{"id":3546,"date":"2022-03-15T15:00:36","date_gmt":"2022-03-15T15:00:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3546"},"modified":"2022-03-15T15:00:40","modified_gmt":"2022-03-15T15:00:40","slug":"mercedes-c230-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c230-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes C230 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C230 oli tuotannossa vuosina 1997-2007, mutta W203 on se, josta kaikki ovat kiinnostuneita, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 sill\u00e4 on melko suosittu asema, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 W202 on nyt yksinkertaisesti liian vanha. N\u00e4in ollen, jos olet kiinnostunut Mercedes C230:n ostamisesta tai haluat yksinkertaisesti tiet\u00e4\u00e4 siit\u00e4 enemm\u00e4n, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli.<\/p>\n\n\n\n

W203 C230 on Mercedeksen perustason sedan, joka on kest\u00e4nyt ajan hammasta muotoilun osalta. C230:n tarjoama voimansiirto on my\u00f6s riitt\u00e4v\u00e4 auton kokoon ja painoon n\u00e4hden, kun taas tarjolla olevat tilat riitt\u00e4v\u00e4t useimmille ihmisille.<\/p>\n\n\n\n

Alusta ja jousitus ovat pehme\u00e4mm\u00e4ll\u00e4 puolella, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C230 on tehty ensisijaisesti niille, jotka haluavat nauttia hiljaisesta kruisailusta. Vaikka C230 on suhteellisen luotettava auto, siin\u00e4 on my\u00f6s vikoja, joita ovat tyypillisesti \u00f6ljyvuoto-ongelmat, turvatyynyongelmat, s\u00e4hk\u00f6ongelmat ja jousitusongelmat.<\/p>\n\n\n\n

C230:n saa nyt kirjaimellisesti pikkurahalla. Jos haluat kunnollisen yksil\u00f6n, joudut k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n hieman enemm\u00e4n rahaa, mutta se ei silti riit\u00e4 l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n samanlaisen, mutta nykyaikaisemman Mercedes-sedanin ostamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

C230 on saatavana joko 2,5 litran 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 204 hevosvoimaa ja 180 hevosvoimaa v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, tai 1,8 litran 4-sylinterisell\u00e4 ahdetulla moottorilla, jossa on 192 hevosvoimaa ja 191 hevosvoimaa v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Molemmat moottorikokoonpanot siirt\u00e4v\u00e4t tehonsa tielle 6-vaihteisen manuaalivaihteiston ja takavetoisen voimansiirron avulla.<\/p>\n\n\n\n

2,5 litran V6-moottorin yhdistetty kulutus on 25MPG, kun taas 1,8 litran 4-sylinterisen rivimoottorin kulutus on 26MPG. Todellisessa k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 on k\u00e4ynyt ilmi, ett\u00e4 1,8 litran moottori on tehokkaampi, ja moottorin yleinen luotettavuus on molemmissa kunnossa, jos moottoria huolletaan oikein.<\/p>\n\n\n\n

2,5 litran moottori on kuitenkin imumoottori, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on yksinkertaisempi eik\u00e4 siihen kohdistu suurta rasitusta, kun taas 1,8 litran moottori on ahdettu ja sit\u00e4 tukee v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdytin. Kummassakin tapauksessa asianmukainen huolto pit\u00e4\u00e4 huolta molemmista moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 moottorit ovat hienostuneita ja tasaisia jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan. Ne ovat my\u00f6s hiljaisia, kun taas manuaalivaihteisto kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos sen kanssa on huolellinen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

C230:n muotoilu vastaa t\u00e4ydellisesti 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun Mercedeksen muotokielt\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n aikakauden Mercedes-autot tuottavat kaikkein mersumaisimman muotoilun, koska kaikissa aidoissa Mercedes-sedaneissa on edess\u00e4 kaksi py\u00f6re\u00e4\u00e4 ajovaloa.<\/p>\n\n\n\n

Tyylik\u00e4s ja elegantti muotoilu ulottuu koko autoon, joka j\u00e4tt\u00e4\u00e4 klassisen Mercedes-siluetin. L\u00e4hes kaikki tuon aikakauden Mercedes-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t samankaltaisilta takap\u00e4\u00e4st\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C230 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin sen suuremmat E- ja S-luokan veljet.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s C230:n alusta on t\u00e4ysin linjassa tuon aikakauden Mercedes-autojen kanssa, sill\u00e4 se on pehme\u00e4 ja tasapainoinen. Vaikka C230 ei miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 ole suorituskykyinen auto, se pystyy silti kilpailemaan joidenkin nykyautojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 C230 on todellakin luotettava ja luotettava Mercedes-k\u00e4ytetty auto, mutta vain, jos huollat sit\u00e4 oikein. N\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin monimutkaisia kuin nykyajan Mercedes-autot ovat, mutta i\u00e4n huomioon ottaen ne tarvitsevat asianmukaista hoitoa, muuten ne joutuvat kamppailemaan.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 C230:een liittyvi\u00e4 ongelmia ovat k\u00e4ynnistyssolenoidin s\u00e4hk\u00f6ongelmat, jotka johtuvat yleens\u00e4 \u00f6ljyvuodosta, joka p\u00e4\u00e4see johtosarjoihin. C230 oli my\u00f6s osa pahamaineista Mercedes Takata -palautusmenettely\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 joissakin n\u00e4ist\u00e4 autoista on edelleen turvatyynyihin liittyvi\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C230 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C230:n voi saada muutamalla tuhannella dollarilla korkeamman ajokilometrin malleista, kun taas paremmin hoidetut mallit maksavat yleens\u00e4 yli 10 000 dollaria. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit ostaa puolimodernin Mercedes-kompaktin luksussedanin kohtuuhintaan.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C230 on enemm\u00e4n kuin kelvollinen, sill\u00e4 siin\u00e4 on istumapaikat jopa nelj\u00e4lle aikuiselle matkustajalle ja tavaratila, joka on riitt\u00e4v\u00e4n suuri muutamalle matkalaukulle. Kaiken kaikkiaan saat sen, mist\u00e4 maksat, mutta on my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 C-luokan sukupolvi ei ole yht\u00e4 tilava kuin nykyinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes C230 mukava ajaa?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C230 on melko mukava auto ajaa, jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan, koska se on kevyt, siin\u00e4 on yleens\u00e4 paksut renkaat ja se on eritt\u00e4in hyvin vaimennettu. C230:n jousitus on my\u00f6s pehme\u00e4mm\u00e4ll\u00e4 puolella, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C230 on todellakin s\u00e4\u00e4detty mukavuutta ajatellen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 C-luokan sukupolvi ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyvin eristetty kuin seuraavat sukupolvet, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole yht\u00e4 hiljainen. Kaiken kaikkiaan C230 on mukava auto matkustaa, varsinkin verrattuna moniin muihin tuon aikakauden luksusautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C230 turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C230 on kokoonsa ja ik\u00e4\u00e4ns\u00e4 n\u00e4hden turvallinen auto. 2000-luvun loppupuolella turvallisuudesta on tullut jo valtava myyntivaltti premium-merkeille, joten Mercedes pyrki tekem\u00e4\u00e4n autostaan mahdollisimman turvallisen.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 on aina syyt\u00e4 kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota siihen, onko turvatyynyt vaihdettu Takata-turvatyynyjen takaisinkutsun j\u00e4lkeen. Lis\u00e4ksi n\u00e4iden C230-mallien jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 oli hieman ep\u00e4varma, joten my\u00f6s se on hyv\u00e4 tarkistaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C230 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C230 on hankittu maku, sill\u00e4 ei ole kovinkaan monia loogisia syit\u00e4, miksi nykyinen autoilija harkitsisi t\u00e4llaisen auton ostamista. Syy siihen, miksi ihmiset ostavat t\u00e4llaisia autoja, on se, ett\u00e4 ne joko muistuttavat heit\u00e4 menneisyydest\u00e4\u00e4n tai koska he yksinkertaisesti innostuvat niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 on sinun k\u00e4sityksesi, onko C230 todellakin sen arvoinen vai ei. Jos haluat tiet\u00e4\u00e4, onko se pyydetyn hintansa arvoinen luotettavuuden ja k\u00e4ytett\u00e4vyyden osalta, vastaus on kyll\u00e4, C230 on sen arvoinen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C230 oli tuotannossa vuosina 1997-2007, mutta W203 on se, josta kaikki ovat kiinnostuneita, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 sill\u00e4 on melko suosittu asema, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 W202 on nyt yksinkertaisesti liian<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3546"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3546"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3546\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3547,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3546\/revisions\/3547"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3546"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3546"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3546"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}