{"id":3664,"date":"2022-03-31T11:19:59","date_gmt":"2022-03-31T11:19:59","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3664"},"modified":"2022-03-31T11:20:03","modified_gmt":"2022-03-31T11:20:03","slug":"bmw-i3n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-i3n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW i3:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW i3 on yksi hauskimmista s\u00e4hk\u00f6\/hybridiautoista ajaa. T\u00e4m\u00e4 auto ei ole ainoastaan kompakti, jonka ansiosta kuljettaja p\u00e4\u00e4see liikkumaan kaupungissa helposti, vaan se on my\u00f6s tilava, ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llinen ja helppo pys\u00e4k\u00f6id\u00e4. Siin\u00e4 on my\u00f6s takaveto, joka on fantastinen ajettava.<\/p>\n\n\n\n

Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s BMW i3:ssa on joitakin kohtuullisia ongelmia. Riippuen valitsemastasi mallivuodesta saatat kohdata yhden tai toisen ongelman. Joitakin yleisimpi\u00e4 ongelmia, joita todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaat, ovat ohjausongelmat, kantamanlaajennusongelmat, hidas lataus, moottorin kiinnitysvika ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW i3:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Ohjausongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW i3 on rakenteeltaan kompakti, ja sit\u00e4 on helppo ohjata kaduilla. Siit\u00e4 huolimatta monet i3:n omistajat ovat ilmaisseet huolensa auton ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4. Joitakin heid\u00e4n esiin nostamiaan ongelmia ovat muun muassa se, ett\u00e4 ohjaus tuottaa narisevia \u00e4\u00e4ni\u00e4, ja j\u00e4ykistyminen ohjausta k\u00e4\u00e4nnett\u00e4ess\u00e4 on yleist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yksi asia, joka tekee ohjauksesta j\u00e4yk\u00e4n, on alhainen rengaspaine. Toinen mahdollinen syy on alhainen ohjaustehostimen nestetaso. Jos n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole syy, tarkista auton ohjelmisto tai elektroniikka. Jos taas ohjaus pit\u00e4\u00e4 \u00e4\u00e4nt\u00e4, se voi johtua ohjauskaran v\u00e4\u00e4rin voidellusta muovilaakerista.<\/p>\n\n\n\n

Ongelma piirilevyss\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen tammikuun 2018 j\u00e4lkeen valmistetuissa BMW i3 -malleissa. T\u00e4m\u00e4 koskee sek\u00e4 BMW i3 Rexi\u00e4 ett\u00e4 Bevi\u00e4. Jos BMW i3 -mallissasi on t\u00e4m\u00e4 ongelma, saatat huomata \u00e4killisen tehon menetyksen tai jopa moottorin t\u00e4ydellisen sammumisen. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 piirilevymoduulista, joka ei vastaa tarvittavia eritelmi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joten, kun t\u00e4m\u00e4 ongelma tapahtuu, se voi johtaa s\u00e4hk\u00f6isen kosketuksen puuttumiseen, jolloin s\u00e4hk\u00f6moottorin elektroniikka sammuttaa korkeaj\u00e4nnitteisen s\u00e4hk\u00f6virran.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat kantamanlaajentimen kanssa<\/h3>\n\n\n\n

Range Extender eli REX on lis\u00e4voimalaite, jonka avulla voidaan pident\u00e4\u00e4 BMW i3:n toimintas\u00e4de tai matka seuraavaan latausasemaan. Huomaa, ett\u00e4 range extenderin mukana tulee pieni bensiinimoottori, joka auttaa k\u00e4ynnistym\u00e4\u00e4n, kun akun varaustaso laskee alle 5 prosentin.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka range extenderin on tarkoitus auttaa lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n toimintas\u00e4dett\u00e4, siihen liittyy joitakin komplikaatioita. Useissa ennen vuotta 2016 valmistetuissa BMW i3 -malleissa on raportoitu olevan ongelmia range extender -toiminnon kanssa. K\u00e4ytt\u00e4jien mukaan se haittaa auton kiihtyvyytt\u00e4, kun akkuvirrasta siirryt\u00e4\u00e4n kaasuvirtaan.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4in tapahtuu, auto voi ajaessaan siirty\u00e4 hitaaseen tilaan tai jarruvalot voivat lakata toimimasta.<\/p>\n\n\n\n

Hidas lataus<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka monet BMW i3:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, on hidas lataus. T\u00e4m\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa ep\u00e4onnistuneesta latauspiirist\u00e4. Joissakin BMW i3 -autoissa on kolme 16 ampeerin latauspiiri\u00e4, jotka voivat toimia itsen\u00e4isesti 16 ampeerin latauspiirej\u00e4 varten tai pareittain 32 ampeerin yksivaiheista latausta varten.<\/p>\n\n\n\n

Jos jokin 16 ampeerin virtapiireist\u00e4 tai yksikk\u00f6 menee ep\u00e4kuntoon, BMW i3 lataa vain 16 ampeerin teholla, mik\u00e4 aiheuttaa latauksen hidastumisen.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin kiinnityksen vika<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat BMW i3:n omistajat, joiden i3-mallit on valmistettu ennen vuotta 2016, ovat raportoineet t\u00e4st\u00e4 ongelmasta. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 autossa k\u00e4ytetyst\u00e4 halvasta muovisesta moottorikiinnikkeest\u00e4. Kun olosuhteet ovat ankarat, t\u00e4m\u00e4 muoviosuus voi helposti vaurioitua tai jopa rikkoutua, mik\u00e4 johtaa moottorin kiinnityksen vikaantumiseen.<\/p>\n\n\n\n

Joissakin tilanteissa moottorin kiinnike voi vaurioitua pahasti, ja se vaikuttaa johtoihin ja muihin elektronisiin osiin.<\/p>\n\n\n\n

Polttoaineh\u00f6yryongelma<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuosina 2014-2017 valmistetuissa BMW i3 REX -malleissa. BMW i3 REX -malleissa on pieni bensiinimoottori, joka auttaa lataamaan akkua toimintas\u00e4teen lis\u00e4\u00e4miseksi. Lis\u00e4ksi niiss\u00e4 on polttoaines\u00e4ili\u00f6n tuuletusputki, joka hankaa akun positiivisen kaapelin kylkikaapelin suojahylsy\u00e4 vasten.<\/p>\n\n\n\n

Jatkuvan hankauksen vuoksi tuuletusputki voi vaurioitua ja saada halkeamia tai pahempaa, reiki\u00e4. T\u00e4m\u00e4n seurauksena rei\u00e4t tai halkeamat voivat p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 polttoaineh\u00f6yryn moottoritilaan, ja vuotava polttoaine voi sytytt\u00e4\u00e4 tulipalon. Jos sinulla on yksi n\u00e4ist\u00e4 BMW i3 -malleista, sinun on varmistettava, ett\u00e4 vaihdat tuuletuslinjan ajoissa, jotta v\u00e4ltyt vaaroilta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mink\u00e4 vuosimallin BMW i3 on luotettavin?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin BMW i3 -mallivuosi on 2017 BMW i3. T\u00e4m\u00e4 auto arvioi luotettavuutensa hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmaksi, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 useimmat sen sisaruksista j\u00e4\u00e4v\u00e4t keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 huonommalle tasolle. Sit\u00e4 seuraa tiiviisti mallivuosi 2015, josta on my\u00f6s raportoitu v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin muista mallivuosista.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 vuosimallin BMW i3 on v\u00e4hiten luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat ostaa laadukkaan k\u00e4ytetyn BMW i3:n, pysy kaukana vuoden 2014 BMW i3:sta. Monet k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet useita ongelmia t\u00e4m\u00e4n auton kanssa. Niihin kuuluvat muun muassa ongelmat kantaman pident\u00e4jien kanssa, moottorin kiinnityksen vikaantuminen ja polttoaineh\u00f6yryongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW i3:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i3:n vuotuiset yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 1173 dollaria, kun taas keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen auton vuotuiset yll\u00e4pitokustannukset ovat 792 dollaria. BMW i3 on siis kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 ilmenee enemm\u00e4n ongelmia kuin sen kilpailijoissa, ja sen varaosat ovat my\u00f6s eritt\u00e4in kalliita. Kaiken kaikkiaan i3:n yll\u00e4pito on kallista.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on BMW i3 REX:n ja BEV:n v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i3 BEV on tavallinen s\u00e4hk\u00f6auto, kuten Nissan Leaf, Chevy Bolt tai Tesla. Toisaalta BMW i3 REX:ss\u00e4 on sama voimansiirto ja sama toimintas\u00e4de kuin BEV:ss\u00e4, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s bensiinimoottori, joka tuottaa s\u00e4hk\u00f6\u00e4 auton toimintas\u00e4teen lis\u00e4\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

Miten voin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 BMW i3:n kalliit korjaukset?<\/h3>\n\n\n\n

Paras tapa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 BMW i3 -auton kalliit korjaukset on varmistaa, ett\u00e4 noudatat BMW:n m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja. Toinen tapa on varmistaa, ett\u00e4 noudatat oikeita ajotapoja, jotta et viet\u00e4 enemm\u00e4n aikaa korjaamolla kuin tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tied\u00e4t joitakin BMW i3:n kanssa todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaamiasi ongelmia, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 huolehtia niist\u00e4 ennen kuin on liian my\u00f6h\u00e4ist\u00e4. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan hoitaa maksullisessa BMW-huollossa. Jos kuitenkin ostat auton yksityishenkil\u00f6lt\u00e4, varmista, ett\u00e4 se on huollettu asianmukaisesti ennen kuin maksat siit\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW i3 on yksi hauskimmista s\u00e4hk\u00f6\/hybridiautoista ajaa. T\u00e4m\u00e4 auto ei ole ainoastaan kompakti, jonka ansiosta kuljettaja p\u00e4\u00e4see liikkumaan kaupungissa helposti, vaan se on my\u00f6s tilava, ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llinen ja helppo pys\u00e4k\u00f6id\u00e4. Siin\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3665,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3664"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3664"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3664\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3666,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3664\/revisions\/3666"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3665"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3664"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3664"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3664"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}