{"id":3617,"date":"2022-03-30T09:32:58","date_gmt":"2022-03-30T09:32:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3617"},"modified":"2022-03-30T09:33:01","modified_gmt":"2022-03-30T09:33:01","slug":"onko-volkswagen-arteon-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-arteon-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Arteon hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

VW Arteon on tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio VW Passatista, jonka tuotanto loppuu pian. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Arteon tulee olemaan VW:n ainoa premium-sedan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voisi mahdollisesti ker\u00e4t\u00e4 paljon enemm\u00e4n kiinnostusta premium-sedanien ostajien keskuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin mielest\u00e4 Arteon ei kuitenkaan ole premium-hintansa arvoinen, kun taas toiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 Audi A5:n tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 ja kaiken kaikkiaan paremman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 versiona. Arteonin voimansiirtovaihtoehdot ovat kaikki voimakkaita, tehokkaita ja hienostuneita, mik\u00e4 saa sen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n Audi A5:n budjettiyst\u00e4v\u00e4llisemm\u00e4lt\u00e4 versiolta.<\/p>\n\n\n\n

Arteonin ulkoinen muotoilu on todenn\u00e4k\u00f6isesti Arteonin paras puoli, sill\u00e4 auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristiselta ja upealta. Sis\u00e4tilojen muotoilu on hieman hillitympi, sill\u00e4 se ei eroa kovin paljon edes VW Golfista. Arteon on urheilullinen 4-ovinen coupe, mutta se ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 urheiluauto.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan Arteon on kunnollinen, mutta se k\u00e4rsii melko erikoisista ongelmista. Se on my\u00f6s sedan, jolla on markkinoiden suurin tavaratila, ja my\u00f6s sis\u00e4tilat ovat luokassaan keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmat. Voidaan sanoa, ett\u00e4 Arteon on todellakin todella hyv\u00e4 auto, mutta se kilpailee premium-kilpailijoiden kanssa.<\/p>\n\n\n\n

VW Arteon – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

VW Arteonin bensiinimoottorivalikoima alkaa 1,5 litran 4-sylinterisell\u00e4 TSI-moottorilla, jossa on 150 hv. Seuraavana on 2.0L 4-sylinterinen TSI-moottori 190hv:ll\u00e4, kun taas tehokkain Arteonin bensiinimoottori on sama 2.0L 4-sylinterinen 280hv:ll\u00e4 R-mallissa. Arteonin dieselmoottorivalikoima koostuu 2,0 litran 4-sylinterisest\u00e4 TDI-moottorista, jossa on joko 150 hv, 190 hv tai 240 hv.<\/p>\n\n\n\n

Arteonista on saatavana my\u00f6s yksi hybridiversio, jonka voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 1,4 litran TSI-nelisylinterinen nelisylinterinen moottori ja s\u00e4hk\u00f6moottori, joiden yhteisteho on 220 hv. Bensiinik\u00e4ytt\u00f6isen 2,0 litran Arteonin kulutus on jopa 35MPG, dieselmoottorin 2,0 litran kulutus on jopa 45MPG ja 1,4 litran hybridin kulutus on jopa 214MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Arteon-versioissa on VW:n oma 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Arteonin perustason mallit ovat FWD-autoja, kun taas korkeamman hintaluokan mallit ovat saatavilla my\u00f6s VW 4Motion AWD -tekniikalla. Kaiken kaikkiaan Arteonin voimansiirtovaihtoehdot ovat tehokkaita, hienostuneita ja luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

VW Arteon – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Arteonin luultavasti vahvin puoli on ulkoinen muotoilu, joka huokuu hienostuneisuutta, ylellisyytt\u00e4 ja futurismia, jota VW:ll\u00e4 on tapana kuvata parhaiten. Aggressiivinen etuosa yhdistettyn\u00e4 upeisiin LED-valoihin her\u00e4tt\u00e4\u00e4 varmasti huomiota jopa kalliimpien autojen seurassa. Arteon on saatavana my\u00f6s Shooting Brake -versiona, mik\u00e4 erottaa sen entisest\u00e4\u00e4n joistakin kilpailijoistaan.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tiloiltaan Arteon ei ole kovin lupaava, sill\u00e4 monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 liian Golf-maisena. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 VW Golfissa olisi huonot sis\u00e4tilat, mutta Golf on l\u00e4hes puolet halvempi. Niin tai n\u00e4in, joitakin premium-materiaaleja on siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta kokonaiskokemus riippuu suuresti valitsemistasi vaihtoehdoista.<\/p>\n\n\n\n

Arteonin jousitus ja alustan viritys tekev\u00e4t siit\u00e4 dynaamisen, mutta ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin paljon kuin joidenkin baijerilaisten serkkujensa. J\u00e4ykemm\u00e4ll\u00e4 jousituksella varustetut R-Line-mallit tuntuvat ketter\u00e4mmilt\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t koskaan pysty kilpailemaan BMW:n 4-sarjan kaltaisten mallien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

VW Arteon – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

VW Arteon vaikuttaa my\u00f6s kohtuullisen luotettavalta autolta, mutta joitakin ongelmia on syyt\u00e4 mainita. Ensinn\u00e4kin Arteonilla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 jarruj\u00e4rjestelm\u00e4ongelmista, jousitusongelmista, verhoilu- ja varusteongelmista, kattoluukkuongelmista ja hybridij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Arteonin luotettavuudesta ei tiedet\u00e4 liikaa, koska Arteon ei ole niin suosittu kuin jotkut muut VW-mallit ovat. Joka tapauksessa useimmat omistajat toteavat, ett\u00e4 Arteon on luotettava auto, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti kest\u00e4\u00e4 ajan hammasta.<\/p>\n\n\n\n

VW Arteon – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit saada k\u00e4ytetyn VW Arteonin 29 000 ja 50 000 dollarin v\u00e4lilt\u00e4 riippuen mallivuodesta, moottoreista, varustelistasta ja yleiskunnosta. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla Arteon kilpailee suoraan Audi A5:n kanssa, mik\u00e4 tekee Arteonin arvioinnista hieman vaikeaa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Arteon on kuningas, koska mik\u00e4\u00e4n muu 4-ovinen sedan ei tarjoa samankokoista tavaratilaa kuin Arteonissa. Lis\u00e4ksi Arteon on johtava my\u00f6s jalkatilan suhteen, vaikka p\u00e4\u00e4ntilassa ei olekaan mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Arteon sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Arteon sijoittuu todella kilpailukykyiseen seuraan, sill\u00e4 se kilpailee esimerkiksi Audi A5 Sportbackin, BMW 4-sarjan Gran Coup\u00e9n ja Mercedes Benz C-luokan kanssa. Kaikilla n\u00e4ill\u00e4 kolmella on premium-merkki, vahvemmat moottorit ja parempi j\u00e4lleenmyyntiarvo.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta VW Arteon alittaa hieman kaikki kolme edell\u00e4 mainittua autoa hinnan osalta, mutta ei niin paljon, ett\u00e4 ero olisi niin suuri. Sin\u00e4ns\u00e4 Arteon on sen arvoinen, jos todella pid\u00e4t siit\u00e4, mit\u00e4 se tarjoaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut VW Arteonin ostamisesta, turvallisuudesta ei kannata olla liian huolissaan, sill\u00e4 Arteon on kaiken kaikkiaan todella turvallinen auto. Arteoniin on saatavana kaikki nykyaikaiset turvavarusteet, mutta useimmat niist\u00e4 ovat osa melko kalliita lis\u00e4varustepaketteja.<\/p>\n\n\n\n

Arteon on viiden t\u00e4hden auto t\u00f6rm\u00e4yssuojauksen osalta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 useimpien ihmisten turvallisuustarpeet nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon parempi kuin VW Passat?<\/h3>\n\n\n\n

VW Arteon on Passatille sama kuin Audi A5 Audi A4:lle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne perustuvat suunnilleen samalle alustalle, ja ainoa ero on ajokokemuksessa ja muotoilussa. VW Arteon on tyydytt\u00e4v\u00e4mpi paketti Passatiin verrattuna, mutta erot ovat marginaalisia.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t enemm\u00e4n Arteonin ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, kun taas Passatista pit\u00e4v\u00e4t enemm\u00e4n hillityst\u00e4 ulkomuodosta, joka ei huuda niin paljon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW Arteon on tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio VW Passatista, jonka tuotanto loppuu pian. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Arteon tulee olemaan VW:n ainoa premium-sedan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voisi mahdollisesti ker\u00e4t\u00e4 paljon enemm\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3618,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3617"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3617"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3617\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3619,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3617\/revisions\/3619"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3618"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3617"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3617"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3617"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}