{"id":3637,"date":"2022-03-30T09:55:36","date_gmt":"2022-03-30T09:55:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3637"},"modified":"2022-03-30T09:55:40","modified_gmt":"2022-03-30T09:55:40","slug":"volvo-c70-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-c70-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Volvo C70 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C70 on 2-ovinen ylellinen coupe\/avoauto, jota on valmistettu kahdessa eri sukupolvessa. C70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi oli saatavana vuosina 1996-2005 coupe- tai pehme\u00e4kattoisena avoautona. C70:n toinen sukupolvi oli saatavana vuosina 2006-2013 sis\u00e4\u00e4nvedett\u00e4v\u00e4n\u00e4 kovakattoisena avoautona.<\/p>\n\n\n\n

C70 on saatavana muutamalla eri moottorivaihtoehdolla Volvon tuttuun 5-sylinteriseen rivimoottoriin perustuvalla alustalla. C70 on saatavana joko manuaalivaihteistolla sek\u00e4 vanhempaan ett\u00e4 uudempaan sukupolveen ja automaattivaihteistolla toisen sukupolven C70:een.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven C70 on ihastuttavan n\u00e4k\u00f6inen cruiser, sill\u00e4 se edustaa muotoilun aikakautta, jota ei en\u00e4\u00e4 ole nykyisill\u00e4 markkinoilla. Toisen sukupolven C70 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon nykyaikaisemmalta ja on yksi kaikkien aikojen Volvon n\u00e4k\u00f6isimmist\u00e4 Volvon sedaneista.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan C70 on kunnollinen, mutta muutamasta asiasta kannattaa puhua. Arvoltaan sek\u00e4 C70:n ensimm\u00e4inen ett\u00e4 toinen sukupolvi tarjoavat aikakapselikokemuksen pienell\u00e4 rahalla, kun taas k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hieman heikentynyt avoautoversioiden kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C70 on saatavana muutamalla moottorilla, jotka on rakennettu tutun Volvon 5-sylinterisen alustan ymp\u00e4rille. Aloitusmoottori on 2,0 litran 5-sylinterinen malli, jossa on 163 hv, kun taas 2,0 litran malli on saatavana my\u00f6s 225 hv:n teholla. Seuraavana moottorina on 2.3L 5-sylinterinen malli, jossa on joko 240hv tai 245hv. C70-malliin on saatavana my\u00f6s 2,4 litran 5-sylinterinen, jossa on noin 200 hv.<\/p>\n\n\n\n

Toisen sukupolven C70-malliin on saatavana enemm\u00e4n moottorivaihtoehtoja alkaen 2,4 litran 5-sylinterisest\u00e4 moottorista, jossa on 140 hv, 2,4 litran 5-sylinterisest\u00e4 rivimoottorista, jossa on 170 hv, 2,5 litran 5-sylinterisest\u00e4 moottorista, jossa on 230 hv, ja lukemattomista dieselmoottoreista, joiden tehot vaihtelevat 136 ja 180 hv v\u00e4lill\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t ole kovin suosittuja.<\/p>\n\n\n\n

C70 on FWD-auto, joka on saatavana joko manuaali- tai automaattivaihteistolla toiseen sukupolveen. C70 on my\u00f6s kokoonsa ja ik\u00e4\u00e4ns\u00e4 n\u00e4hden suhteellisen tehokas auto, ja joidenkin mallien kulutus on jopa l\u00e4hes 40MPG. Kaikki saatavilla olevat moottorit ovat tasaisia, hienostuneita ja saumattomia, mik\u00e4 on juuri sit\u00e4, mit\u00e4 avoautolta halutaan.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi on vanhentunut melko hyvin, erityisesti coupe-versio, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ker\u00e4nneen jonkinlaisen faniklubin viime aikoina. Suuret, nopeat coupet ovat aina olleet hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isi\u00e4, mutta kovin moni ei ole halukas ostamaan niit\u00e4, koska ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kelpoisia kuin neliovinen sedan.<\/p>\n\n\n\n

C70:n toinen sukupolvi on yksi kaikkien aikojen Volvon n\u00e4k\u00f6isimmist\u00e4 Volvo-autoista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jos pid\u00e4t Volvon muotoilukielest\u00e4, tulet varmasti arvostamaan C70:n ulkon\u00e4k\u00f6\u00e4. Sis\u00e4tilojen osalta toisen sukupolven C70 on paljon hienostuneempi, ja siin\u00e4 on kehittyneempi infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4, kun taas ensimm\u00e4isen sukupolven C70:n sis\u00e4tilat ovat melko vanhentuneet.<\/p>\n\n\n\n

C70:n muotoilu ja alusta ovat hieman dynaamisella puolella, erityisesti ensimm\u00e4isen sukupolven coupe-mallissa, kun taas avoautomallit on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n mukavuuden suuntaan. Kaiken kaikkiaan C70 tuntuu mukavalta ja sopii hyvin kaikenlaisiin ajoymp\u00e4rist\u00f6ihin, mutta kruisailu on se, miss\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot yleens\u00e4 loistavat.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 Volvo C70 ei ole Volvon luotettavin auto, sill\u00e4 monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 melko ep\u00e4luotettavana. C70:ss\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 esiintyv\u00e4n melko paljon ongelmia, jotka liittyv\u00e4t elektroniikkaan, moottoriin ja j\u00e4\u00e4hdytykseen, rakenteeseen, kaikenlaisiin varusteongelmiin ja turboahtimeen liittyviin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

C70:ss\u00e4 on melko paljon viallisia j\u00e4rjestelmi\u00e4, joiden tiedet\u00e4\u00e4n pilaavan useimpien C70:n omistajien omistuskokemuksen. Sin\u00e4ns\u00e4 sinun tulisi huoltaa C70:\u00e4\u00e4si tarkoituksenmukaisesti, muuten t\u00f6rm\u00e4\u00e4t moniin ongelmiin jo kauan ennen kuin auto saavuttaa suuremman ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit ostaa k\u00e4ytetyn Volvo C70:n 10 000 ja 26 000 dollarin v\u00e4lilt\u00e4 kunnollisemman mallin. Voit ostaa C70:n jopa alle 10 000 dollarilla, mutta n\u00e4it\u00e4 autoja kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 hinnalla mill\u00e4 hyv\u00e4ns\u00e4. C70 on kelpo arvoinen auto, jos se tosiaan toimii ilman suurempia ongelmia, joten muista ostaa hyvin pidetty malli, jos haluat sen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C70 on avoautoksi suhteellisen tilava, mutta se ei silti tee siit\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llist\u00e4. Tavaratilaa haittaa kattomekanismi, kun taas katto paikallaan on melko rajallinen pidemmille henkil\u00f6ille.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Volvo C70?<\/h3>\n\n\n\n

C70 on niche-tuote, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siit\u00e4 kiinnostuneet ovat todellakin kiinnostuneita. Useimmat ihmiset eiv\u00e4t ole kiinnostuneita ostamaan 20 vuotta k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 ollutta avoautoa, jonka luotettavuus on kyseenalainen, mutta jos olet kiinnostunut, varmista, ett\u00e4 l\u00f6yd\u00e4t mallin, jolla on kaikki tarvittavat huoltohistoriat ja korjauslaskut.<\/p>\n\n\n\n

C70 voi olla loistava ostos, jos olet huolellinen ja l\u00f6yd\u00e4t hyvin hoidetun mallin. C70:n ostaminen kokonaisuudessaan on kuitenkin riskialttiimpaa verrattuna useimpiin tarjolla oleviin Volvo-malleihin. Kaiken kaikkiaan se on sinusta kiinni, jos pid\u00e4t siit\u00e4 ja olet valmis ottamaan riskin, C70 voi olla j\u00e4rkev\u00e4 ostos.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Volvo lopetti C70:n valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo C70:n tuotanto lopetettiin vuonna 2013, koska sen ennustettu k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 oli lopussa. Volvo ei jatkanut C70:n toista sukupolvea, koska myynti oli hieman lannistavaa. Todellisuudessa ihmiset eiv\u00e4t ole en\u00e4\u00e4 kovin kiinnostuneita suurista 2-ovisista avoautoista.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s 2-oviset coupet ovat yleisesti ottaen k\u00e4ym\u00e4ss\u00e4 v\u00e4hiin, koska niiss\u00e4 ei ole k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n kannalta kovinkaan paljon j\u00e4rke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi Volvo C70 -sukupolvi on parempi?<\/h3>\n\n\n\n

Useimpien Volvo-foorumien mukaan 1. sukupolven C70 on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta paremman n\u00e4k\u00f6inen, erityisesti coupe-versio, kun taas toisen sukupolven C70 on j\u00e4rkev\u00e4mpi hankinta. Monet ovat valittaneet, ett\u00e4 2. sukupolven C70 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hauskalta, mutta on todella tyls\u00e4 ajaa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen 1. sukupolven C70 edustaa ainutlaatuisempaa ajokokemusta, ja suurin osa ihmisist\u00e4 pit\u00e4\u00e4kin ensimm\u00e4isen sukupolven C70:t\u00e4 kiinnostavampana ostoksena.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C70 on 2-ovinen ylellinen coupe\/avoauto, jota on valmistettu kahdessa eri sukupolvessa. C70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi oli saatavana vuosina 1996-2005 coupe- tai pehme\u00e4kattoisena avoautona. C70:n toinen sukupolvi oli saatavana vuosina 2006-2013<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3638,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3637"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3637"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3637\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3639,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3637\/revisions\/3639"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3638"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3637"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3637"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3637"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}