{"id":3768,"date":"2022-04-14T13:32:38","date_gmt":"2022-04-14T13:32:38","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3768"},"modified":"2022-04-14T13:32:43","modified_gmt":"2022-04-14T13:32:43","slug":"onko-volkswagen-golf-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-golf-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Golf hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Golf on yksi tunnetuimmista autoista, joita on edes valmistettu. VW on 1970-luvulta l\u00e4htien onnistunut jatkuvasti p\u00e4ivitt\u00e4m\u00e4\u00e4n Golfia, jotta siit\u00e4 olisi tullut VW:n malliston perusauto. Nyt, yli 50 vuotta my\u00f6hemmin, VW on onnistunut myym\u00e4\u00e4n yli 35 miljoonaa Golf-mallia ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

VW Golfin sukupuu on t\u00e4ynn\u00e4 upeita Golf-malleja, kuten GTI, Golf R, R32 Golf, GTD Golf ja niin edelleen. On melko mahdotonta sanoa, ett\u00e4 Golf ei ole hyv\u00e4 auto, koska se on niin tunnettu ja menestynyt, ett\u00e4 t\u00e4h\u00e4n kysymykseen vastaaminen pelkill\u00e4 tilastoilla on helppoa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Golf n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko suurelta viistoper\u00e4lt\u00e4, joka ei ole mitenk\u00e4\u00e4n erityisen erikoinen. Sis\u00e4tilojen muotoilu on kaikissa Golf-malleissa, varsinkin uusimmissa sukupolvissa, mukavaa. Golf on my\u00f6s kokonaisuutena suhteellisen luotettava auto, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

VW Golfin saa l\u00e4hes jokaiseen hintaluokkaan, kun taas VW Golfin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on vain hieman parempi kuin useimpien kilpailijoidensa. Golfissa on paljon istumapaikkoja, paljon tavaratilaa, hyv\u00e4 n\u00e4kyvyys kaikkialle ja ergonominen matkustamo, jossa on my\u00f6s paljon lokeroita ja s\u00e4ilytystiloja.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

VW Golfin mallisto koostuu p\u00e4\u00e4asiassa 2,0 litran 4-sylinterisist\u00e4 moottoreista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 uusimmissa VW Golf-sukupolvissa on tarjolla 1,2 litran, 1,4 litran, 1,6 litran, 1,8 litran tai 2,0 litran 4-sylinterinen moottori. 2.0L 4-sylinterinen on suosituin moottori, kun taas 1.6TDI- ja 2.0L TDI-moottorit ovat suosituimmat dieselvaihtoehdot.<\/p>\n\n\n\n

2.0L 4-sylinterinen Golf on GTI\/Golf R -malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi tarjota noin 320 hv. Golf on aina ollut FWD-auto, mutta joissakin malleissa on VW:n oma 4MOTION AWD -tekniikka, kuten Golf R:ss\u00e4. Golfin vakiovaihteisto on manuaalivaihteisto, mutta uudemmissa malleissa voi vaihtaa 7-vaihteiseen DSG-laatikkoon.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki VW Golfin moottorit on suunniteltu pehmeiksi, tehokkaiksi ja ennen kaikkea tehokkaiksi. Uusin VW Golf on saatavana my\u00f6s hybridivoimansiirrolla, joka yhdist\u00e4\u00e4 1,4 litran nelisylinterisen moottorin ja s\u00e4hk\u00f6moottorin, jolloin yhdistetty teho on 205 hv.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

VW Golf hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 melko tunnistettavaa muotokielt\u00e4, jonka ansiosta Golfia on melko vaikea sekoittaa mihink\u00e4\u00e4n muuhun autoon. Mk7.5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 parhaimman n\u00e4k\u00f6inen VW Golf, mutta monet ovat my\u00f6s sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 Mk8 on kaikkien aikojen parhaimman n\u00e4k\u00f6inen Golf. Sis\u00e4tilojen osalta Mk7.5:ss\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan laadukkaimmat materiaalit, kun taas Mk8 on teknisesti kehittynein.<\/p>\n\n\n\n

Golfin jousitus ja alustan viritys on yksiselitteisesti r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity mukavuutta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyytt\u00e4 ajatellen. VW Golf ei ole urheiluauto, mutta Golf GTI ja Golf R ovat. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun kannattaa harkita GTI:t\u00e4 ja R:\u00e4\u00e4, jos olet kiinnostunut autosta, joka on sek\u00e4 mukava, helppo ajaa ett\u00e4 suhteellisen dynaaminen mutkissa.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Luotettavuus ja yleiset ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW Golf on eritt\u00e4in luotettava auto, mutta vain jos huollat sit\u00e4 oikein. Niit\u00e4 on paljon ymp\u00e4ri maailmaa, jotka el\u00e4v\u00e4t parasta nostettaan \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen monilla kilometreill\u00e4 kellossa. Siksi monet pit\u00e4v\u00e4t VW Golfia tuhoutumattomana, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se kest\u00e4\u00e4 ikuisesti, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, yleisimm\u00e4t VW Golfin ongelmat liittyv\u00e4t ajoketjuj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, kaikenlaisiin vuotoihin, jousitusongelmiin, varuste- ja verhoiluongelmiin sek\u00e4 ilmamassatunnistimen ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

K\u00e4ytetyn VW Golfin saa l\u00e4hes joka hintaluokassa, kun taas jostain 15 000 dollarin tienoilta saa suhteellisen kunnollisen yksil\u00f6n. Golf pit\u00e4\u00e4 arvonsa suhteellisen hyvin, varsinkin verrattuna moniin muihin segmenttins\u00e4 autoihin. GTI ja Golf R s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa parhaiten, erityisesti rajoitetummat mallit.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf on my\u00f6s todella k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, ja siksi sen ostaminen kiinnostaa niin monia ihmisi\u00e4. VW Golfissa on enemm\u00e4n tilaa kuin miss\u00e4\u00e4n muussa saksalaisessa 4-ovisessa premium-luokan viistoper\u00e4ss\u00e4. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s loistava ja samoin sis\u00e4tilojen lokerot. VW Golf on my\u00f6s loistava perheauto.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras VW Golfin sukupolvi?<\/h3>\n\n\n\n

VW Golf 7.5 eli faceliftin j\u00e4lkeinen Golf 7 on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras VW Golf -sukupolvi. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 7.5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta kuin Golf 7 ja on samalla laadukkaampi tuote verrattuna Golf 8:aan. Golf 8 on vasta hiljattain ilmestynyt, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kest\u00e4\u00e4 viel\u00e4 muutaman vuoden, ennen kuin voimme arvioida sen luotettavuutta kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa, 7.5 Golf on paras, ja sen j\u00e4lkeen tulevat Golf 5:n kasvojenkohotuksen j\u00e4lkeinen versio, Golf 3 ja Golf 2. N\u00e4m\u00e4 ovat VW Golf -mallit, jotka ovat onnistuneet laajentamaan rajoja eniten. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, etteiv\u00e4tk\u00f6 muut VW Golf -mallit olisi hyvi\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hienoja kuin n\u00e4m\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras VW Golf -malli?<\/h3>\n\n\n\n

VW GTI on paras VW-malli, koska se tasapainottaa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n ulkon\u00e4\u00f6n ja suorituskyvyn kauniisti. GTI:ss\u00e4 ei ole tehty liikaa kompromisseja, jotta se olisi nopea, vaan se on pikemminkin t\u00e4ydellisesti viritetty. Golf R on hieman vakavampi yli 300 hv:n tehon, 4MOTION AWD:n ja nelj\u00e4n ilke\u00e4n n\u00e4k\u00f6isen pakoputkiston ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

GTI on vain hienovaraisempi, mutta yht\u00e4 hauskasti ajettava Golfin muunnelma, joka on todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikkien aikojen paras Golf-malli.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Golf turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

VW Golf on aina ollut viiden t\u00e4hden auto turvallisuuden osalta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun ei tarvitse olla lainkaan huolissasi turvallisuudesta. Golfiin on saatavana kaikki nykyaikaiset turvaj\u00e4rjestelm\u00e4t, mutta ne ovat yleens\u00e4 osa kalliita lis\u00e4varustepaketteja.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, Golf on aina onnistunut s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n turvallisuustodistuksensa, joten turvallisuuden ei pit\u00e4isi olla huolenaiheesi, jos etsit suhteellisen modernia VW Golf -mallia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Golf on yksi tunnetuimmista autoista, joita on edes valmistettu. VW on 1970-luvulta l\u00e4htien onnistunut jatkuvasti p\u00e4ivitt\u00e4m\u00e4\u00e4n Golfia, jotta siit\u00e4 olisi tullut VW:n malliston perusauto. Nyt, yli 50 vuotta my\u00f6hemmin,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3769,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3768"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3768"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3768\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3770,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3768\/revisions\/3770"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3769"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3768"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3768"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3768"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}