{"id":3634,"date":"2022-03-30T09:54:06","date_gmt":"2022-03-30T09:54:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3634"},"modified":"2022-03-30T09:54:09","modified_gmt":"2022-03-30T09:54:09","slug":"volvo-c70n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-c70n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo C70:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C70 on ruotsalainen premium-tason avoauto\/coupe, jolla oli kaksi sukupolvea ennen kuin sen tuotanto lopetettiin vuonna 2013. Ensimm\u00e4isen sukupolven C70 oli tuotannossa vuosina 1997-2005, ja se on saatavana joko coup\u00e9- tai pehme\u00e4kattoisena avoautona. C70:n toinen sukupolvi oli tuotannossa vuosina 2005-2013, ja se on saatavana vain kovakattoisena avoautona.<\/p>\n\n\n\n

C70 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko ongelmallinen, koska sen avoautorakenne on monimutkainen ja koska kovinkaan moni ei ole valmis huoltamaan sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Yleisimm\u00e4t C70:een liittyv\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t kattomekanismiin, turboahtimeen, j\u00e4\u00e4hdytysongelmiin, \u00f6ljyvuotoihin ja elektroniikkaan.<\/p>\n\n\n\n

C70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi on nyt 25 vuotta vanha, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monissa n\u00e4ist\u00e4kin on vanhuuteen liittyvi\u00e4 ongelmia. Kaiken kaikkiaan C70 voi olla harkitsemisen arvoinen auto, mutta vain jos kaikki huollot tehd\u00e4\u00e4n oikein.<\/p>\n\n\n\n

C70:n toinen sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n hieman paremmin, mutta luotettavuuden osalta se on edelleen alle keskitason, varsinkin kun sit\u00e4 verrataan uudempiin Volvo-malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – Kattomekanismiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet Volvo C70:n omistajat valittavat, ett\u00e4 kattomekanismi alkaa aiheuttaa ongelmia jo ennen kuin autolla on ajettu merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 kilometrej\u00e4. Ongelma johtuu p\u00e4\u00e4asiassa vioista kattomekanismia ohjaavissa mikrokytkimiss\u00e4. N\u00e4in ollen katto sulkeutuu hitaasti tai ei sulkeudu ollenkaan.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi katon tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan 1. sukupolven mallissa, mik\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa kuluneista ja tukkeutuneista tiivisteist\u00e4 ja viem\u00e4rist\u00e4. N\u00e4ist\u00e4 voidaan huolehtia puhdistamalla n\u00e4m\u00e4 osat jatkuvasti, mutta jos et tee sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, joudut todenn\u00e4k\u00f6isesti vaihtamaan n\u00e4m\u00e4 osat kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – Turboahtimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C70:n molempien sukupolvien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n turboahtimeen liittyvist\u00e4 ongelmista. Jos pakoputkesta tulee sinist\u00e4 tai mustaa savua, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 turboahdin on syyllinen. Useimmat Volvo-asiantuntijat uskovat, ett\u00e4 turboahdin kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan oikein.
Jos n\u00e4in ei tapahdu, joudut investoimaan upouuteen turboahtimeen, mik\u00e4 voi olla todella kallis korjaus. Yleisi\u00e4 vialliseen turboahtimeen liittyvi\u00e4 oireita ovat my\u00f6s tehon puute, ep\u00e4johdonmukainen kiihtyvyys ja konepellin alta tulevat vihelt\u00e4v\u00e4t \u00e4\u00e4net.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – J\u00e4\u00e4hdytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet Volvo C70:n omistajat valittavat autonsa ylikuumenemisesta, joka johtuu joko viallisesta pumpusta, viallisesta termostaatista tai vuodosta jossain j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4. Jotkut n\u00e4ist\u00e4 ilmenev\u00e4t moottorin k\u00e4ytt\u00f6l\u00e4mp\u00f6tilan hitaana ja tasaisena nousuna, toiset taas ilmoitetaan kuljettajalle termostaatin vikaantumisen varoitusvalon kautta.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi jotkut omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytys kuplii ja konepellin alta tulee runsaasti valkoista savua. Jos n\u00e4in todellakin tapahtuu, autosi on ylikuumentunut, ja sinun on pys\u00e4k\u00f6it\u00e4v\u00e4 auto ja soitettava tienvarsipalveluun.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C70 on nyt 25-vuotias auto, ja nuorimmat liikenteess\u00e4 olevat C70-mallit ovat nyt l\u00e4hes 10 vuotta vanhoja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 moniin niist\u00e4 on kertynyt paljon kilometrej\u00e4 kelloon, joten ei ole ihme, ett\u00e4 ne kuluttavat enemm\u00e4n \u00f6ljy\u00e4. Joskus t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu kuitenkin suoraan \u00f6ljyvuodosta.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70:n \u00f6ljyvuodot tapahtuvat yleens\u00e4 tiivisteiden ja letkujen ymp\u00e4rill\u00e4, jotka yhdist\u00e4v\u00e4t \u00f6ljys\u00e4ili\u00f6n moottoriin. Niist\u00e4 voidaan huolehtia yksinkertaisesti s\u00e4\u00e4t\u00e4m\u00e4ll\u00e4 n\u00e4m\u00e4 osat uudelleen tai vaihtamalla ne kokonaan. Oli miten oli, \u00f6ljyvuodot tiell\u00e4 ovat merkitt\u00e4v\u00e4 turvallisuusriski sinulle, autollesi ja kaikille ymp\u00e4rill\u00e4si oleville.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Volvo ei oikeastaan ole merkki, jolla on taipumus kokea laajoja s\u00e4hk\u00f6ongelmia, kuten joillakin sen saksalaisilla kilpailijoilla on tapana. Joka tapauksessa, vanhuus on vaatinut veronsa C70:st\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmat tulevat yh\u00e4 ajankohtaisemmiksi.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 C70:n s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat kattomekanismin pett\u00e4minen, s\u00e4hk\u00f6ikkunoiden pett\u00e4minen, ulkovalon pett\u00e4minen, auton lis\u00e4varusteiden pett\u00e4minen, kojelaudan ongelmat, polttoainemittarin toimimattomuus ja monet muut mahdolliset sis\u00e4tiloihin liittyv\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi Volvo lopetti C70:n valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo C70 suunniteltiin alun perin Volvon urheilulliseksi coup\u00e9ksi, jossa oli korkealuokkaisia materiaaleja, tehokkaita moottoreita ja ylellisi\u00e4 sisustuskappaleita. Volvo kuitenkin irtisanoi C70:n 2010-luvun alussa, koska myynti todellakin k\u00e4rsi. Volvo on sanonut, ett\u00e4 Polestar 1 on C70:n henkinen seuraaja, mutta Polestar 1 on yksinomaan hybridiurheilukupee.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, 2010-luvun alku oli aikakausi, jolloin katumaasturit ja crossoverit alkoivat vallata maailmaa myynnin osalta. T\u00e4m\u00e4 on jatkunut t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti, ja siksi monet autonvalmistajat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 halukkaita tekem\u00e4\u00e4n avoautoa\/coupea kuin ennen.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 sukupolven Volvo C70 pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo C70:n 2. sukupolvi on paljon nykyaikaisempi, turvallisempi, paremmin varusteltu ja mukavampi, varsinkin koska se on saatavana kovakattoisena avoautona. Toisaalta 1. sukupolven C70 tarjoaa hieman aikakapselimaisen kokemuksen, koska auto on rakennettu eri aikakaudella.<\/p>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t vanhan koulukunnan tunnelmasta tai haluat tiukan coup\u00e9n, kannattaa hankkia 1. sukupolven C70. Jos kuitenkin haluat nykyaikaisemman auton, joka pystyy paljon paremmin t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikki nykyaikaiset p\u00e4ivitt\u00e4iset velvollisuudet, 2. sukupolven C70 on selv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volvo C70:n moottori on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Volvo C70:n moottori on 2,5 litran T5-rivi-viisisylinterinen moottori, joka tuottaa 227 hv. T\u00e4m\u00e4 moottori n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tasapainottavan luotettavuuden, helppok\u00e4ytt\u00f6isyyden, hienostuneisuuden ja tehon parhaiten. Jos olet ostamassa C70:t\u00e4 ja haluat parhaan mahdollisen C70-kokemuksen, sinun on valittava jokin 5-sylinterisist\u00e4 moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 2.5T on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras vaihtoehto, koska se tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tehoa ja on samalla suhteellisen hienostunut, mutta on hieman \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4mpi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C70 on ruotsalainen premium-tason avoauto\/coupe, jolla oli kaksi sukupolvea ennen kuin sen tuotanto lopetettiin vuonna 2013. Ensimm\u00e4isen sukupolven C70 oli tuotannossa vuosina 1997-2005, ja se on saatavana joko coup\u00e9-<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3635,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3634"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3634"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3634\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3636,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3634\/revisions\/3636"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3635"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3634"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3634"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3634"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}