{"id":3795,"date":"2022-04-16T09:52:04","date_gmt":"2022-04-16T09:52:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3795"},"modified":"2022-04-16T09:52:07","modified_gmt":"2022-04-16T09:52:07","slug":"bmw-225xe-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-225xe-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW 225xe yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW 225xe on t\u00e4ydellinen perheauto, sill\u00e4 siihen mahtuu jopa viisi henkil\u00f6\u00e4. Kompaktista rakenteestaan huolimatta 225xe tuntuu ratin takaa BMW:lt\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, joita BMW 225xe kohtaa?<\/p>\n\n\n\n

BMW 225xe Active Tourer PHEV -autossa on useita ongelmia, jotka BMW-huoltokeskus tai sertifioitu teknikko voi helposti hoitaa. Joitakin ongelmia ovat esimerkiksi s\u00e4hk\u00f6ongelmat, polttoainel\u00e4p\u00e4n kannen ongelmat, heikko akku, korkea akkuj\u00e4nnitteen oikosulku ja EVAP-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 225xe -mallin yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainel\u00e4p\u00e4n kannen ongelma<\/h3>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen ja yleinen ongelma, jonka BMW 225xe -omistajat kokevat, on polttoainel\u00e4p\u00e4n kannen ongelma. Vaikka BMW 225xe -mallissa on kahva, jota vet\u00e4m\u00e4ll\u00e4 polttoainel\u00e4p\u00e4n kansi aukeaa automaattisesti, n\u00e4in ei aina tapahdu. Useat 225xe:t ovat jumiutuneet ja pakottaneet kuljettajan ottamaan asian omiin k\u00e4siins\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainel\u00e4p\u00e4n kannen kyljess\u00e4 on vihre\u00e4 johto, jonka avulla voit vet\u00e4\u00e4 kannen auki ja tankata autosi. Suurin syy kannen jumiutumiseen on vaurioituminen tai huono suunnittelu. Jos kyseess\u00e4 on mekaaninen vaurio, sinun on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 voimaa kannen vet\u00e4miseksi auki.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirtoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka voimansiirto-ongelma on yleinen BMW 330e -mallissa, sit\u00e4 voi esiinty\u00e4 my\u00f6s BMW 225xe -mallissa. Voimansiirto koostuu useista osista, kuten vaihteistosta, akselista, py\u00f6rist\u00e4 ja vetoakseleista, jotka voivat menn\u00e4 vikaan milloin tahansa. Kun siis kuulet autostasi tulevan outoa \u00e4\u00e4nt\u00e4 tai vaihteiston vuotavan, voimansiirto tarvitsee teknikon huomiota.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston toimintah\u00e4iri\u00f6 tapahtuu yleens\u00e4 voimakkaan kiihdytyksen, jyrkkien rinteiden tai nopean kiihdytyksen aikana. Paras tapa diagnosoida voimansiirto on skannata se ja korjata ongelma.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW:t ovat synonyymi s\u00e4hk\u00f6ongelmille. My\u00f6s BMW 225xe PHEV:ll\u00e4 on omat s\u00e4hk\u00f6ongelmansa. Yksi yleisimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmista, joita t\u00e4m\u00e4n PHEV:n omistajat todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaavat, on se, ett\u00e4 kun he ajavat ja siirt\u00e4v\u00e4t vaihdevivun R- tai D-asentoon, he saattavat huomata virheilmoituksen ”P:t\u00e4 ei ole valittu” ja kielt\u00e4yty\u00e4 ajamasta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n virheilmoituksen lis\u00e4ksi jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat my\u00f6s kertoneet, ett\u00e4 \u00e4\u00e4nikomentoj\u00e4rjestelm\u00e4 laukeaa toistuvasti. T\u00e4m\u00e4 voidaan kuitenkin korjata helposti kytkem\u00e4ll\u00e4 kaikki pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 ja k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4ll\u00e4 auto uudelleen. Varmista, ett\u00e4 sinulla on p\u00e4ivitetty ohjelmisto, jotta v\u00e4lt\u00e4t t\u00e4llaiset pienet ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Heikko akku<\/h3>\n\n\n\n

Yksi plug-in-hybridiauton omistamisen suurimmista haasteista on se, ett\u00e4 niiden akut ovat heikkoja. BMW 225xe ei ole poikkeus, sill\u00e4 my\u00f6s sen akku on heikko. Useat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet, ett\u00e4 akku menett\u00e4\u00e4 latauksensa useiden kilometrien j\u00e4lkeen. Er\u00e4s k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4 totesi, ett\u00e4 h\u00e4nen toimintas\u00e4teens\u00e4 oli pienentynyt 30 kilometrist\u00e4 24 kilometriin muutamassa vuodessa.<\/p>\n\n\n\n

BMW 225xe:n kaltaiset pistokehybridiautot auttavat kuljettajia k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4hemm\u00e4n bensaa. Kun akun toimintas\u00e4de alkaa kuitenkin pienenty\u00e4, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 vaihtaa akku, jotta polttoainekuluja voidaan edelleen v\u00e4hent\u00e4\u00e4. Ainoa ongelma on, ett\u00e4 plug-in-hybridiauton akun vaihtokustannukset ovat kalliimmat kuin tavallisen akun.<\/p>\n\n\n\n

Suurj\u00e4nniteakun oikosulku<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka BMW 225xe -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, on korkeaj\u00e4nniteakun oikosulku. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 korkeaj\u00e4nniteakun sis\u00e4ll\u00e4 olevista ep\u00e4puhtauksista. Huomaa, ett\u00e4 BMW 225xe:n korkeaj\u00e4nnitett\u00e4 tarvitaan moottorin k\u00e4ytt\u00f6voiman saamiseksi. Lis\u00e4ksi korkea j\u00e4nnite lis\u00e4\u00e4 my\u00f6s tehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Jos BMW 225xe -autossasi on korkeaj\u00e4nniteakun oikosulku, vie autosi l\u00e4himp\u00e4\u00e4n BMW-huoltoon tarkastettavaksi. Vaikka ongelma on korjattavissa, se on melko kallis.<\/p>\n\n\n\n

Haihtumisp\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmissa plug-in-hybridiautoissa, my\u00f6s BMW 225xe:ss\u00e4 voi olla ongelmia haihtumisp\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa. Haihtumisp\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n (EVAP) teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on varastoida ja h\u00e4vitt\u00e4\u00e4 polttoaineh\u00f6yryt ennen niiden p\u00e4\u00e4st\u00e4mist\u00e4 ilmakeh\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 ei ainoastaan auta ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4 vaan my\u00f6s polttoainetehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Kun olet kuitenkin ajanut BMW 225xe -autollasi useita kilometrej\u00e4, sinulla saattaa alkaa olla EVAP-ongelmia. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 vaurioituneesta letkusta tai tuuletusaukosta tai huonosta vuodonilmaisulampusta. Mutta asianmukaisen huollon ja korjauksen ansiosta t\u00e4m\u00e4n ongelman ei pit\u00e4isi vaivata sinua, vaikka olisit ajanut useita kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW 225xe luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW 225xe ei ole luotettava auto. BMW:t saattavat olla korkealla sijalla polttoainetaloudellisuudessa, mutta niiss\u00e4 on paljon ongelmia ja niiden varaosat ovat kalliita. Monien luotettavuuslaitosten mukaan BMW sijoittuu viimeiseksi. BMW 225xe ei ole poikkeus, ja sen huolto voi olla melko kallista.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko BMW:n pistokehybridien akut kest\u00e4vi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW:n pistokehybridin akut ovat kest\u00e4vi\u00e4. Ne eiv\u00e4t ehk\u00e4 ole samalla tasolla kuin Teslan, mutta niill\u00e4 voi ajaa yli 60 000 kilometri\u00e4. Sit\u00e4 paitsi BMW v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 sen akut voivat kest\u00e4\u00e4 yli 10 vuotta, mik\u00e4 on suuri saavutus. Siit\u00e4 huolimatta 10 vuoden j\u00e4lkeen akku saattaa pudottaa toimintas\u00e4teens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta kilometri\u00e4 BMW 225xe voi ajaa s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka vuoden 2021 BMW 225xe ei olekaan varustettu kovin tehokkaalla akkupaketilla, sill\u00e4 voi ajaa jopa 34 mailia, mik\u00e4 on poikkeuksellista. T\u00e4m\u00e4 on sama toimintas\u00e4de kuin BMW i8:lla, joka on kalliimpi ja tehokkaampi. Huomaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 toimintas\u00e4de voi olla pienempi aikaisemmissa vuosimalleissa.<\/p>\n\n\n\n

Tulos<\/h2>\n\n\n\n

BMW 225xe voi olla poikkeuksellinen aktiivinen matkailuauto, jossa on plug-in-hybridivetoj\u00e4rjestelm\u00e4, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s useita seikkoja, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 autossa on heikko akku, ongelmia EVAP-j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa, polttoainel\u00e4p\u00e4n kannen ongelma, voimansiirtoongelmia, korkeaj\u00e4nniteakun oikosulku ja s\u00e4hk\u00f6ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisesti ottaen BMW 225xe on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on jopa enemm\u00e4n tavaratilaa kuin BMW i3:ssa. Lis\u00e4ksi se on kokoonsa n\u00e4hden riitt\u00e4v\u00e4n tilava ja toimii erinomaisesti. Auto on my\u00f6s luotettava ja eritt\u00e4in tehokas. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla useimmat edell\u00e4 mainituista ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 225xe on t\u00e4ydellinen perheauto, sill\u00e4 siihen mahtuu jopa viisi henkil\u00f6\u00e4. Kompaktista rakenteestaan huolimatta 225xe tuntuu ratin takaa BMW:lt\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, joita BMW 225xe kohtaa? BMW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3796,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3795"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3795"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3795\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3797,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3795\/revisions\/3797"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3796"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3795"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3795"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3795"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}