{"id":3620,"date":"2022-03-30T09:36:35","date_gmt":"2022-03-30T09:36:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3620"},"modified":"2022-03-30T09:36:39","modified_gmt":"2022-03-30T09:36:39","slug":"volkswagen-atlas-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-atlas-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Atlas yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Atlas\/Teramont on VW:n suurin katumaasturi, joka on rakennettu VAG:n omalle MQB-alustalle. Atlas on jonkinlainen korvaaja VW Touaregille, sill\u00e4 vuoden 2016 Atlas on nyt ainoa Pohjois-Amerikassa tarjottu suuri VW:n katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Atlas kilpailee Mercedes GLE:n, BMW X5:n, Audi Q7:n ja kaikkien muiden keskikokoisten ja suurten luksusmaastureiden kanssa. Atlas hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 klassista laatikkomaista suuren katumaasturin muotoa, ja sit\u00e4 on saatavana useina eri varusteluina. VW my\u00f6s virkisti Atlaksen mallivuodeksi 2021, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on juuri valmistunut tuotantolinjalta.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan luotettavuuden suhteen kaikenlaista, mutta n\u00e4in on usein suurten monimutkaisten luksusmaastureiden kohdalla. Yleisimpi\u00e4 VW Atlaksen ongelmia ovat vialliset polttoainesuuttimet, moottorin sammumisongelmat, j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodot, polttoainepumppuongelmat ja vialliset kellojouset.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin VW Atlaksen ongelmien korjaaminen voi maksaa muutamia tuhansia dollareita, kun taas toiset ongelmat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 liioiteltuja. Kaiken kaikkiaan kannattaa olla varovainen, jos olet hankkimassa t\u00e4llaista autoa, sill\u00e4 huollon puutteiden tiedet\u00e4\u00e4n tekev\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 autoista pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 eritt\u00e4in kalliita omistaa.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – polttoainesuuttimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Koska Atlas k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 lukuisia suorasuihkumoottoreita, se tarvitsee kunnolla toimivat polttoainesuuttimet. Atlaksesta l\u00f6ytyv\u00e4t ruiskut ovat kuitenkin alttiita halkeilemaan tai jopa vuotamaan. Kun n\u00e4in tapahtuu, hapen ja polttoaineen suhde menee t\u00e4ysin sekaisin, mik\u00e4 voi aiheuttaa joko pieni\u00e4 tai eritt\u00e4in vakavia moottorivaurioita.<\/p>\n\n\n\n

Muista tarkastaa ruiskut sek\u00e4 silm\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4isesti ett\u00e4 korkealaatuisella diagnostiikkaty\u00f6kalulla, sill\u00e4 usein on vaikeaa selvitt\u00e4\u00e4, mik\u00e4 ruisku aiheuttaa kaikki ongelmat. Joka tapauksessa sinun on toimittava nopeasti, sill\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n jatkuvat ongelmat injektoreissa voivat mahdollisesti tuhota moottorin kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Moottorin sammumisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet VW Atlaksen omistajat ovat raportoineet autojensa k\u00e4rsiv\u00e4n jauhavista \u00e4\u00e4nist\u00e4 aina moottorin sammuttamisen yhteydess\u00e4, mik\u00e4 on todella huolestuttavaa ottaen huomioon, ett\u00e4 Atlas on suhteellisen uusi auto. Monet omistajat ottivat yhteytt\u00e4 VW:hen, mutta VW vastasi sanomalla, ett\u00e4 n\u00e4iden \u00e4\u00e4nien kuuleminen on normaalia, mik\u00e4 ei todellakaan pid\u00e4 paikkaansa.<\/p>\n\n\n\n

On k\u00e4ynyt ilmi, ett\u00e4 ongelma on j\u00e4ljitetty momentinmuuntimessa sijaitsevan jousen omituisiin ongelmiin. Joidenkin VW-asiantuntijoiden mukaan t\u00e4m\u00e4 ei oikeastaan ole ongelma, joka voisi aiheuttaa mink\u00e4\u00e4nlaisia vaurioita, mutta kukaan ei halua kokea sit\u00e4 suuressa, kalliissa ja suhteellisen uudessa autossa.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – J\u00e4\u00e4hdytysnestevuodot<\/h2>\n\n\n\n

Monet VW Atlaksen omistajat ovat my\u00f6s raportoineet Atlas-malliensa k\u00e4rsiv\u00e4n j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodoista. J\u00e4\u00e4hdytysneste on t\u00e4rke\u00e4 neste, jonka teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on varmistaa, ett\u00e4 moottori toimii aina oikeassa l\u00e4mp\u00f6tilassa. Se my\u00f6s voitelee moottorin ja puhdistaa sen. Jos j\u00e4\u00e4hdytysneste vuotaa, kaikki n\u00e4m\u00e4 suojaavat ominaisuudet menetet\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 asettaa moottorin suureen vaaraan.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut VW-mekaanikot sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on normaalia, mutta todellisuudessa n\u00e4in ei ole. VW:n tiedet\u00e4\u00e4n korjaavan t\u00e4m\u00e4n, jos Atlasisi kuuluu takuun piiriin. Muista siis tarkistaa, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnestetasot ovat vakiot. Jos n\u00e4in ei ole, vie auto korjaamolle mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Polttoainepumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainepumpun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on toimittaa moottorille jatkuvasti tarvittavaa polttoainetta, jotta auto voi liikkua. Jos polttoainepumppu alkaa aiheuttaa ongelmia, autoa ei saa k\u00e4ynnistetty\u00e4 tai se todenn\u00e4k\u00f6isesti sammuu. Joka tapauksessa viallinen polttoainepumppu tekee autosta ajokelvottoman.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumppu ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole useimmissa autoissa kuluva osa, joten sen ei pit\u00e4isi vioittua vain muutaman vuoden vanhassa autossa.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Kellonjousen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kellojousiongelma on suhteellisen yleinen ongelma monissa VAG-tuotteissa, joissa ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 alkaa k\u00e4rsi\u00e4 narisevista \u00e4\u00e4nist\u00e4 aina, kun ohjauspy\u00f6r\u00e4 lukitaan t\u00e4ysin. Ongelma on se, ett\u00e4 jos kellojousi todellakin pett\u00e4\u00e4, se todenn\u00e4k\u00f6isesti sotkee kaikki ohjaukseen liittyv\u00e4t j\u00e4rjestelm\u00e4t, kuten vakionopeudens\u00e4\u00e4timen, turvatyynyt ja monet muut komponentit.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 korvaava kellojousi maksaa noin 600 dollaria, mit\u00e4 kukaan ei halua k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 suhteellisen uuteen autoon. Jos autollasi on takuu, muista tiedustella kellojousen vaihtamista takuun puitteissa. Jos he eiv\u00e4t ole valmiita tekem\u00e4\u00e4n niin, sinun kannattaa painostaa heit\u00e4 hieman ennen kuin he tekev\u00e4t niin, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ei ole normaalia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Atlas hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, kenelt\u00e4 kysyt. Joidenkin mielest\u00e4 VW Atlas on loistava auto ja se tarjoaa hyv\u00e4\u00e4 vastinetta, varsinkin kun sit\u00e4 verrataan joihinkin sen kalliimpiin saksalaisiin kilpailijoihin. Toisaalta jotkut sanovat, ett\u00e4 Atlas ei ole hintansa arvoinen, koska se maksaa v\u00e4hemm\u00e4n kuin jotkut saksalaiset kilpailijansa, mutta sen yll\u00e4pito maksaa enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, on mahdotonta sanoa, ett\u00e4 Atlas on huono auto, koska se on VW:n lippulaivamaasturi. Suurten katumaastureiden ongelmat ovat yleisi\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Atlas ei poikkea mitenk\u00e4\u00e4n X5:n, GLE:n tai Q7:n kaltaisista autoista.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Atlas huollettava?<\/h3>\n\n\n\n

VW Atlas on tosiaan eritt\u00e4in huoltovarma, mutta niin ovat monet t\u00e4m\u00e4n segmentin autot. Jotta suuri luksusmaasturi olisi t\u00e4ysin toimintakykyinen viel\u00e4 vuosikymmenten k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeenkin, se tarvitsee jatkuvaa ja perusteellista huoltoa. Ei ole helppo sanoa, kuinka kallis Atlas voi olla, mutta se on varmasti siell\u00e4 ylh\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta Atlas kannattaa huoltaa jo varhaisessa vaiheessa, jottei my\u00f6hemmin kuluisi valtavia summia rahaa. T\u00e4llaiset autot ovat eritt\u00e4in huoltovarmoja, koska ne tarjoavat enemm\u00e4n kuin useimmat autot.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Atlas turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Atlas on viiden t\u00e4hden auto turvallisuuden osalta. L\u00e4hes kaikki nykyaikaiset ohjelmalliset turvaj\u00e4rjestelm\u00e4t l\u00f6ytyv\u00e4t Atlasista, mutta monet niist\u00e4 ovat osa kalliita paketteja. Atlas on suurin piirtein samalla tasolla kuin kaikki muut luksusmaasturit, joten turvallisuus ei ole lainkaan ongelma.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Atlas\/Teramont on VW:n suurin katumaasturi, joka on rakennettu VAG:n omalle MQB-alustalle. Atlas on jonkinlainen korvaaja VW Touaregille, sill\u00e4 vuoden 2016 Atlas on nyt ainoa Pohjois-Amerikassa tarjottu suuri VW:n katumaasturi.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3621,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3620"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3620"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3620\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3622,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3620\/revisions\/3622"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3621"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3620"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3620"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3620"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}