{"id":3881,"date":"2022-05-02T14:03:37","date_gmt":"2022-05-02T14:03:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3881"},"modified":"2022-05-02T14:03:40","modified_gmt":"2022-05-02T14:03:40","slug":"mercedes-a200-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-a200-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes A200 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes A200 on monien Mercedes A -luokan ostajien valinta, koska A200:ssa on t\u00e4ydellinen tasapaino tehon, tehokkuuden ja kustannusten v\u00e4lill\u00e4. Mercedes Benz A-Class on todella suosittu auto, sill\u00e4 se on my\u00f6s Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason malli, joka on saatavana joko viistoper\u00e4n\u00e4 tai sedanina.<\/p>\n\n\n\n

A200:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tyypillisesti pienitilavuuksista 4-sylinterist\u00e4 moottoria, jonka teho on noin 160-170 hv, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 A-Classin kokoon n\u00e4hden. A-Klasse jakaa nyt my\u00f6s muotoilunsa joidenkin korkeamman hintaluokan mallien, kuten Mercedes CLS-luokan, kanssa, mik\u00e4 varmasti toimii A-Klassin hyv\u00e4ksi.<\/p>\n\n\n\n

A-Klasse ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, sill\u00e4 siin\u00e4 on usein ongelmia vaihteiston ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa. Sill\u00e4 on my\u00f6s taipumus k\u00e4rsi\u00e4 \u00f6ljyvuodoista, erityisesti ensimm\u00e4isen sukupolven mallissa. S\u00e4hk\u00f6t ovat edellisen sukupolven A-Klassin kipe\u00e4 kohta, kun taas itse laatu ei ole hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4\u00e4 autolle, jolla on kolmipistet\u00e4htimerkki.<\/p>\n\n\n\n

Pohjimmiltaan uusi A-Klasse on paljon luotettavampi, ylellisempi, teknisesti edistyneempi ja houkuttelevampi verrattuna ensimm\u00e4iseen sukupolveen, joka ei koskaan ollut mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4. On turvallista sanoa, ett\u00e4 suurin osa A-Klasseen liittyvist\u00e4 ongelmista johtuu W176 A-Klasse -mallin puutteellisuudesta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200:n vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes A200:ssa on 7-vaihteinen Mercedes-vaihteisto, jonka tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan ongelmia, kuten hidasta vaihtamista, haluttomuutta vaihtaa vaihteita tai jopa t\u00e4risevi\u00e4 ja jauhavia \u00e4\u00e4ni\u00e4 vaihdettaessa tyhj\u00e4k\u00e4ynnilt\u00e4. N\u00e4it\u00e4 ongelmia esiintyy l\u00e4hinn\u00e4 W176 A200 -mallissa, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 jopa W177 A200 k\u00e4rsii n\u00e4ist\u00e4 ongelmista aika ajoin.<\/p>\n\n\n\n

Monet omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 auto on altis luistamaan 1. vaihteelta toiselle, mik\u00e4 voi haitata suorituskyky\u00e4. W176 A200:ssa oli my\u00f6s valmistusongelma vuonna 2015 valmistetuissa malleissa, sill\u00e4 huonosti hitsattu komponentti kaksoiskytkinvaihteiston sis\u00e4ll\u00e4 saa auton siirtym\u00e4\u00e4n limp-tilaan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200:n ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Useimmiten W176-mallissa esiintyv\u00e4 ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 pit\u00e4\u00e4 klonksuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4 oikealle k\u00e4\u00e4nnytt\u00e4ess\u00e4. W176 A200:n koko ohjaustelineen tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan, koska samaa ohjaustelinett\u00e4 k\u00e4ytettiin monissa Mercedes-malleissa, joissa esiintyy samanlaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4risev\u00e4 \u00e4\u00e4ni johtuu haljenneesta laakerista, ja se on selvimmin havaittavissa oikealle k\u00e4\u00e4nnytt\u00e4ess\u00e4. N\u00e4m\u00e4 on korjattava mahdollisimman pian, koska ne voivat aiheuttaa viel\u00e4 enemm\u00e4n ongelmia my\u00f6hemmin. Jos t\u00e4t\u00e4 ei korjata v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, jousitus ja vetovarret aiheuttavat todenn\u00e4k\u00f6isesti ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

A-luokassa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n suhteellisen viallisia O-renkaita, joilla on taipumus halkeilla tai sijoittaa itsens\u00e4 v\u00e4\u00e4rin, mik\u00e4 johtaa lopulta \u00f6ljyvuotoon. Joskus t\u00e4m\u00e4 ongelma voidaan helposti ratkaista yksinkertaisesti asentamalla O-rengas uudelleen, toisinaan sinun on ostettava kokonaan uusi.<\/p>\n\n\n\n

Jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t j\u00e4tt\u00e4\u00e4 t\u00e4m\u00e4n ongelman huomiotta, autosi kuluttaa todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon enemm\u00e4n \u00f6ljy\u00e4 kuin on tarpeen, mik\u00e4 voi my\u00f6s aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Jos vuodot joutuvat kosketuksiin kuumien osien kanssa, saatat jopa p\u00e4\u00e4ty\u00e4 tulipaloon.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sek\u00e4 nykyisen ett\u00e4 edellisen sukupolven A200-malleissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan kaikenlaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia, kuten ongelmia GPS:n, auton sis\u00e4isten liitett\u00e4vyysj\u00e4rjestelmien, s\u00e4hk\u00f6isten ikkunoiden ja joskus jopa ulkovalaistuksen kanssa. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ovat my\u00f6s hankalampia edellisen sukupolven mallissa, kun taas uusi A200 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan paljon parempi.<\/p>\n\n\n\n

Muista tarkistaa mahdollisimman monet s\u00e4hk\u00f6iset komponentit, jos olet kiinnostunut A-Klassin ostamisesta, sill\u00e4 niiden vaihtaminen voi joskus maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W176 A200 laadun puute<\/h2>\n\n\n\n

W176 A-Class ei ole samalla tasolla kuin kaikki muut Mercedes Benz -autot, koska se k\u00e4rsii niin monista ongelmista, jotka liittyv\u00e4t yleiseen laadun puutteeseen. Monet omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 sis\u00e4tilojen verhoilu halkeilee ja kuluu nopeasti, ulkov\u00e4ri on my\u00f6s altis halkeilemaan, kun taas s\u00e4hk\u00f6t eiv\u00e4t ole yht\u00e4 luotettavia kuin uudessa A-Klassissa.
W176 A-Klasse ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ajanut kovin hyvin, koska siit\u00e4 puuttuu tilaa jopa kohtalaisen kokoisille aikuisille. Uusi W177 A200 on monta luokkaa W176:sta parempi, mik\u00e4 n\u00e4kyy heti, kun astut autoon.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko W176 Mercedes A-Class sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

W176 Mercedes Benz A-Class ei oikeastaan ole auto, jota sinun kannattaisi tarkastella, sill\u00e4 saman aikakauden BMW 1-sarja ja Audi A3 ovat yksinkertaisesti parempia autoja. W176 A-Class on muotoilultaan hankittu maku, ja sen yleist\u00e4 laadun puutetta ei voi kukaan kiist\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

W176 ei oikeastaan ole sen arvoinen, koska se ei tee mit\u00e4\u00e4n erityisen hyvin. Se on paljon pienempi verrattuna uuteen A-Klasseen, siit\u00e4 puuttuu laatu, moottorit eiv\u00e4t ole yht\u00e4 sulavia eiv\u00e4tk\u00e4 yht\u00e4 tehokkaita, ja sis\u00e4tilat ovat viisi tasoa korkeammalla W177:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko W177 Mercedes A-Klasse sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 W176 Mercedes A-Klasse ei yksinkertaisesti voi verrata Audi A3:n ja BMW 1-sarjan aiempiin sukupolviin. W177 sen sijaan pystyy helposti kilpailemaan nykyisten Audi- ja BMW-kilpailijoidensa kanssa. Lis\u00e4ksi W177 A-Klasse on itse asiassa parempi monessa suhteessa, erityisesti muotoilussa.<\/p>\n\n\n\n

A-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu futuristisemmalta ja premium-luokkaisemmalta verrattuna uuteen Audi A3:een ja BMW 1-sarjaan. Audi A3 ei ole kaukana A-luokasta, kun taas BMW 1-sarja ei ole kovinkaan houkutteleva, koska se on menett\u00e4nyt t\u00e4rkeimm\u00e4n etunsa, takavetoj\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes A200?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun pit\u00e4isi ostaa W177 A200, koska se on todella hyv\u00e4 auto. Toisaalta W176 A200 ei ole, ja siksi sit\u00e4 kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. 200-moottori on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4iseen ty\u00f6matkaliikenteeseen ja samalla riitt\u00e4v\u00e4 ohituksiin ja liittymiin moottoritiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet henkil\u00f6, jolla on taipumus ajaa usein suuritehoisilla autoilla, olet todenn\u00e4k\u00f6isesti tyytyv\u00e4isempi A35 AMG:hen tai malliston huipulla olevaan A45 AMG:hen. Muista tarkistaa my\u00f6s n\u00e4iden CLA-versiot.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes A200 on monien Mercedes A -luokan ostajien valinta, koska A200:ssa on t\u00e4ydellinen tasapaino tehon, tehokkuuden ja kustannusten v\u00e4lill\u00e4. Mercedes Benz A-Class on todella suosittu auto, sill\u00e4 se on my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3882,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3881"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3881"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3881\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3883,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3881\/revisions\/3883"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3882"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3881"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3881"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3881"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}