{"id":3923,"date":"2022-05-02T14:21:19","date_gmt":"2022-05-02T14:21:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3923"},"modified":"2022-05-02T14:21:22","modified_gmt":"2022-05-02T14:21:22","slug":"bmw-320d-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-320d-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW 320d yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW 3-sarja on yksi markkinoiden suosituimmista BMW-malleista. T\u00e4h\u00e4n mallistoon kuuluu tyylikk\u00e4it\u00e4, mukavia, suorituskykyisi\u00e4 ja tyylikk\u00e4it\u00e4 autoja. BMW 320d ei ole poikkeus, sill\u00e4 se on yksi markkinoiden hienoimmista sedaneista. Mitk\u00e4 ovat joitakin BMW 320d:n yleisimpi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW 320d:ss\u00e4 on paljon ongelmia, kuten j\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto, ajoketjuvika, takavalojen syttyminen, tehon menetys, auton takaosasta kuuluva kolina, moottoriongelmat ja s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Ongelmasta riippumatta sertifioidut BMW-teknikot selviytyv\u00e4t kaikesta, mit\u00e4 eteen heitet\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 320d:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Vikaantunut ajoitusketju<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW 320d -autoa on k\u00e4ytetty pitk\u00e4\u00e4n, jotkin osat, kuten ajoitusketju, alkavat antaa periksi kulumisen vuoksi. T\u00e4m\u00e4n seurauksena ajoitusketju venyy liian suuren kireyden vuoksi ja vikaantuu. Kun n\u00e4in tapahtuu, moottori syttyy huonosti, moottori ei k\u00e4ynnisty ja moottorin tarkastusvalo voi jopa sytty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos autosi ajoitusketju on vioittunut tai kulunut loppuun, se on parasta vaihtaa. K\u00e4y siis BMW-huollossa tai -teknikolla vaihtamassa kulunut ajoitusketju uuteen.<\/p>\n\n\n\n

Takavalo syttyy<\/h3>\n\n\n\n

Toisinaan saatat huomata, ett\u00e4 takavalo on syttynyt ilman mit\u00e4\u00e4n selityst\u00e4. Jos takavalo syttyy ilman mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, ongelmana voi olla takavalojen sis\u00e4ll\u00e4 oleva vikaantunut piirilevy. Sinun on vaihdettava vikaantunut piirilevy uuteen.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto<\/h3>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto on my\u00f6s toinen yleinen ongelma, jonka BMW 320d:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 v\u00e4\u00e4ntyneest\u00e4 k\u00e4rkitiivisteest\u00e4, vieraasta esineest\u00e4 j\u00e4\u00e4hdyttimess\u00e4 tai puhjenneesta j\u00e4\u00e4hdyttimen letkusta. Kun olet ajanut useita kilometrej\u00e4, sinun pit\u00e4isi tarkistaa j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ja varmistaa, ettei mik\u00e4\u00e4n osa ole vaurioitunut.<\/p>\n\n\n\n

Jos j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 on vaurioitunut, se voi aiheuttaa j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodon, joka vaikuttaa moottorin suorituskykyyn, koska se ylikuumenee ja aiheuttaa lis\u00e4\u00e4 ongelmia. Vaihda vaurioituneet tai kuluneet osat vakavien ongelmien v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

Kuten j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4, my\u00f6s \u00f6ljynsuodattimen kotelon tiivisteen vuoto vanhentuu useiden kilometrien j\u00e4lkeen. Jos t\u00e4t\u00e4 osaa ei korjata tai valvota ajoissa, se aiheuttaa \u00f6ljyvuodon. Jos kyse on t\u00e4st\u00e4, voit yksinkertaisesti vaihtaa \u00f6ljynsuodattimen tiivisteen uuteen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW:ll\u00e4 on aina ollut ongelmia sen elektroniikan kanssa. Vaikka eri BMW-malleissa on erilaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia, BMW 320d:ss\u00e4 on ongelmia avaimen kanssa, joka saattaa lakata toimimasta sytytysvirrassa; n\u00e4in ollen ohjauslukon merkkivalo kytkeytyy p\u00e4\u00e4lle. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2005 BMW 320d -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW 320d -mallissa on my\u00f6s joitakin moottoriongelmia. Useimmissa tapauksissa t\u00e4m\u00e4n auton moottoriongelmat liittyv\u00e4t polttoainepumppuihin ja polttoainesuuttimiin. Kun jokin n\u00e4ist\u00e4 osista on vaurioitunut tai kulunut, moottori ei toimi optimaalisesti. T\u00e4llaiseen ongelmaan on puututtava nopeasti, jotta v\u00e4ltet\u00e4\u00e4n ongelman laajeneminen, sill\u00e4 moottoriongelmat voivat johtaa kalliisiin korjauksiin.<\/p>\n\n\n\n

Auton takaosan kolina<\/h3>\n\n\n\n

Aiemmin monet BMW 320d:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet autonsa moottorista tulevista \u00e4\u00e4nist\u00e4. Sen lis\u00e4ksi voidaan kuulla my\u00f6s t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ja hidasta kolinaa. T\u00e4m\u00e4 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 jarrupalat ja -levyt ovat kuluneet ja ne on vaihdettava mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

Ohjaustehostimen menetys<\/h3>\n\n\n\n

Useat BMW 320d:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t raportoivat, ett\u00e4 ohjaustehostin lakkasi toimimasta. Useimmissa tapauksissa t\u00e4m\u00e4 johtui siit\u00e4, ett\u00e4 ohjaustehostin oli kulunut eik\u00e4 toiminut yht\u00e4 hyvin. Ratkaisu on vaihtaa vanha ohjaustehostin uuteen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW 320d hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW 320d on erinomainen auto. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto on ihastuttavan n\u00e4k\u00f6inen ja suorituskyvylt\u00e4\u00e4n erinomainen, se on my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ja siihen mahtuu mukavasti jopa viisi henkil\u00f6\u00e4. Se on my\u00f6s polttoainetehokas ja siin\u00e4 on runsaasti tavaratilaa. Se ei kuitenkaan ole kovin luotettava, ja sen yll\u00e4pitokustannukset ovat melko korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta kilometri\u00e4 BMW 320d kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Koska BMW 320d kuuluu yhteen luotettavimmista BWM-sarjoista, se on my\u00f6s eritt\u00e4in kest\u00e4v\u00e4. T\u00e4m\u00e4 auto voi kest\u00e4\u00e4 jopa 250 000 kilometri\u00e4. Jotta autosi kuitenkin ker\u00e4isi n\u00e4it\u00e4 kilometrej\u00e4, sinun on huollettava sit\u00e4 kunnolla ja noudatettava BMW:n m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi BMW-malli on luotettavampi – 320i vai 320d?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat mallit ovat luotettavia ja tarjoavat poikkeuksellisia ominaisuuksia. BMW 320i, joka on bensiiniversio, on kuitenkin luotettavampi kuin BMW 320d, joka on dieselversio. Lis\u00e4ksi bensiiniversio on tehokkaampi, kun taas dieselversio on polttoainetehokkaampi.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW 320d:ss\u00e4 alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW-malleissa alkaa esiinty\u00e4 ongelmia sen j\u00e4lkeen, kun on ajettu enint\u00e4\u00e4n 80 000 kilometri\u00e4. Vaikka t\u00e4m\u00e4 auto on luotettava, voit alkaa tehd\u00e4 pieni\u00e4 korjauksia 60 000-100 000 mailin kohdalla. 100 000 mailin j\u00e4lkeen korjaukset voivat lis\u00e4\u00e4nty\u00e4, sill\u00e4 useimmat BMW:n osat on valmistettu muovista ja ne alkavat kulua.<\/p>\n\n\n\n

Kumman huolto on kalliimpaa – BMW 3-sarjan vai 5-sarjan?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 5-sarja on tietenkin kalliimpi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin BMW 3-sarja. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 5-sarja on suurempi auto, siin\u00e4 on my\u00f6s kehittyneempi j\u00e4rjestelm\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa enemm\u00e4n ongelmia. Koska sen osat ovat lis\u00e4ksi kalliimpia kuin 3-sarjan, voit odottaa maksavasi enemm\u00e4n korjaus- ja huoltokuluista.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Ajoneuvosi huoltokustannusten suunnittelu voi olla pelottava teht\u00e4v\u00e4, jos et tied\u00e4, mit\u00e4 odottaa. Mutta jos omistat BMW 320d:n tai aiot hankkia sellaisen, voit suunnitella itsesi sen mukaisesti, kun tied\u00e4t, mit\u00e4 ongelmia voit odottaa auton ik\u00e4\u00e4ntyess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kun sinulla on edell\u00e4 esitetyt tiedot BMW 320d:n yleisimmist\u00e4 ongelmista, sinun ei en\u00e4\u00e4 tarvitse arvailla, mit\u00e4 ongelmia autosi kohtaa tulevaisuudessa. Itse asiassa voit korjata ja huoltaa autosi oikein, jotta sinun ei tarvitse tehd\u00e4 kalliita korjauksia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 3-sarja on yksi markkinoiden suosituimmista BMW-malleista. T\u00e4h\u00e4n mallistoon kuuluu tyylikk\u00e4it\u00e4, mukavia, suorituskykyisi\u00e4 ja tyylikk\u00e4it\u00e4 autoja. BMW 320d ei ole poikkeus, sill\u00e4 se on yksi markkinoiden hienoimmista sedaneista. Mitk\u00e4 ovat<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3924,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3923"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3923"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3923\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3925,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3923\/revisions\/3925"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3924"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3923"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3923"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3923"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}