{"id":3808,"date":"2022-04-20T09:03:32","date_gmt":"2022-04-20T09:03:32","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3808"},"modified":"2022-04-20T09:03:36","modified_gmt":"2022-04-20T09:03:36","slug":"volkswagen-id-4-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-id-4-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen ID.4 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

VW ID.4 on Volkswagenin s\u00e4hk\u00f6auton perusmalli, joka on suunniteltu kilpailemaan Mustang Mach E:n, Nissan Leafin, Chevy Boltin, Tesla Model Y:n ja Audi Q4:n kaltaisten autojen kanssa. Q4 ja ID.4 on rakennettu identtiselle alustalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Q4 on ID.4:n premium-versio.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 on ollut myynniss\u00e4 vasta v\u00e4h\u00e4n aikaa, joten sen pitk\u00e4aikainen luotettavuus on viel\u00e4 arvoitus. Koska s\u00e4hk\u00f6autot ovat kuitenkin luonnostaan luotettavampia kuin perinteiset polttomoottoriautot, ID.4:n pit\u00e4isi olla kunnollinen.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, yleisimm\u00e4t VW ID.4:n ongelmat liittyv\u00e4t s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, jarruihin, jousitukseen, rakentamisen laatuun sek\u00e4 varusteisiin ja sisustukseen. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 on suhteellisen helposti ratkaistavissa, mutta ne johtuvat my\u00f6s useimmiten VW:n heikosta laadunvalvonnasta.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan ID.4 on suhteellisen luotettava auto, mutta se voisi olla my\u00f6s parempi. Useimmilla VW:n malleilla on tapana parantua my\u00f6hempien mallien my\u00f6t\u00e4, joten ID.4:st\u00e4kin tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti parempi l\u00e4hivuosina saapuvan keskisyklin p\u00e4ivityksen j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – S\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ei ole yll\u00e4tys, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autossa on lukuisia mahdollisia s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ongelmia. T\u00e4m\u00e4 on nyky\u00e4\u00e4n itsest\u00e4\u00e4nselvyys useimmille s\u00e4hk\u00f6autoille, koska autonvalmistajat alkavat vasta toteuttaa s\u00e4hk\u00f6autoratkaisuja laajemmassa mittakaavassa. Muutamat omistajat ovat raportoineet auton sammumisesta ilman n\u00e4kyvi\u00e4 syit\u00e4, kun taas toiset ovat raportoineet auton menett\u00e4neen virran.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat eiv\u00e4t koske vain auton pakollisia j\u00e4rjestelmi\u00e4, vaan my\u00f6s infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, peruutuskameraa ja l\u00e4hestymisantureita. Ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4sti jotkin n\u00e4ist\u00e4 ovat merkitt\u00e4vi\u00e4 turvallisuusongelmia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne olisi hoidettava mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Jarruongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Luultavasti yksi pahimmista VW ID.4:\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista ovat jarrut, jotka sattuvat yht\u00e4kki\u00e4 menett\u00e4m\u00e4\u00e4n jarrutustehonsa. Er\u00e4s omistaja kertoi, ett\u00e4 h\u00e4nen ID.4:ns\u00e4 menetti yht\u00e4kki\u00e4 kaiken jarrutustehon, mik\u00e4 johti onnettomuuteen, jossa auto j\u00e4i kokonaan auton alle.
Pari omistajaa kertoi, ett\u00e4 auto alkoi yht\u00e4kki\u00e4 kiihdytt\u00e4\u00e4 ilman syyt\u00e4 ja jopa t\u00f6rm\u00e4si muihin autoihin. He sanoivat, etteiv\u00e4t he pystyneet k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n jarruja, koska auto ei reagoinut heid\u00e4n painalluksiinsa. VW ei ole kommentoinut asiaa, mutta joidenkin l\u00e4hteiden mukaan VW on todellakin tietoinen asiasta.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

ID.4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 joskus k\u00e4rsiv\u00e4n erikoisista jousitukseen liittyvist\u00e4 ongelmista, jolloin autossa alkaa kuulua narskuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4. Er\u00e4\u00e4t asiantuntijat ovat todenneet, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu holkkeihin liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka saattavat rikkoutua odotettua aikaisemmin.<\/p>\n\n\n\n

Muista siis tarkastaa ID.4:n jousitus perusteellisesti, ennen kuin p\u00e4\u00e4t\u00e4t ryhty\u00e4 toimeen. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 valitukset eiv\u00e4t ole kovin yleisi\u00e4, mutta t\u00e4llaiset ongelmat vaikuttavat tyypillisesti raskaampiin autoihin muutaman vuoden k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Rakennuksen laatuun liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4 k\u00e4rsii erilaisista rakentamisen laatuun liittyvist\u00e4 ongelmista kahdella eri tavalla. Ensinn\u00e4kin autossa on ilmeisesti k\u00e4ytetty erilaisia kustannuss\u00e4\u00e4st\u00f6menetelmi\u00e4, koska VW menetti paljon rahaa Dieselgate-skandaalin vuoksi. Niinp\u00e4 monissa VW:n tuotteissa, erityisesti ID- ja Golf-mallistossa, on nyt halvemmat verhoilukappaleet verrattuna esimerkiksi Mk7.5 Golfiin.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi ID.4:ss\u00e4 on joskus ongelmia ep\u00e4tasaisissa paneeliv\u00e4leiss\u00e4, jotka n\u00e4kyv\u00e4t melko helposti. Useimmat ihmiset toteavat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 johtuvat useimmiten huonosta laadunvalvonnasta aina tehtaalta l\u00e4htiess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Varusteisiin ja verhoiluun liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4:n tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kokevan ongelmia, jotka liittyv\u00e4t moniin auton sis\u00e4tilojen koristeisiin ja varusteisiin. VW jopa palautti ID.4:n, koska autossa oli huonosti kiinnitetty tavarahylly, joka saattoi rikkoutua ja heitt\u00e4\u00e4 kaikki matkatavarat matkustamoon.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat raportoineet my\u00f6s kattoluukun kanssa ilmenneist\u00e4 ongelmista, joissa auton kattoluukku ei aina kohdentunut kunnolla. Sis\u00e4tilojen v\u00e4rimuutoksiin liittyv\u00e4t ongelmat ovat harvinaisia, mutta jotkut omistajat ovat valittaneet niist\u00e4. Kaiken kaikkiaan t\u00e4llaiset ongelmat tullaan todenn\u00e4k\u00f6isesti korjaamaan tulevissa ID.4-malleissa, koska VW:ll\u00e4 on tapana ratkaista n\u00e4m\u00e4 ongelmat aina, kun ne tulevat tietoisiksi niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Volkswagen ID.4?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID.4 on nyky\u00e4\u00e4n suhteellisen suosittu s\u00e4hk\u00f6auto, ja monet ihmiset ovat ep\u00e4varmoja sen ostamisesta. Kannattaa olla tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 ID.4 on l\u00e4ht\u00f6tason EV, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se yritt\u00e4\u00e4 todella kovasti olla premium-luokkaa, mutta toteutustaso ei aina pysty perustelemaan sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 koske ID.4:\u00e4\u00e4, vaan pikemminkin kaikkia nykyisill\u00e4 markkinoilla olevia s\u00e4hk\u00f6autoja. Joka tapauksessa ID.4 on todella mielenkiintoinen auto, ja sit\u00e4 kannattaa harkita, jos haluaa s\u00e4hk\u00f6auton. ID.4 tarjoaa Nissanin ja Chevyn vastaaviin autoihin verrattuna premium-merkin ja on my\u00f6s hieman paremmin varusteltu, erityisesti korkeamman varustuksen mallit.<\/p>\n\n\n\n

Voinko koeajaa VW ID.4:n?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ID.4:n ostamisesta, parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on menn\u00e4 VW:n n\u00e4yttelytilaan testaamaan autoa. VW vaatii sinua allekirjoittamaan vastuuvapautuksen, joka tarkoittaa, ett\u00e4 olet vastuussa, jos autolle tapahtuu jotain.<\/p>\n\n\n\n

VW on tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 kiinnostus ID.4-mallia kohtaan on suurta, joten se todenn\u00e4k\u00f6isesti antaa sinun koeajaa sellaisen. VW on kuitenkin my\u00f6s tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 kaikki ihmiset eiv\u00e4t osaa ajaa s\u00e4hk\u00f6autoa. Muista siis katsoa muutama nettivideo ennen kuin p\u00e4\u00e4t\u00e4t pyyt\u00e4\u00e4 koeajoa.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW ID.4 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID.4 tarjoaa kohtuullisen arvon, koska se on VW ja se on kohtuullisen hintainen. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t ID.4:\u00e4\u00e4 hieman liian kalliina, mutta t\u00e4m\u00e4 on t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autojen todellisuutta. S\u00e4hk\u00f6autojen maailmassa ID.4 on itse asiassa suhteellisen halpa auto.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan VW ID.4 on todellakin sen arvoinen, joten kysy koeajoa paikalliselta VW-j\u00e4lleenmyyj\u00e4lt\u00e4si.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW ID.4 on Volkswagenin s\u00e4hk\u00f6auton perusmalli, joka on suunniteltu kilpailemaan Mustang Mach E:n, Nissan Leafin, Chevy Boltin, Tesla Model Y:n ja Audi Q4:n kaltaisten autojen kanssa. Q4 ja ID.4 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3809,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3808"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3808"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3808\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3810,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3808\/revisions\/3810"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3809"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3808"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3808"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3808"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}