{"id":3814,"date":"2022-04-20T09:06:10","date_gmt":"2022-04-20T09:06:10","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3814"},"modified":"2022-04-20T09:06:15","modified_gmt":"2022-04-20T09:06:15","slug":"volkswagen-passat-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-passat-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Passat yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Passat on ensiluokkainen keskikokoinen sedan, joka alittaa Audi A6:n hinnaltaan, mutta pyrkii tarjoamaan samanlaisen kokemuksen. Passat esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1973, ja se on nyt viidenness\u00e4 ja valitettavasti viimeisess\u00e4 sukupolvessa.<\/p>\n\n\n\n

VW ilmoitti kuitenkin hiljattain, ett\u00e4 Passatista luovutaan kokonaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 29 miljoonan myydyn kappaleen j\u00e4lkeen yksi suosituimmista perhesedanista on lopultakin poistumassa tuotannosta. VW Passatista kiinnostuneiden on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Passat on aina ollut melko luotettava ajoneuvo.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t VW Passatin ongelmat liittyv\u00e4t ajoketjuj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, kellojousen vikaantumiseen, sytytyskelan vikaantumiseen, viallisiin O2- ja MAF-antureihin sek\u00e4 \u00f6ljyvuotoihin. Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista melko helposti, mutta jos niihin ei puututa riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, ne tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti kalliiksi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Passat on aina ollut luotettava perhesedan-vaihtoehto, mutta uusimmat Passat-mallit ovat joukon parhaita. On surullinen tosiasia, ett\u00e4 maastureista ja crossovereista on tullut niin suosittuja, ett\u00e4 ne ovat nyt j\u00e4tt\u00e4m\u00e4ss\u00e4 el\u00e4kkeelle yhden kaikkien aikojen parhaista sedaneista.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – ajoitusketjuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ketjun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on pit\u00e4\u00e4 sylinterin venttiilit synkassa m\u00e4ntien kanssa. Ongelma tapahtuu kuitenkin silloin, kun ketju l\u00f6ystyy joko ketjun venymisen tai kiristimen pett\u00e4misen vuoksi. Jos n\u00e4it\u00e4 ongelmia ei korjata mahdollisimman pian, ne voivat joka tapauksessa tuhota moottorin t\u00e4ysin.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti VW Passat ei ole vieras ajoitusketjuongelmille, ja useimmat omistajat ovat vaihtaneet ketjunsa noin 100 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 monet VW Passat -mallit kest\u00e4v\u00e4t yli 250 000 kilometri\u00e4, on melkoinen ongelma, jos ketju on vaihdettava kolme kertaa, jotta t\u00e4m\u00e4 onnistuu.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – Kellojousen vikaantuminen<\/h2>\n\n\n\n

Viallinen kellojousi on yksi vioittuneimmista VW:n komponenteista ikin\u00e4. N\u00e4m\u00e4 pienet jouset liittyv\u00e4t ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, ja kun ne vikaantuvat, niill\u00e4 on taipumus kytke\u00e4 pois k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 kaikenlaisia ohjauspy\u00f6r\u00e4\u00e4n kiinnitettyj\u00e4 komponentteja, kuten torvi, turvatyynyt ja itse ohjauspy\u00f6r\u00e4.
VW on julkaissut muutamia takaisinkutsuja t\u00e4m\u00e4n vuoksi, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 ongelmaa ei ole viel\u00e4 t\u00e4ysin ratkaistu. NHTSA:n mukaan yli 1,2 miljoonassa VW-autossa on todettu kellojousiongelmia sen j\u00e4lkeen, kun takaisinkutsu oli p\u00e4\u00e4ttynyt. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4llaisia ongelmia on edelleen olemassa ja ett\u00e4 tarkasteltavana oleva Passat saattaa olla ongelmallinen.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – sytytyskelan vikaantuminen<\/h2>\n\n\n\n

Sytytyskelojen teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on muuntaa akusta tuleva j\u00e4nnite ja muuttaa se energiaksi, jota sytytystulppa voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. Jos sytytyskelat vikaantuvat, ne todenn\u00e4k\u00f6isesti pys\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t moottorin eik\u00e4 moottori k\u00e4ynnisty uudelleen. Sytytyskelan vikaantumista on vaikea ennakoida, mutta kun ne vikaantuvat, tied\u00e4t sen.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 heid\u00e4n VW Passat -mallinsa alkavat yht\u00e4kki\u00e4 takapolttaa, ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4t kiihdytt\u00e4\u00e4 tai niiden k\u00e4ynnistyminen on vaikeaa. Kaiken kaikkiaan, jos sytytyskelat vikaantuvat, sinun on viet\u00e4v\u00e4 auto kokeneelle mekaanikolle, sill\u00e4 aina ei ole helppoa sanoa, mik\u00e4 niist\u00e4 on syyllinen.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – Vialliset O2- ja MAF-anturit<\/h2>\n\n\n\n

Ilmamassamittarin teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on valvoa moottoriin tulevan ilman m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 ja tiheytt\u00e4. Sen j\u00e4lkeen anturi l\u00e4hett\u00e4\u00e4 tiedot ECU:lle, joka p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, kuinka paljon polttoainetta on sy\u00f6tett\u00e4v\u00e4 kipin\u00e4n synnytt\u00e4miseksi. Passatin MAF-anturi toimii yhdess\u00e4 O2-anturin kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat jatkuvassa yhteydess\u00e4 toisiinsa.<\/p>\n\n\n\n

Jos toinen kuitenkin vikaantuu, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 my\u00f6s toinen vikaantuu. Viallisen MAF-anturin oireita ovat moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, heikko kiihtyvyys, huono tyhj\u00e4k\u00e4yntisuoritus ja ikuinen moottorin tarkastusvalo, joka vainoaa sinua unissasi.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – \u00d6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

Kuten useimmissa eurooppalaisissa luksusautoissa, my\u00f6s VW Passatissa on usein \u00f6ljyvuotoja. VW Passatin \u00f6ljyvuodot johtuvat useimmiten viallisista venttiilikannen tiivisteist\u00e4 ja nokka-akseliketjun kiristimen tiivisteest\u00e4. Monet omistajat ovat raportoineet n\u00e4ist\u00e4 ongelmista sek\u00e4 pienill\u00e4 ett\u00e4 suurilla kilometreill\u00e4 ajetuissa kappaleissa.<\/p>\n\n\n\n

Helpoin tapa korjata ongelma on vaihtaa tiiviste. Passatin uusimmat vuosimallit ovat paljon parempia, kun taas 2000-luvun puoliv\u00e4lin mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan pahimpia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi VW Passatin tuotanto loppuu?<\/h3>\n\n\n\n

VW Passatin tuotanto loppuu, koska Arteon on olemassa ja koska VW Passat-kombi on itse asiassa yleisesti ottaen suositumpi valinta. Lis\u00e4ksi autonvalmistajat keskittyv\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n maastureihin ja crossovereihin, koska ne ovat nyky\u00e4\u00e4n suosituimpia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, uusin VW Passat on valtavan hieno auto, ja niin kauan kuin sit\u00e4 on saatavilla, sit\u00e4 kannattaa harkita.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Passat on paras hankkia?<\/h3>\n\n\n\n

B8 Passat on kaikista paras, koska se on teknisesti edistynein ja luotettavin kaikista. Moottoreista 2,0 litran 4-sylinterinen on paras hankkia, koska siin\u00e4 teho, luotettavuus ja tehokkuus ovat parhaiten tasapainossa.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa my\u00f6s tutustua 4MOTION-malleihin, sill\u00e4 ne tarjoavat hienostuneimman ajokokemuksen. Passat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaimmalta R-Line-versiossa, kun taas Highline- ja Comfortline-versiot ovat my\u00f6s todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon parempi kuin VW Passat?<\/h3>\n\n\n\n

VW Arteon on VW Passatin tyylikk\u00e4\u00e4mpi ja kalliimpi versio. Erot n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ovat melko v\u00e4h\u00e4isi\u00e4 ja vain ulkoisesti riitt\u00e4v\u00e4n huomattavia. Sis\u00e4lt\u00e4 ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t l\u00e4hes identtisilt\u00e4, mik\u00e4 on s\u00e4\u00e4li, koska Arteon n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kokonaisuudessaan paljon tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW:n kannalta on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vet\u00e4yty\u00e4 Passatista el\u00e4kkeelle, mutta Passat tulee aina olemaan vahvempi nimi. Kuka tiet\u00e4\u00e4, ehk\u00e4 Passat tekee paluun jonain p\u00e4iv\u00e4n\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Passat on ensiluokkainen keskikokoinen sedan, joka alittaa Audi A6:n hinnaltaan, mutta pyrkii tarjoamaan samanlaisen kokemuksen. Passat esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1973, ja se on nyt viidenness\u00e4 ja valitettavasti viimeisess\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3815,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3814"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3814"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3814\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3816,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3814\/revisions\/3816"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3815"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3814"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3814"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3814"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}