{"id":3878,"date":"2022-05-02T14:02:05","date_gmt":"2022-05-02T14:02:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3878"},"modified":"2022-05-02T14:02:08","modified_gmt":"2022-05-02T14:02:08","slug":"mercedes-c180-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c180-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes C180 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C180 on pitk\u00e4ik\u00e4inen malli Mercedes Benz C-luokan mallistossa. C180 on vuosikymmenien ajan edustanut Mercedes C-luokan l\u00e4ht\u00f6tason mallistoa pienen 4-sylinterisen moottorinsa ansiosta, jolla pyrit\u00e4\u00e4n tehokkuuteen, tasaisuuteen ja pieneen hiilijalanj\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta C180-mallin moottori on yleens\u00e4 heikomman puoleinen, sill\u00e4 se ei oikein sovi Mercedes-sedaniin. Muotoilullisesti C180 ei eroa korkeamman hintaluokan Mercedes-malleista, lukuun ottamatta AMG-malleja tietysti. Sis\u00e4tilojen osalta tilanne on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama, ainoa ero l\u00f6ytyy vanhemmista malleista, joissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n manuaalivaihteistoa automaattivaihteiston sijaan.<\/p>\n\n\n\n

C180 ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole kaikkein luotettavin Mercedes C-luokan malli, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n lukemattomista eri ongelmista. Yleisimm\u00e4t niist\u00e4 ovat MAF-anturi, s\u00e4hk\u00f6t, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 ja vaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

C180 maksaa yleens\u00e4 hieman v\u00e4hemm\u00e4n verrattuna vahvempiin 4-sylinterisiin ja erityisesti 6-sylinterisiin moottoreihin. Sin\u00e4ns\u00e4 voit l\u00f6yt\u00e4\u00e4 paremmin varustellun C180:n, jossa on v\u00e4hemm\u00e4n kilometrej\u00e4 kellossa, samalla rahalla kuin enemm\u00e4n kilometrej\u00e4 ajaneen C350:n, jossa on enemm\u00e4n kilometrej\u00e4. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on t\u00e4ysin sama kuin kaikissa muissakin C-luokan malleissa, hybridi\u00e4 lukuun ottamatta tietenkin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C180 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, C180 ei ole tehojen suhteen mik\u00e4\u00e4n kova j\u00e4tk\u00e4, sill\u00e4 aivan uusimmassa W206 C-luokassa se tuottaa vain 170 hv:n tehon. Sin\u00e4ns\u00e4 C180-malliin on saatavana joko 1,5-, 1,6- tai 1,8-litrainen nelisylinterinen moottori, jonka teho vaihtelee mallivuodesta riippuen 130 hv:n ja 170 hv:n v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Varhaisissa C180-malleissa on manuaalivaihteisto, kun taas uusimmissa malleissa on joko Mercedeksen oma 7G-Tronic-vaihteisto tai Mercedes 9G-Tronic-vaihteisto. C180 oli aina takavetoinen auto, mik\u00e4 ei tee siit\u00e4 kovin dynaamista, sill\u00e4 se ei ollut tarkoituskaan C-luokassa.<\/p>\n\n\n\n

C180:n keskikulutus on jopa 45MPG, mik\u00e4 ei ole kovin paljon parempi kuin C200:n, C220:n tai jopa C350:n. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 C180 ei oikeastaan ole looginen valinta, koska siit\u00e4 puuttuu tehoa eik\u00e4 se ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n kovin tehokas.<\/p>\n\n\n\n

Ajotottumuksillasi on suurempi merkitys tehokkuuden kannalta kuin valmistajan ilmoittamilla MPG-arvoilla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C180 – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Bent C180 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n identtiselt\u00e4 kaikkien muiden kuin AMG:n C-luokan mallien kanssa. W204 Mercedes C180 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaalta, kun se on faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 muodossa ja varustettu Mercedes AMG -paketilla. W204 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 vanhemmalla puolella, mutta faceliftin j\u00e4lkeinen W204 on hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

W205 C180 on nyt yksi suosituimmista k\u00e4ytetyist\u00e4 luksusautovaihtoehdoista, sill\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t hyv\u00e4 hinta-laatusuhde ja suhteellisen nykyaikainen tekniikka. W205 on my\u00f6s paras faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 muodossa, mutta my\u00f6s faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 malli on useimmille enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Nykyinen W206 C180 on todellakin teknisesti edistynein C180-malli t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4, ja se on my\u00f6s se, jossa on eniten hevosvoimia. C180 on aina ollut mukava luksusauto, joten sen ei kannata odottaa olevan kovin dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C180 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

C180 ei ole luotettavin Mercedes C-luokan malli useimpien luotettavuustaulukoiden ja tutkimusten perusteella. C180:ll\u00e4 on taipumus sijoittua useimpien kompaktisedanien listojen alap\u00e4\u00e4h\u00e4n, aivan kuten BMW 3-sarjan ja Audi A4:n kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ovat kuitenkin muuttuneet viime aikoina, ja sek\u00e4 Audi ett\u00e4 BMW ovat samanlaisia. Siit\u00e4 huolimatta yleisimm\u00e4t C180:n ongelmat liittyv\u00e4t MAF-antureihin, elektroniikkaan, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vaihteistoon tai joskus jopa aktiivisen ajamisen antureihin ja lis\u00e4\u00e4ntyneeseen t\u00e4rin\u00e4\u00e4n ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C180 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee arvoon, C180:lle on vaikea sanoa ei, sill\u00e4 se tarjoaa eritt\u00e4in ylellisen, halutun ja miellytt\u00e4v\u00e4n alustan alennettuun hintaan. Hinta ei ehk\u00e4 ole niin alhainen kuin jotkut haluaisivat Mercedes C180:n uudemmissa sukupolvissa, mutta ne ovat silti alhaisemmat, kun niit\u00e4 verrataan korkeampiin C-luokkiin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C180 on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin kaikki muutkin C-luokat, paitsi hybridit, sill\u00e4 niiss\u00e4 on yleens\u00e4 tapana uhrata tavaratila akkujen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes C180 minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa valita joko W204, W205 tai upouusi W206. Koska W206 on useimpien asiakkaiden ulottumattomissa, sinun kannattaa keskitty\u00e4 W205:een. W205 on houkutteleva vaihtoehto sek\u00e4 ennen faceliftia ett\u00e4 sen j\u00e4lkeen, sill\u00e4 erot n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 eiv\u00e4t ole kovin suuria.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta W204:n faceliftia edelt\u00e4v\u00e4n ja sen j\u00e4lkeisen version v\u00e4liset erot ovat paljon huomattavampia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeinen W204 C180 on paljon parempi kuin faceliftin j\u00e4lkeinen C180.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C180 hidas?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, mill\u00e4 tyypillisesti ajat, sill\u00e4 joidenkin mielest\u00e4 150 hv on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi. Suoraan sanottuna 150 hv riitt\u00e4\u00e4 tyypilliselle ty\u00f6matkak\u00e4ytt\u00f6autolle, sill\u00e4 kenenk\u00e4\u00e4n ei tarvitse ajaa kovaa kaupungissa. C-luokka ei kuitenkaan ole en\u00e4\u00e4 varsinaisesti kevyt auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jos olet tottunut korkeampitehoisiin autoihin, et tule pit\u00e4m\u00e4\u00e4n C180:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tehon puute tuntuu eniten ohituksissa ja moottoritielle liittyess\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole kyse niink\u00e4\u00e4n tehon puutteesta kuin siit\u00e4, ett\u00e4 C180 ei itse asiassa ole yht\u00e4 tehokas kuin jotkut korkeamman luokan C-luokan mallit ovat maantiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C180 turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mink\u00e4 vuosimallin valitset ja kuinka halukas olet k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n rahaa kaikkiin turvakelloihin ja pilleihin. Ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4sti uusi W206 C-luokka on kaikista turvallisin, varsinkin perusteellisesti varusteltuna.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W204, 205 ja W206 ovat kaikki todellakin turvallisia, mutta jos haluat tehd\u00e4 niist\u00e4 mahdollisimman turvallisia, sinun on l\u00f6ydett\u00e4v\u00e4 sellaiset, joissa on mukana kaikki turvavarusteet.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C180 on pitk\u00e4ik\u00e4inen malli Mercedes Benz C-luokan mallistossa. C180 on vuosikymmenien ajan edustanut Mercedes C-luokan l\u00e4ht\u00f6tason mallistoa pienen 4-sylinterisen moottorinsa ansiosta, jolla pyrit\u00e4\u00e4n tehokkuuteen, tasaisuuteen ja pieneen hiilijalanj\u00e4lkeen. Siit\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3879,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3878"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3878"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3878\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3880,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3878\/revisions\/3880"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3879"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3878"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3878"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3878"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}