{"id":3558,"date":"2022-03-15T15:10:15","date_gmt":"2022-03-15T15:10:15","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3558"},"modified":"2022-03-15T15:10:18","modified_gmt":"2022-03-15T15:10:18","slug":"mercedes-ml320-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-ml320-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes ML320 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes ML320 oli tuotannossa vuosina 1997-2005 ensimm\u00e4isen W163-sukupolven ajan, ja sit\u00e4 seurannut ML320 oli W164, jonka tuotanto lopetettiin vuonna 2011. ML320:n ensimm\u00e4inen sukupolvi on nyt melko vanha auto eik\u00e4 se ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n luotettavin mahdollinen, kun taas W164 on edelleen kelpo auto.<\/p>\n\n\n\n

Molemmissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 6-sylinterist\u00e4 moottoria, jossa on yli 200 hv, AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ja automaattivaihteistoa. 1. sukupolven ML320 on saatavilla my\u00f6s 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla tietyill\u00e4 markkinoilla. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ML320:n moottorit ovat tasaisia ja sopivat n\u00e4in suureen autoon, mutta niiss\u00e4 on ongelmia j\u00e4\u00e4hdytyksen ja hihnapy\u00f6rien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti ML:n 1. sukupolvi on kesy ja yksinkertainen, kun taas 2. sukupolvi on paljon aggressiivisempi ja utilitaristisempi sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Alusta ja jousitus on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity mukavuuspuolelle, mutta se ei tarkoita, etteik\u00f6 ML olisi hyv\u00e4 maastoauto.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan molemmat n\u00e4ist\u00e4 autoista saa todella houkuttelevaan hintaan, mutta korkeat yll\u00e4pitokustannukset ja luotettavuusongelmat antavat yleens\u00e4 toisenlaisen kuvan. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n molemmat autot ovat eritt\u00e4in tilavia useimmille ihmisille, sek\u00e4 istuin- ett\u00e4 tavaratilan osalta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML320 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

ML320:n ensimm\u00e4isess\u00e4 sukupolvessa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3,2-litraista V6-moottoria, jossa on 218 hv ja 228 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Siin\u00e4 on pysyv\u00e4 AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4, joka tekee siit\u00e4 my\u00f6s varteenotettavan maastokelpoisen. ML320:n 1. sukupolven vakiovaihteistovaihtoehto on 5-vaihteinen automaatti, joka sopii W163 ML320:n luonteeseen melko kelvollisesti.<\/p>\n\n\n\n

ML320:n toisessa sukupolvessa, W164-sukupolvessa, k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n uudistettua versiota samasta moottorista tarjotakseen 3,5 litran iskutilavuuden, joka riitt\u00e4\u00e4 272hv:n ja 258lb-ft:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiin. W164 tarjoaa my\u00f6s kehittyneemm\u00e4n ja tehokkaamman 7-vaihteisen automaattivaihteiston ja pysyv\u00e4n AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven ML320:n yhdistetty kulutus on noin 17MPG, mik\u00e4 ei ole kovinkaan tehokas, kun taas toisen sukupolven kulutus on 20MPG. Kaiken kaikkiaan n\u00e4ill\u00e4 autoilla on ajettava melko hillitysti, jotta 17 tai 20MPG:n kulutusta voi todella kokea.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML320 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

ML320:n ensimm\u00e4inen sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko yksinkertaiselta ja kesylt\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole kovinkaan komentava. AMG-versioilla on kuitenkin tapana pirist\u00e4\u00e4 ulkoista muotoilua ja tehd\u00e4 siit\u00e4 komentavampi, maasturimaisempi.<\/p>\n\n\n\n

ML320:n toinen sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon komentavammalta ja ylellisemm\u00e4lt\u00e4 vahvoilla kintereill\u00e4 ja ilmaistuilla lanteilla. Sis\u00e4tiloissa on molemmissa nahkapenkit ja nokkelasti suunnitellut kytkimet, mutta 2. sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaiken kaikkiaan paljon ylellisemm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat on suunniteltu mukaviksi perhemaastureiksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne tarjoavat hillityn ja rauhallisen ajokokemuksen. Niiss\u00e4 esiintyy melko paljon korin kallistelua ja jarrutuksen aikana tapahtuvaa kallistelua, mink\u00e4 vuoksi ne eiv\u00e4t ole halukkaita suorituskykyiseen ajamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML320 – Luotettavuus ja mahdolliset ongelmatekij\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

ML320:n ensimm\u00e4inen sukupolvi ei ole kaikkein luotettavin katumaasturi, ei edes l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n. Toinen sukupolvi on kuitenkin todellakin parempi, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan oikein ja ajoissa. Niin tai n\u00e4in, sinun on pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 molemmilla on taipumus kokea kaikenlaisia moottoriin liittyvi\u00e4 ongelmia, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia ja s\u00e4hk\u00f6ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Ilmajousituksella varustetut mallit ovat my\u00f6s kyseenalaisia ilman asianmukaista huoltoa, kun taas kaikenlaiset vuodot voivat my\u00f6s aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Kumpikaan n\u00e4ist\u00e4 kahdesta ei ole luotettavuuden mestari, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on huollettava niit\u00e4, jos haluat niiden kest\u00e4v\u00e4n ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML320 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

ML320:n ensimm\u00e4isen sukupolven saa pikkurahalla, mutta huoltokustannukset voivat helposti mit\u00e4t\u00f6id\u00e4 sen jo vuodessa. Toisen sukupolven hinta on kohtuullisempi, joten sellaisen saa helposti 10 000 dollarilla. Sinun on kuitenkin ostettava uudempi malli, jossa on v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4, jos haluat sen p\u00e4ivitt\u00e4iseksi ajokiksi. N\u00e4m\u00e4 maksavat muutaman tonnin ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n ML320 on enemm\u00e4n kuin kelvollinen, olipa kyseess\u00e4 sitten W163- tai W164-sukupolvi. Tilaa on runsaasti jopa viidelle matkustajalle, ja my\u00f6s tavaratila on enemm\u00e4n kuin kunnollinen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa ML320?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa harkita W164 ML320:n ostamista, mutta vain jos haluat sen, pid\u00e4t siit\u00e4 ja pystyt yll\u00e4pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sit\u00e4 kunnolla. 1. sukupolven ML320 ei ole oikeastaan kovinkaan hyv\u00e4, varsinkin jos siin\u00e4 on paljon kilometrej\u00e4 kellossa. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 n\u00e4ill\u00e4 autoilla ajetaan yleens\u00e4 niin kauan, ett\u00e4 py\u00f6r\u00e4t putoavat irti, mahdollisuudet l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sellainen, jossa on v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4, ovat rajalliset, ainakaan halpaan hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa siis keskitty\u00e4 2. sukupolven ML320:een. Se on paljon luotettavampi ja sit\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 viel\u00e4 nyky\u00e4\u00e4nkin.<\/p>\n\n\n\n

Onko ML320 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat ML320-sukupolvet ovat ik\u00e4\u00e4ns\u00e4 n\u00e4hden turvallisia. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne tarjoavat panssarivaunumaista rakennelaatua, vaikka niist\u00e4 puuttuvatkin kaikki nykyaikaiset turvavarusteet. ML320:n toinen sukupolvi on paljon turvallisempi, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole yht\u00e4 turvallinen kuin useimmat nykyaikaiset katumaasturit.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes on aina keskittynyt tekem\u00e4\u00e4n turvallisia autoja, eiv\u00e4tk\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ole poikkeuksia. Jos kuitenkin haluat turvallisimman Mercedes-maasturikokemuksen maksamatta valtavia summia rahaa, kolmannen sukupolven ML-luokan pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko ML320 hyv\u00e4 maasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat ML320-sukupolvet p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t maastossa, mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 kumpikaan n\u00e4ist\u00e4 kahdesta ei ole varsinainen maastoauto. Ne on suunniteltu ja rakennettu maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, koulumatkoille, moottoritiell\u00e4 ajeluun ja jalkapalloharjoituksiin. Ne ovat syntyneet viett\u00e4m\u00e4\u00e4n aikaansa maantiell\u00e4, vaikka ne hengitt\u00e4v\u00e4tkin maastokursseilla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 tuskin kukaan haluaa eik\u00e4 aio vied\u00e4 ylellist\u00e4 Mercedes-maasturia maastoon, ja Mercedes tiet\u00e4\u00e4 my\u00f6s, ett\u00e4 useimmat Mercedes-maasturien omistajat haluavat mukavuutta, hiljaisuutta ja vaivatonta suorituskyky\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes ML320 oli tuotannossa vuosina 1997-2005 ensimm\u00e4isen W163-sukupolven ajan, ja sit\u00e4 seurannut ML320 oli W164, jonka tuotanto lopetettiin vuonna 2011. ML320:n ensimm\u00e4inen sukupolvi on nyt melko vanha auto eik\u00e4 se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3558"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3558"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3558\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3560,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3558\/revisions\/3560"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3558"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3558"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3558"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}