{"id":3850,"date":"2022-04-21T09:45:29","date_gmt":"2022-04-21T09:45:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3850"},"modified":"2022-04-21T09:45:33","modified_gmt":"2022-04-21T09:45:33","slug":"volkswagen-touareg-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-touareg-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Touareg yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

VW Touareg on VW:n paras katumaasturi, koska se on suuri, tehokas, ylellinen, mukava, t\u00e4ynn\u00e4 ominaisuuksia ja se kest\u00e4\u00e4 maastossa. Kolmen eri Touareg-sukupolven j\u00e4lkeen t\u00e4st\u00e4 valtavasta metallilevyst\u00e4 on tullut merkitt\u00e4v\u00e4 uhka joillekin sen kalliimmille perheenj\u00e4senille, Cayennelle, Q7:lle ja jopa Bentley Benteygalle.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Touareg on aivan eri luokkaa. 1. sukupolven malli on joukon ongelmallisin, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se oli ensimm\u00e4inen ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on nyt 20-vuotias. Toinen sukupolvi on parempi, varsinkin faceliftin j\u00e4lkeinen malli, mutta Touaregin joskus ilmenev\u00e4t ongelmat ovat kalliita korjata.<\/p>\n\n\n\n

Nykyinen Touareg on joukon paras, sek\u00e4 luotettavuudeltaan ett\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6lt\u00e4\u00e4n. Niin tai n\u00e4in, yleisimm\u00e4t Touaregin ongelmat ovat ajoketjuongelmat, vaihteistoongelmat, polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, \u00f6ljyvuoto-ongelmat ja ilmastointiongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Touareg on suuri perhemaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen yll\u00e4pito maksaa melko paljon, mutta todellisuus on, ett\u00e4 kaikki t\u00e4m\u00e4n segmentin autot k\u00e4rsiv\u00e4t yleens\u00e4 t\u00e4st\u00e4. Saat mit\u00e4 maksat, jos haluat suuren luksusmaasturin, varaudu maksamaan suuria luksusluokan korjaus- ja huoltokuluja.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – ajoitusketjuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW Touaregin ja monien muiden VW-mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n moottorin ajoitusketjuongelmista, tarkemmin sanottuna ajoituksen kiristimest\u00e4, jolla on taipumus l\u00f6ysty\u00e4 jonkin ajan kuluttua. T\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa ketjulle valtavia vaurioita moottorissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 asia on hoidettava v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on valitettavasti ongelma, joka on tyypillinen 2.0L VW-moottorille, jota tarjotaan monissa VW-tuotteissa. Sin\u00e4ns\u00e4, jos valitset korkeamman luokan 6-sylinterisen moottorin, n\u00e4iden pit\u00e4isi olla yht\u00e4 yleisi\u00e4. Joka tapauksessa sinun on aina pidett\u00e4v\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4 moottorin ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, moottorista ja merkist\u00e4 riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Touareg on melko kyvyk\u00e4s auto maastossa, mutta todellisuudessa VW ei koskaan tarkoittanut Touaregia merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4n maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Ongelma on se, ett\u00e4 etutasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 alkaa aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia, jotka johtavat siihen, ett\u00e4 vaihteisto pit\u00e4\u00e4 kaikenlaisia vinkuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Omistajat ovat kertoneet, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma voi vaikuttaa vaihteistoon vakavammin, varsinkin jos tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6\u00e4 ei hoideta ajoissa. Sin\u00e4ns\u00e4 sinun pit\u00e4isi vied\u00e4 Touaregisi j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, sill\u00e4 he neuvovat sinua, mik\u00e4 on paras toimintatapasi.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti pahin 2. sukupolven Touaregin ongelma liittyy polttoainepumppuun. Ongelma on se, ett\u00e4 polttoainepumpulla on taipumus lakata toimimasta ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto pys\u00e4htyy. T\u00e4m\u00e4 on tietenkin valtava ongelma, jos se tapahtuu maantienopeuksissa, sill\u00e4 se voi p\u00e4\u00e4tty\u00e4 katastrofaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat ovat raportoineet t\u00e4st\u00e4 ongelmasta jo 40 000 mailin kohdalla, kun taas toiset kertoivat, ett\u00e4 he kokivat n\u00e4it\u00e4 ongelmia useita kertoja. Ajokilometreist\u00e4 riippumatta polttoainepumppuun on syyt\u00e4 kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota, jotta voit yritt\u00e4\u00e4 lievent\u00e4\u00e4 joitakin n\u00e4ist\u00e4 kustannuksista.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – \u00d6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

VW Touaregilla on taipumus kokea \u00f6ljyvuoto-ongelmia, erityisesti malleissa, joissa on enemm\u00e4n ajettu kilometrej\u00e4. Ongelmana on p\u00e4\u00e4asiassa muovinen tiivisteen suojus, joka haurastuu ajan my\u00f6t\u00e4 ja aiheuttaa moottoriin \u00f6ljyvuotoja. N\u00e4m\u00e4 voidaan vaihtaa suhteellisen helposti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun kannattaa huolehtia niist\u00e4 aina, kun huomaat vuotoja esiintyv\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Monet ovat sanoneet, ett\u00e4 Touaregissa vuotaa \u00f6ljy\u00e4 my\u00f6s moottorin nopeusanturin ymp\u00e4rill\u00e4 olevasta tiivisterenkaasta. T\u00e4m\u00e4 anturi sijaitsee polttoainepumpun ja vesipumpun v\u00e4liss\u00e4. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 tiivisteet ovat halpoja ostaa, mutta huono uutinen on, ett\u00e4 se ei ole helpoin korjaus.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – ilmastointilaiteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet VW Touaregin omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 auton sis\u00e4tiloissa haisee homeinen haju. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 l\u00e4mmittimen kotelon sis\u00e4lle kertyy kondenssivett\u00e4, joka my\u00f6hemmin p\u00e4\u00e4see sis\u00e4tiloihin. J\u00e4rjestelm\u00e4 on puhdistettava aika ajoin t\u00e4m\u00e4n ongelman ratkaisemiseksi, mutta sit\u00e4 ei voi ratkaista lopullisesti.
Jos et puutu t\u00e4h\u00e4n ongelmaan riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, kondenssiveden kertyminen voi mahdollisesti aiheuttaa vaurioita l\u00e4heisille komponenteille, jotka on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW Touareg kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

VW Touaregin tiedet\u00e4\u00e4n kest\u00e4v\u00e4n todella pitk\u00e4\u00e4n, jos siit\u00e4 huolehditaan oikein. Kuten aiemmin todettiin, luksusmaasturin yll\u00e4pito maksaa melko paljon rahaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on maksettava paljon rahaa, jotta Touareg toimii moitteettomasti.<\/p>\n\n\n\n

Se on kuitenkin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 Touaregin kaltaisen auton kohdalla, sill\u00e4 monet ihmiset pit\u00e4v\u00e4t niit\u00e4 vuosikymmeni\u00e4. Vaikka niist\u00e4 puuttuu ik\u00e4\u00e4ntyess\u00e4\u00e4n tiettyj\u00e4 ominaisuuksia, ajokokemus on aina ylellinen ja mukava.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa VW Touareg?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit keskikokoista tai suurta perheen luksusmaasturia, Touaregin pit\u00e4isi ehdottomasti olla tutkassasi. Kannattaa keskitty\u00e4 joko 2. sukupolveen tai uudempaan malliin. Faceliftin j\u00e4lkeinen toisen sukupolven malli tarjoaa markkinoiden parhaan arvon, koska se on tarpeeksi vanha, jotta sen arvo alenee, mutta tarpeeksi uusi, jotta se tuntuu nykyaikaiselta.<\/p>\n\n\n\n

Sinun kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 1. sukupolven mallia, koska se on melko vanha auto. 1. sukupolven Touareg ei ole erityisen kallis ostaa, mutta sen yll\u00e4pito maksaa paljon.<\/p>\n\n\n\n

Perustuuko VW Touareg Porsche Cayenneen?<\/h3>\n\n\n\n

Monet uskovat, ett\u00e4 Touareg on Porsche Cayennen edullisempi versio, mutta todellisuudessa n\u00e4in ei ole. N\u00e4m\u00e4 kaksi perustuvat tosiaan samaan alustaan, mutta Cayenne on kaksi tasoa Touaregia korkeammalla.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n on yleist\u00e4, ett\u00e4 monet autot k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t samaa alustaa, mutta se ei tee niist\u00e4 yht\u00e4l\u00e4isi\u00e4. Yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 tosiaan l\u00f6ytyy, mutta Cayenne on kaikissa mahdollisissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4 premium-mallia parempi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW Touareg on VW:n paras katumaasturi, koska se on suuri, tehokas, ylellinen, mukava, t\u00e4ynn\u00e4 ominaisuuksia ja se kest\u00e4\u00e4 maastossa. Kolmen eri Touareg-sukupolven j\u00e4lkeen t\u00e4st\u00e4 valtavasta metallilevyst\u00e4 on tullut merkitt\u00e4v\u00e4 uhka<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3851,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3850"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3850"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3850\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3852,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3850\/revisions\/3852"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3851"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3850"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3850"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3850"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}