{"id":3688,"date":"2022-04-04T13:14:36","date_gmt":"2022-04-04T13:14:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3688"},"modified":"2022-04-04T13:15:27","modified_gmt":"2022-04-04T13:15:27","slug":"volvo-s40-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-s40-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo S40 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo S40 on kompakti 4-ovinen premium-sedan, jota Volvo valmisti vuosina 1995-2012. S40:n lanseerauksen j\u00e4lkeen Volvo on onnistunut myym\u00e4\u00e4n yli miljoona kappaletta, jos otetaan huomioon my\u00f6s V40-kombiversio, joka on kauttaaltaan sama kuin S40. Ensimm\u00e4inen sukupolvi oli tuotannossa vuosina 1995-2005, kun taas toisen sukupolven tuotanto lopetettiin vuonna 2012.<\/p>\n\n\n\n

S40 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen luotettava auto, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen verrattuna nykyajan autoihin, joiden luotettavuus on useimmiten keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 parempi. Yleisimm\u00e4t S40:t\u00e4 vaivaavat ongelmat liittyv\u00e4t katalysaattoriin, heikkoihin jarruihin, vuotavaan kattoluukkuun, \u00f6ljyvuotoihin ja MAF-anturin vikaan.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan korjata ilman suurempia ongelmia, mutta ne maksavat joskus paljon rahaa. Kaiken kaikkiaan S40 voi olla varteenotettava valinta k\u00e4ytettyn\u00e4 autona, mutta vain jos onnistut l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, joka on pidetty hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa vuosien varrella.<\/p>\n\n\n\n

S40 korvattiin my\u00f6hemmin V40:ll\u00e4 viistoper\u00e4isen\u00e4 versiona, koska S40:n markkina-asema alkoi olla heikko verrattuna moniin kilpailijoihinsa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S40:n katalysaattoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos aistit m\u00e4d\u00e4n kananmunan hajua autoa ajaessasi, katalysaattori on todenn\u00e4k\u00f6isesti syyp\u00e4\u00e4 siihen. Katalysaattori on suunniteltu muuntamaan haitalliset pakokaasut ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisemmiksi hiukkasiksi erilaisilla kemiallisilla reaktioilla, jotka tapahtuvat katalysaattorin sis\u00e4ll\u00e4. S40-auton katalysaattorit ovat kuitenkin tunnetusti tukkeutuneet, eiv\u00e4tk\u00e4 ne pysty muuttamaan haitallisia kaasuja helpommin hallittaviksi hiukkasiksi.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 nykyp\u00e4iv\u00e4n\u00e4 jopa viallinen katalysaattori maksaa paljon rahaa monien katalysaattorin sis\u00e4lt\u00e4mien aineiden ansiosta. Huono uutinen on se, ett\u00e4 uusi katalysaattori on melko kallis samoista syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S40 -jarruongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Melko tunnettu S40:n valituksen aihe on jarruj\u00e4rjestelm\u00e4, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 heikkenev\u00e4n paljon nopeammin kuin muissa autoissa. Tarkemmin sanottuna jarrulevyt kuluvat paljon nopeammin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne on vaihdettava aikaisemmin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat ovat helposti havaittavissa, koska auto ei pysty pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n kokonaan ilmoitetulla matkalla. On my\u00f6s t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 vaihdat jarrulevyt mahdollisimman pian, sill\u00e4 t\u00e4llaiset ongelmat voivat aiheuttaa turvallisuusriskin, jota kukaan ei halua kokea.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S40 vuotava kattoluukku<\/h2>\n\n\n\n

Volvo S40:n kattoluukun tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4 olevilla tiivisteill\u00e4 on taipumus kulua todella nopeasti. N\u00e4it\u00e4 ongelmia tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n monissa Volvo-malleissa, ja S40 on yksi niist\u00e4 malleista, joissa raportoituja tapauksia on eniten.<\/p>\n\n\n\n

Kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4 olevilla viem\u00e4rikanavilla on taipumus tukkeutua p\u00f6ly- ja likapartikkeleista, mink\u00e4 vuoksi ne eiv\u00e4t pysty johtamaan vett\u00e4 pois kattoluukusta. Jos t\u00e4m\u00e4 ongelma jatkuu, kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4 olevat tiivisteet alkavat vuotaa, mik\u00e4 voi aiheuttaa tuhoa sis\u00e4tilojen verhoiluun.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S40 \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

Volvo S40:n tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s k\u00e4rsiv\u00e4n satunnaisista \u00f6ljyvuodoista, jotka tulevat turboahtimen paluuputken tiivisteest\u00e4. N\u00e4ihin ongelmiin on puututtava mahdollisimman pian, muuten moottori saattaa vaurioitua. T\u00e4llaisilla vuodoilla on taipumus edet\u00e4 ajan my\u00f6t\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne voivat vaurioittaa monia komponentteja, joiden kanssa ne joutuvat kosketuksiin.<\/p>\n\n\n\n

Parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on vaihtaa koko putki, varsinkin jos vuoto on jo suuri. Jotkut ihmiset haluavat ratkaista n\u00e4m\u00e4 ongelmat yksinkertaisesti tukkimalla vuodon ilmastointiteipill\u00e4, mutta t\u00e4m\u00e4 ratkaisee ongelmat vain v\u00e4liaikaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S40 MAF-anturin vika<\/h2>\n\n\n\n

Mass airflow -anturin (MAF) teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on s\u00e4\u00e4dell\u00e4 palotilaan tulevan ilman m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4. Jos MAF-anturit alkavat aiheuttaa ongelmia, huomaat todenn\u00e4k\u00f6isesti, ett\u00e4 S40:ll\u00e4 on vaikeuksia kiihdytyksess\u00e4 ja ohituksissa.<\/p>\n\n\n\n

Helpoin ja halvin tapa korjata asia on irrottaa MAF-anturi ja puhdistaa se perusteellisesti. Jos et tee sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n pian, MAF saattaa jopa vahingoittaa itse\u00e4\u00e4n kokonaan. K\u00e4y siis ehdottomasti paikallisessa Volvo-j\u00e4lleenmyyj\u00e4liikkeess\u00e4si p\u00e4\u00e4tt\u00e4m\u00e4ss\u00e4 parhaasta toimintatavasta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo S40 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo S40 on nyt yksi suosituimmista k\u00e4ytetyist\u00e4 Volvon pikkuautoista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet ihmiset ovat kiinnostuneita sen ostamisesta. Heikko luotettavuus on kuitenkin joidenkin mielest\u00e4 pelote, etenkin kun kyseess\u00e4 ovat vanhemmat ja enemm\u00e4n kilometrej\u00e4 ajetut yksil\u00f6t.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat ostaa S40:n, muista etsi\u00e4 verrattain v\u00e4h\u00e4n ajettu ja t\u00e4ydellisell\u00e4 huolto- ja kunnossapitohistorialla varustettu yksil\u00f6. S40 ei ole huono auto, mutta kun otetaan huomioon, ett\u00e4 se ei maksa nyky\u00e4\u00e4n kovin paljon rahaa, ihmiset eiv\u00e4t ole innokkaita huoltamaan sit\u00e4, ja siksi se saa niin huonon maineen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo S40 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo S40 on todellakin todella turvallinen auto, kuten kaikki Volvo-autot. S40 on kuitenkin jo melko vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 kaikkia niit\u00e4 huipputeknisi\u00e4 turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4, joita useimmat meist\u00e4 ovat tottuneet odottamaan nykyaikaisilta autoilta. Volvo S40 on suunniteltu perhek\u00e4ytt\u00f6\u00e4 ajatellen, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 ylivoimaisen turvallisen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun ei tarvitse huolehtia turvallisuudesta, jos olet ostamassa S40:t\u00e4. S40:n farmariversio n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan viel\u00e4kin turvallisempi, mutta se pystyy my\u00f6s kuljettamaan enemm\u00e4n ihmisi\u00e4 ja heid\u00e4n lastiaan.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Volvo lopetti S40:n valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo S40 oli melko suosittu auto, sill\u00e4 sit\u00e4 onnistuttiin myym\u00e4\u00e4n yli miljoona kappaletta. Sen isoveli S60 alkoi kuitenkin saada yh\u00e4 enemm\u00e4n tunnustusta, mik\u00e4 teki S40:st\u00e4 hieman tarpeettoman.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n se, ett\u00e4 2010-luvun alussa maasturit ja crossoverit alkoivat myyd\u00e4 hullun lailla, S40 ei yksinkertaisesti pysynyt ajan hermolla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo S40 on kompakti 4-ovinen premium-sedan, jota Volvo valmisti vuosina 1995-2012. S40:n lanseerauksen j\u00e4lkeen Volvo on onnistunut myym\u00e4\u00e4n yli miljoona kappaletta, jos otetaan huomioon my\u00f6s V40-kombiversio, joka on kauttaaltaan sama<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3690,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3688"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3688"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3688\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3689,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3688\/revisions\/3689"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3690"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3688"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3688"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3688"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}