{"id":3859,"date":"2022-04-21T09:51:09","date_gmt":"2022-04-21T09:51:09","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3859"},"modified":"2022-04-21T09:51:13","modified_gmt":"2022-04-21T09:51:13","slug":"onko-volkswagen-polo-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-polo-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Polo hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Polo on yksi VW:n vanhimmista malleista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW on jatkuvasti parantanut Poloa, jotta siit\u00e4 olisi tullut se malli, joka se on nyky\u00e4\u00e4n. VW Polon kuuden sukupolven j\u00e4lkeen se on nyt yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin VW Golf, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi mallia tarjoavat nyt todella samanlaisia paketteja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volkswagen Polo siis hyv\u00e4 auto? T\u00e4h\u00e4n kysymykseen on kaksi vastausta, lyhyt ja pitk\u00e4. Lyhyt vastaus on, ett\u00e4 Polo on hyv\u00e4 auto, koska se tarjoaa jatkuvasti yhden parhaista pienist\u00e4 viistoper\u00e4isist\u00e4 autoista l\u00e4hes puolen vuosisadan ajan. Pitk\u00e4 vastaus esitet\u00e4\u00e4n seuraavissa kappaleissa.<\/p>\n\n\n\n

Polon moottorit ovat tehokkaita, hienostuneita ja riitt\u00e4v\u00e4n tehokkaita auton kokoon ja painoon n\u00e4hden. Muotoilu ei ole mit\u00e4\u00e4n huikeaa, mutta uusin VW Polo on oikeassa varustuksessa todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto. Polo kulkee pehme\u00e4sti ja vaivattomasti, sill\u00e4 jousitus ja alusta ovat keskittyneet mukavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen.<\/p>\n\n\n\n

Polo on my\u00f6s luotettava auto, mutta muutama mainitsemisen arvoinen asia on kuitenkin olemassa. Polon saa todella edulliseen hintaan, mutta se ei ole paras mahdollinen, kun kyse on arvon s\u00e4ilymisest\u00e4 uudesta. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kunnossa, mutta sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole isompien hatchbackien tasolla.<\/p>\n\n\n\n

VW Polo – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

VW Polon moottorivalikoima koostuu 3- ja 4-sylinterisist\u00e4 moottoreista. Alkutason Polo-malleissa on pieni 3-sylinterinen 1,0 litran moottori, joka tarjoaa per\u00e4ti 75 hv. 4-sylinteriset moottorit ovat 1.2L, 1.4L, 1.6L, 1.8L ja 2.0L iskutilavuudeltaan 1.2L, ja niiden teho on jopa 210hv malliston huippumallissa Polo GTI.<\/p>\n\n\n\n

Poloon on saatavana my\u00f6s lukuisia kyvykk\u00e4it\u00e4 dieselmoottoreita, mutta niist\u00e4 kaikista paras dieselmoottori on 1.6L TDI, jossa on 100 hv, koska siin\u00e4 tehokkuus ja teho ovat parhaiten tasapainossa. Polo toimitetaan yleens\u00e4 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, mutta voit valita my\u00f6s VW:n oman DSG-kaksoiskytkinvaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

Pienipainoisen ja pienen iskutilavuuden sylinterimoottorisen auton selke\u00e4 etu on, ett\u00e4 se on ylivoimaisen tehokas. Siksi VW Polo pystyy kuluttamaan jopa 50MPG, kun taas dieselmallit pystyv\u00e4t kuluttamaan jopa enemm\u00e4n. Polo on my\u00f6s tiukasti FWD-auto, eik\u00e4 4MOTION Polo -malleja ole saatavilla.<\/p>\n\n\n\n

VW Polo – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

VW Polon perustamisesta l\u00e4htien malli seurasi VW Golfin jalanj\u00e4lki\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne jakavat monia osia kesken\u00e4\u00e4n. Polo on kompaktimpi auto, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4 kuin kaupunkiauton kuuluukin. Ainoastaan huippuvarustellut GTI- ja R-Line-mallit erottuvat hieman massasta.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4ll\u00e4 uusi Polo 6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko hienostuneelta kahden suuren laajakuvan\u00e4yt\u00f6n ja futurististen hallintalaitteiden ansiosta. Jotkut ihmiset pit\u00e4v\u00e4t paljon enemm\u00e4n napeista kuin suurista kosketusn\u00e4yt\u00f6ist\u00e4, mutta VW p\u00e4\u00e4tti tehd\u00e4 niin uusimmissa autosukupolvissaan. Kaiken kaikkiaan Polossa on laadukkaita materiaaleja, mutta kukaan ei voi kutsua sit\u00e4 premium-autoksi.<\/p>\n\n\n\n

Alustan ja jousituksen virityksen osalta alemman tason Polo-mallit keskittyv\u00e4t yksinomaan mukavuuteen, ohjattavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen. Malliston k\u00e4rkimalli Polo GTI on kuitenkin sertifioitu taskuraketti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on dynaaminen ja hauska ajaa hedelm\u00e4isen moottorinsa ja eritt\u00e4in reagoivan ohjauksen ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

VW Polo – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

VW Polo on todellakin kokonaisuutena luotettava auto, mutta vanhemmat mallit eiv\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kovin hyvin. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmat ihmiset eiv\u00e4t ole kovin innokkaita huoltamaan n\u00e4it\u00e4, koska ne ovat vanhoja ja halpoja muutenkin. Yleisimm\u00e4t VW Polon ongelmat liittyv\u00e4t ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jousitukseen, elektroniikkaan, moottoriin ja jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista melko helposti, mutta huono uutinen on se, ett\u00e4 monet eiv\u00e4t tee niin. T\u00e4m\u00e4n vuoksi on paljon k\u00e4ytettyj\u00e4 VW Polo -malleja, joiden hinnat ovat eritt\u00e4in alhaiset, koska Polo on ty\u00f6juhta-auto kaupunkiymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n, joka vie veronsa autolta jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

VW Polo – arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

VW Polon saa pikkurahalla, jopa uudemmat mallit. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Polo on s\u00e4\u00e4st\u00f6tason auto, joka k\u00e4rsii kovasta arvonalennuksesta heti, kun se poistuu n\u00e4yttelytilasta. Se on t\u00e4llaisten autojen todellisuutta, eik\u00e4 Polon kannata odottaa s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4n arvoaan kovinkaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Polo on pienikokoinen viistoper\u00e4auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuu tilaa l\u00e4hes joka kategoriassa. Toki, jos matkustat harvoin useamman kuin yhden matkustajan kanssa, Polo todenn\u00e4k\u00f6isesti riitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW Polo kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

VW Polon pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 yli 100 000 – 200 000 mailia, jos pid\u00e4t siit\u00e4 kunnolla huolta. Kaikissa saksalaisissa autoissa on tarkat huoltosuunnitelmat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 luotettavuus on vain niin hyv\u00e4 kuin huolto on.<\/p>\n\n\n\n

Moni ei halua omistaa Poloa vuosikymmeni\u00e4, ja siksi moni Polo vaihtaa omistajaa ennen kuin se saavuttaa 100 000 mailia. Joka tapauksessa Polon pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 kunnon aikaa asianmukaisella huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Polo Audi A1?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A1 ja VW Polo perustuvat samaan alustaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne my\u00f6s jakavat paljon voimansiirron ja voimansiirron osia kesken\u00e4\u00e4n. Ne k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t samanlaisia moottoreita, molemmat ovat nelivetoisia, ja molempiin on saatavana kaksoiskytkin-automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Hienostuneisuudessa, tekniikassa ja haluttavuudessa on joitakin eroja, mutta pohjimmiltaan ne ovat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama auto.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa VW Polo?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit kaupunkiliikenteeseen sopivaa ty\u00f6matka-autoa, p\u00e4ivitt\u00e4ist\u00e4 kuljettajaa, joka voi menn\u00e4 paikkoihin, joihin suuret autot eiv\u00e4t voi, ja autoa, joka s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 lompakkoasi, Polo on varmasti hyv\u00e4 valinta. Polossa joudut tekem\u00e4\u00e4n tiettyj\u00e4 kompromisseja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 ja ylellisyydest\u00e4, mutta jos haluat auton, jolla p\u00e4\u00e4set paikasta toiseen, Polo on t\u00e4ydellinen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan kannattaa valita kohtuullisemmin varusteltu malli, sill\u00e4 pelkistetyiss\u00e4 Polo-malleissa ei kirjaimellisesti ole mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Polo on yksi VW:n vanhimmista malleista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW on jatkuvasti parantanut Poloa, jotta siit\u00e4 olisi tullut se malli, joka se on nyky\u00e4\u00e4n. VW Polon kuuden sukupolven j\u00e4lkeen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3860,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3859"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3859"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3859\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3861,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3859\/revisions\/3861"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3860"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3859"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3859"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3859"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}