{"id":3820,"date":"2022-04-20T09:08:49","date_gmt":"2022-04-20T09:08:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3820"},"modified":"2022-04-20T09:08:53","modified_gmt":"2022-04-20T09:08:53","slug":"volkswagen-tiguan-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-tiguan-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Tiguan yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Tiguan esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2007, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on ollut melko suosittu kompakti katumaasturi\/crossover. Tiguan on jonkin verran edullisempi vaihtoehto Audi Q5:lle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se jakaa monia sen alustoja sek\u00e4 Q5:n ett\u00e4 Porsche Macanin kanssa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on hyv\u00e4 asia, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Tiguan on paljon edullisempi kuin kaksi muuta. Kaiken kaikkiaan Tiguan on kohtuullisen luotettava autokaksikko, mutta se k\u00e4rsii muutamista ongelmista, joista kannattaa tosiaan puhua. Yleisimm\u00e4t VW Tiguanin ongelmat liittyv\u00e4t moottorin ajoitukseen, viallisiin MAF- ja O2-antureihin, kellojousitusongelmiin, vesipumppuongelmiin ja sytytyskelojen ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista oikea-aikaisella ja asianmukaisella huollolla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t useimmiten johdu suoraan huonolaatuisesta valmistuksesta. Toisaalta kellojousiongelma johtuu l\u00e4hes kokonaan VW:n kyvytt\u00f6myydest\u00e4 tehd\u00e4 se oikein, vaikka se on ollut jo muutamien takaisinkutsujen kohteena.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut Tiguanin ostamisesta, sinun kannattaa keskitt\u00e4\u00e4 huomiosi kahteen viimeiseen sukupolveen, koska n\u00e4m\u00e4 molemmat ovat riitt\u00e4v\u00e4n moderneja, mutta eiv\u00e4t my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole liian kalliita.<\/p>\n\n\n\n

VW Tiguan – Moottorin ajoitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ajoitusketju on hyvin dokumentoitu ongelma monissa VW-malleissa. Tarkemmin sanottuna kiristimell\u00e4 on taipumus l\u00f6ysty\u00e4 jonkin ajan kuluttua, jolloin ajoitusketju h\u00e4vi\u00e4\u00e4. Jos et hoida t\u00e4t\u00e4 ongelmaa ajoissa, se voi tuhota moottorin kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Ajoitusketjun tarkoituksena on pit\u00e4\u00e4 venttiilit aina synkronissa ruiskutussuuttimien kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jos ne eiv\u00e4t ole synkronissa, moottoriin tulee paljon vaurioita. Kaiken kaikkiaan, muista noudattaa kaikkia VW:n suosittelemia aikav\u00e4lej\u00e4 ketjun huollossa ja tarkastuksessa, ja sinun pit\u00e4isi olla kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

VW Tiguan – Viallinen MAF-anturi ja O2-anturiongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ilmamassan virtaustunnistin (MAF) on suunniteltu valvomaan jatkuvasti moottoriin tulevan hapen m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, jotta hapen ja polttoaineen v\u00e4lill\u00e4 saavutetaan t\u00e4ydellinen tasapaino. Jos MAF alkaa aiheuttaa ongelmia, se vaikuttaa todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s O2-anturiin, mik\u00e4 voi johtaa molempien antureiden vikaantumiseen.<\/p>\n\n\n\n

Jos tunnet, ett\u00e4 Tiguanisi kiihtyy ep\u00e4r\u00f6iden, sill\u00e4 on k\u00e4ynnistysongelmia, se sakkaa ja mahdollisesti jopa syttyy v\u00e4\u00e4rin, ongelmana on todenn\u00e4k\u00f6isesti jompikumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta tai molemmat. Vie Tiguanisi ehdottomasti j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jos havaitset jotakin n\u00e4ist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW Tiguan – Kellojousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi kaikkein stressaavimmista VW-ongelmista ovat ongelmat ohjauspy\u00f6r\u00e4n kellojousen kanssa, jonka teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on ohjata kaikkia ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ominaisuuksia, kuten turvatyynyj\u00e4, ohjauspy\u00f6r\u00e4n hallintalaitteita, mukautuvaa vakionopeudens\u00e4\u00e4dint\u00e4 ja niin edelleen. VW on jopa antanut takaisinkutsun t\u00e4m\u00e4n vuoksi, mutta NHTSA:n mukaan yli 1,2 miljoonaa VW-mallia (mukaan lukien Tiguan) k\u00e4rsii edelleen n\u00e4ist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan kellojousiongelma on edelleen suurimmaksi osaksi ratkaisematta, mik\u00e4 on todellakin ongelma, koska se liittyy joihinkin olennaisiin turvallisuusominaisuuksiin, kuten turvatyynyyn.<\/p>\n\n\n\n

VW Tiguan – Vesipumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vesipumppuongelma on yleinen monissa VW- ja Audi-malleissa, mutta Tiguan n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n siit\u00e4 enemm\u00e4n kuin useimmat VW- ja Audi-mallit. Vesipumpun tarkoitus on kierr\u00e4tt\u00e4\u00e4 vett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdyttimest\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n kautta moottoriin moottorin j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ill\u00e4 on taipumus vikaantua hauraiden muovisten tiivisteiden koteloiden vuoksi, jotka tyypillisesti kehitt\u00e4v\u00e4t vuotoja jonkin ajan kuluttua. Useimmat VW-asiantuntijat toteavat, ett\u00e4 Tiguanin k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n aikana vaihdetaan todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi tai kaksi vesipumppua.<\/p>\n\n\n\n

VW Tiguan – Sytytyskelan ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

My\u00f6s yksi yleisimmist\u00e4 VW Tiguanin ongelmista liittyy sytytyskeloihin. Tiguanissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tyypillisesti 4-sylinterist\u00e4 moottoria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on nelj\u00e4 sytytyskelaa. Kun jotkin n\u00e4ist\u00e4 vikaantuvat, moottori k\u00e4y hitaaksi ja suhteellisen haluttomaksi kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on viet\u00e4v\u00e4 Tiguanisi v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat VW-asiantuntijat toteavat, ett\u00e4 Tiguan tarvitsee todenn\u00e4k\u00f6isesti sytytyskelan vaihdon 50 000-60 000 kilometrin v\u00e4lein, mik\u00e4 on todellakin yleist\u00e4. Niill\u00e4 on joskus taipumus pett\u00e4\u00e4 kerralla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 korjaus voi maksaa muutamia satoja dollareita.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Tiguan sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Tiguan on yksi suosituimmista nykyisist\u00e4 VW-malleista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 sen arvoisena. Sin\u00e4ns\u00e4 tuskin kukaan voi v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Tiguan ei olisi hyv\u00e4 auto, mutta monet ihmiset eiv\u00e4t kuitenkaan ole kovin kiinnostuneita ostamaan Tiguanin kaltaista autoa.<\/p>\n\n\n\n

Tiguania ostavat sek\u00e4 mies- ett\u00e4 naiskuljettajat, vanhat ett\u00e4 nuoret kuljettajat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa jokaiselle jotakin. Se on hyvin riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hyvin varusteltu Tiguan voi kilpailla Q5:n kanssa, kun taas huonosti varusteltu ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Tiguan turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

VW Tiguan on viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen saanut auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on yht\u00e4 turvallinen kuin useimmat kompaktit katumaasturit\/crossoverit voivat olla. Tiguanissa on kaikki tarvittavat v\u00e4himm\u00e4isturvallisuusj\u00e4rjestelm\u00e4t suoraan tehtaalta. Jos kuitenkin haluat uusimmat ja parhaat turvallisuusohjelmistoj\u00e4rjestelm\u00e4t, sinun on maksettava niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n Tiguanin yleinen teema, koska se on hyvin riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW Tiguan kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

VW Tiguan pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4hint\u00e4\u00e4n yli 200 000 kilometri\u00e4 asianmukaisella huollolla. Jos pid\u00e4t hyv\u00e4\u00e4 huolta Tiguanista tai mist\u00e4 tahansa muusta VW:st\u00e4, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttia siit\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. Toki joissakin malleissa on enemm\u00e4n ongelmia kuin toisissa, mutta yleisesti ottaen Tiguan on luotettava.<\/p>\n\n\n\n

Maailmalla on monia Tiguan-esimerkkej\u00e4, joiden kellossa on yli 300 000 kilometri\u00e4. Kaiken kaikkiaan, jos huollat sit\u00e4 hyvin, se kest\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Tiguan esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2007, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on ollut melko suosittu kompakti katumaasturi\/crossover. Tiguan on jonkin verran edullisempi vaihtoehto Audi Q5:lle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se jakaa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3821,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3820"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3820"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3820\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3822,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3820\/revisions\/3822"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3821"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3820"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3820"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3820"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}