{"id":3865,"date":"2022-04-21T09:57:35","date_gmt":"2022-04-21T09:57:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3865"},"modified":"2022-04-21T09:57:39","modified_gmt":"2022-04-21T09:57:39","slug":"audi-q7-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-q7-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi Q7 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi Q7 on suuri perhemaasturi, joka pystyy kuljettamaan jopa seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Q7 on Audin huippumaasturi, ainakin ennen kuin Audi Q9 n\u00e4kee p\u00e4iv\u00e4nvalon. Ensimm\u00e4inen Q7 julkaistiin 2000-luvulla, mutta 2. sukupolven Q7 tuli markkinoille vuonna 2017, ja sit\u00e4 faceliftattiin vuosi tai kaksi sitten.<\/p>\n\n\n\n

Q7 jakaa monia osia muiden VW:n katumaastureiden, kuten Porsche Cayennen, VW Touaregin ja jopa Bentley Benteygan kanssa. T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 osat ovat luotettavia, mutta n\u00e4in ei aina ole luksusmaastureiden kohdalla, jotka ovat yleens\u00e4 markkinoiden ongelmallisimpia autoja, ainakin kustannusten osalta.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 k\u00e4rsii sytytyskeloihin liittyvist\u00e4 ongelmista, kuluneista CV-saappaista, ajoketjuongelmista, polttoaines\u00e4ili\u00f6n paineistusongelmista ja renkaiden ennenaikaiseen kulumiseen liittyvist\u00e4 ongelmista. Jotkut n\u00e4ist\u00e4 ongelmista, kuten moottorin ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat, voivat maksaa kymmeni\u00e4 tuhansia dollareita, kun taas toiset, kuten ennenaikainen renkaiden kuluminen, voidaan ratkaista helposti.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Q7 on kohtuullisen luotettava katumaasturi, mutta se tarvitsee oikea-aikaista ja perusteellista huoltoa. Ilman sit\u00e4 luksusmaastureilla ei ole mahdollisuuksia kest\u00e4\u00e4 niin pitk\u00e4\u00e4n kuin ne voisivat. Jos siis olet kiinnostunut ostamaan t\u00e4llaisen, muista varata rahaa huoltoa varten.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 – Sytytyskelan ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audilla, VW:ll\u00e4 ja muulla Volkswagen Auto Groupilla on tunnetusti ongelmia sytytyskelojen ja sytytystulppien kanssa. N\u00e4iden kelojen teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on siirt\u00e4\u00e4 j\u00e4nnite akusta, jotta saadaan aikaan kipin\u00e4, joka sytytt\u00e4\u00e4 palamisprosessin. Jos kela alkaa pett\u00e4\u00e4, moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t pahenevat pian.<\/p>\n\n\n\n

Riippumatta siit\u00e4, vikaantuuko yksi vai kaksi k\u00e4\u00e4mi\u00e4, sinun on vaihdettava ne kaikki samalla kertaa, jotta t\u00e4m\u00e4 ongelma ei toistuisi seuraavan kuukauden tai kahden aikana. Kaikkien k\u00e4\u00e4mien vaihtaminen kerralla maksaa noin 500 dollaria, mutta sinun pit\u00e4isi olla kunnossa noin 60 000 kilometrin ajan.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 – Kuluneet CV-keng\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Vakionopeus (CV) saappaat on t\u00e4ytetty rasvalla, jota tarvitaan nivelten voiteluun. Jos niveli\u00e4 ei voidella kunnolla, se voi aiheuttaa melkoisia vaurioita voimansiirrolle. Ongelma johtuu useimmiten siit\u00e4, ett\u00e4 CV-keng\u00e4t halkeilevat ja p\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4t likaa ja roskia akselinivelen sis\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 voi tehd\u00e4 voimansiirron k\u00e4ytt\u00f6kelvottomaksi.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4in tapahtuu, ainoa asia, jonka voit tehd\u00e4, on vaihtaa saappaat. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma on melko helppo diagnosoida, ja kokenut VW\/Audi-mekaanikko pystyy vaihtamaan sen hetkess\u00e4. My\u00f6s t\u00e4m\u00e4n korjauskustannukset ovat jossain 500 dollarin tienoilla, mutta se riippuu my\u00f6s siit\u00e4, mit\u00e4 muuta on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 – ajoitusketjuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Saksalaiset luksusautot ja ajoitusketjuongelmat tuntuvat jotenkin aina liittyv\u00e4n toisiinsa. Ongelma on samanlainen kuin miss\u00e4 tahansa muussa VW\/Audi-tuotteessa, jossa ajoitusketjun kiristin ei kykene antamaan ketjulle tarpeeksi j\u00e4nnityst\u00e4, mik\u00e4 voi saada ketjun hyppim\u00e4\u00e4n ymp\u00e4riins\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtaa lopulta vakaviin moottorivaurioihin, jotka voivat jopa tehd\u00e4 koko moottorin k\u00e4ytt\u00f6kelvottomaksi.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmana on, ett\u00e4 jotkut asiakkaat joutuivat maksamaan 2 000-3 000 dollaria t\u00e4st\u00e4 korjauksesta, koska koko moottori on irrotettava korjausta varten. Jos tarkastelet esimerkki\u00e4, jonka ketjua ei ole vaihdettu 100 000 kilometrin rajan ylitetty\u00e4\u00e4n, kiinnit\u00e4 siihen erityist\u00e4 huomiota, sill\u00e4 se voi aiheuttaa suuria vaurioita.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 – Polttoaines\u00e4ili\u00f6n paineistusongelma<\/h2>\n\n\n\n

Jos kuulet poksahtavaa \u00e4\u00e4nt\u00e4 polttoaines\u00e4ili\u00f6n alueelta, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 polttoaines\u00e4ili\u00f6n paineistuksessa on ongelmia. Ongelma johtuu ongelmasta imusarjan p\u00e4\u00e4ll\u00e4 sijaitsevassa venttiiliss\u00e4, joka tunnetaan my\u00f6s nimell\u00e4 N80- tai Evap-puhdistusventtiili.<\/p>\n\n\n\n

Jos venttiili vikaantuu, se ei pysty sulkeutumaan kokonaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 paineen muodostuminen polttoaines\u00e4ili\u00f6n sis\u00e4lle vaikeutuu. Ainoa tapa, jolla t\u00e4m\u00e4n voi korjata, on vaihtaa venttiili kokonaan, ja sinun pit\u00e4isi olla kunnossa pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 – renkaiden ennenaikainen kuluminen<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q7 on raskas katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se kuluttaa renkaita kuin ei kukaan muu. Ongelma on se, ett\u00e4 Q7:n renkaat voivat joissakin tapauksissa maksaa 2 000 dollaria, joten haluat ehdottomasti, ett\u00e4 ne kest\u00e4v\u00e4t niin kauan kuin niiden pit\u00e4isi. Muista suorittaa renkaiden kierrot, py\u00f6r\u00e4nsuuntaus ja renkaiden tasapainotus, jos haluat pident\u00e4\u00e4 renkaiden k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4 mahdollisimman paljon.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi Q7 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q7 on Audin suurin ja tilavin ylellinen katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todellakin hyv\u00e4 auto. T\u00e4llaiset autot eiv\u00e4t kuitenkaan ole vain kalliita, vaan ne ovat my\u00f6s eritt\u00e4in huoltovarmoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 paljon rahaa Q7:n kaltaisen auton yll\u00e4pitoon. Jos teet niin, voit nauttia luokkansa johtavasta premium-kokemuksesta itsellesi ja koko perheellesi.<\/p>\n\n\n\n

Q7:\u00e4\u00e4n saa kaikki uusimmat ja hienoimmat lis\u00e4varusteet, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on edistyksellinen, turvallinen, ylellinen, tilava, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ja sill\u00e4 voi jopa maastoutua.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Audi Q7 on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Ei voi v\u00e4ltty\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Q7 on kallis, varsinkin uusin Q7-malli. Oli miten oli, uusin Q7-malli on ylivoimaisesti paras kaikista, koska se on uusin, luotettavin ja t\u00e4ynn\u00e4 kaikkia huipputason ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Faceliftia edelt\u00e4nyt 2nd gen Q7 on samanlainen, mutta se k\u00e4rsii luotettavuusongelmista paljon useammin. 1. sukupolven Q7 on luotettavuuden ja huollon osalta huonoin, kun taas faceliftin j\u00e4lkeinen 1. sukupolvi on hieman parempi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q7 hyv\u00e4 maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

4×4-mallit eiv\u00e4t ole en\u00e4\u00e4 sit\u00e4, mit\u00e4 ne ennen olivat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikkia niit\u00e4 ei ole tehty maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Toki Q7 p\u00e4rj\u00e4\u00e4 puoliksi haastavissa maasto-olosuhteissa, mutta tuskin kukaan aikoo koskaan ottaa luksusmaasturia maastoon.<\/p>\n\n\n\n

Todellisuudessa n\u00e4m\u00e4 autot ovat aivan liian kalliita ajettaviksi sellaisilla radoilla, joilla on suuri mahdollisuus vahingoittaa niit\u00e4. Kaiken kaikkiaan Q7 ei ole mik\u00e4\u00e4n Jeep Wrangler, mutta se pystyy oikeilla varusteilla ja renkailla selviytym\u00e4\u00e4n jopa keskitasoisesta maastosta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi Q7 on suuri perhemaasturi, joka pystyy kuljettamaan jopa seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Q7 on Audin huippumaasturi, ainakin ennen kuin Audi Q9 n\u00e4kee p\u00e4iv\u00e4nvalon. Ensimm\u00e4inen Q7 julkaistiin 2000-luvulla, mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3866,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3865"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3865"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3865\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3867,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3865\/revisions\/3867"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3866"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3865"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3865"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3865"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}