{"id":3869,"date":"2022-05-02T13:58:48","date_gmt":"2022-05-02T13:58:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3869"},"modified":"2022-05-02T13:58:52","modified_gmt":"2022-05-02T13:58:52","slug":"mercedes-a160-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-a160-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes A160 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

W177 A-luokka paljastettiin muutama vuosi sitten, ja se toimii nyky\u00e4\u00e4n Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason luksussedanina\/chatchbackina. A160 on Mercedes A-Luokan l\u00e4ht\u00f6taso, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 A160 on halvin p\u00e4\u00e4sy Mercedes Benzin omistajaksi.<\/p>\n\n\n\n

A160 tarjotaan 1,3 litran 4-sylinterisell\u00e4 turbomoottorilla, jossa on 109 hv ja 132 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4t\u00e4 voidaan pit\u00e4\u00e4 heikkona, mutta kaupunkiautoksi A160:n tarjoama 43MPG on t\u00e4ydellinen. Se on varustettu Mercedes 9G-Tronic -automaattivaihteistolla, joka on sek\u00e4 pehme\u00e4 ett\u00e4 saumaton.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka W177 on melko uusi auto, siin\u00e4 on my\u00f6s omat ongelmansa. Yleisimm\u00e4t niist\u00e4 liittyv\u00e4t moottoriin, kuten moottorin sammumiseen tai k\u00e4ynnistym\u00e4tt\u00f6myyteen. Omistajat ovat raportoineet my\u00f6s elektroniikkaan ja erityisesti ulkovalaistukseen liittyvist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

1,3 litran nelisylinterisen moottorin tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan \u00f6ljy\u00e4, ja akkukotelo on my\u00f6s vahingoittunut veden p\u00e4\u00e4syn vuoksi. Omistajat ovat raportoineet my\u00f6s DCT-vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista, sill\u00e4 valmistusvirheen vuoksi joissakin DCT-vaihteistoissa saattaa olla hieman liikaa \u00f6ljy\u00e4 vaihteistossa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A160:n moottoriin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Viel\u00e4 Machissa vuonna 2019 Mercedes julkaisi RC2647-merkkisen takaisinkutsun, koska uuden A-Luokan moottori oli altis ongelmille, kuten sammumiselle tai sille, ettei se p\u00e4\u00e4ssyt k\u00e4ynnistym\u00e4\u00e4n. Ongelma johtui ohjelmistosta, sill\u00e4 voimansiirron ohjausyksikk\u00f6 ei kyennyt kehottamaan moottorin varoitusvaloa, jos joku menee pieleen. T\u00e4m\u00e4 tarkoitti sit\u00e4, ett\u00e4 ohjausyksikk\u00f6 saattoi aiheuttaa ongelmia, jotka tyypillisesti johtavat moottorin toimimattomuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat koskevat 22. toukokuuta 2018 ja 4. helmikuuta 2019 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistettuja A-Class-malleja. Jos olet kiinnostunut A-Klassin ostamisesta, muista tehd\u00e4 ristiinviittaus VIN-numeroon, jotta saat selville, onko tarkasteltavana oleva auto rakennettu t\u00e4ll\u00e4 ajanjaksolla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A160 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Uusi A-Klasse oli my\u00f6s osa takaisinkutsua ajovaloihin liittyv\u00e4n ongelman vuoksi. Ongelma tarkoitti, ett\u00e4 automaattiset kaukovalot pysyiv\u00e4t p\u00e4\u00e4ll\u00e4, vaikka niiden pit\u00e4isi sammua, mik\u00e4 tarkoitti, ett\u00e4 ne h\u00e4ik\u00e4isiv\u00e4t vastaantulevia kuljettajia ja lis\u00e4siv\u00e4t siten onnettomuuden mahdollisuutta. Muita s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ongelmia liittyi turvatyynyjen ohjausyksikk\u00f6\u00f6n ja h\u00e4t\u00e4puheluj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 on helppo korjata, eik\u00e4 niill\u00e4 ole taipumusta ilmaantua uudelleen. Mercedes antoi jopa valtakunnallisen takaisinkutsun kaukovalojen ongelman vuoksi, koska se koski monia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A160 \u00f6ljyvuotokysymykset<\/h2>\n\n\n\n

My\u00f6s 1,3 litran 4-sylinterinen moottori oli osa merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 takaisinkutsua, RC2819. T\u00e4ss\u00e4 ongelmana oli, ett\u00e4 \u00f6ljy p\u00e4\u00e4see ulos turboahtimen \u00f6ljynsy\u00f6tt\u00f6linjan kautta ja vuotaa sitten lattian alla olevaan panelointiin. Ongelman vakavuudesta riippuen \u00f6ljy\u00e4 saattoi p\u00e4\u00e4st\u00e4 jopa pidemm\u00e4lle, ja jos se joutui kosketuksiin kuumien osien kanssa, seurauksena saattoi olla tulipalo.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi \u00f6ljy\u00e4 p\u00e4\u00e4see lopulta lattian alla olevasta paneloinnista tien pinnalle, mik\u00e4 on luonnollisesti valtava turvallisuusriski, koska autot eiv\u00e4t pysty s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n pitoa \u00f6ljyisell\u00e4 tiell\u00e4. T\u00e4llaiset ongelmat on tarkistettava, jos olet A160-Mersun per\u00e4ss\u00e4, koska ne ovat todellakin vaarallisia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A160:n veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syyn liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W177 -mallissa on my\u00f6s erityinen ongelma, jossa akkukotelon tiivisteill\u00e4 on taipumus p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 vett\u00e4 sis\u00e4\u00e4n jonkin ajan kuluttua. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa yleens\u00e4 akun korroosiota, joka v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 vaikuttaa akun suorituskykyyn, mik\u00e4 alkaa aiheuttaa kaikenlaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia my\u00f6hemm\u00e4ss\u00e4 vaiheessa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 oli my\u00f6s osa merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 A-luokan takaisinkutsua, RC2970. Sy\u00f6vyttynyt akku ei pysty yll\u00e4pit\u00e4m\u00e4\u00e4n virtaa, varsinkin jos akun napoihin kohdistuu vaurioita. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa my\u00f6s riskin, ett\u00e4 akku saattaa kuolla kokonaan ilman varoitusmerkkej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A160:n vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

DCT-vaihteistolla varustetussa Mercedes A160:ss\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s esiintyv\u00e4n ongelmia, kuten liikaa \u00f6ljy\u00e4 vaihteistossa tai sit\u00e4, ett\u00e4 vaihteisto ei pysty vaihtamaan vaihteita tarkoitetulla tavalla. Koska t\u00e4m\u00e4 vaihteisto-ongelma johtui valmistusvirheest\u00e4, Mercedes antaa my\u00f6s sen vuoksi takaisinkutsun R2838.<\/p>\n\n\n\n

Kun vaihteistossa on liikaa \u00f6ljy\u00e4, vaihteisto vaahtoaa ja alkaa vuotaa, mik\u00e4 voi aiheuttaa lukemattomia erilaisia ongelmia. Varmista siis, ett\u00e4 tutkit, oliko tarkasteltavassa A160:ss\u00e4 n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes A160 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 Mercedes A160 on todellakin melko luotettava auto, varsinkin verrattuna edellisen sukupolven A-Luokkaan, joka ei ollut. Mercedes on pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 uusi A-luokka on sarjatasoa vanhempi, koska vanhempi ei oikein pystynyt kilpailemaan Audi A3:n ja BMW 1-sarjan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

A-Klasse tarvitsee, kuten mik\u00e4 tahansa muukin Mercedes, jatkuvaa ja perusteellista huoltoa, jotta se olisi mahdollisimman luotettava. Jos teet n\u00e4in, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttia ongelmattomasta ajokokemuksesta melko pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes A160 hidas?<\/h3>\n\n\n\n

109 hv on hieman heikko Mercedeksen kaltaiselle autolle, olipa kyseess\u00e4 sitten viistoper\u00e4, sedan tai katumaasturi. Aika 0-100 km\/h 10,9 sekuntia on tosiaan hidas, mutta useimmat ihmiset eiv\u00e4t oikeastaan v\u00e4lit\u00e4 siit\u00e4. A160:n huippunopeus on 124 mailia tunnissa, mist\u00e4 useimmat ihmiset eiv\u00e4t my\u00f6sk\u00e4\u00e4n v\u00e4lit\u00e4, koska kukaan ei kuitenkaan aja sill\u00e4 nopeudella.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rke\u00e4\u00e4 on ohituskyky, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 A160:lla on puutteita ohituksissa. T\u00e4m\u00e4 ei ole kovin tarpeellista, jos ajat p\u00e4\u00e4asiassa kaupungissa, mutta jos ajat usein moottoritiell\u00e4, kannattaa valita tehokkaampi A-luokan malli.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes A160?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes A160 on todellinen Mercedes-el\u00e4mysauto, mutta se on kuitenkin monille hieman liian hidas. Sin\u00e4ns\u00e4, jos viet\u00e4t suurimman osan ajasta kaupungissa etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 nopeudesta ja kiihtyvyydest\u00e4, A160 on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi parhaista pienemmist\u00e4 luksusautoista, joita voit ostaa.<\/p>\n\n\n\n

A-Klasse tarjoaa upean, luokan johtavan sisustuksen, premium-merkin ja riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa jopa nelj\u00e4lle kohtuullisen kokoiselle aikuiselle.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W177 A-luokka paljastettiin muutama vuosi sitten, ja se toimii nyky\u00e4\u00e4n Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason luksussedanina\/chatchbackina. A160 on Mercedes A-Luokan l\u00e4ht\u00f6taso, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 A160 on halvin p\u00e4\u00e4sy Mercedes Benzin omistajaksi. A160 tarjotaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3870,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3869"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3869"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3869\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3871,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3869\/revisions\/3871"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3870"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3869"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3869"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3869"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}