{"id":3652,"date":"2022-03-30T10:08:26","date_gmt":"2022-03-30T10:08:26","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3652"},"modified":"2022-03-30T10:08:30","modified_gmt":"2022-03-30T10:08:30","slug":"bmw-x2-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-x2-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW X2 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW X2 on pienikokoinen ylellinen crossover-maasturi. Se perustuu samaan alustaan kuin BMW X1, mutta se on suorituskyvylt\u00e4\u00e4n parempi. Kuten kaikissa autoissa, my\u00f6s BMW X2:ssa on joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ennen kuin he investoivat t\u00e4h\u00e4n tyylikk\u00e4\u00e4seen katumaasturiin.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin BMW X2:n yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat vuotava \u00f6ljytiiviste, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4, elektroniikkaongelmat, kampiakselin anturin ohjelmistovika, korkeapaineisen polttoainepumpun ongelmat ja paljon muuta. Huomaa, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan ratkaista k\u00e4ym\u00e4ll\u00e4 p\u00e4tev\u00e4n BMW-huoltoteknikon tai BMW-huoltokeskuksen luona.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW X2:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

Viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 on yksi yleisimmist\u00e4 ongelmista, joita kohtaat BMW X2:ssa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 esimerkiksi huono j\u00e4\u00e4hdytysneste, huono pumppu ja j\u00e4\u00e4hdyttimen sis\u00e4iset tukokset voivat aiheuttaa ongelmia j\u00e4\u00e4hdytysnesteen kanssa. Jos kuitenkin noudatat m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja, sinun ei tarvitse huolehtia huonosta j\u00e4\u00e4hdytysnestej\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ohjelmistovika kampiakselin anturissa<\/h3>\n\n\n\n
  1. toukokuuta ja 07. kes\u00e4kuuta 2018 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistetuissa BMW X2 -malleissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma. N\u00e4iss\u00e4 autoissa on asennettu kampiakselianturi, jossa on ohjelmistovirhe. Sen vuoksi kampiakselianturi ei pysty k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n kampiakselin l\u00e4hettimest\u00e4 tulevia signaaliarvoja virheellisen laiteohjelmistotason vuoksi. My\u00f6s n\u00e4m\u00e4 autot kutsuttiin takaisin ja ongelma korjattiin.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    \u00d6ljyn tiiviste vuotaa<\/h3>\n\n\n\n

    Kun olet ajanut BMW X2:lla useita kilometrej\u00e4, kohtaat todenn\u00e4k\u00f6isesti vuotavan \u00f6ljytiivisteen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 \u00f6ljytiiviste altistuu jatkuvasti korkeille l\u00e4mp\u00f6tiloille, korkeille paineille, t\u00e4rin\u00e4lle ja kosketukselle kuumien nesteiden kanssa. Siksi on suositeltavaa vaihtaa \u00f6ljytiivisteet 3 500 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

    Suurj\u00e4nniteakun oikosulku<\/h3>\n\n\n\n

    Suurj\u00e4nniteakun oikosulku on ainoa yleinen BMW X2 PHEV. T\u00e4m\u00e4 ongelma tapahtuu alkulatauksen aikana hitsaushelmien muodossa olevien hiukkasten seurauksena. Se voi puolestaan aktivoida akussa ketjureaktion, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 tulipalon vaaraa.<\/p>\n\n\n\n

    Huomaa, ett\u00e4 BMW X2 PHEV -mallit, joissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma, on vedetty takaisin. Niihin kuuluvat 19. maaliskuuta ja 6. elokuuta 2020 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistetut X2-mallit.<\/p>\n\n\n\n

    Korkeapaineisen polttoainepumpun ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

    BMW X2:ssa on kaksi polttoainepumppua. Ensimm\u00e4inen polttoainepumppu on matalapainepumppu, joka kuljettaa kaasun ulos s\u00e4ili\u00f6st\u00e4. Kun taas toinen polttoainepumppu on korkeapainepumppu, joka ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 kaasun palotilaan.<\/p>\n\n\n\n

    N\u00e4in ollen BMW X2:ssa on yleens\u00e4 ongelmia korkeapainepumpun kanssa. Kun n\u00e4m\u00e4 ongelmat ilmenev\u00e4t, ne saavat moottorin r\u00e4iskim\u00e4\u00e4n suurilla nopeuksilla ajettaessa tai aiheuttavat kiihtyvyysongelmia. On siis t\u00e4rke\u00e4\u00e4 noudattaa m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja, jotta korkeapainepumppu toimii aina vaaditulla tavalla.<\/p>\n\n\n\n

    Ulkoisten ovenkahvojen ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

    Kun olet omistanut BMW X2:n useita vuosia, saatat alkaa huomata ongelmia ulkoisten ovenkahvojen kanssa. T\u00e4m\u00e4 on toinen yleinen ongelma, sill\u00e4 sen vuoksi autosi ovet eiv\u00e4t aukea. T\u00e4m\u00e4n seurauksena saatat joutua vaihtamaan koko ovi- ja lukitusj\u00e4rjestelm\u00e4n, joka sijaitsee yleens\u00e4 oven sis\u00e4puolella.<\/p>\n\n\n\n

    Elektroniset ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

    Elektroniset ongelmat ovat yleisi\u00e4 BMW:ss\u00e4. Jotkut BMW X2:n omistajat saattavat kokea samaa, enemm\u00e4nkin vialliset elektroniset ikkunat. Viallisen elektronisen ikkunan lis\u00e4ksi BMW:n j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 voi olla vika, ett\u00e4 siin\u00e4 on huono sulake. Huomaa, ett\u00e4 Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa yli 300 000 BMW:t\u00e4 vedettiin takaisin viallisen elektroniikkaj\u00e4rjestelm\u00e4n vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

    Takavalojen kokoonpano-ongelma<\/h3>\n\n\n\n

    T\u00e4m\u00e4 ongelma esiintyy vain muutamassa BMW:n X2-mallissa. Jos X2:ssa on viallinen takavalo, huomaat, ett\u00e4 moottorin tarkastusvalo syttyy. Se ilmoittaa ”Tarkista takavalo\/jarruvalo”. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 korroosiosta, joka aktivoi toimintah\u00e4iri\u00f6merkkivalon.<\/p>\n\n\n\n

    FAQ<\/h2>\n\n\n\n

    Kuinka pitk\u00e4n ajan kuluttua BMW X2:ssa alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

    BMW X1:n tavoin BMW X2:ssa alkaa esiinty\u00e4 pieni\u00e4 ongelmia 80 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Mutta kun autolla on ajettu yli 150 000 kilometri\u00e4, voi alkaa esiinty\u00e4 vakavia ongelmia. Auton k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n pident\u00e4minen edellytt\u00e4\u00e4 asianmukaista hoitoa ja huoltoa. My\u00f6s oikeat ajotavat ovat ratkaisevan t\u00e4rkeit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Onko BMW X2 halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

    Ei, BMW X2 on eritt\u00e4in kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Sen yll\u00e4pito on kalliimpaa kuin BMW X1:n. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 ilmenee enemm\u00e4n vikoja kuin sen vastineessa, ja korjaus- ja huoltokustannukset ovat korkeat. Lis\u00e4ksi BMW:n huolto ei ole halpaa, samoin kuin niiden varaosat. Varaudu siis k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n paljon rahaa X2:n yll\u00e4pitoon.<\/p>\n\n\n\n

    Mik\u00e4 on BMW X2:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

    Jos aiot ostaa k\u00e4ytetyn BMW X2:n, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, milloin vakavia ongelmia alkaa esiinty\u00e4. Niinp\u00e4 kaikissa BMW X2:ssa, joissa on yli 150 000 kilometri\u00e4, on paljon kilometrej\u00e4. 150 000 mailin j\u00e4lkeen BMW X2:een alkaa tulla vakavia ja kalliita ongelmia, ellei autoa ole huollettu hyvin.<\/p>\n\n\n\n

    Onko BMW X2 luotettavampi kuin BMW X1?<\/h3>\n\n\n\n

    Ei, BMW X2 ei ole luotettavampi kuin BMW X1. BMW X1 on hieman luotettavampi kuin BMW X2. Siit\u00e4 huolimatta kumpikaan auto ei ole kovin luotettava, sill\u00e4 molemmat j\u00e4\u00e4v\u00e4t luotettavuusluokituksissa alle keskiarvon. BMW X1:ss\u00e4 on kuitenkin v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, joten sen huolto- ja korjauskustannukset ovat hieman alhaisemmat.<\/p>\n\n\n\n

    S\u00e4ilytt\u00e4\u00e4k\u00f6 BMW X2 arvonsa 5 vuoden j\u00e4lkeen?<\/h3>\n\n\n\n

    Ei, BMW X2 ei pid\u00e4 arvoaan 5 vuoden j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 auto on hyvin ep\u00e4luotettava, ja sen arvo laskee noin 52 % viiden vuoden aikana. Vaikka uusi BMW X2 maksaa noin 36 600 dollaria, sama auto voi maksaa noin 21 000 dollaria 5 vuoden kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

    Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

    K\u00e4ytetyn auton ostaminen voi olla halpaa, mutta huolto- ja korjauskustannukset voivat nousta huipulle. Siksi on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 selvitt\u00e4\u00e4 BMW X2:n yleiset ongelmat, ennen kuin investoit siihen. BMW X2:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat muun muassa vuotava \u00f6ljytiiviste, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4, kampiakselin anturin ohjelmistovika ja monet muut.<\/p>\n\n\n\n

    Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan hoitaa BMW-huoltokeskuksessa ja sertifioiduilla BMW-mekaanikoilla. Lis\u00e4ksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 selvitt\u00e4\u00e4, onko k\u00e4ytetyn BMW X2:n omistaja huolehtinut yleisist\u00e4 ongelmista, jos kyseinen malli on palautettu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    BMW X2 on pienikokoinen ylellinen crossover-maasturi. Se perustuu samaan alustaan kuin BMW X1, mutta se on suorituskyvylt\u00e4\u00e4n parempi. Kuten kaikissa autoissa, my\u00f6s BMW X2:ssa on joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, jotka kiinnostuneiden<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3653,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3652"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3652"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3652\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3654,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3652\/revisions\/3654"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3653"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3652"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3652"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3652"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}