{"id":3811,"date":"2022-04-20T09:04:31","date_gmt":"2022-04-20T09:04:31","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3811"},"modified":"2022-04-20T09:04:36","modified_gmt":"2022-04-20T09:04:36","slug":"onko-volkswagen-id-4-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-id-4-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen ID.4 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

VW ID.4 on Volkswagenin omaan ID-mallistoon kuuluva VW-s\u00e4hk\u00f6auto. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Volkswagenilla on 5 eri ID-mallia eri kehitysvaiheissa, kuten ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 ja niist\u00e4 paras, ID. BUZZ-matkailuauto.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 on joukon suosituin, mutta sit\u00e4 seuraa tiiviisti ID.3. Kaikissa VW ID -autoissa on sama voimansiirto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat suurin piirtein identtisi\u00e4 kuoren alla. Tehot vaihtelevat 150 hv:st\u00e4 aina tehokkaimpien mallien 300 hv:iin asti.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti ID.4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristista muotokielt\u00e4, jonka toivotaan kurovan umpeen kuilun VW:n konseptiautojen ja VW:n vakiintuneiden mallien, kuten VW Golfin, v\u00e4lill\u00e4. ID.4:n sis\u00e4tilat ovat t\u00e4ynn\u00e4 kaikenlaisia ominaisuuksia ja vempaimia, jotka saavat auton tuntumaan futuristiselta ja erikoiselta.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta ID.4 on kohtuullisen luotettava, mutta se k\u00e4rsii kuitenkin s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jarruihin, jousitukseen, tiettyihin rakentamisen laatuun sek\u00e4 sisustukseen ja varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista. ID.4 on arvoltaan kallis, mutta niin ovat kaikki segmenttins\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autotkin. ID.4 on my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ja sen pit\u00e4isi helposti t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 perheesi tarpeet.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4:\u00e4\u00e4n on saatavana 2 eri akkukokoa, 52 kWh:n akku ja 77 kWh:n akku. ID.4 52 kWh:n akulla tarjoaa joko 149hv tai 170hv. 77 kWh:n akkumallit tarjoavat 204 hv tai 299 hv. 52 kWh:n 149 hv:n malli voi kulkea enint\u00e4\u00e4n 214 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s 52 kWh:n 170 hv:n ID.4-mallilla p\u00e4\u00e4see enint\u00e4\u00e4n 214 mailia. 77 kWh:n akulla varustetulla 204 hv ID.4 -mallilla p\u00e4\u00e4see t\u00e4ydell\u00e4 latauksella enint\u00e4\u00e4n 323 mailia, ja tehokkaimmalla 77 kWh:n 299 hv:n mallilla p\u00e4\u00e4see 300 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa ID.4-malleissa on FWD-ajovoimansiirto, eik\u00e4 AWD-malleja ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla. VW aikoo todenn\u00e4k\u00f6isesti tarjota lopulta suorituskykyisemm\u00e4n mallin, jotta se voisi kilpailla t\u00e4ysin Tesla Model Y Performance -mallin kanssa. Niin tai n\u00e4in, kaikissa n\u00e4iss\u00e4 on my\u00f6s regener-jarrutus, joka on suunniteltu palauttamaan menetetty energia jarrutuksen aikana.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 pystyy pikalataamaan noin 30-60 minuutissa mallista riippuen. Hidas lataus vie todenn\u00e4k\u00f6isesti vastaavasti 7-9 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin muutkin VW ID. -mallit, mutta ID.4 vaikuttaa sopusuhtaisimmalta. Korin siluetti on virtaviivainen ja aerodynaaminen, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n yleist\u00e4 kaikissa s\u00e4hk\u00f6autoissa nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat futuristiset ja minimalistiset, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ettei niiss\u00e4 ole juuri lainkaan painikkeita. T\u00e4m\u00e4 on hieman ongelmallista, koska monia j\u00e4rjestelmi\u00e4 on ohjattava kosketusn\u00e4yt\u00f6n avulla, mik\u00e4 on hieman hankalaa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

ID.4:n jousitus ja alustan viritys on keskittynyt yksinomaan mukavuuteen ja toimintas\u00e4teen maksimointiin. N\u00e4in ollen ID.4 on melko tasainen mutkissa, koska akut ovat niin alhaalla.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4 on suhteellisen luotettava auto kahdesta syyst\u00e4. Ensimm\u00e4inen syy on se, ett\u00e4 se on s\u00e4hk\u00f6auto, ja s\u00e4hk\u00f6autot ovat yleens\u00e4 luotettavampia kuin polttomoottoriautot, koska ne ovat rakenteeltaan yksinkertaisempia. Joka tapauksessa ID.4:n yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t jarruihin, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, verhoiluun ja varusteisiin sek\u00e4 rakentamisen laatuun tietyill\u00e4 alueilla.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s jousitus on tietyiss\u00e4 tapauksissa kyseenalainen, mutta se ei ole yht\u00e4 yleinen ongelma kuin kaikki muut t\u00e4ss\u00e4 luetellut ongelmat. Kaiken kaikkiaan ID.4:n pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuus on edelleen arvoitus, koska useimmat n\u00e4ist\u00e4 autoista ovat viel\u00e4 aivan liian uusia.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4:n saa 35 000-45 000 dollarilla, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 kalliin, mutta kilpailukykyisen EV-segmentiss\u00e4. K\u00e4ytettyj\u00e4 malleja on vasta alkanut tulla saataville, joten arvo vaihtelee. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta ID.4 on eritt\u00e4in tilava takamatkustajille, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 entist\u00e4kin halutumman.<\/p>\n\n\n\n

Tavaratila ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, mutta se on todella hyv\u00e4. ID.4 on t\u00e4ydellinen perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, koska se on turvallinen, tilava, hiljainen ja kohtuullisen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW ID.4 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID.4 on harkitsemisen arvoinen kaikille niille, jotka haluavat hyp\u00e4t\u00e4 semi-premium EV:hen. ID.4 on kilpailukykyinen ja haluttava vaihtoehto esimerkiksi Tesla Model Y:lle. Audi Q4 on melko samanlainen kuin ID.4, mutta Q4 on hieman kalliimpi ja ylellisempi.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat s\u00e4hk\u00f6auton ja olet valmis tekem\u00e4\u00e4n kaikki siihen liittyv\u00e4t kompromissit, ID.4 on hyv\u00e4 vaihtoehto. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 EV-segmentti kasvaa jatkuvasti, on melko loogista odottaa viel\u00e4 hetki, jotta n\u00e4hd\u00e4\u00e4n, miten ID.4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kaikkia t\u00e4n\u00e4 vuonna tulevia EV-malleja vastaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW ID.4 turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten kaikki vakavasti otettavat nykyaikaiset s\u00e4hk\u00f6ajoneuvot, my\u00f6s ID.4 on kautta linjan viiden t\u00e4hden auto. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ID.4:ss\u00e4 on kaikki tarvittavat turvallisuusvarusteet, kuten kuolleen kulman avustin, peruutuskamerat, l\u00e4hestymisanturit, kaistalla pysymisen avustin, riste\u00e4v\u00e4n liikenteen varoitin, t\u00f6rm\u00e4yksenesto ja mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din.<\/p>\n\n\n\n

Kuten kaikissa saksalaisissa autoissa, n\u00e4m\u00e4 ovat kuitenkin saatavilla vain kalliiden lis\u00e4varustepakettien osana. Riippumatta siit\u00e4, hankitko ne vai et, ID.4s:n passiiviset turvaj\u00e4rjestelm\u00e4t ovat kaikki mukana varustetasosta ja lis\u00e4varustelistasta riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW ID.4:ss\u00e4 tavaratila?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID.4 on rakennettu itsen\u00e4iselle EV-alustalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 pit\u00e4isi olla etummainen tavaratila, mutta valitettavasti n\u00e4in ei ole. VW ID.4:ss\u00e4 ei ole tavaratilaa, ja siksi se ei pysty kilpailemaan Tesla Model Y:n kaltaisten mallien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta ID.4:n takaosan tavaratilaan mahtuu per\u00e4ti 30 kuutiometri\u00e4 takapenkkien taakse ja enint\u00e4\u00e4n 64 kuutiometri\u00e4, kun takaistuimet on taitettu alas.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW ID.4 on Volkswagenin omaan ID-mallistoon kuuluva VW-s\u00e4hk\u00f6auto. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Volkswagenilla on 5 eri ID-mallia eri kehitysvaiheissa, kuten ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 ja niist\u00e4 paras, ID. BUZZ-matkailuauto. ID.4 on joukon<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3812,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3811"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3811"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3811\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3813,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3811\/revisions\/3813"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3812"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3811"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3811"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3811"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}