{"id":3786,"date":"2022-04-16T09:45:20","date_gmt":"2022-04-16T09:45:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3786"},"modified":"2022-04-16T09:45:23","modified_gmt":"2022-04-16T09:45:23","slug":"mercedes-w211-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-w211-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes W211 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes W211 oli tuotannossa vuosina 2002-2009, ja vuonna 2006 W211:\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitettiin merkitt\u00e4v\u00e4sti. 20 vuotta my\u00f6hemmin W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan yksi parhaista hinta-laatusuhteeltaan edullisimmista vaihtoehdoista, jos etsit k\u00e4ytetty\u00e4 Mercedes-luksussedania. W211 on mukava, tilava ja seesteinen, mutta se ei maksa juuri mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

W211-mallisto on saatavana lukuisilla eri moottorivaihtoehdoilla, kuten 4-sylinterisill\u00e4 moottoreilla, 6-sylinterisill\u00e4 moottoreilla ja malliston huipulla olevilla V8-moottoreilla. Manuaalivaihteisto oli vakiovarusteena l\u00e4ht\u00f6tason W211-malleissa, kun taas tehokkaammilla moottoreilla varustetuissa autoissa on momentinmuunninautomatiikka.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vanhentuneen hyvin. Sen mittasuhteet ja sis\u00e4tilat ovat hienot, ja sis\u00e4tilat tuntuvat yhdist\u00e4v\u00e4n Mercedeksen vanhan koulukunnan muotoilun ja Mercedeksen uuden koulukunnan muotoilun v\u00e4lisen kuilun. W211 kest\u00e4\u00e4 satojatuhansia kilometrej\u00e4 ilman suurempia korjauksia, mutta se ei silti ole vapaa ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan W211 on todellakin loistava vaihtoehto, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeinen malli, joka on l\u00e4hes kaikin puolin korkeampi kuin sit\u00e4 edelt\u00e4nyt malli. W211:ss\u00e4 on mukavasti tilaa jopa nelj\u00e4lle aikuiselle matkustajalle, ja tavaratilaa on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W211 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

W211-mallisto alkaa E200 Kompressorin 1,8-litraisella 4-sylinterisell\u00e4 rivimoottorilla, joka tuottaa 163 hv tai 184 hv, kun kyseess\u00e4 on faceliftin j\u00e4lkeinen W200 Kompressor. E240-mallissa on 2,6 litran V6-moottori, jossa on 177 hv, ja E280-mallissa on 231 hv:n 3,0 litran V6-moottori. W320:ssa on 3.2L V6, jossa on 224hv, kun taas E350:ss\u00e4 on 3.5L V6, jossa on 272hv.<\/p>\n\n\n\n

V8-mallisto alkaa E500:lla ja sen 5,0 litran V8-rikastimella, jonka teho on 306 hv ennen facelift-mallia, tai 5,5 litran V8-rikastimella, jonka teho on 388 hv faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 mallissa. Faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 AMG-malliston huippumalli on nimelt\u00e4\u00e4n E55 AMG, ja siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 5,5 litran V8-moottoria, jossa on 476 hv, kun taas faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 E63 AMG:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n loistavaa 6,2-litraista V8-suihdutettua V8-moottoria, jossa on 514 hv.<\/p>\n\n\n\n

W211 on saatavana joko 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 7-vaihteisella automaattivaihteistolla kalliimpiin malleihin, kun taas 4MATIC AWD on saatavilla muutamaan tehokkaampaan moottorivaihtoehtoon. W211 ei ole kaikkein tehokkain Mercedes, sill\u00e4 heikommat mallit kykenev\u00e4t vain 30MPG:n kulutukseen, kun taas E63 AMG juo bensiini\u00e4 kahdella oljenkorreella.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W211 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W211 on per\u00e4isin erilaiselta Mercedes-muotoilun aikakaudelta, jolloin Mercedes hy\u00f6dynsi kaksois-etuvalaisimien muotoilua. W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu silt\u00e4 kuin todellisen luksusauton kuuluukin, sill\u00e4 l\u00e4hes kaikissa malleissa on konepelliss\u00e4 kolmipisteinen tunnus, joka oli aikanaan eritt\u00e4in suosittu.<\/p>\n\n\n\n

W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 viel\u00e4kin paremmalta faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 mallissa, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 yhten\u00e4 parhaimmin muotoilluista Mercedesin E-luokan malleista t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4. W212 E-Klasse ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen kuin W211, kun taas W213 on my\u00f6s yksi parhaista E-Klasse-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tiloiltaan W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 komealta ja tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4, mutta melko vanhentuneelta. Faceliftin j\u00e4lkeinen malli on kyll\u00e4 kaunistanut sis\u00e4tiloja hieman, mutta ei voi v\u00e4ltty\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 W211 on nyt 20 vuotta vanha auto. Alusta ja jousitus on ilmeisesti viritetty mukavuutta ajatellen, mutta AMG-mallit ovat paljon j\u00e4ykempi\u00e4 ja dynaamisempia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W211:n luotettavuus ja yleiset ongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

W211 Mercedes E-Luokka on suhteellisen luotettava Mercedes, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos sit\u00e4 huolletaan oikein. On monia omistajia, jotka ylpein\u00e4 esittelev\u00e4t maailmalle, ett\u00e4 heid\u00e4n W211-mallinsa on onnistunut ylitt\u00e4m\u00e4\u00e4n miljoonan kilometrin rajan, mik\u00e4 on vaikuttavaa mille tahansa autolle.<\/p>\n\n\n\n

W211 ei kuitenkaan ole t\u00e4ysin virheet\u00f6n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6antureihin, SBC-pumppuun, ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, elektroniikkaan ja \u00f6ljypatterin ymp\u00e4rill\u00e4 oleviin tiivisteisiin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W211 arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W211:n saa nyky\u00e4\u00e4n l\u00e4hes ilmaiseksi, varsinkin jos haluat ennen faceliftia olevan version. Kannattaa kuitenkin keskitty\u00e4 post-facelift-versioihin, sill\u00e4 se on paljon luotettavampi ja tarjoaa monia etuja pre-facelift-versioon verrattuna. Onneksi hintaero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on melko minimaalinen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n W211 on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 jopa nelj\u00e4lle aikuiselle, ja my\u00f6s tavaratila on sit\u00e4, mit\u00e4 t\u00e4m\u00e4n luokan autolta voi odottaa. W211 on todellakin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, jossa on paljon sis\u00e4tiloja ja s\u00e4ilytystiloja, ja se tarjoaa my\u00f6s kunnon n\u00e4kyvyyden.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes W211?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat edullisen, mutta luotettavan k\u00e4ytetyn luksussedanin, johon mahtuu helposti jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4, W211 on hyv\u00e4 valinta. W211 on my\u00f6s mukava, ylellinen ja t\u00e4ynn\u00e4 korkealuokkaista puu- ja nahkaverhoilua. Sin\u00e4ns\u00e4 W211:n pit\u00e4isi olla listasi k\u00e4rjess\u00e4, koska se tarjoaa nyky\u00e4\u00e4n uskomattoman hyv\u00e4n hinnan.<\/p>\n\n\n\n

AMG-mallit ovat ehdoton r\u00e4j\u00e4ht\u00e4v\u00e4 ajettava, koska ne ovat niin suuria ja niiden voimanl\u00e4hteen\u00e4 on luonnollisesti imev\u00e4 V8-moottori. Voiman luovutus on uskomattoman lineaarinen, mik\u00e4 tekee autosta ennustettavan ja luottamusta her\u00e4tt\u00e4v\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras ostettava Mercedes W211?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten mainittu, W211-malleja ja moottorivaihtoehtoja on useita, joten ei ole helppoa ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, mik\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 on paras vaihtoehto. Kannattaa keskitty\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeisiin versioihin, sill\u00e4 ne ovat paljon luotettavampia, vaikka ne eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 vanhoja.<\/p>\n\n\n\n

Faceliftin j\u00e4lkeinen E500 saattaa yht\u00e4 hyvin olla paras W211-malli, koska se tarjoaa paljon tehoa ilman, ett\u00e4 se on aivan hullu, kuten 63 AMG. E500 tarjoaa my\u00f6s melko luotettavan Mercedes-moottorin, joten pitk\u00e4ik\u00e4isyydest\u00e4 ei kannata olla huolissaan, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan oikein.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes E-luokan sukupolvi?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W211 ja Mercedes W213 ovat kaksi kaikkien aikojen parasta Mercedes Benz E-Class -sukupolvea, koska molemmat ovat valtavia parannuksia aiempiin malleihin n\u00e4hden ja n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t samalla hyv\u00e4lt\u00e4. N\u00e4iden kahden sukupolven joukosta W213 vie luultavasti voiton kaikkien aikojen parhaana E-Luokan sukupolvena, sill\u00e4 se esitteli Mercedeksen nykyisen sisustuskielen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W211:n ja W213:n v\u00e4lill\u00e4 on l\u00e4hes niskan p\u00e4\u00e4ll\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kumpikin niist\u00e4 on upea omalla tavallaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W211 oli tuotannossa vuosina 2002-2009, ja vuonna 2006 W211:\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitettiin merkitt\u00e4v\u00e4sti. 20 vuotta my\u00f6hemmin W211 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan yksi parhaista hinta-laatusuhteeltaan edullisimmista vaihtoehdoista, jos etsit k\u00e4ytetty\u00e4 Mercedes-luksussedania. W211 on mukava,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3787,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3786"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3786"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3786\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3788,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3786\/revisions\/3788"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3787"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3786"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3786"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3786"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}