{"id":3623,"date":"2022-03-30T09:37:49","date_gmt":"2022-03-30T09:37:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3623"},"modified":"2022-03-30T09:37:52","modified_gmt":"2022-03-30T09:37:52","slug":"onko-volkswagen-atlas-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-atlas-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Atlas hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

VW Atlas on keskikokoinen luksusmaasturi, jota on valmistettu vuodesta 2016, jolloin se korvasi kuuluisan VW Touaregin. Atlas tunnetaan tietyill\u00e4 markkinoilla my\u00f6s nimell\u00e4 VW Teramont, ja nykyinen Atlas\/Teramont on hiljattain uudistettu vuonna 2021, mik\u00e4 teki siit\u00e4 yhdenmukaisen kaikkien muiden keskikokoisten luksus-SUV:ien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlaksen voimansiirtovalikoima alkaa muutamasta 4-sylinterisest\u00e4 moottorista ja se ulottuu aina suureen V6:een asti. Atlas on joko FWD- tai AWD-auto riippuen siit\u00e4, mink\u00e4 moottorin valitset. Lis\u00e4ksi Atlas on yhdistetty 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon, jolla voidaan maksimoida hy\u00f6tysuhde suorituskyvyn k\u00e4rsim\u00e4tt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 amerikkalaistuneemmalta VW Touaregilta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se lainaa tiettyj\u00e4 muotoiluvivahteita, jotka tunnetusti myyv\u00e4t Yhdysvaltain markkinoilla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Atlas on laatikkomaisempi ja t\u00e4ynn\u00e4 kromiosia. My\u00f6s jousitus ja alusta on viritetty mukavaksi ja rentouttavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Atlas on kaikenlaista, sill\u00e4 jotkin mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan eritt\u00e4in ongelmallisia, kun taas toiset ovat paljon luotettavampia. Lis\u00e4ksi Atlas on my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto ja samalla kilpailukykyisempi hinnaltaan kuin jotkut sen t\u00e4rkeimm\u00e4t kilpailijat. Kaiken kaikkiaan Atlas on todellakin todella hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

VW Atlaksen moottorivalikoima alkaa 2,0 litran 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 235 hv ja tehokkain ja suosituin moottori on 3,6 litran V6, jossa on 276 hv. Molemmat on yhdistetty tunnettuun VAG:n 8-vaihteiseen Tiptronic-momenttimuunninvaihteistoon, joka sopii hienosti Atlaksen rentoon luonteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Atlas ei ole auto, jota ei koskaan pit\u00e4isi konfiguroida FWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, sill\u00e4 on hieman outoa ajaa keskikokoisella luksusmaasturilla, jota py\u00f6ritt\u00e4v\u00e4t vain kaksi etupy\u00f6r\u00e4\u00e4. Loppujen lopuksi VW Atlas on maastoauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ei ole juuri mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 hankkia sit\u00e4 FWD-ajovoimansiirrolla.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuuden kannalta 2.0L FWD 4-sylinterinen SE-malli saavuttaa jopa 23MPG yhdistetyn kulutuslukeman, kun taas 4MOTION 2.0L SE 4-sylinterisen mallin kulutuslukema on 22MPG, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 l\u00e4hes identtiset, mik\u00e4 tekee tarpeettomaksi valita pelkk\u00e4 FWD-asennus.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkaampi V6-malli voi tuottaa 19MPG, ja se on muutenkin saatavilla vain 4MOTION-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4. Kaiken kaikkiaan Atlasiin pit\u00e4isi saada my\u00f6s tehokkaampi V8-malli, mutta VW j\u00e4tti sen tekem\u00e4tt\u00e4 pit\u00e4\u00e4kseen hinnan alhaalla eik\u00e4 halunnut suututtaa kalliimpia Audi-, Porsche- ja Bentley-kilpailijoita.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Uudelleen suunniteltu VW Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta verrattuna edelliseen sukupolveen, joka n\u00e4ytti paisuneelta VW Tiguanilta. Atlas on suunniteltu n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n futuristiselta, halutulta ja ylelliselt\u00e4. My\u00f6s sis\u00e4tilojen muotoilu noudattelee samanlaista linjaa, vaikka ero Atlaksen ja joidenkin edullisempien VW-tuotteiden v\u00e4lill\u00e4 on minimaalinen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan sek\u00e4 VW Atlaksen ulko- ett\u00e4 sis\u00e4tilojen muotoilu on hyvin riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 enemm\u00e4n rahaa, jotta auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mahdollisimman hyv\u00e4lt\u00e4. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 useimmissa nettivideoissa ja -kuvissa esitell\u00e4\u00e4n hyvin spesifioituja esimerkkej\u00e4, on mahdollista, ett\u00e4 pettynyt on sellainen, josta puuttuu kaikki tarvittava varustus.<\/p>\n\n\n\n

Atlaksen jousituksen ja alustan viritys on t\u00e4ysin keskittynyt mukavuuteen, hienostuneisuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen. Riippumatta siit\u00e4, mink\u00e4 varustetason valitset, kaikki niist\u00e4 eiv\u00e4t oikeastaan pysty tarjoamaan kovinkaan paljon maastokelpoisuutta. Tosiasia on, ett\u00e4 useimmat VW Atlaksen ostajat eiv\u00e4t v\u00e4lit\u00e4 maastokelpoisuudesta.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

VW Atlaksessa on luotettavuuden suhteen suuria eroja, sill\u00e4 jotkin mallit ovat paljon parempia kuin toiset. Yleisimpi\u00e4 VW Atlaksen ongelmia ovat vialliset ruiskutussuuttimet, moottorin sammumisongelmat, kaikenlaiset vuodot, polttoainepumpun ongelmat ja vialliset ohjauksen kellojouset.<\/p>\n\n\n\n

Atlaksen tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s menev\u00e4n renkaiden l\u00e4pi h\u00e4lytt\u00e4v\u00e4\u00e4 vauhtia. Niin tai n\u00e4in, Atlas on huollettava, jos haluat, ett\u00e4 se on pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 hallittavissa. T\u00e4m\u00e4 on suuri ylellinen monimutkainen katumaasturi, joka tarvitsee jatkuvaa huoltoa, ilman sit\u00e4 monet asiat voivat menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n\n\n\n

VW Atlas – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit saada VW Atlaksen jo 15 000 dollarilla, jos olet valmis ottamaan riskin korkeampikilometrisell\u00e4 pre-facelift-mallilla. Korkeamman hintaluokan mallit maksavat joskus nelj\u00e4 kertaa enemm\u00e4n, mik\u00e4 korostaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4, ett\u00e4 Atlas on todella riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista.
K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4 Atlasissa on jopa seitsem\u00e4n istuinta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se maksimoi istuintilan. N\u00e4kyvyys on hyv\u00e4, samoin tavaratila.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Atlas sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Atlas on varmasti puutteellinen verrattuna moniin muihin keskikokoisiin luksusmaastureihin, mutta se korvaa sen hinnallaan. Sin\u00e4ns\u00e4 Atlas on todellakin sen arvoinen, jos olet t\u00e4llaisen auton per\u00e4ss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 segmentti on kovasti kilpailtu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tarjolla on monia hyvi\u00e4 vaihtoehtoja.<\/p>\n\n\n\n

Atlas on kuitenkin eritt\u00e4in k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ja se tasapainottaa kustannuksia ja ylellisyytt\u00e4 paremmin kuin useimmat t\u00e4m\u00e4n segmentin autot.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Atlas turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Atlaksella on erinomainen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokitus, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella turvallinen auto. VW tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 useimmat Atlaksen ostajat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 perheen kuljetusautona, ja siksi he tekiv\u00e4t parhaansa, jotta Atlas olisi mahdollisimman turvallinen.<\/p>\n\n\n\n

Monia huippuluokan ohjelmallisia turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4 on kuitenkin saatavilla vain, jos valitset huipputason versiot. Ilman n\u00e4it\u00e4 j\u00e4rjestelmi\u00e4 Atlas ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kalliimmille luksusmaastureille.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Atlas parempi kuin Touareg?<\/h3>\n\n\n\n

Ei ole. Vaikka Atlas vaikuttaa suhteellisen halutulta autolta, Touareg vaikuttaa kokonaisuutena paremmalta paketilta. Touareg n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kauniimmalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, ja sit\u00e4 on saatavana my\u00f6s tehokkaammilla moottoreilla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 Atlas olisi huono, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 Touareg on edelleen VW:n ravintoketjun huipulla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW Atlas on keskikokoinen luksusmaasturi, jota on valmistettu vuodesta 2016, jolloin se korvasi kuuluisan VW Touaregin. Atlas tunnetaan tietyill\u00e4 markkinoilla my\u00f6s nimell\u00e4 VW Teramont, ja nykyinen Atlas\/Teramont on hiljattain uudistettu<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3624,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3623"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3623"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3623\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3625,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3623\/revisions\/3625"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3624"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3623"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3623"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3623"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}