{"id":3765,"date":"2022-04-14T13:31:40","date_gmt":"2022-04-14T13:31:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3765"},"modified":"2022-04-14T13:31:44","modified_gmt":"2022-04-14T13:31:44","slug":"volkswagen-golf-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-golf-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Golf yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

1970-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4 Volkswagen kehitti pienen ja edullisen neliovisen viistoper\u00e4n nimelt\u00e4 VW Golf. Siit\u00e4 l\u00e4htien Golf on onnistunut olemaan yksi maailman parhaiten myydyist\u00e4 ensiluokkaisista premium-autoista. Aivan ensimm\u00e4iset VW Golf -mallit olivat perusmalleja, paljaita ja minimaalisia, kun taas viimeisimm\u00e4t Mk7- ja Mk8 Golf -mallit ovat premium-autoja.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf on aina tunnettu autona, joka on halpa huoltaa ja jota ei tarvitse vaalia kuten joitakin sen kalliimpia saksalaisia kilpailijoita. Vuosien varrella Golfia on kuitenkin jatkuvasti parannettu, ja nyt se kilpailee Audi A3:n, Mercedes Benzin A-luokan ja BMW:n 1-sarjan kaltaisten autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Kokonaisuutena Golf on osoittautunut luotettavaksi, mutta jotkin sukupolvet ovat todellakin parempia kuin toiset. Yleisimpi\u00e4 VW Golfin ongelmia ovat moottorin syttyminen ja kolina, jousitusongelmat, vaihteisto-ongelmat, turboahtimen ongelmat ja erilaiset \u00f6ljyvuotoihin liittyv\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 ei pit\u00e4isi lannistaa sinua harkitsemasta Golfia seuraavaksi ostokseksesi, sill\u00e4 se on todella hyv\u00e4 paketti. VW Golf tarjoaa monia eri sukupolvia, moottoreita, varusteita ja jopa korimallin muunnelmia, mit\u00e4 ei voi sanoa useimmista viistoper\u00e4isist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Moottorin sytytysvirheit\u00e4 ja kolinaa koskevat ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikkien VW Golf -mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista moottoriin liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka ilmenev\u00e4t tyypillisesti moottorin kolinana ja laukeamish\u00e4iri\u00f6in\u00e4. Moottorin sytytyskeloilla on taipumus rikkoutua usein, ja ne on vaihdettava, jos haluat s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 moottorin yleisen terveyden. Onneksi niit\u00e4 on helppo saada, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole kovin kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Nokka-akselivetoinen korkeapaineinen polttoainepumppu on my\u00f6s hyvin dokumentoitu VW Golf -ongelma, joka ilmenee tyypillisesti \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4n\u00e4 ja tilannekohtaisena moottorin kolinana. Ne voivat joskus pett\u00e4\u00e4 20 000 kilometrin v\u00e4lein, mit\u00e4 ei haluta, varsinkin kun polttoainepumppu ei yleens\u00e4 ole useimmissa autoissa kuluva osa.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW Golfin tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s k\u00e4rsiv\u00e4n ongelmista etuvakaajan holkkien kanssa, jotka on vaihdettava aina, kun kuulet edest\u00e4 tulevia vinkuvia ja kolisevia \u00e4\u00e4ni\u00e4. Vanhempien VW Golf -mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n ongelmallisista taka-akseleista, joiden tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan jyrisevi\u00e4 \u00e4\u00e4ni\u00e4 jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmat VW Golfit ovat my\u00f6s tunnettuja lis\u00e4\u00e4ntyneest\u00e4 korroosiosta, joka tyypillisesti vaikuttaa kaikkiin jousituksen osiin, mik\u00e4 aiheuttaa auton hidasta notkistumista. Ne on vaihdettava mahdollisimman pian, koska niiden tiedet\u00e4\u00e4n hajoavan t\u00e4ysin, jos ne ruostuvat liikaa.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Varhaiset VW Golf -mallit tunnetaan pitk\u00e4ik\u00e4isest\u00e4 manuaalivaihteistosta, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kest\u00e4v\u00e4n ikuisesti. Uudemmat manuaalivaihteistot ovat kuitenkin tunnetusti kuluvampia, varsinkin jos et ole niiden kanssa varovainen. Vaihteisto\u00f6ljyn ollessa v\u00e4hiss\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n tyypillisesti aiheuttavan kaikenlaisia vaihteistoon liittyvi\u00e4 ongelmia, kuten sen, ettei vaihteen valinta onnistu.<\/p>\n\n\n\n

Uudemmat automaattivaihteistot n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan kokonaisuutena kunnollisia, erityisesti DSG-yksik\u00f6t. Vanhemmat automaattivaihteistot k\u00e4rsiv\u00e4t tunnetusti ketjuongelmista, jotka tekev\u00e4t vaihteistosta t\u00e4ysin hitaan ja joskus jopa t\u00e4ysin reagoimattoman.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Turboahdinongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW Golfissa on otettu jo varhain k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n pakkoinduktio, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s vanhemmat VW Golf -mallit on varustettu turboahtimella. Surullista on se, ett\u00e4 jopa joissakin uudemmissa VW Golf -malleissa, kuten Mk7 GTI:ss\u00e4, tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n kaikenlaisia turboahtimen ongelmia, jotka voivat joskus johtaa t\u00e4ydelliseen vikaantumiseen.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi VW huomasi ongelman varhain ja se korjattiin, mutta edelleen on melko paljon Mk7 GTI -malleja, joissa on turboahtimessa ongelmia. My\u00f6s vanhemmat Golf-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t joskus turboahtimen ongelmista, erityisesti GTI- ja R-mallit.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – \u00d6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuodot ovat tyypillinen saksalaisille autoille tyypillinen ongelma, joka esiintyy yleens\u00e4 l\u00e4hinn\u00e4 korkeammalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 ajetuissa autoissa, mutta joidenkin Golfien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsineen \u00f6ljyvuodoista jopa suhteellisen varhain. Yksi syy t\u00e4h\u00e4n on se, ett\u00e4 Golfissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tyypillisesti muovista \u00f6ljypohjaa, jolla on taipumus hajota jonkin ajan kuluttua ja alkaa aiheuttaa vuotoja.
Joissakin Golf-malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n muovisia letkuja ja kertak\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 tiivisteit\u00e4, jotka my\u00f6s hajoavat ja aiheuttavat \u00f6ljyvuotoja eri kohdista. Muista tarkistaa kiinnostamasi VW Golfin alapohja, sill\u00e4 ne j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t tunnetusti \u00f6ljyl\u00e4t\u00e4k\u00f6it\u00e4 kaikkialle.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Golf -malli on luotettavin?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin VW Golf on Mk7.5 tai Mk7 post-facelift-malli. N\u00e4m\u00e4 ovat tulleet tuotantoon loppuvuodesta 2016 ja alkuvuodesta 2017, ja ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t erilaisilta verrattuna pre-facelift-malleihin. 7.5 Golf perii monia ominaisuuksia vanhemmalta pre-facelift-veljelt\u00e4\u00e4n, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s onnistuttu ratkaisemaan monia pre-facelift-mallia vaivanneista ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut sanovat, ett\u00e4 Mk2 Golf on tuhoutumaton, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n totta, mutta enimm\u00e4kseen siksi, ett\u00e4 se on niin paljas auto, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole paljon asioita, jotka voivat muutenkin menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Golf -malli on v\u00e4hiten luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Monien verkkol\u00e4hteiden mukaan Mk5 Golf ja Mk6 Golf -mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan ne, joissa on raportoitu eniten ongelmia. Ei kuitenkaan ole t\u00e4ysin totta, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 olisivat ep\u00e4luotettavia, sill\u00e4 ne voivat olla my\u00f6s todella luotettavia, jos niist\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Uusi Mk8 Golf on vasta hiljattain julkaistu, joten sen pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuutta ei voi viel\u00e4 arvioida, mutta ensimm\u00e4isten raporttien mukaan se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sijoittuvan jonnekin keskelle.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Golf 8 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Upouusi kahdeksas Golf-sukupolvi nimelt\u00e4 Golf 8 on saanut osakseen paljon kritiikki\u00e4, koska monet toimittajat pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 heikompilaatuisena verrattuna Golf 7.5:een. T\u00e4m\u00e4 pit\u00e4\u00e4 100-prosenttisesti paikkansa tietyill\u00e4 osa-alueilla, kuten materiaalien laadussa, mutta Golf 8 kompensoi t\u00e4m\u00e4n h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vill\u00e4 moottoreilla ja todella teknologiapainotteisilla sis\u00e4tiloilla.<\/p>\n\n\n\n

Golf 8 on eritt\u00e4in riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi tuntua sek\u00e4 luksusautolta ett\u00e4 halvalta autolta. Kaiken kaikkiaan VW 8 on edelleen hyv\u00e4 auto, mutta pinnan alla se ei ole laatuhyppy 7,5:een verrattuna.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

1970-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4 Volkswagen kehitti pienen ja edullisen neliovisen viistoper\u00e4n nimelt\u00e4 VW Golf. Siit\u00e4 l\u00e4htien Golf on onnistunut olemaan yksi maailman parhaiten myydyist\u00e4 ensiluokkaisista premium-autoista. Aivan ensimm\u00e4iset VW Golf -mallit olivat<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3766,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3765"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3765"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3765\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3767,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3765\/revisions\/3767"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3766"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3765"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3765"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3765"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}