{"id":3728,"date":"2022-04-14T13:14:58","date_gmt":"2022-04-14T13:14:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3728"},"modified":"2022-04-14T13:15:01","modified_gmt":"2022-04-14T13:15:01","slug":"porsche-macan-turbo-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-macan-turbo-luotettavuus\/","title":{"rendered":"Porsche Macan Turbo Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n

Porschea pidet\u00e4\u00e4n parhaana automerkkin\u00e4, kun on kyse luotettavista luksusajoneuvoista. He eiv\u00e4t ainoastaan tarjoa joitakin huippu-urheiluautoja, vaan heill\u00e4 on hyv\u00e4 ote my\u00f6s kompakteista luksusmaastureista. Porsche Macan Turbo on toinen merkin 5-ovinen katumaasturi, joka on p\u00e4ivitetty versio Macanista.<\/p>\n\n\n\n

Yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

Macanin faceliftattu p\u00e4ivitys lanseerattiin vuonna 2019. Se perustuu my\u00f6s samaan MLB-alustaan, jota k\u00e4ytettiin aiemmin ensimm\u00e4isen sukupolven Audi Q5:ss\u00e4. Macan Turbossa on my\u00f6s useita laajoja ominaisuuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 paljon paremman n\u00e4k\u00f6isen ja jopa nopeamman kuin edellinen malli. 2,9-litrainen V6 bi-turbomoottori, jossa on 440 hevosvoimaa. Macan Turbo kiihtyy 3,5 sekunnissa 0-100 km\/h ja sen huippunopeus on 169 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Macan Turbo on yleens\u00e4 vankka luotettava ajoneuvo, eik\u00e4 se ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n liian kallis omistaa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden hienoimmista ajoneuvoista omistaa. Porsche Macan Turbo on luotettavuusluokitukseltaan samanlainen kuin Porsche Macan. Macan Turbolla on J.D. Powerin luotettavuusluokituksen mukaan erinomainen ennustettu luotettavuuspistem\u00e4\u00e4r\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuus<\/h2>\n\n\n\n

Kompakti luksusmaasturi suoriutui erinomaisesti NHTSA:n turvallisuus- ja t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4 ja onnistui saamaan t\u00e4ydet viisi t\u00e4hte\u00e4 kokonaisarvosanaksi. Se sai 88 % pisteit\u00e4 aikuisten matkustajien suojasta, 87 % lasten matkustajien suojasta, 60 % jalankulkijoiden suojasta ja 66 % turva-avusta. Kaikki n\u00e4m\u00e4 pisteet ovat melko vaikuttavia, kun kyseess\u00e4 on mik\u00e4 tahansa katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Poistot<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Macanin klassisen muotoilun ja korkean suorituskyvyn tason ansiosta monet sen versiot s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t hyv\u00e4n arvonsa jopa 3-5 vuoden kuluttua. Porsche on luksusauto, joten ne eiv\u00e4t yleens\u00e4 pid\u00e4 arvoaan yht\u00e4 hyvin kuin muut alan katumaasturit. Porsche Macan Turbo menett\u00e4\u00e4 noin 49 % arvoaan 5 vuoden kuluttua ja sen j\u00e4lleenmyyntiarvo on 37 850 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Huolto ja korjaus<\/h2>\n\n\n\n

Kymmenen ensimm\u00e4isen vuoden aikana Porsche Macan Turbo maksaa noin 20 137 dollaria huollosta ja korjauksesta. T\u00e4m\u00e4 on 4 677 dollaria enemm\u00e4n kuin luksusluokan katumaastureiden alan keskiarvo.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan Turbo etuvetoinen, takavetoinen vai nelivetoinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macan Turbo on nelivetoinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta istuinta Porsche Macan Turbossa on?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macan Turbo on auto, jossa on 5 istuinta. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: Small SUV 4WD<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon hevosvoimia Porsche Macan Turbossa on ja onko siin\u00e4 turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macan Turbossa on 434 hevosvoimaa ja 405 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottori on Twin Turbo Premium Unleaded V-6, jonka iskutilavuus on 2,9 L. Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: Bensiinin suoraruiskutus.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4laiset py\u00f6r\u00e4t siin\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macan Turbossa on 20 X 9 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 20 X 10 tuuman alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Macanissa paljon ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Macanissa ei ole paljon raportteja ongelmista, mutta jotkut omistajat ovat raportoineet ongelmista muiden kuin moottorin s\u00e4hk\u00f6jen kanssa. Vaikka takaisinkutsu koski Yhdysvalloissa viallisia polttoainepumppuja, ei ole tiedossa, koskiiko t\u00e4m\u00e4 my\u00f6s eurooppalaisia malleja.<\/p>\n\n\n\n

Lopettaako Porsche Macan Turbon tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche paljasti vuoden 2022 Macan-crossover-malliston. Turbo-malli on korvattu GTS:ll\u00e4.
Vuoden 2022 Macan S:n moottori on kaksoisturboahdettu 2,9-litrainen V6-moottori, joka tuottaa 375 hevosvoimaa ja 383 paunaa. GTS on nykyinen Macanin huippumalli. Se saa vuoden 2021 Macan Turbon 2,9-litraisen V6-kaksoisturbovoimaisen moottorin. T\u00e4m\u00e4 antaa sille 434 hevosvoimaa ja 406 paunaa jalansijaa.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on 2021 Macan S:n ja 2021 Macan Turbon v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Macan S:ss\u00e4 on turbo V6, 3,0-litrainen moottori. Turbo V6 3,0-litrainen moottori, joka tuottaa 348 hevosvoimaa, on huippunopeudeltaan 157 kilometri\u00e4 tunnissa, ja se saavuttaa nopeuden 100 kilometri\u00e4 tunnissa vain 5,1 sekunnissa. Macan Turbon voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,9-litrainen twin-turbo V6-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Onko Macan GTS parempi kuin Macan S?<\/h3>\n\n\n\n

Macan S:ll\u00e4 ja Macan GTS:ll\u00e4 on merkitt\u00e4vi\u00e4 eroja ominaisuuksiltaan. Macan S 2021 on varustettu 3,0-litraisella Twin-Turbo V6 -bensiinimoottorilla, joka tuottaa 348 hevosvoimaa. Macan GTS:ss\u00e4 on 2,9-litrainen twin-turbo V6, joka tuottaa 375 hevosvoimaa.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko moottorit tehokkaita?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, molemmat moottorit ovat tarpeeksi tehokkaita antamaan sinulle riemastuttavan ajokokemuksen. Turboahdetut moottorit: Vuoden 2022 Porsche Macanin perusversiossa on vakiona turboahdettu 2,0-litrainen Inline-4-moottori. Se voi tuottaa maksimissaan 261 hevosvoimaa ja 295 kiloa v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottorin teho v\u00e4littyy kaikille py\u00f6rille Porsche Doppelkupplungin, 7-vaihteisen vaihteiston, avulla.<\/p>\n\n\n\n

Kuka rakentaa Porsche Macanin moottorin?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen-konsernin uudistettu 2,0-litrainen inline-4 EA888 Gen 3 -moottori, Macan oli ensimm\u00e4inen Porsche, jossa on nelisylinterinen moottori sitten Porsche 968:n. Se tuli juuri ennen nelisylinterisi\u00e4 Porsche 718 (Boxster) ja Cayman.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan mukava?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macanin matkustamo tarjoaa hiljaista ja tilavaa mukavuutta. Siin\u00e4 on j\u00e4m\u00e4kk\u00e4, urheilullinen jousitus, jonka ansiosta Porsche Macan kallistuu hyvin v\u00e4h\u00e4n mutkissa. Se vaimentaa kuitenkin erinomaisesti tien kuoppia. Voit saada mukavamman ajon lis\u00e4varusteena saatavalla ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Macan pehme\u00e4 ajettava?<\/h3>\n\n\n\n

Macan on urheilullinen, ja vakiojousituksella se tuntuu j\u00e4m\u00e4k\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 kuin yksik\u00e4\u00e4n parhaiten ajettavista katumaastureista, kuten Audi Q5. Se on silti riitt\u00e4v\u00e4n mukava jokap\u00e4iv\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, vaikka et haluaisi ostaa suurempia, lis\u00e4varusteena saatavia kevytmetallivanteita.<\/p>\n\n\n\n

Onko kaikissa Macan S:ss\u00e4 ilmajousitus?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, kaikissa Macan S:ss\u00e4 on ilmajousitus. Ilmajousitus laskee autoa hieman, kun ajetaan kuoppien tai ep\u00e4tasaisen pinnan yli. T\u00e4m\u00e4 parantaa k\u00e4sitelt\u00e4vyytt\u00e4 ja v\u00e4hent\u00e4\u00e4 korin kallistumista. Ilmajousituksen ansiosta Macania on my\u00f6s helpompi ajaa, koska kori liikkuu v\u00e4hemm\u00e4n, kun auto kulkee kaarteissa.
Ilmajousitus toimii kaikissa Macan-versioissa, joissa on ilmajousitus. GTS-jousitus on kalibroitu 10 mm matalammaksi kuin S- ja Turbo-malleissa. Siksi se istuu matalammalla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porschea pidet\u00e4\u00e4n parhaana automerkkin\u00e4, kun on kyse luotettavista luksusajoneuvoista. He eiv\u00e4t ainoastaan tarjoa joitakin huippu-urheiluautoja, vaan heill\u00e4 on hyv\u00e4 ote my\u00f6s kompakteista luksusmaastureista. Porsche Macan Turbo on toinen merkin 5-ovinen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3730,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3728"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3728"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3728\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3731,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3728\/revisions\/3731"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3730"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3728"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3728"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3728"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}