{"id":3648,"date":"2022-03-30T10:01:17","date_gmt":"2022-03-30T10:01:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3648"},"modified":"2022-03-30T10:01:20","modified_gmt":"2022-03-30T10:01:20","slug":"mercedes-c350en-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c350en-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes C350e:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C350e oli tuotannossa vuosina 2015-2018, ja tuolloin t\u00e4m\u00e4 Mercedesin kompakti ylellinen plug-in-hybridisedan oli suosituin Mercedesin plug-in-sedan. Mercedes listasi 350e:n polttoaineenkulutukseksi 112MPG yhdistettyn\u00e4, mik\u00e4 on todellakin todella vaikuttava luku.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki kuitenkin tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 hybridi tarjoaa todella monimutkaisen alustan ja ett\u00e4 t\u00e4llaisilla autoilla on joskus taipumus kokea ongelmia paljon useammin verrattuna tavallisiin bensiinik\u00e4ytt\u00f6isiin autoihin. C350e k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nelisylinterist\u00e4 moottoria, joka on sek\u00e4 turboahdettu ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottorin avustama, mutta suurin osa C350e:hen liittyvist\u00e4 ongelmista ei johdu moottorista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t C350e:t\u00e4 vaivaavat ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, s\u00e4hk\u00f6ihin, MAF-anturiin, liialliseen t\u00e4rin\u00e4\u00e4n ajon aikana ja nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6magneettiin. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ilman suurempia ongelmia, mutta ne ovat silti tarpeeksi vakavia pilatakseen kokonaiskokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C350e on kohtuullisen luotettava auto, joka tarvitsee jatkuvaa ja asianmukaista huoltoa, kuten kaikki Mercedes-mallit. Jos huollat sit\u00e4 tarkoituksenmukaisesti, C350e:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e -vaihteiston ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C350e:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on Mercedeksen oma 7-vaihteinen momentinmuunnin-automaattivaihteisto. 7G-Tronic on kunnollinen automaattivaihteisto, mutta se vaihtaa joskus ep\u00e4tasaisesti ja haluttomasti, erityisesti vaihdettaessa tyhj\u00e4k\u00e4ynnilt\u00e4 ykk\u00f6svaihteelle tai ykk\u00f6svaihteelta kakkosvaihteelle.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat voidaan usein ratkaista yksinkertaisesti suorittamalla vaihteiston nollaus. Jos haluat kuitenkin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat, muista vaihtaa vaihteisto\u00f6ljy 4-5 vuoden v\u00e4lein. Vaikka 7G-Tronic on kohtuullisen luotettava vaihteisto, se aiheuttaa joskus ongelmia, jotka ei ole kovin vaikea korjata.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C350e ei sin\u00e4ns\u00e4 ole vanha auto, mutta siin\u00e4 esiintyy joskus ongelmia monissa auton s\u00e4hk\u00f6laitteissa, kuten ulkovalaistuksessa, sis\u00e4valaistuksessa, infotainment-n\u00e4yt\u00f6n j\u00e4\u00e4tymisess\u00e4, GPS-ongelmissa ja puhelinyhteysongelmissa. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 on helposti ratkaistavissa, mutta ne ilmaantuvat usein uudelleen.
Mercedes valmistaa monimutkaisia autoja, jotka on varustettu kaikenlaisilla tekniikoilla ja ratkaisuilla, jotka tekev\u00e4t el\u00e4m\u00e4st\u00e4si paljon parempaa ja helpompaa. Joskus tapahtuu kuitenkin aivan p\u00e4invastoin, kun n\u00e4m\u00e4 alkavat aiheuttaa ongelmia. Onneksi n\u00e4it\u00e4 esiintyy yleens\u00e4 vain pieness\u00e4 osassa yksik\u00f6it\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e MAF-anturin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

MAF-anturi (Mass airflow) on suunniteltu seuraamaan aina, kuinka paljon ilmaa kulkee moottorin l\u00e4pi, ja pit\u00e4m\u00e4\u00e4n samalla kirjaa ilman l\u00e4mp\u00f6tilasta. N\u00e4iden tiedet\u00e4\u00e4n joskus tulkitsevan v\u00e4\u00e4rin tarvittavan ilmam\u00e4\u00e4r\u00e4n, mik\u00e4 yleens\u00e4 aiheuttaa vaisuja kiihdytyksi\u00e4, jotka voivat pilata ajokokemuksesi.<\/p>\n\n\n\n

Monet Mercedes-asiantuntijat sanovat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 tulisi vaihtaa noin 50 000 kilometrin v\u00e4lein, joten t\u00f6rm\u00e4\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti t\u00e4h\u00e4n ongelmaan, jos haluat ostaa W205 C-luokan. MAF-anturi on ratkaiseva osa sytytysprosessia, joten jos tunnet, ett\u00e4 C350e:st\u00e4si puuttuu tehoa, tarkista MAF-anturi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e liiallinen t\u00e4rin\u00e4 ajon aikana<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C350e on varustettu aktiiviseksi ajoanturiksi kutsutulla laitteella, jonka teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on valvoa jatkuvasti ajon laatua. Monet omistajat ovat kuitenkin raportoineet, ett\u00e4 heid\u00e4n C-luokan malleissaan esiintyy usein liiallista t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ajon aikana ja ett\u00e4 aktiivinen ajoanturi on yleisin syy t\u00e4h\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 on vaihdettava, kun n\u00e4in tapahtuu, mink\u00e4 pit\u00e4isi teoriassa korjata ongelma toistaiseksi. N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat suhteellisen yleisi\u00e4, mutta ne ovat huolestuttavia mink\u00e4 tahansa auton elint\u00e4rke\u00e4n komponentin osalta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e nokka-akselin s\u00e4\u00e4timen solenoidi ongelma.<\/h2>\n\n\n\n

Nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6solenoidin teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on antaa \u00f6ljyn virrata kunnolla muuttuvan venttiilien ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4n l\u00e4pi aina, kun se on kytkettyn\u00e4. Jos nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6solenoidi vikaantuu, se todenn\u00e4k\u00f6isesti vaikuttaa moottorin ajoitukseen, ja siksi on tarpeen korjata t\u00e4m\u00e4 ongelma mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat voivat mahdollisesti aiheuttaa vakavampia ongelmia my\u00f6hemmin, joten moottorin ajoituksen on aina oltava kohdallaan. Jos et puutu t\u00e4h\u00e4n ongelmaan ajoissa, aiheutat todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon rasitusta hihnoillesi ja moottorillesi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes C350e hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C350e on todellakin hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t AWD, melko voimakas ja reagoiva moottori sek\u00e4 segmentin johtava tehokkuus. T\u00e4m\u00e4 paketti on siis tehty niille, jotka haluavat nauttia Mersusta maksamatta valtavia summia polttoaineesta.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 C350e on todellakin hyv\u00e4 auto, koska kaikki t\u00e4m\u00e4 lis\u00e4tty monimutkaisuus ei todellakaan haittaa auton yleist\u00e4 luotettavuutta. Sinun tarvitsee vain huoltaa sit\u00e4 kunnolla, ja C350e:n pit\u00e4isi todellakin kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Mercedes-hybridit sen arvoisia?<\/h3>\n\n\n\n

Hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4n liikenteen suosion jatkuvasti kasvaessa hybridit johtavat autoteollisuutta rinta rinnan s\u00e4hk\u00f6autojen kanssa. Mercedes on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka p\u00e4\u00e4ttiv\u00e4t liitty\u00e4 hybridien joukkoon suhteellisen aikaisin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Mercedes-hybridit ovat nyky\u00e4\u00e4n markkinoiden edistyksellisimpi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ysin uusi C-luokka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottorin jokaisessa tarjolla olevassa mallissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat nykyajan Mercedes-autot ovat saatavilla joko mietohybridein\u00e4, perinteisin\u00e4 hybridein\u00e4 tai t\u00e4ysimittaisina pistokehybridein\u00e4. N\u00e4iden lis\u00e4ksi Mercedes valmistaa my\u00f6s joitakin ylellisimpi\u00e4 ja parhaiten rakennettuja s\u00e4hk\u00f6autoja.<\/p>\n\n\n\n

Onko W205 C-luokka luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

C-luokan W205-sukupolvi on todellakin luotettava auto, sill\u00e4 se tarjoaa laadukkaasti valmistetun alustan tehokkailla ja hyvin rakennetuilla moottoreilla. Tarjolla oleva 7G-Tronic-vaihteisto on suurimmaksi osaksi sek\u00e4 sulava ett\u00e4 luotettava. W205, kuten mik\u00e4 tahansa muukin Mercedes, tarvitsee kuitenkin asianmukaista huoltoa, muuten se ei ole niin luotettava kuin se voisi olla.<\/p>\n\n\n\n

Eurooppalaiset luksusautot ovat tunnetusti hankalia, jos niit\u00e4 ei huolleta oikein, sill\u00e4 kaikki huollon puutteesta johtuvat ongelmat kasautuvat, kunnes auto alkaa aiheuttaa yh\u00e4 vakavampia ongelmia, jotka voivat maksaa jopa kymmeni\u00e4 tuhansia dollareita.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C350e oli tuotannossa vuosina 2015-2018, ja tuolloin t\u00e4m\u00e4 Mercedesin kompakti ylellinen plug-in-hybridisedan oli suosituin Mercedesin plug-in-sedan. Mercedes listasi 350e:n polttoaineenkulutukseksi 112MPG yhdistettyn\u00e4, mik\u00e4 on todellakin todella vaikuttava luku. Kaikki<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3648"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3648"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3648\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3649,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3648\/revisions\/3649"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3648"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3648"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3648"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}