{"id":3832,"date":"2022-04-21T09:37:29","date_gmt":"2022-04-21T09:37:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3832"},"modified":"2022-04-21T09:37:33","modified_gmt":"2022-04-21T09:37:33","slug":"volvo-v50-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-v50-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo V50 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo V50 on S40-kompaktisedaniin perustuva ruotsalainen kompakti farmari, jota valmistettiin vuosina 2004-2012. S40 sedanin tuotanto lopetettiin, koska myyntiluvut alkoivat laskea nopeasti, mutta S40 ja V50 onnistuivat myym\u00e4\u00e4n todella hyvin, koska Volvo siirsi niit\u00e4 yli miljoona kappaletta.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 vaikuttaa olevan kohtuullisen luotettava auto, koska alustaa, johon se perustuu, on k\u00e4ytetty muutamissa aiemmissa Volvo-malleissa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 V50:st\u00e4 on onnistuttu korjaamaan suurin osa sen ongelmista tuotannon aikana. N\u00e4in ollen my\u00f6hemm\u00e4t V50-mallit ovat luotettavampia kuin aiemmat.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Volvo V50:n ongelmat liittyv\u00e4t jarruj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, moottoriin ja jousitukseen. V50:ll\u00e4 on my\u00f6s taipumus k\u00e4rsi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6- ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4ongelmista. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ennen kuin ne edes ilmenev\u00e4t, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 ei pit\u00e4isi esiinty\u00e4, jos huollat autoa hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa V50 on suurimmaksi osaksi luotettava auto, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 melko suositun k\u00e4ytetyn auton vaihtoehdon. V50:ss\u00e4 on my\u00f6s hyvin tasapainoinen voimansiirto, jonka pit\u00e4isi pysty\u00e4 tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikki tarpeesi heti alusta alkaen.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 – Jarrut<\/h2>\n\n\n\n

Jarruja ohjaavan alipainepumpun tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan V50:ss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat V50-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t n\u00e4ist\u00e4 ongelmista. Jos huomaat, ett\u00e4 V50:si ei pysty pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n riitt\u00e4v\u00e4sti, sinun on viet\u00e4v\u00e4 se diagnosoitavaksi ja ratkaistava ongelma mahdollisimman pian, sill\u00e4 jarrut ovat olennainen osa liikenneturvallisuutta.<\/p>\n\n\n\n

Volvon asiantuntijoiden mukaan t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu useimmiten alipainepumpun venttiilist\u00e4, joka on vaihdettava aina, kun se alkaa aiheuttaa ongelmia. Onneksi t\u00e4m\u00e4 ongelma on melko helppo korjata, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 p\u00e4\u00e4set takaisin tien p\u00e4\u00e4lle hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

V50:n moottorit ovat tunnetusti melko tukevia, mutta siihen liitetty j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole. N\u00e4in ollen, jos huomaat palavan hajun autolla ajamisen j\u00e4lkeen, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnestes\u00e4ili\u00f6n ja tyhjennysletkun yhdist\u00e4v\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysletku vuotaa.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmana on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 vuoto ei sytyt\u00e4 vastaavaa moottorin varoitusvaloa ja voi n\u00e4in ollen vahingoittaa moottoria lopullisesti. Kiinnit\u00e4 siis huomiota moottorin l\u00e4mp\u00f6tilaan ja edell\u00e4 mainittuihin konepellin alta tuleviin hajuihin.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kuten mainittiin, V50:n moottorit ovat tosiaan tukevia, mutta eritt\u00e4in raskaita. Siksi niill\u00e4 on taipumus aika ajoin kuluttaa jousitusta, mik\u00e4 yleens\u00e4 johtaa kuoppaiseen ajonlaatuun. Lis\u00e4ksi V50:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s ongelmallisista alemmista ohjaustangoista, jotka ovat my\u00f6s yleinen ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuulet naksuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4 py\u00f6r\u00e4koteloista, syyllinen on todenn\u00e4k\u00f6isesti ohjausvarsi. Onneksi molemmat ongelmat voidaan ratkaista suhteellisen nopeasti ja edullisesti.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi yleisimmist\u00e4 V50:n s\u00e4hk\u00f6ongelmista liittyy ilmastointilaitteeseen, tarkemmin sanottuna ilmastointilauhduttimeen. Lauhdutin sijaitsee auton etuosassa, eik\u00e4 se ole kovinkaan hyvin suojattu. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kivet ja kaikenlaiset roskat joutuvat usein kosketuksiin sek\u00e4 liit\u00e4nt\u00f6jen ett\u00e4 itse lauhduttimen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Muita yleisi\u00e4 V50:n s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat my\u00f6s viallinen audioj\u00e4rjestelm\u00e4n laajakuvan\u00e4ytt\u00f6, jolla on taipumus sammua ja joka ei reagoi. Jotkut omistajat ovat my\u00f6s valittaneet, ett\u00e4 heid\u00e4n V50-malleissaan on taipumus kytke\u00e4 varkaudenestoh\u00e4lytin p\u00e4\u00e4lle ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V50 – Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aina kun ohjaat V50-malliasi, muista kuunnella korkeita \u00e4\u00e4ni\u00e4, sill\u00e4 ne voivat olla selv\u00e4 oire viallisesta ohjaustehostimen pumpusta. Aina kun lukitset ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n t\u00e4ysin, pumpulla on taipumus joutua kosketuksiin ilmastointiakun kanssa ja aiheuttaa siten n\u00e4m\u00e4 korkeat \u00e4\u00e4net.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on suhteellisen yleinen ongelma V50-mallissa, ja ongelma johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 joko ohjaustehostimen pumppu tai ilmastointilauhduttimen kiinnikkeet ovat kuluneet. Korjataksesi t\u00e4m\u00e4n, sinun tarvitsee vain miehitt\u00e4\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi uudelleen ja korkea piippaus todenn\u00e4k\u00f6isesti loppuu.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo V50 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, se on, mutta vain jos olet t\u00e4llaisen auton per\u00e4ss\u00e4. Kuten mainittu, V50 on kompakti farmariauto, jossa pyrit\u00e4\u00e4n yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n Volvon sedanin ylellisyys ja Volvon farmarin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 V50 on yht\u00e4 luotettava kuin se on, se on todellakin tervetullut lis\u00e4 jokaiseen perheeseen.<\/p>\n\n\n\n

V50:ss\u00e4 on my\u00f6s monet perusasiat tehty oikein, sill\u00e4 se on tasainen, tilava, turvallinen ja hyvin varusteltu. T\u00e4m\u00e4 tekee autosta melko yhten\u00e4isen kokemuksen, ja V50 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan suhteellisen suosittu k\u00e4ytetty Volvo-kombi juuri n\u00e4ist\u00e4 syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volvo V50:n moottori on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Parhaat Volvo V50:n moottorit ovat 2.4, 2.4i ja T5. N\u00e4iss\u00e4 kolmessa n\u00e4ytt\u00e4isi yhdistyv\u00e4n luotettavuus, tasaisuus, hienostuneisuus, tehokkuus ja teho parhaiten. N\u00e4m\u00e4 kolme eiv\u00e4t my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole kaikkein kalleimpia moottoreita yll\u00e4pidett\u00e4viksi, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 t\u00e4ydellisi\u00e4 l\u00e4hes kaikista n\u00e4k\u00f6kulmista. Dieselmoottoreista 1.6d on paras.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 1,8- ja 2,0-litraisten bensiinimoottoreiden sek\u00e4 ennen vuotta 2010 valmistuneen 1,6d-dieselmoottorin ostamista. N\u00e4m\u00e4 ovat yleens\u00e4 kaikkein ongelmallisimpia, eiv\u00e4tk\u00e4 tarjoa mit\u00e4\u00e4n muita paremmuuksia edell\u00e4 mainittuihin moottoreihin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Volvo V50 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo V50 pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n muutamia satoja tuhansia kilometrej\u00e4 tarvitsematta suurempaa peruskorjausta. Monet verkkol\u00e4hteet ilmoittavat, ett\u00e4 V50 pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ilman mit\u00e4\u00e4n ongelmia, kun taas toiset uskovat, ett\u00e4 V50 voi kest\u00e4\u00e4 kaksi kertaa enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, sinun on huollettava sit\u00e4, jotta se kest\u00e4isi edes 100 000 kilometri\u00e4. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 V50:n huolto ei ole kovin kallista, koska varaosia on saatavilla paljon eik\u00e4 auto ole rakenteeltaan kovin monimutkainen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo V50 on S40-kompaktisedaniin perustuva ruotsalainen kompakti farmari, jota valmistettiin vuosina 2004-2012. S40 sedanin tuotanto lopetettiin, koska myyntiluvut alkoivat laskea nopeasti, mutta S40 ja V50 onnistuivat myym\u00e4\u00e4n todella hyvin, koska<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3833,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3832"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3832"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3832\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3834,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3832\/revisions\/3834"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3833"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3832"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3832"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3832"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}