{"id":3543,"date":"2022-03-15T14:59:48","date_gmt":"2022-03-15T14:59:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3543"},"modified":"2022-03-15T14:59:51","modified_gmt":"2022-03-15T14:59:51","slug":"mercedes-c230n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c230n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes C230:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C230 oli tuotannossa 90-luvun lopusta 2000-luvulle, ja se oli edullisempi, s\u00e4\u00e4st\u00f6tason C-luokan sedan. Sen ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin vuonna 1997, ja se on nyky\u00e4\u00e4n suhteellisen luotettava auto, koska se on yksinkertainen ja helppo ty\u00f6st\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

C230:n toinen sukupolvi on my\u00f6s suhteellisen luotettava auto, ja niin on my\u00f6s C230:n kolmas sukupolvi. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 kaikki Mercedes-mallit tarvitsevat perusteellista huoltoa, jotta ne kest\u00e4isiv\u00e4t pitk\u00e4\u00e4n. Jos huollat ne todellakin oikein, kaikki n\u00e4m\u00e4 C230-mallit kest\u00e4v\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti satoja tuhansia kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t kuitenkaan ole ongelmattomia, ja yleisimpi\u00e4 n\u00e4it\u00e4 autoja vaivaavia ongelmia ovat jousitusongelmat, moottori- ja j\u00e4\u00e4hdytysongelmat, turvatyynyongelmat, polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4ongelmat ja k\u00e4ynnistimen solenoidiongelmat. Jotkin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat kalliimpia korjata kuin toiset, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne voivat johtaa C230:n ennenaikaiseen el\u00e4kkeelle siirtymiseen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Mercedes C230 on luotettava auto, joka kest\u00e4\u00e4 aikaa. N\u00e4it\u00e4 autoja ajetaan edelleen melko paljon ymp\u00e4ri maailmaa, mik\u00e4 on osoitus Mercedes-laadusta. T\u00e4m\u00e4 on kuitenkin mahdollista vain, jos huollat n\u00e4it\u00e4 mahdollisimman asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

C230-mallin varhaisissa sukupolvissa tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n monia jousitukseen liittyvi\u00e4 ongelmia, kuten etukierrejousien ja korroosion aiheuttamia ongelmia. My\u00f6s iskunvaimentimien kiinnikkeet ovat suhteellisen yleinen ongelma, sill\u00e4 niiden tiedet\u00e4\u00e4n halkeilevan, varsinkin jos ajat autoa pitk\u00e4\u00e4n karussa maastossa.<\/p>\n\n\n\n

Kierrejouset ovat C230:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, ja monet omistajat toteavat, ett\u00e4 korroosiolla on siin\u00e4 suuri merkitys. Joidenkin omistajien mukaan Mercedeksen olisi pit\u00e4nyt jopa antaa takaisinkutsu t\u00e4st\u00e4 asiasta, koska se on uskomattoman vaarallinen ongelma, varsinkin moottoritiell\u00e4 ajettaessa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230:n moottori- ja j\u00e4\u00e4hdytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmat Mercedes-mallit ja moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t joskus kulkevan k\u00e4si k\u00e4dess\u00e4, eik\u00e4 C230 valitettavasti ole poikkeus. Ensimm\u00e4inen moottoriin liittyv\u00e4 ongelma on vuoto, tarkemmin sanottuna \u00f6ljyvuoto. Autojen ik\u00e4\u00e4ntyess\u00e4 \u00f6ljy kuluu niiss\u00e4 yleens\u00e4 paljon nopeammin, mutta t\u00e4m\u00e4 korostuu entisest\u00e4\u00e4n, jos auto my\u00f6s vuotaa \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat jopa raportoineet, ett\u00e4 \u00f6ljyvuodoilla on taipumus tippua suoraan johdinsarjaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s johdinsarja saattaa alkaa aiheuttaa ongelmia. J\u00e4\u00e4hdytysongelmien tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s vaivaavan C230-mallia, varsinkin jos letkuja ei huolleta oikein.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230:n turvatyynyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

My\u00f6hemm\u00e4t C230-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t osittain my\u00f6s pahamaineisesta Mercedes Takata -palautuksesta. Takatan takaisinkutsu on itse asiassa edelleen k\u00e4ynniss\u00e4 joillakin alueilla, koska takaisinkutsun kohteena olleiden autojen m\u00e4\u00e4r\u00e4 on niin uskomattoman suuri. N\u00e4m\u00e4 ongelmat liittyv\u00e4t useimmiten turvatyynyyn, joka joko ei laukea tarvittaessa tai laukeaa silloin, kun sit\u00e4 ei tarvita.<\/p>\n\n\n\n

On ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, miksi Mercedes ja monet omistajat ymp\u00e4ri maata haluavat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma ratkaistaan, sill\u00e4 se voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. Mercedes on my\u00f6s sanonut, ett\u00e4 he ovat halukkaampia korjaamaan n\u00e4m\u00e4 ongelmat kosteissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4 olevissa autoissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet C230-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t edelleen n\u00e4ist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

My\u00f6hempien C230-mallien tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s vuotavan polttoainetta muutamassa erityisess\u00e4 kohdassa, kuten takaistuinten alla ja py\u00f6r\u00e4nsuojissa. T\u00e4m\u00e4 on suhteellisen tunnettu ongelma n\u00e4iss\u00e4 Mercedes C-luokan sukupolvissa, mutta ongelma on se, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 voivat todellakin olla katastrofaalisia, eik\u00e4 niiden korjaaminen ole helppoa.<\/p>\n\n\n\n

Vuodot on ensin havaittava riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, jotta ne eiv\u00e4t ole \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen ongelmallisia, ja sitten ne on vaihdettava sen j\u00e4lkeen, kun takapenkit on purettu kokonaan. Sinun on kuitenkin todellakin teht\u00e4v\u00e4 niin, jos haluat v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 tulipalon vaaran.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 -k\u00e4ynnistimen solenoidi ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

2000-luvun lopun Mercedes C230 on suhteellisen kunnollinen auto elektroniikan osalta, mutta ongelmat, kuten \u00f6ljyvuodot kaikkialla johtosarjassa, tekev\u00e4t paljon todenn\u00e4k\u00f6isemm\u00e4ksi sen, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelma vain odottaa tapahtumista. Monet omistajat ovatkin raportoineet ongelmista, jotka liittyv\u00e4t k\u00e4ynnistimen solenoidiin.<\/p>\n\n\n\n

Ne alkavat yleens\u00e4 satunnaisista moottorin tarkastusvaloista, huonosta bensan kulutuksesta ja karkeasta tyhj\u00e4k\u00e4ynnist\u00e4. Huonona puolena on se, ett\u00e4 jotkut j\u00e4lleenmyyj\u00e4t pyysiv\u00e4t muutaman tuhannen dollarin korjausta. T\u00e4m\u00e4 on todellakin ongelma n\u00e4in vanhalle ja suhteellisen halvalle autolle.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes C230 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun Mercedeksen yst\u00e4v\u00e4, sinun kannattaa hankkia W203. W203 on edelleen suhteellisen k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa aivan perustason nykytekniikkaa. Yhdistettyn\u00e4 230-moottoriin, sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaista melko pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi kaikki C230-mallit saa nyt eritt\u00e4in edulliseen hintaan. T\u00e4st\u00e4 huolimatta, jos rakastat aikakautta ja pid\u00e4t autosta, C230 on todellakin sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C230 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Monet ihmiset uskovat, ett\u00e4 W206:n kaltaiset autot ovat itse asiassa kaikkien aikojen luotettavimpia Mercedes-malleja. T\u00e4m\u00e4 ei pid\u00e4 paikkaansa, sill\u00e4 Mercedeksen tekniikan kulta-aika tuli aikaisemmin, mutta se ei tarkoita, etteiv\u00e4tk\u00f6 W206 ja muut C230 olisi luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ihin autoihin liittyy melko paljon stressaavia ja suorastaan typeri\u00e4 ongelmia, kuten edell\u00e4 mainitut \u00f6ljyvuoto-ongelmat ja Takata-kuittaukseen liittyv\u00e4t ongelmat. Jos kuitenkin kiinnit\u00e4t n\u00e4ihin kaikkiin huomiota, sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 nauttimaan C230:st\u00e4 vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko Mercedes C230 maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Varhaisia C230-malleja saa nyky\u00e4\u00e4n vain muutamalla tuhannella dollarilla, kun taas kunnollisemmat mallit maksavat tuplasti enemm\u00e4n. W206 C230 -mallit saa my\u00f6s l\u00e4hes ilmaiseksi, kun taas hyvin pidetyt, v\u00e4h\u00e4n ajetut mallit maksavat usein yli 10 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa C230:n ostaminen ei vaadi kovin suuria rahasummia, kun taas C230:n yll\u00e4pit\u00e4minen on suhteellisen helppoa. N\u00e4it\u00e4 autoja on helppo huoltaa, koska ne ovat yksinkertaisia, ja useimpien mekaanikkojen pit\u00e4isi pysty\u00e4 tekem\u00e4\u00e4n huolto helposti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C230 oli tuotannossa 90-luvun lopusta 2000-luvulle, ja se oli edullisempi, s\u00e4\u00e4st\u00f6tason C-luokan sedan. Sen ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin vuonna 1997, ja se on nyky\u00e4\u00e4n suhteellisen luotettava auto, koska se on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3543"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3544,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543\/revisions\/3544"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3543"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3543"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3543"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}