{"id":3944,"date":"2022-05-06T12:29:49","date_gmt":"2022-05-06T12:29:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3944"},"modified":"2022-05-06T12:29:53","modified_gmt":"2022-05-06T12:29:53","slug":"volvo-xc70-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-xc70-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo XC70 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo XC70 on Volvon valmistama keskikokoinen premium-kombi, jota on valmistettu kahdessa eri sukupolvessa. XC70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin vuonna 2000, ja se oli tuotannossa vuoteen 2007 asti. XC70:n toinen sukupolvi oli tuotannossa vuosina 2007-2016, jolloin se korvattiin Volvo V90:ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70:ll\u00e4 on erinomaiset luotettavuusluvut, sill\u00e4 se on yksi luotettavimmista nykyaikaisista Volvo-malleista. Useimpien verkossa tehtyjen luotettavuustutkimusten ja -taulukoiden mukaan XC70 onnistuu s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n enn\u00e4tyksens\u00e4 jopa vuosikymmeni\u00e4 sen j\u00e4lkeen, kun se julkaistiin ensimm\u00e4isen kerran.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita, ett\u00e4 XC70 olisi t\u00e4ydellinen, sill\u00e4 se k\u00e4rsii kuljettajan turvatyynyyn, moottorin j\u00e4\u00e4hdytykseen, turvavy\u00f6ongelmiin, voimansiirron vioittumiseen ja vaihteistoihin liittyvist\u00e4 ongelmista. Vaikka XC70:n ongelmien puuttuminen on hyv\u00e4 asia, joidenkin ongelmien vakavuus on my\u00f6s huomattava.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan XC70 on luotettava auto. Sit\u00e4 on huollettava, jos haluat sen kest\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n auto ei kest\u00e4 ilman huoltoa, vaikka se olisi kuinka luotettava alusta alkaen.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70 – Kuljettajan turvatyynyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Volvo on turvallisuudesta tunnettu merkki, XC70:ss\u00e4 on erikoisia turvallisuusj\u00e4rjestelmiin liittyvi\u00e4 ongelmia, jotka todellakin heikent\u00e4v\u00e4t hieman tuota imagoa. Monet l\u00e4hteet v\u00e4itt\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 XC70:ss\u00e4 on viallisia kuljettajan turvatyynyj\u00e4, jotka voivat mahdollisesti ampua ulos palasia, kun turvatyyny laukeaa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa kaikenlaisia vammoja sek\u00e4 kuljettajalle ett\u00e4 etumatkustajalle. T\u00e4m\u00e4n vuoksi Volvo julkaisi XC70:lle takaisinkutsun koodinimell\u00e4 R10136. T\u00e4m\u00e4 takaisinkutsu annettiin vasta viime vuonna, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monissa XC70-malleissa on edelleen viallinen turvatyyny.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70 – Moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

XC70:n j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on se ongelma, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on taipumus olla j\u00e4\u00e4hdytysnestekuplia, jotka j\u00e4\u00e4v\u00e4t j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n sen j\u00e4lkeen, kun tankki on t\u00e4ytetty. Siksi j\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 puuttuu j\u00e4\u00e4hdytysneste, mik\u00e4 puolestaan voi aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen tai viel\u00e4 pahempaa, koko moottorin syttymisen tuleen.
Volvo on my\u00f6s julkaissut takaisinkutsun t\u00e4m\u00e4n vuoksi, mutta kuten edellisen ongelman kohdalla, toistaiseksi ei ole korjattu kovinkaan montaa XC70-mallia. N\u00e4ihin liittyvien XC70-mallien m\u00e4\u00e4r\u00e4 ei ole t\u00e4ysin tiedossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 mahdollinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 autoja, joita asia koskee, voi olla valtava.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70 – Turvavy\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kuten t\u00e4m\u00e4n artikkelin ensimm\u00e4isen ongelman kohdalla, Volvo-merkki ei ole merkki, joka yhdistet\u00e4\u00e4n turvallisuuteen liittyviin ongelmiin. Turvavy\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n kuuluvan vetoter\u00e4ksen lujuuden tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin menett\u00e4v\u00e4n j\u00e4ykkyytt\u00e4\u00e4n ajan my\u00f6t\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 turvavy\u00f6t eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 pysty pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinua turvallisesti paikallaan.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4lleen kerran Volvo on my\u00f6s julkaissut takaisinkutsun t\u00e4m\u00e4nkin ongelman vuoksi, ja vuosien 2007 ja 2016 v\u00e4lill\u00e4 valmistetut XC70-mallit olivat osa takaisinkutsua. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 valtaosalla kaikista XC70-malleista ajetaan t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 mahdollisesti viallisilla turvav\u00f6ill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70 – Voimansiirtoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Pahin vuoden 2007 XC70-mallia koskettava ongelma on AWD-ajovaihteiston vikaantuminen, jota esiintyy yleens\u00e4 sek\u00e4 v\u00e4h\u00e4n ett\u00e4 paljon ajetuissa yksil\u00f6iss\u00e4. Muutamat tutkimukset ovat osoittaneet, ett\u00e4 ongelma toistuu yleens\u00e4 noin 80 kilometrin v\u00e4lein. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 ongelma tunnetaan my\u00f6s melko vakavana, koska sen korjaaminen maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi voimansiirto-ongelmat voivat mahdollisesti olla jopa merkitt\u00e4vi\u00e4 turvallisuusriskej\u00e4, varsinkin jos ne ilmenev\u00e4t ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC70 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vuosien 2001-2004 XC70-mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista, joita esiintyy yleens\u00e4 laajemmassa mittakaavassa. Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan XC70:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 noin 150 000 kilometrin v\u00e4lein 2000-luvun alkupuolen malleilla, kun taas vuoden 2003 ja sit\u00e4 uudemmissa malleissa niit\u00e4 esiintyy jopa aikaisemmin.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat niin yleisi\u00e4, ett\u00e4 monet l\u00e4hteet toteavat, ett\u00e4 vuoden 2003 XC70-mallissa on valtava vaihteisto-ongelma, jolla on taipumus vaikuttaa lopulta kaikkiin vuoden 2003 XC70-malleihin. Sin\u00e4ns\u00e4 muista tarkistaa vaihteisto, varsinkin jos kyseess\u00e4 on jokin n\u00e4ist\u00e4 enemm\u00e4n k\u00e4rsineist\u00e4 vuosimalleista<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volvo XC70 minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven (2008-2016) XC70-malleihin kannattaa keskitty\u00e4 eniten, sill\u00e4 ne ovat paitsi nykyaikaisimpia, tehokkaimpia ja yleisimpi\u00e4, my\u00f6s kaikkein luotettavimpia. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa kuitenkin my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 kolmannen sukupolven XC70-mallit ovat joukon kalleimpia.<\/p>\n\n\n\n

Jos et pid\u00e4 XC70:n kolmannesta sukupolvesta tai et yksinkertaisesti halua sit\u00e4, kannattaa tutustua faceliftin j\u00e4lkeiseen 1. sukupolven malliin, sill\u00e4 ne ovat yleens\u00e4 luotettavampia kuin alkuper\u00e4iset mallit. Suurin osa t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetelluista ongelmista liittyy aikaisempiin XC70-malleihin, joita kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 Volvo XC70 -mallivuosia minun tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Pahin Volvo XC70 -mallivuosi on 2003-malli, joka on sek\u00e4 ongelmallisin ett\u00e4 yleens\u00e4 vakavimman tyyppisi\u00e4 ongelmia. Vuosien 2001, 2002 ja 2004 mallit ovat my\u00f6s ongelmallisempia, ja niit\u00e4 tulisi my\u00f6s v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Aina kun harkitset k\u00e4ytetyn auton ostamista, olisi hyv\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 ensimm\u00e4isi\u00e4 malleja yleens\u00e4, koska niiss\u00e4 on yleens\u00e4 ongelmia, joita ei ole huomattu tuotannon aikana. Faceliftin j\u00e4lkeisiss\u00e4 malleissa on tapana korjata monet aiempia malleja vaivaavat ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Volvon farmariautot luotettavia?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka todella keskittyv\u00e4t siihen, ett\u00e4 farmari on mahdollisimman kilpailukykyinen sedanin kanssa. N\u00e4in ollen Volvo on suunnitellut vuosien varrella monia loistavia Volvo-kombeja, ja joidenkin niist\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n olevan jopa tuhoutumattomia, kuten V8-moottorilla varustetun Volvo 740:n.<\/p>\n\n\n\n

Nykyaikaiset Volvon farmarit ovat my\u00f6s luotettavia, mutta ne eiv\u00e4t eroa kovin paljon sedan-versioista, joihin ne perustuvat. Nykyaikaiset Volvo-autot ovat luonteeltaan eritt\u00e4in monimutkaisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet asiat voivat menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo XC70 on Volvon valmistama keskikokoinen premium-kombi, jota on valmistettu kahdessa eri sukupolvessa. XC70:n ensimm\u00e4inen sukupolvi esiteltiin vuonna 2000, ja se oli tuotannossa vuoteen 2007 asti. XC70:n toinen sukupolvi oli<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3945,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3944"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3944"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3944\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3946,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3944\/revisions\/3946"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3945"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3944"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3944"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3944"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}