{"id":3631,"date":"2022-03-30T09:50:04","date_gmt":"2022-03-30T09:50:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3631"},"modified":"2022-03-30T09:50:08","modified_gmt":"2022-03-30T09:50:08","slug":"volvo-c30-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-c30-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Volvo C30 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C30 on Volvon vuosina 2006-2013 valmistama premium-kompakti viistoper\u00e4auto. Volvo C30 suunniteltiin kilpailemaan Audi A3:n, BMW 1-sarjan, Mercedes A-Luokan ja VW Golfin kaltaisten autojen kanssa. Volvo on kuitenkin lopettanut C30:n valmistuksen, koska se keskittyi valmistamaan katumaastureita ja crossovereita, jotka ovat nyt markkinoiden suosituimpia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 on saatavana muutamalla eri moottorikokoonpanolla alkaen 1,6 litran nelisylinterisest\u00e4 moottorista, jossa on 101 hv, aina tehokkaimpiin 2,5 litran moottoreihin, joissa on 230 hv. Voit hankkia C30:n joko manuaalivaihteella pienempiin moottoreihin tai automaattivaihteella uudempiin ja tehokkaampiin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

C30:n muotoilu on linjassa sen kanssa, mit\u00e4 Volvo tarjosi silloin, kun t\u00e4m\u00e4 auto tuli markkinoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jotkut pit\u00e4v\u00e4t siit\u00e4 ja jotkut eiv\u00e4t. Sis\u00e4tilat ovat suurin piirtein samat, mutta k\u00e4ytetyt materiaalit ovat laadukkaita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C30 on t\u00e4ysin linjassa saksalaisten kompaktien luksusluukkujen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

C30 on luotettava auto, mutta t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitaan muutama erityinen C30:n ongelma. Se tarjoaa my\u00f6s erinomaista arvoa k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C30 riitt\u00e4\u00e4 hyvin nelj\u00e4lle kohtuullisen kokoiselle aikuiselle, kun taas tavaratila on sit\u00e4, mit\u00e4 t\u00e4lt\u00e4 luokalta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

C30:n moottorivalikoima alkaa 1,6 litran 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 101 hv, seuraavana on 1,8 litran 4-sylinterinen, jossa on 125 hv, ja sen j\u00e4lkeen on 2,0 litran 4-sylinterinen, jossa on 146 hv. Ensimm\u00e4isen sukupolven C30:st\u00e4 l\u00f6ytyy my\u00f6s 2,4 litran 5-sylinterinen moottori, jossa on 170 hv. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat ensimm\u00e4isen sukupolven moottoreita, ja ne on yleens\u00e4 yhdistetty manuaalivaihteistoon ja nelivetoon.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2010 Volvo C30:n post-facelift-malleissa on my\u00f6s 2,5 litran 5-sylinterinen rivimoottori, jossa on jopa 230 hv, automaattivaihteisto ja neliveto. C30 on saatavana my\u00f6s muutamalla dieselmoottorilla tietyill\u00e4 markkinoilla, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 suosittuja kuin bensak\u00e4ytt\u00f6iset moottorit.<\/p>\n\n\n\n

C30:n MPG-tulokset liikkuvat moottorin koosta ja vaihteistosta riippuen 30-40MPG:n rajalla. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat hiljaisia, hienostuneita ja sopivat t\u00e4ydellisesti kompaktiin luksusluukkuautoon.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30:n muotoilu on ristiriitainen, sill\u00e4 jotkut pit\u00e4v\u00e4t auton ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 ja toiset eiv\u00e4t ole siit\u00e4 kovinkaan innostuneita. C30 on saatavana vain 2-ovisena coupe-mallina, mik\u00e4 on my\u00f6s syy siihen, miksi C30 ei ollut kovin suosittu. 2-oviset coupet eiv\u00e4t ole kovin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, ja se on totuus.<\/p>\n\n\n\n

C30:n sis\u00e4tilat huokuvat laatua, ja niiss\u00e4 on paljon korkealaatuisia materiaaleja, kuten nahkaa, alumiinia ja korkealuokkaista muovia. Hallintalaitteet on sijoitettu helposti, ja istuma-asento on urheilullinen ja harkittu. Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on helppok\u00e4ytt\u00f6inen, vaikkei se olekaan kaikkein kattavin, edes siihen aikaan.<\/p>\n\n\n\n

C30:n jousitus ja alustan viritys on suunnattu mukavaan ajoon, kun taas urheilullisella jousituksella varustetut R-Design-mallit p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t my\u00f6s mutkissa. Painojakauma on tasapainoinen ja painopiste on suhteellisen alhaalla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C30 on dynaaminen coupe-luukkuper\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30 on luotettava auto, niin luotettava, ett\u00e4 se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 useimmat saksalaiset kilpailijansa. Yleisimm\u00e4t ja hankalimmat ongelmat, joita C30:ss\u00e4 yleens\u00e4 esiintyy, liittyv\u00e4t kuitenkin moottorin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, ABS-pumppuun, jousituksen holkkeihin, ilmastointilauhduttimeen ja kytkinvarteen.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin n\u00e4ist\u00e4, kuten j\u00e4\u00e4hdytysnesteletkut ja kytkinvarsi, ovat huolestuttavampia, koska ne voivat johtaa eritt\u00e4in korkeisiin korjaushintoihin, kun taas toiset, kuten ilmastointilauhduttimen ongelma, ovat pelkk\u00e4 riesa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C30 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C30:n saa nyky\u00e4\u00e4n noin 6 000-20 000 dollarilla mallivuodesta, varusteista ja kunnosta riippuen. N\u00e4m\u00e4 vaikuttavat todella edullisilta, jos etsit 2-ovista premium-luokan viistoper\u00e4\u00e4. Moni ei kuitenkaan ole, sill\u00e4 2-oviset viistoper\u00e4t eiv\u00e4t ole nyky\u00e4\u00e4n kovin suosittuja.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys k\u00e4rsii, kun k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 on vain 2 ovea, mutta istuin- ja tavaratila ovat sit\u00e4, mit\u00e4 segmentilt\u00e4 voi odottaa. C30 voi olla my\u00f6s kelpo perheauto, koska se on turvallinen ja melko hyvin arvostettu.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo C30 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo C30 on todellakin sen arvoinen, jos haluat 2-ovisen premium-luokan luksusluukkuauton. C30 on itse asiassa yksi t\u00e4m\u00e4n segmentin parhaista autoista, mutta itse segmentti on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 melko ep\u00e4suosittu. Siksi Volvo on lopettanut C30:n valmistuksen, kun maasturit ja crossoverit ovat valloittaneet maailman myrskyn mukana.<\/p>\n\n\n\n

Paras moottori on 2,5 litran nelisylinterinen moottori, jossa on 230 hv faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 T5-mallissa, sill\u00e4 se on yksi malliston luotettavimmista moottoreista. Kaiken kaikkiaan C30 on hintansa arvoinen, mutta 2-ovisen ulkoasun mukanaan tuomaa k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyysongelmaa ei kannata sivuuttaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo C30 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo on tunnettu turvallisten autojen valmistajana, eik\u00e4 C30 ole poikkeus. C30:ll\u00e4 on erinomainen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokitus, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 ylivoimaisen turvallisen auton. C30 on nyt suhteellisen vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole kaikkia uusimpia ohjelmistollisia turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4, jotka puuttuvat uudempiin autoihin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Volvo C30 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo on my\u00f6s yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka kest\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 satoja tuhansia kilometrej\u00e4, jos niit\u00e4 huolletaan oikein. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C30:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 vuosikymmeni\u00e4, jos pid\u00e4t sen hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Monet niist\u00e4 on poistettu ennenaikaisesti k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 huollon puutteen vuoksi. Ne ovat suhteellisen halpoja ostaa, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 ihmiset eiv\u00e4t ole kovia pit\u00e4m\u00e4\u00e4n niit\u00e4 kunnolla kunnossa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C30 on Volvon vuosina 2006-2013 valmistama premium-kompakti viistoper\u00e4auto. Volvo C30 suunniteltiin kilpailemaan Audi A3:n, BMW 1-sarjan, Mercedes A-Luokan ja VW Golfin kaltaisten autojen kanssa. Volvo on kuitenkin lopettanut C30:n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3632,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3631"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3631"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3631\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3633,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3631\/revisions\/3633"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3632"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3631"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3631"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3631"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}