{"id":3720,"date":"2022-04-14T13:11:12","date_gmt":"2022-04-14T13:11:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3720"},"modified":"2022-04-14T13:11:16","modified_gmt":"2022-04-14T13:11:16","slug":"porsche-cayenne-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-cayenne-luotettavuus\/","title":{"rendered":"Porsche Cayenne Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n
Cayenne on sarja keskikokoisia ylellisi\u00e4 crossover-ajoneuvoja, joita saksalainen autonvalmistaja Porsche on valmistanut vuodesta 2002 l\u00e4htien ja joita on tarjottu Pohjois-Amerikassa vuodesta 2003 l\u00e4htien. Porsche Cayenne on hyvin suunniteltu katumaasturi. T\u00e4ss\u00e4 saksalaisessa ylellisess\u00e4 keskikokoisessa katumaasturissa on joukko mahtavia moottoreita ja tarkasti viritetty jousitus, joka antaa sille urheiluautomaista suorituskyky\u00e4. Nopeudestaan ja ketteryydest\u00e4\u00e4n huolimatta se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 pehmustetun ajonautinnon.<\/p>\n\n\n\n
Porsche Cayenne on ensimm\u00e4inen V8-moottorinen ajoneuvo, jonka he ovat rakentaneet sitten vuoden 1995, jolloin Porsche 928:n valmistus lopetettiin. Lis\u00e4ksi keskikokoinen ylellinen crossover-maasturi on saatavana nelivedolla. Ensimm\u00e4inen Porsche, jossa on nelj\u00e4 ovea, ja sen ensimm\u00e4inen maastovaihtoehto sitten 1950-luvun Super- ja Junior-traktorien. Cayenne on saatavana 3,0-litraisella V6-turbomoottorilla, jossa on 335 hevosvoimaa. Muut variantit, kuten S-, GTS-, Turbo- ja Turbo GT -mallit, voidaan tilata tehokkaammilla moottoreilla. Se kiihtyy 5,9 sekunnissa nopeudesta 0:sta 60:een tunnissa, ja sen huippunopeus on 152 kilometri\u00e4 tunnissa.<\/p>\n\n\n\n
Porsche Cayenne -malleista luotettavimmat vuodet ovat 2009, 2019 ja 2018. Valituksia on vain muutama, eik\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ole ollut vakava. Vaikka 2020 on my\u00f6s luotettava, tiedot eiv\u00e4t ole yksiselitteisi\u00e4, koska se on tuore malli. Vuonna 2022 Porsche Cayennen ennustetaan saavan J.D. Power Reliability Ratingin mukaan luotettavuudessa 81 pistett\u00e4 100:sta.<\/p>\n\n\n\n
Euro NCAP:n t\u00e4ydellisell\u00e4 viiden t\u00e4hden arvosanalla sek\u00e4 vaikuttavalla 95 prosentin arviolla aikuisten matkustajien turvallisuudesta uusi Cayenne sai hyv\u00e4t pisteet.<\/p>\n\n\n\n
Viidess\u00e4 vuodessa Porsche Cayenne menett\u00e4\u00e4 54 % arvoaan ja on j\u00e4lleenmyynnin yhteydess\u00e4 44 223 dollarin arvoinen. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 vuoden 2021 Luxury Utility -segmentin voittajan korkeimman s\u00e4ilyv\u00e4n arvon palkinnon.<\/p>\n\n\n\n
Porsche Cayenne on varmasti eksklusiivinen auto, ja sen huoltovaatimukset ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti korkeammat kuin useimpien katumaastureiden. Porsche Cayennen kymmenen ensimm\u00e4isen elinvuoden aikana huollot ja korjaukset maksavat noin 20 552 dollaria. T\u00e4m\u00e4 on johtanut siihen, ett\u00e4 jotkut omistajat ovat laiminly\u00f6neet t\u00e4t\u00e4 autoa vertaamalla kotimaisen katumaasturin huoltoa Cayennen kalliimpiin vaatimuksiin.<\/p>\n\n\n\n
Cayenne on 5-paikkainen auto. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: All Wheel Drive<\/p>\n\n\n\n
Cayennen teho on 335 hevosvoimaa ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 332 hevosvoimaa. Moottori on Intercooled Turbo Premium Unleaded V-6, jonka iskutilavuus on 3,0 L. Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: Bensiinin suoraruiskutus.<\/p>\n\n\n\n
Cayennessa on 19 X 8,5 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 19 X 9,5 tuuman alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n
Moottoriviat, s\u00e4hk\u00f6ongelmat ja rikkoutuneet muoviset j\u00e4\u00e4hdytysnesteletkut ovat yleisimm\u00e4t ilmoitetut ongelmat.<\/p>\n\n\n\n
Sek\u00e4 Porsche-br\u00e4ndi ett\u00e4 Land Rover ovat tunnettuja tehokkaista moottoreista ja hiuksia nostattavista suorituksista. Porsche Cayennen perusmallissa on tehokkaampi moottori kuin Range Roverissa, kun taas Range Rover tarjoaa enemm\u00e4n moottorivaihtoehtoja ja enemm\u00e4n hevosvoimia.<\/p>\n\n\n\n
Porschen korjaukset ovat halvempia kuin muiden urheiluautomerkkien, kuten Ferrarin, korjaukset. Porschet ovat tukevia, eiv\u00e4tk\u00e4 ne vioitu usein. Sinun ei tarvitse k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 niin paljon rahaa korjauksiin, jos huollat niit\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti.<\/p>\n\n\n\n
Kunhan Cayennea pidet\u00e4\u00e4n hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja ajat sill\u00e4 vastuullisesti, sen k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n pit\u00e4isi pidenty\u00e4 yli 200 000 kilometriin.<\/p>\n\n\n\n
Cayenne-maasturi on erinomainen valinta. T\u00e4m\u00e4 saksalainen ylellinen keskikokoinen katumaasturi on urheiluauton arvoinen tehokkaiden moottoreidensa ja s\u00e4\u00e4detyn jousituksen ansiosta. Se on ketter\u00e4 ja nopea, mutta tarjoaa silti mukavan kyydin.<\/p>\n\n\n\n
Cayennen 5 vuoden arvon alenemisaste on 54 %, ja sen j\u00e4lleenmyyntiarvo on 54 223 dollaria viiden vuoden aikana. Porschen ponnahdus maastureihin on tuottanut hyvin tulosta. He myyv\u00e4t paljon Cayenneja. Mutta niiden arvo ei ole yht\u00e4 vahva kuin 911:n.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4\u00e4nn\u00f6lliset \u00f6ljynvaihdot ovat v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6mi\u00e4, jotta moottori\u00f6ljyn merkitys autossasi olisi merkitt\u00e4v\u00e4. Porsche Cayenne tarvitsee \u00f6ljynvaihdon 20 000 mailin v\u00e4lein tai kahden vuoden v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n
Perusmallissa on VW:n 3,2-L VR6-moottori, jossa on 250 PS (184 kW\/247 hv). Porschen imusarja on omaleimainen, mutta muuten moottori on pitk\u00e4lti identtinen VW-moottorin kanssa.<\/p>\n\n\n\n
U.S. News & World Report arvioi ensimm\u00e4isen sukupolven Cayennen yleisen luotettavuuden 3,5 pisteell\u00e4 viidest\u00e4. Toisen sukupolven Cayenne-perusmalleissa oli V6-moottorit, jotka olivat samanlaisia kuin ensimm\u00e4isen sukupolven malleissa, mutta niiden koko oli 3,6 litraa.<\/p>\n\n\n\n
Mobil 1 on Porschen maailmanlaajuinen \u00f6ljy-yhteisty\u00f6kumppani. He toimittavat \u00f6ljy\u00e4 sek\u00e4 kilpamoottoreihimme ett\u00e4 vakiomalleihimme. Mobil 1:n korkean suorituskyvyn moottori\u00f6ljy on nyt saatavilla kaikkiin Porsche-autoihin.<\/p>\n\n\n\n
Audin mallivalikoima on hyv\u00e4 paikka aloittaa etsint\u00e4. Molemmat merkit ovat tunnettuja laadustaan ja tyylist\u00e4\u00e4n. Porsche tunnetaan kuitenkin ylivoimaisesta suorituskyvyst\u00e4\u00e4n. Porsche tarjoaa nopeampia latausaikoja, korkeampia huippunopeuksia ja enemm\u00e4n maasto-ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n
V\u00e4lt\u00e4 Porsche Cayennen vuosimallia 2004 ja 2011. Vaikka useimmat Porsche Cayennet voi ostaa turvallisesti, on parasta v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 vuosimalleja 2004-2011. On raportoitu, ett\u00e4 vuoden 2004 Porsche Cayennessa oli lukuisia s\u00e4hk\u00f6-, j\u00e4\u00e4hdytys- ja voimansiirto-ongelmia.<\/p>\n\n\n\n
Volframikarbidi on sy\u00f6pym\u00e4t\u00f6nt\u00e4 eik\u00e4 ruostu. Riippumatta siit\u00e4, kuinka houkutteleva t\u00e4m\u00e4 jarru on, sen t\u00e4rkein ominaisuus on sen suorituskyky. Porschen pinnoitettu jarru (PSCB) on maailman ensimm\u00e4inen, ja se on nyt vakiovaruste Porsche Cayenne Turbossa.<\/p>\n\n\n\n
Kaikissa Porsche-ajoneuvoissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n ajoitusketjuja. Vaikka jotkut hammashihnat voivat kest\u00e4\u00e4 jopa 160 000 kilometri\u00e4 riippuen materiaalista, josta ne on valmistettu, niiden pitk\u00e4ik\u00e4isyydest\u00e4 ei ole takeita.<\/p>\n\n\n\n
Porsche Cayenneen mahtuu viisi henkil\u00f6\u00e4. Vakio Cayenne Coupe on suunniteltu nelj\u00e4lle henkil\u00f6lle. Takapenkille voidaan lis\u00e4t\u00e4 ylim\u00e4\u00e4r\u00e4inen takaistuin.<\/p>\n\n\n\n
Jokaisessa Cayennessa on 27,1 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa takana, ja se on varustettu 40\/20\/40-jakoisesti taittuvilla takaistuimilla, jotka voi taittaa niin, ett\u00e4 saat tilaa rahdille ja samalla kuljetat takamatkustajia.<\/p>\n\n\n\n
Lis\u00e4varusteena mukavuusistuimet ovat saatavana my\u00f6s ei-coupe Cayenne Cayennesta. P\u00e4\u00e4ntilan lis\u00e4\u00e4miseksi takaistuimet on sijoitettu coupen korissa alemmas. Tavaratila on 22 kuutiometri\u00e4 ja 54 kuutiometri\u00e4, kun takaistuimet on taitettu kokoon. Coupe Turbo -malleissa on hieman v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n
Vuosien 2021 ja 2022 Porsche Cayennen eturivin l\u00e4mmitett\u00e4viss\u00e4 istuimissa on vakiona l\u00e4mmitys. Takariviin on saatavana lis\u00e4varusteena l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t istuimet. Istuinten tarjoaman mukavuuden lis\u00e4ksi Porsche Cayennen sis\u00e4tilojen l\u00e4mp\u00f6tilaa s\u00e4\u00e4telee nelialueilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Cayenne on suuri katumaasturi, joten ei liene yll\u00e4tys, ett\u00e4 tilaa riitt\u00e4\u00e4 pitk\u00e4llekin aikuiselle. Jopa tilaa viev\u00e4n katon kanssa p\u00e4\u00e4ntilaa on runsaasti, ja etuistuimia voi hieman siirt\u00e4\u00e4, jotta pitk\u00e4t jalat mahtuvat mukaan.<\/p>\n\n\n\n
Porschen menestyneimm\u00e4t ja suosituimmat autot, Macan ja Cayenne, ovat kehittyneet merkitt\u00e4viksi urheiluautoiksi. Porschella ei ole kolmirivist\u00e4 crossoveria, jota voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 perheen kuljetukseen.<\/p>\n\n\n\n
Vuoden 2022 Porsche Cayenne on saatavana monilla turvallisuustekniikoilla, kuten mukautuvalla vakionopeudens\u00e4\u00e4timell\u00e4, kaistavahti, kaistanpitoavustimella, Porsche InnoDrivella ja Night Vision Assist -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4. N\u00e4m\u00e4 ominaisuudet ovat kuitenkin yleens\u00e4 kalliimpia kuin muut.<\/p>\n\n\n\n
Etuistuimiin on monia vaihtoehtoja, joihin kuuluvat s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t tai tuuletettavat etuistuimet ja hierovat takaistuimet. Voit saada my\u00f6s l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4n ohjauspylv\u00e4\u00e4n ja l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t etuistuimet. Etuistuimissa on reilut pehmusteet, ja ne ovat riitt\u00e4v\u00e4n tilavat pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut paikallaan ajon aikana.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Cayenne on sarja keskikokoisia ylellisi\u00e4 crossover-ajoneuvoja, joita saksalainen autonvalmistaja Porsche on valmistanut vuodesta 2002 l\u00e4htien ja joita on tarjottu Pohjois-Amerikassa vuodesta 2003 l\u00e4htien. Porsche Cayenne on hyvin suunniteltu katumaasturi. T\u00e4ss\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3721,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3720"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3720"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3720\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3722,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3720\/revisions\/3722"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3721"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3720"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3720"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3720"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}