover-maastureiden maailma on juuri nyt kuuma, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLB on hyv\u00e4ll\u00e4 alulla tulossa suositummaksi vaihtoehdoksi.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko 2022 Mercedes GLA ja 2022 Mercedes GLB hyvi\u00e4 maastoautoja?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Mercedes haluaa kutsua n\u00e4it\u00e4 molempia maastureiksi, ne eiv\u00e4t ole kovinkaan utilitaristisia. Niiss\u00e4 on maantiepainotteiset renkaat ja kokoonpano, joka on suunnattu kaupunki- ja maantieajoon. Vaikka n\u00e4m\u00e4 molemmat ovatkin parempia maastoautoja kuin A-luokka, on turvallista sanoa, ett\u00e4 niit\u00e4 ei ole tehty maastoajoon.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 voit ottaa n\u00e4m\u00e4 mukaan lieville maastokursseille, mutta et koskaan tunne ajavasi todellista maasturia, sill\u00e4 vain G-luokka on todellinen Mercedes-maasturi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedesin kompaktit Executive SUV:t myyv\u00e4t kuin hullu, ja suosituimmat niist\u00e4 ovat GLA, GLB ja GLC. Sek\u00e4 nykyinen GLA ett\u00e4 nykyinen GLB on julkaistu vasta muutama vuosi sitten, kun taas nykyinen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3534"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3536,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534\/revisions\/3536"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3534"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3534"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3534"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}