{"id":3817,"date":"2022-04-20T09:07:00","date_gmt":"2022-04-20T09:07:00","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3817"},"modified":"2022-04-20T09:07:04","modified_gmt":"2022-04-20T09:07:04","slug":"onko-volkswagen-passat-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-passat-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Passat hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Passat esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo 1970-luvulla, ja viiden per\u00e4kk\u00e4isen sukupolven ja yht\u00e4 monen julkisivuvaihdon j\u00e4lkeen VW Passatin tuotanto loppuu yli 29 miljoonan maailmanlaajuisesti myydyn kappaleen j\u00e4lkeen. Her\u00e4\u00e4k\u00f6 t\u00e4st\u00e4 kysymys, onko Volkswagen Passat hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Tosiasia on, ett\u00e4 Passat on yksi kaikkien aikojen parhaista VW-malleista. Syy siihen, miksi VW p\u00e4\u00e4tti luopua Passat-sedanista, ei ole se, ett\u00e4 auto olisi huono, vaan se, ett\u00e4 Arteon on paremman n\u00e4k\u00f6inen Passat. Kaikissa Passat-malleissa on tunnetusti loistavat moottorit, jotka tasapainottavat tehon ja tehokkuuden vaivattomasti.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Passat on aina ollut hillitymm\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen limusiini, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia premium-kokemuksesta erottumatta niin paljon. Passatin jousitus ja alusta on viritetty mukavuutta ja ajamisen helppoutta ajatellen.<\/p>\n\n\n\n

Passat on aina ollut melko luotettava auto, mutta uusimmat Passat-mallit ovat parhaita. Yleisimm\u00e4t ongelmat on lueteltu alla, mutta sinun ei pit\u00e4isi olla kovinkaan huolissasi. Passatin saa l\u00e4hes jokaiseen hintaluokkaan, ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin neliovisessa sedanissa voi olla.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

VW Passatin kolmessa viimeisimm\u00e4ss\u00e4 sukupolvessa on samankaltaiset kaasumoottorit alkaen 1,4 litran yksik\u00f6ist\u00e4 aina 2,0 litran nelisylinterisiin yksik\u00f6ihin asti. Teho vaihtelee 122 hv:st\u00e4 aina 288 hv:iin tehokkaimmissa malleissa. Passat tunnetaan my\u00f6s 2,0 litran TDI-dieselmoottorista, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan suosituin Euroopassa ja Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat on tehokas auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tehokkaimpien Passat-mallien pit\u00e4isi p\u00e4\u00e4st\u00e4 noin 45MPG:n kulutukseen, kun taas dieselmallit voivat p\u00e4\u00e4st\u00e4 l\u00e4hes 60MPG:n kulutukseen. Passat on paras, kun se on yhdistetty kaksoiskytkinvaihteistoon, kun taas muut Tiptronic-mallit ovat kunnollisia, mutta eiv\u00e4t l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hienostuneita.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi t\u00e4ydellisess\u00e4 Passatissa on oltava VW:n oma 4MOTION AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4, joka varmistaa, ett\u00e4 olet turvassa kaikenlaisissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4. Koko ajokokemukselle on ominaista tasainen kiihtyvyys, vaivaton veto ja yleinen helppok\u00e4ytt\u00f6isyys.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

VW Passat on aina ollut hiljainen sedan, kun taas Audi A6, Mercedes E-luokka ja BMW 5-sarja ovat huutavia. Uusimmat Passat-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t kuitenkin kiistatta paremmilta kuin jotkut n\u00e4ist\u00e4 kolmesta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW on tehnyt uusimmasta Passatista yht\u00e4 hyv\u00e4n kuin kalliimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Se, miss\u00e4 Passat j\u00e4\u00e4 vajaaksi, on sis\u00e4tilat, sill\u00e4 ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t aivan liian samanlaisilta kuin VW Golf ja sit\u00e4 edelt\u00e4neet VW Passat -mallit. VW Passat on my\u00f6s vahvasti riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varustepaketeista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 upealta ett\u00e4 melko halvalta.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on pehmustava, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Passat saavuttaa kunnollisen tasapainon hiljaisuuden, mukavuuden ja yleisen kuljettajan palautteen v\u00e4lill\u00e4. Passat ei erist\u00e4 sinua yht\u00e4 paljon kuin A6, mutta jotkut pit\u00e4v\u00e4t t\u00e4st\u00e4, koska he tuntevat hallitsevansa ajoneuvoa paremmin.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

VW Passat on my\u00f6s luotettava auto, erityisesti uudemmat mallit. Vanhemmissa VW Passat -malleissa on ollut ongelmia, erityisesti 2000-luvun puoliv\u00e4lin malleissa. Kaiken kaikkiaan VW Passatin yleisimm\u00e4t ongelmat ovat ongelmia moottorin ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, MAF-anturissa, viallisissa polttoainesuuttimissa ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n kellojousissa.<\/p>\n\n\n\n

2000-luvun alun ja puoliv\u00e4lin Passat-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan ongelmallisimpia, kun taas viimeisimm\u00e4t Passat-sukupolvet n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan parhaita. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 uusin Passat on vain jatkoa edelliselle Passatille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet ongelmat on korjattu sit\u00e4 edelt\u00e4neiden mallivuosien aikana, lukuun ottamatta kellojousia.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

VW Passatin saa l\u00e4hes jokaiseen hintaluokkaan, mik\u00e4 tekee Passatista niin suositun auton k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla. Uusin Passat on todellinen luksusauto, mutta se riippuu suuresti valitsemistasi lis\u00e4varusteista, sill\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason malleista puuttuvat jopa kaikkein perustason premium-ominaisuudet, kuten pys\u00e4k\u00f6intitunnistimet tai nahkaistuimet.<\/p>\n\n\n\n

VW Passat on valtavan k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siihen mahtuu kaikki tavarasi ongelmitta. My\u00f6s istuintilaa on runsaasti, joten Passatin ostamisesta kiinnostunut voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 helposti autonkuljettajana.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Passat on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Uusin B8 Passat-sukupolvi on kaikista paras Passat, koska se pystyy vihdoin kilpailemaan Audi A6:n, Mercedes Benz E-Classin ja BMW 5-sarjan kaltaisten autojen kanssa, mutta vain jos valitset eritt\u00e4in tarkkaan eritellyn mallin. B8 on kaikkien aikojen luotettavin, edistyksellisin, mukavin ja turvallisin Passat.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Passatin tuotanto loppuu t\u00e4n\u00e4 vuonna, t\u00e4m\u00e4 B8-sukupolvi todenn\u00e4k\u00f6isesti s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa eritt\u00e4in hyvin. Sin\u00e4ns\u00e4 nyt on hyv\u00e4 aika harkita Passattia, jos et ole viel\u00e4 harkinnut sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi VW Passatin tuotanto loppuu?<\/h3>\n\n\n\n

Tulee mieleen muutama selke\u00e4 syy, miksi VW p\u00e4\u00e4tti luopua Passatista. Ensinn\u00e4kin Passatin sedanin tuotanto lopetetaan, mutta farmari j\u00e4\u00e4, koska suurin osa eurooppalaisista asiakkaista pit\u00e4\u00e4 farmaria parempana kuin sedania. Lis\u00e4ksi Arteonista on nyt tulossa VW:n sedanin lippulaiva.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi katumaastureista ja crossovereista on tulossa niin suosittuja, ett\u00e4 merkit keskittyv\u00e4t nyt suurimman osan huomiostaan parempien ja parempien katumaastureiden valmistamiseen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 sit\u00e4, ett\u00e4 sedanit k\u00e4rsiv\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon parempi VW Passat?<\/h3>\n\n\n\n

Sis\u00e4ll\u00f6llisesti ei oikeastaan, vaikka se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin paljon houkuttelevammalta. Arteon on pohjimmiltaan uudelleenmuotoiltu VW Passat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 ei ole tehty erilliselle alustalle. Sis\u00e4tilat ovat identtiset, moottorit ovat identtiset, ja kokonaismuoto ja -koko ovat l\u00e4hes identtiset.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi ovat aivan liian samankaltaisia, jotta ne molemmat voisivat olla olemassa, ja siksi Passat on todenn\u00e4k\u00f6isesti saatavilla vain farmarina.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Passat esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo 1970-luvulla, ja viiden per\u00e4kk\u00e4isen sukupolven ja yht\u00e4 monen julkisivuvaihdon j\u00e4lkeen VW Passatin tuotanto loppuu yli 29 miljoonan maailmanlaajuisesti myydyn kappaleen j\u00e4lkeen. Her\u00e4\u00e4k\u00f6 t\u00e4st\u00e4 kysymys,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3818,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3817"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3817"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3817\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3819,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3817\/revisions\/3819"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3818"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3817"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3817"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3817"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}