{"id":3697,"date":"2022-04-04T13:26:43","date_gmt":"2022-04-04T13:26:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3697"},"modified":"2022-04-04T13:26:46","modified_gmt":"2022-04-04T13:26:46","slug":"volvo-s60-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-s60-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo S60 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo S60 on ensiluokkainen luksusauto, joka on suunniteltu kilpailemaan Mercedes C-luokan, Audi A4:n ja BMW 3-sarjan kaltaisten autojen kanssa. S60:n ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin jo vuonna 2000, ja 1. sukupolven S60 oli tuotannossa vuoteen 2009 asti. S90:n toinen sukupolvi tuli tuotantoon vuonna 2010, se p\u00e4ivitettiin vuonna 2015 ja sen tuotanto lopetettiin vuonna 2018.<\/p>\n\n\n\n

S90:n uusin, nykyinen sukupolvi on julkistettu vuonna 2019, ja se on t\u00e4ysiverinen luksusauto, joka pystyy tarjoamaan kaikki nykyajan luksusostajan ominaisuudet ja vempaimet. S60 on aina ollut suhteellisen luotettava auto, vaikka varhaisten ja nykyisten sukupolvien v\u00e4lill\u00e4 on melko paljon eroja.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, yleisimpi\u00e4 Volvo S60:n ongelmia ovat MAF-anturin vikaantuminen, jousituksen holkkiongelmat, voimansiirron ongelmat, \u00f6ljyvuodot ja moottorin jyskytys, erityisesti vanhemmissa malleissa. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ilman suurempia ongelmia, mutta vain jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t ratkaista ne riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, sill\u00e4 muuten ne aiheuttavat varmasti kaikenlaisia ongelmia my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan S60 on todellakin luotettava auto, mutta vanhemmat S60-sukupolvet pilaavat hieman imagoa. T\u00e4m\u00e4 on melko ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 ensimm\u00e4isen sukupolven S60 on nyt yli 20 vuotta vanha, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4in vanhan auton ongelmat ovat vain ajan kysymys.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S60 MAF-anturin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mass airflow -anturin teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on s\u00e4\u00e4dell\u00e4 palotilaan tulevan ilman m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, jotta saavutetaan aina t\u00e4ydellinen tasapaino optimaalisen suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden saavuttamiseksi. Jos MAF-anturi vikaantuu, se todenn\u00e4k\u00f6isesti aiheuttaa haitallisia tehonalenemisia, joihin voi mahdollisesti liitty\u00e4 my\u00f6s polttoainetalouden heikkeneminen.<\/p>\n\n\n\n

Helpoin tapa korjata t\u00e4m\u00e4 on yksinkertaisesti puhdistaa MAF-anturi perusteellisesti. T\u00e4m\u00e4 on suhteellisen yleinen ongelma monissa Volvo-autoissa jo vuosikymmeni\u00e4. Jotkut eiv\u00e4t edes pid\u00e4 sit\u00e4 ongelmana, vaan pikemminkin osana s\u00e4\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 huoltoa. Oli miten oli, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaamaan t\u00e4llaisen ongelman, jos omistat S60:n pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S60:n jousitusholkkiongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S60:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s jousitusongelmista, tarkemmin sanottuna jousitusholkkien ongelmista. Monet omistajat ovat raportoineet auton etuosasta ajon aikana tulevista koputus\u00e4\u00e4nist\u00e4, jotka tyypillisesti johtavat kuluneisiin ohjaustankojen holkkeihin, jotka on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

S60:n ohjaustangon holkit ovat tunnetusti my\u00f6s melko pehmeit\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 ne vioittuvat herk\u00e4sti jonkin ajan kuluttua. Muista kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota koko jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jos olet S60:n per\u00e4ss\u00e4, sill\u00e4 ne voivat olla kipe\u00e4 kohta etenkin vanhemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S60:n voimansiirtoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Uusi Volvo S60 oli osa merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 takaisinkutsua, joka kattaa kaikki Volvo S60 -mallit, jotka on valmistettu sek\u00e4 vuonna 2020 ett\u00e4 2021. Kyse oli siit\u00e4, ett\u00e4 moottorin roottoriakseliin yhdist\u00e4v\u00e4 hydrauliyksikk\u00f6 ja jarruj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4 pieni magneettipaketti saattoivat puuttua tietyist\u00e4 malleista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voi mahdollisesti johtaa ongelmiin ABS:n, ESC:n ja jarrutehostimen kanssa. Jos tunnet, ettei S60:si pysty pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n kunnolla, tarkista n\u00e4m\u00e4 osat, jotta voit tarkistaa, kuuluuko tarkasteltavana oleva S60 todella t\u00e4h\u00e4n takaisinkutsuun.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S60:n \u00f6ljyvuotokysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Kuten monissa eurooppalaisissa premium-luokan autoissa, my\u00f6s Volvo S60 ei ole t\u00e4ysin vapaa moottorivuodoista, tarkemmin sanottuna \u00f6ljyvuodoista, jotka tulevat joko takimmaisesta p\u00e4\u00e4\u00f6ljyntiivisteest\u00e4 tai turbon tyhjennysalueesta. N\u00e4m\u00e4 kaksi ovat yleisimm\u00e4t paikat, joista \u00f6ljy vuotaa, ja ne on syyt\u00e4 tarkistaa ensimm\u00e4isin\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Helpoin ja paras tapa korjata t\u00e4m\u00e4 on yksinkertaisesti vaihtaa osa kokonaan. N\u00e4m\u00e4 ovat my\u00f6s yleisempi\u00e4 vanhemmissa S60-malleissa, mutta muutamat Volvo-asiantuntijat ovat raportoineet, ett\u00e4 jopa uusimmissa malleissa esiintyy toisinaan n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Volvo S60:n moottorin jyskytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Moottorin jyskytys on ongelma, joka liittyy l\u00e4hes yksinomaan vanhempiin S60-malleihin. Ne voi helposti havaita aina, kun ved\u00e4t autolla, varsinkin jos k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ss\u00e4si autossa on automaattivaihteisto. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yhdistetty vaurioituneisiin tai kokonaan rikkoutuneisiin moottorin kiinnikkeisiin.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s n\u00e4m\u00e4 voidaan vaihtaa, mutta ne maksavat joskus hieman enemm\u00e4n riippuen siit\u00e4, miss\u00e4 kiinnikkeet sijaitsevat ja miten niihin p\u00e4\u00e4see k\u00e4siksi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volvo S60 on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Volvo S60 -malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 aivan uusin, sill\u00e4 se on yksi markkinoiden halutuimmista pienist\u00e4 luksusautoista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4. Vanhin Volvo S60 ei ole en\u00e4\u00e4 oikeastaan kannattava auto, sill\u00e4 se on liian vanha tyydytt\u00e4\u00e4kseen kunnolla nykyajan autonostajan. Siit\u00e4 puuttuu my\u00f6s kaikin tavoin erikoisuus, koska se on vain vanha Volvo sedan.<\/p>\n\n\n\n

S60:n toinen sukupolvi on jossain keskell\u00e4, mutta uudistettu S60 II on paljon j\u00e4rkev\u00e4mpi valinta paljon parempien luotettavuustulosten ansiosta. Niin tai n\u00e4in, etsi aina autoa, jonka kellossa on v\u00e4hemm\u00e4n kilometrej\u00e4 ja jossa on kaikki tarvittavat huoltohistoriatiedot.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Volvo S60 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Nettifoorumien ja ylpeiden omistajien mukaan monet Volvo-mallit, my\u00f6s S60, kest\u00e4v\u00e4t helposti yli 20 vuotta tai 200 000 kilometri\u00e4. T\u00e4rkeint\u00e4 on asianmukainen huolto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto on pidett\u00e4v\u00e4 asianmukaisessa kunnossa, jos aiot luottaa siihen vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo-autot eiv\u00e4t ole tuhoutumattomia, ainakaan en\u00e4\u00e4. Menneet ovat ne ajat, jolloin laatikkomalliset Volvo-kombi-autot ker\u00e4siv\u00e4t yli 500 000 kilometri\u00e4 kelloon.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo S60 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Koko Volvo-merkki on rakennettu sen ymp\u00e4rille, ett\u00e4 merkki tarjoaa joitakin markkinoiden turvallisimmista autoista nyky\u00e4\u00e4n. L\u00e4hes kaikki Volvo-mallit sijoittuvat jatkuvasti useimpien luotettavuustaulukoiden ja -tutkimusten k\u00e4rkip\u00e4\u00e4h\u00e4n, kuten my\u00f6s S60.<\/p>\n\n\n\n

Nykyinen S60 on itse asiassa yksi turvallisimmista nykyisist\u00e4 luksusautoista Volvon br\u00e4ndifilosofian ansiosta. Vanhin S60 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 turvallinen, mutta se on my\u00f6s suhteellisen turvallinen auto ik\u00e4ns\u00e4 huomioon ottaen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo S60 on ensiluokkainen luksusauto, joka on suunniteltu kilpailemaan Mercedes C-luokan, Audi A4:n ja BMW 3-sarjan kaltaisten autojen kanssa. S60:n ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin jo vuonna 2000, ja 1. sukupolven S60<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3698,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3697"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3697"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3697\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3699,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3697\/revisions\/3699"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3698"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3697"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3697"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3697"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}