{"id":3628,"date":"2022-03-30T09:48:43","date_gmt":"2022-03-30T09:48:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3628"},"modified":"2022-03-30T09:48:46","modified_gmt":"2022-03-30T09:48:46","slug":"volvo-c30-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-c30-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo C30 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C30 on Volvon vuosina 2007-2013 valmistama premium-luokan kompakti FWD-viistoper\u00e4malli. T\u00e4m\u00e4 on ensimm\u00e4inen ja viimeinen versio C30:st\u00e4, koska Volvo lopetti C30:n tuotannon crossoverien ja SUV:ien jatkuvasti kasvavan suosion vuoksi ja koska t\u00e4m\u00e4 segmentti oli jo t\u00e4ynn\u00e4 hienoja kompakteja premium-luukkuautoja Saksasta.<\/p>\n\n\n\n

C30 on saatavana monilla moottorikokoonpanoilla alkaen pienemmist\u00e4 1,6 litran moottoreista, joissa on h\u00e4din tuskin 100 hv, aina 2,5 litran R-Design-malleihin, joissa on 230 hv. Volvo C30 ei ollut kovin suosittu, ei ainakaan niin suosittu kuin Volvon oli tarkoitus, ja siksi n\u00e4it\u00e4 ei n\u00e4y paljon ulkona.<\/p>\n\n\n\n

Monissa luotettavuustaulukoissa ja -tutkimuksissa verkossa todetaan, ett\u00e4 C30 on melko luotettava auto, joka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 useimmat saksalaiset kilpailijansa. C30 ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, ja yleisimpi\u00e4 C30:een liittyvi\u00e4 ongelmia ovat jousituksen holkkien pett\u00e4minen, ABS-pumppu, ilmastointilaitteen ongelmat, moottorin ylikuumeneminen ja kytkinongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C30 on todellakin luotettava auto, mutta se tarvitsee kaikki tarvittavat huoltotoimenpiteet, jotta se toimisi parhaalla mahdollisella tavalla. C30 on nyky\u00e4\u00e4n my\u00f6s melko hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto, etenkin faceliftin j\u00e4lkeiset mallit.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30:n holkkeihin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n kolahtavista tai korkeista \u00e4\u00e4nist\u00e4, jotka tulevat p\u00e4\u00e4asiassa takajousituksen alueelta. N\u00e4m\u00e4 \u00e4\u00e4net ovat erityisen tuntuvia, kun ajetaan yli nopeuskuoppien, ja jos n\u00e4in on, ongelmana ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti joko alempien tai ylempien ohjaustankojen holkit.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa tapa ratkaista t\u00e4m\u00e4 ongelma lopullisesti on vaihtaa ongelmat aiheuttavat holkit kokonaan. Samalla on my\u00f6s hyv\u00e4 tarkistaa kaikki ymp\u00e4r\u00f6iv\u00e4t komponentit, jotta n\u00e4hd\u00e4\u00e4n, esiintyyk\u00f6 miss\u00e4\u00e4n muualla ongelmia, jotka aiheuttivat holkkiongelman alun perin.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 ABS-pumpun ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos huomaat luistoneston varoitusvalon ilmestyv\u00e4n kojelautaan, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 C30-autossasi on ongelmia ABS-pumppumoduulin kanssa. Muista suorittaa perusteellinen vianm\u00e4\u00e4ritys, jos haluat varmistaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat koskevat vain pumppua.
Kuten ensimm\u00e4isess\u00e4 kappaleessa mainittujen holkkien kohdalla, ainoa tapa ratkaista t\u00e4m\u00e4 ongelma kokonaan on vaihtaa ABS-moduuli kokonaan. Koska t\u00e4m\u00e4 on suhteellisen yleinen ongelma Volvo C30:ss\u00e4, kokeneella Volvo-teknikolla ei pit\u00e4isi olla ongelmia osan hankkimisessa ja vaihtamisessa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 AC-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30:ss\u00e4 on t\u00e4ysin digitaalinen monivy\u00f6hykeilmastointi, joka on suunniteltu j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n tai l\u00e4mmitt\u00e4m\u00e4\u00e4n auton matkustamoa nopeasti ja samalla eritt\u00e4in hiljaisesti. Volvo C30:n ilmastointilauhduttimen tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin my\u00f6s kehitt\u00e4v\u00e4n ongelmia, jotka lopulta johtavat siihen, ett\u00e4 se on vaihdettava kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos kytket ilmastointilaitteesi p\u00e4\u00e4lle ja et saa siit\u00e4 tarpeeksi kylm\u00e4\u00e4 tai l\u00e4mmint\u00e4 ilmaa, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 lauhdutin on syyllinen. T\u00e4llaisilla ongelmilla on taipumus alkaa hitaasti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ulos puhaltava ilma muuttuu ajan my\u00f6t\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti huonommin hallittavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 moottorin ylikuumeneminen<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30 tarjoaa suhteellisen luotettavia moottoreita, jotka eiv\u00e4t ole kovinkaan innokkaita kehitt\u00e4m\u00e4\u00e4n ylikuumenemisongelmia. J\u00e4\u00e4hdytysnesteen paisuntas\u00e4ili\u00f6n ja tyhjennysletkun yhdist\u00e4v\u00e4n letkun tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin haurastuvan ja jopa murtuvan ajan mittaan, mik\u00e4 johtaa j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotoihin. Ongelma t\u00e4ss\u00e4 on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ei aiheuta ”alhainen j\u00e4\u00e4hdytys” -varoitusvalon syttymist\u00e4, mik\u00e4 saattaa mahdollisesti ylikuumentaa moottorin jossain vaiheessa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo jopa julkaisi t\u00e4m\u00e4n vuoksi takaisinkutsun, joten muista tarkistaa n\u00e4m\u00e4 osat, jos olet kiinnostunut C30:n ostamisesta. Jos et onnistu havaitsemaan vuotoa riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, moottori ylikuumenee ja se aiheuttaa monia ongelmia moottorillesi.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 kytkinongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kytkinpolkimen ja kytkimen p\u00e4\u00e4sylinterin yhdist\u00e4v\u00e4 tanko on my\u00f6s komponentti, jolla on taipumus kulua ajan my\u00f6t\u00e4 ilman, ett\u00e4 edes huomaat sit\u00e4. Jos n\u00e4in tapahtuu, et pysty irrottamaan kytkint\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 autosi ei pysty ajamaan.<\/p>\n\n\n\n

Joissakin tapauksissa t\u00e4m\u00e4 tapahtuu ajon aikana, mik\u00e4 voi aiheuttaa kaikenlaisia turvallisuusongelmia. Siksi sinun on kiinnitett\u00e4v\u00e4 tarkkaa huomiota tankoon aina, kun viet autosi huoltoon ja korjaukseen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo C30 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Volvo C30 oli saatavilla suhteellisen lyhyen aikaa, se on silti auto, joka ansaitsee melkoisen tunnustuksen, koska se oli yksi segmenttins\u00e4 luotettavimmista autoista. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Volvo ei oikeastaan ole kovin tunnettu premium-luokan viistoper\u00e4isten autojen valmistajana, C30:n tuotanto loppui pian.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 C30 olisi huono auto, p\u00e4invastoin, sill\u00e4 C30:ll\u00e4 on hihassaan muutamia temppuja, joita ei ole useimmissa sen kilpailijoissa.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Volvo C30?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo C30 on nyky\u00e4\u00e4n varsin kohtuullisen arvostettu auto, varsinkin aiemmat mallit. Jos olet kuitenkin kiinnostunut C30:n ostamisesta, kannattaa keskitty\u00e4 my\u00f6hempiin malleihin, sill\u00e4 ne ovat entist\u00e4 luotettavampia ja niiss\u00e4 on enemm\u00e4n ominaisuuksia sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

C30 p\u00e4rj\u00e4\u00e4 helposti Audi A3:n, Mercedes Benz A-Luokan, BMW 1-sarjan ja VW Golfin kaltaisille autoille. Volvo tunnetaan turvallisen ja hyvin rakennetun auton valmistajana, ja C30 on juuri sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volvo C30 on paras ostettava?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pystyt l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, kannattaa yritt\u00e4\u00e4 ostaa Volvo C30 R-Design, mutta tosiasia on, ett\u00e4 R-Design C30 on rajoitetun tuotannon malli, jolla on korkeampi hinta ja joka on harvinainen k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla. Toiseksi paras ostettava C30-malli on C30 T5, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 muutenkin olleen suosituin.<\/p>\n\n\n\n

2,5 litran moottori on paras hankkia, koska se on hauskin ajettava ja suhteellisen tehokas, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 auto on niin kevyt kuin se on.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C30 on Volvon vuosina 2007-2013 valmistama premium-luokan kompakti FWD-viistoper\u00e4malli. T\u00e4m\u00e4 on ensimm\u00e4inen ja viimeinen versio C30:st\u00e4, koska Volvo lopetti C30:n tuotannon crossoverien ja SUV:ien jatkuvasti kasvavan suosion vuoksi ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3629,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3628"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3628"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3628\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3630,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3628\/revisions\/3630"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3629"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3628"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3628"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3628"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}