{"id":3853,"date":"2022-04-21T09:46:20","date_gmt":"2022-04-21T09:46:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3853"},"modified":"2022-04-21T09:46:24","modified_gmt":"2022-04-21T09:46:24","slug":"onko-volkswagen-touareg-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-touareg-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Touareg hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Yhdysvaltain markkinoilla Volkswagen Atlasta pidet\u00e4\u00e4n VW:n katumaastureiden lippulaivana, mutta todellisuudessa Touareg on l\u00e4hes kaikin tavoin sen edell\u00e4. Touareg esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 2000-luvun alussa edullisempana, mutta yht\u00e4 haluttavana versiona 1. sukupolven Porsche Cayennesta, mutta onko Volkswagen Touareg hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 1. sukupolven Touareg oli hieman kyseenalainen, koska sen luotettavuus oli heikko, 2. sukupolven Touareg on paljon parempi, kun taas 3. sukupolven Touareg on helposti joukon paras, ja se on todellakin kaiken kaikkiaan todella hyv\u00e4 katumaasturi. Tarjolla olevat moottorit ovat tehokkaita, mutta eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 tehokkaita, ainakaan aiemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Touareg n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 komentavalta suurella maavarallaan, suurilla vanteillaan ja runsailla korkealuokkaisilla materiaaleillaan. My\u00f6s Touaregin sis\u00e4tilat ovat avarat ja t\u00e4ynn\u00e4 korkealuokkaisia materiaaleja. Touareg ei pysty ylellisyydess\u00e4 vastaamaan Cayenneen, mutta hintaeron huomioon ottaen Touareg on enemm\u00e4n kuin mukava.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Touaregin aiemmat mallit ovat vaikeuksissa, kun taas my\u00f6hemm\u00e4t mallit ovat paljon parempia. K\u00e4ytettyn\u00e4 arvo on hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4, mutta uudesta l\u00e4htien se on kyseenalainen, koska Touaregin arvon aleneminen on voimakkaampaa kuin Cayennen tai Q7:n.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

VW Touaregin moottorivalikoima alkaa 6-sylinterisill\u00e4 moottoreilla, tarkemmin sanottuna joko 3,0 litran V6:lla tai vanhemman mallin 3,6 litran V6:lla. N\u00e4m\u00e4 tarjoavat 280hv:n ja 380hv:n v\u00e4lilt\u00e4 ja ovat Touaregin suosituimmat bensamoottorit. Touareg on kuuluisa my\u00f6s kyvykk\u00e4ist\u00e4 dieselmoottoreistaan, joista merkitt\u00e4vin on 3.0L TDI, jossa on 231hv.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki Touareg-mallit ovat pysyv\u00e4sti nelivetoisia, ja ne on yhdistetty 8-vaihteiseen Tiptronic-vaihteistoon. 1. sukupolven Touaregiin on saatavana my\u00f6s 6.0L W12 -moottori, jossa on 450 hv ja joka on yksi kaikkien aikojen oudoimmista, mutta samalla j\u00e4nnitt\u00e4vimmist\u00e4 Touaregin moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinimoottoreilta voi odottaa enimmill\u00e4\u00e4n noin 25-30MPG, kun taas dieselmoottoreilla p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4n jopa 36MPG:iin. Kaikki n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat vahvoja koko mallistossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Touareg kulkee vaivattomasti ymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4 riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Touareg n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nyt vanhentuneelta, toinen sukupolvi on todella suosittu auto toisen k\u00e4den markkinoilla, kun taas kolmannen sukupolven Touareg n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kiistatta paremmalta kuin Audi Q7. Sis\u00e4tiloiltaan 1. sukupolven Touareg on yht\u00e4 vanhentunut kuin ulkoisesti, kun taas 2. sukupolvi kuroo umpeen kuilun vanhan n\u00e4k\u00f6isten sis\u00e4tilojen ja nykyaikaisten sis\u00e4tilojen v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven Touareg n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 t\u00e4ydellisesti linjassa markkinoiden uusimpien luksusmaastureiden kanssa. Ajokokemuksen osalta Touareg on suuri, ja sen varmasti tuntee. Jousituksen ja alustan viritys on keskittynyt mukavuuteen, mutta Touareg pystyy pit\u00e4m\u00e4\u00e4n pintansa my\u00f6s ajoradalla.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Kuten johdannossa todettiin, 1. sukupolven Touareg on kaikista ongelmallisin, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on vanha, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se ei alun perin ollut kaikkein parhaiten rakennettu katumaasturi. Touaregin 2. sukupolvi on paljon parempi, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeiset mallit, jotka saattavat hyvinkin olla luotettavimpia Touareg-malleja nykyisill\u00e4 markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Touaregin ongelmat liittyv\u00e4t moottorin ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, sytytyskeloihin, vesipumppuun, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n kellojousiin ja vaihteistoon. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ennakoivasti oikea-aikaisella ja perusteellisella huollolla, mutta koska huolto maksaa melko paljon rahaa, harva tekee sen kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

VW Touareg – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

L\u00f6yd\u00e4t 2. sukupolven Touaregin jopa 15 000 dollarilla korkeammalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 varustetuista malleista, kun taas 1. sukupolven Touaregin voi l\u00f6yt\u00e4\u00e4 10 000 dollarilla. Kolmannen sukupolven Touareg on todella kallis ja k\u00e4rsii samalla jyrk\u00e4st\u00e4 arvonalennuksesta, joten olisi parasta, jos vain odottaisit, ett\u00e4 auto saavuttaa muutaman vuoden i\u00e4n ennen kuin ostat sen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Touareg on niin hyv\u00e4 kuin kaikki keskikokoiset luksusmaasturit ovat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tilaa on tarjolla runsaasti jopa viidelle aikuiselle matkustajalle. My\u00f6s tavaratila on enemm\u00e4n kuin runsas, mik\u00e4 tekee Touaregista loistavan valinnan niille, jotka arvostavat tilaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Touareg turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

VW Touaregin kaikki sukupolvet ovat turvallisia, mutta 3. sukupolven Touareg on ylivoimaisesti kaikkein turvallisin. 1. sukupolven Touareg on nyt 20 vuotta vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole kaikkia nykyaikaisia turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4 mallista riippumatta. 2. sukupolven malliin on saatavana paljon ohjelmallisia turvaominaisuuksia, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole luokkansa johtava.<\/p>\n\n\n\n

Touareg on, kuten kaikki muutkin VW:t, eritt\u00e4in riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Touaregiin voi saada l\u00e4hes kaiken, mutta siihen tarvitaan paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW Touareg kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Useiden verkkol\u00e4hteiden mukaan VW Touareg on yksi kaikkien aikojen pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 VW-autoista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 helposti yli 200 000 kilometri\u00e4, jos sit\u00e4 huolletaan oikein. On monia tapauksia, joissa ihmiset ajavat enemm\u00e4n kuin tyytyv\u00e4isin\u00e4 300 000 mailin Touaregilla, mutta se her\u00e4tt\u00e4\u00e4 kysymyksen, onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon huoltorahoja autoon, jolla on 300 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa Touareg on laadukkaasti valmistettu katumaasturi, jonka pit\u00e4isi palvella sinua pitk\u00e4\u00e4n, mutta vain jos huollat sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Touareg parempi kuin VW Atlas?<\/h3>\n\n\n\n

VW Touareg on todellakin parempi katumaasturi, koska se on uudempi, paremmin varusteltu, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta ja on saatavana paremmilla moottoreilla. Touaregin ulko- ja sis\u00e4tilojen muotoilu on paljon parempi, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 premium-tuntuisemman auton.<\/p>\n\n\n\n

Atlas ei ole huono auto, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Touaregille. Ainoa seikka, jossa Atlas voittaa sen, on se, ett\u00e4 siihen on saatavana seitsem\u00e4n istuinta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Yhdysvaltain markkinoilla Volkswagen Atlasta pidet\u00e4\u00e4n VW:n katumaastureiden lippulaivana, mutta todellisuudessa Touareg on l\u00e4hes kaikin tavoin sen edell\u00e4. Touareg esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 2000-luvun alussa edullisempana, mutta yht\u00e4 haluttavana versiona 1. sukupolven<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3854,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3853"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3853"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3853\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3855,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3853\/revisions\/3855"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3854"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3853"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3853"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3853"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}