{"id":3950,"date":"2022-05-06T12:32:51","date_gmt":"2022-05-06T12:32:51","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3950"},"modified":"2022-05-06T12:32:55","modified_gmt":"2022-05-06T12:32:55","slug":"volvo-xc90-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-xc90-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo XC90 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo XC90 on keskikokoinen ylellinen perhemaasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2002 ja on nyt toisessa sukupolvessa. XC90 on Volvon lippulaiva-SUV, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla uskomattoman ylellinen auto, ja onneksi se onkin. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 XC90 kilpailee BMW X5:n ja Mercedes GLE:n kaltaisten autojen kanssa, ja se jopa p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 ne monessa suhteessa.<\/p>\n\n\n\n

XC90 vaikuttaa kokonaisuutena suhteellisen luotettavalta autolta, mutta se k\u00e4rsii joistakin ongelmista, jotka heikent\u00e4v\u00e4t t\u00e4t\u00e4 kuvaa melkoisesti. XC90 k\u00e4rsii automaattijarrujen ongelmista, vaihteiston ongelmista, renkaiden ennenaikaisesta kulumisesta, ilmajousituksen ongelmista ja AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n \u00f6ljyvuodoista.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut n\u00e4ist\u00e4 ongelmista, kuten vaihteisto- ja ilmajousitusongelmat, ovat yleens\u00e4 melko kalliita korjata, kun taas toiset, kuten automaattijarrutuksen ongelmat, voidaan ratkaista hieman helpommin. Kaiken kaikkiaan XC90:n ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 tiedet\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n kovinkaan monista ongelmista, mutta ne, joita esiintyy, voivat aiheuttaa hieman p\u00e4\u00e4nvaivaa.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta XC90 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tarjoavan parempia luotettavuustuloksia kuin jotkut saksalaiset kilpailijansa. T\u00e4llaiset suuret ylelliset perhemaasturit maksavat paljon rahaa yll\u00e4pitoon, mik\u00e4 on todellakin mainitsemisen arvoinen asia.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 – Automaattiset jarrutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2014 Volvo XC90 yhdistet\u00e4\u00e4n useimmiten automaattijarrutukseen liittyviin ongelmiin. Tarkemmin sanottuna auto pys\u00e4htyy t\u00e4ysin itsest\u00e4\u00e4n ilman mit\u00e4\u00e4n varoitusta tai tarvetta. T\u00e4llaisia ongelmia esiintyy sek\u00e4 uusissa, k\u00e4ytetyiss\u00e4, paljon ajetuissa ett\u00e4 v\u00e4h\u00e4n ajetuissa autoissa, mik\u00e4 on todellakin huolestuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 ongelmaa ei ole pitk\u00e4\u00e4n aikaan korjattu, mutta Volvo on lopulta julkaissut takaisinkutsun, joka koski my\u00f6s XC90-mallia. Joidenkin raporttien mukaan ongelma johtui puuttuvasta ohjelmistokoodista. Kaiken kaikkiaan asia on helposti ratkaistavissa, ja useimmissa XC90-malleissa ongelma on korjattu.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sek\u00e4 XC90:n ensimm\u00e4isen ett\u00e4 toisen sukupolven tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista. Ensimm\u00e4isen sukupolven XC90 on kuitenkin paljon pahempi kuin toisen sukupolven, koska niit\u00e4 esiintyy yleens\u00e4 laajemmassa mittakaavassa. Joidenkin raporttien mukaan 1. sukupolven Volvo XC90:n ongelmat ilmenev\u00e4t yleens\u00e4 noin 100 000 kilometrin kohdalla, ja ne pahenevat siit\u00e4 eteenp\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

Jos XC90-autostasi kuuluu outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4, pys\u00e4yt\u00e4 auto heti ja yrit\u00e4 diagnosoida ongelma mahdollisimman pian. Jos jatkat autolla ajamista, saatat joutua jopa vaihtamaan koko vaihteistoj\u00e4rjestelm\u00e4n ja mahdollisesti jopa vetoakselin, mik\u00e4 nostaa korjauskustannukset l\u00e4hes 8 000 dollariin.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 – Renkaiden ennenaikainen kuluminen<\/h2>\n\n\n\n

Aiempien XC90-mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsineen my\u00f6s erikoisista ongelmista, joiden vuoksi renkaat kestiv\u00e4t vain 10 000-12 000 kilometri\u00e4. Renkaiden ennenaikainen kuluminen liittyy todenn\u00e4k\u00f6isesti py\u00f6rien varovaisuuteen ja kuperuuteen, joita on s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 usein. T\u00e4llaiset ongelmat voivat jopa aiheuttaa onnettomuuksia, koska renkaat eiv\u00e4t pysty s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n pitoa niin hyvin kuin pit\u00e4isi.<\/p>\n\n\n\n

Ongelma t\u00e4ss\u00e4 on se, ett\u00e4 XC90 on ylellinen katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 XC90:n renkaat maksavat helposti 1 500-3 000 dollaria koko sarjasta.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 – Ilmajousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo XC90:n toiseen sukupolveen on saatavana kehittynyt ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, joka saa auton liukumaan ep\u00e4tasaisilla pinnoilla. Vaikka ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 saa auton tuntumaan paljon ylellisemm\u00e4lt\u00e4, se tekee autosta my\u00f6s ongelmallisemman.<\/p>\n\n\n\n

Monissa verkkol\u00e4hteiss\u00e4 kerrotaan, ett\u00e4 ilmakompressorin tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan, mik\u00e4 voi aiheuttaa XC90:n t\u00e4ydellisen ajokorkeuden menetyksen. Ilmakompressorin vaihtaminen maksaa paljon rahaa, mutta se kannattaa tehd\u00e4, jos et halua, ett\u00e4 autossa ilmenee yh\u00e4 vakavampia ilmajousitusongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 – AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

On jonkinlainen juokseva vitsi, ett\u00e4 kaikki kalliit eurooppalaiset autot tykk\u00e4\u00e4v\u00e4t \u00f6ljyst\u00e4 jostain. Volvo XC90:n tapauksessa se on todenn\u00e4k\u00f6isesti vetoakseli. N\u00e4m\u00e4 johtuvat yleens\u00e4 kuluneista tiivisteist\u00e4 ja letkuista, jotka haurastuvat ja murtuvat ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan ratkaista ilman suurempia peruskorjauksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo XC90 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo XC90 on sen arvoinen, jos haluat keskikokoisen ylellisen perhemaasturin. XC90 on yksi parhaista keskikokoisten luksusmaastureista nykyisill\u00e4 markkinoilla, erityisesti verrattuna XC90:n edelliseen sukupolveen, joka ei ollut saksalaisten tasolla. Vaikka nykyinen XC90 on jo hieman vanhahtava, se on edelleen loistava luksusauto.<\/p>\n\n\n\n

Parhaat XC90-mallit ostettavaksi ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti hybridit, sill\u00e4 ne pystyv\u00e4t s\u00e4\u00e4st\u00e4m\u00e4\u00e4n rahaa pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4. Lis\u00e4ksi XC90-hybridit ovat my\u00f6s tehokkaimpia malleja, joita voit saada. XC90 ei ole dynaaminen katumaasturi, mutta tosiasia on, ett\u00e4 tuskin mik\u00e4\u00e4n keskikokoinen katumaasturi on sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Volvo XC90:n huolto maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat l\u00e4hteet ilmoittavat, ett\u00e4 XC90 maksaa vuosittain noin 800 dollaria huoltokustannuksia. Todelliset omistuskustannukset riippuvat kuitenkin enimm\u00e4kseen siit\u00e4, miten hyvin pid\u00e4t huolta autostasi. T\u00e4st\u00e4 huolimatta jotkut omistajat ovat jopa kaksinkertaistaneet edell\u00e4 mainitun summan, kun taas toiset ovat onnistuneet maksamaan paljon v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa monet tekij\u00e4t vaikuttavat siihen, kuinka kalliiksi auto lopulta tulee, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto kannattaa aina huoltaa ennemmin kuin my\u00f6hemmin, jolloin kustannukset ovat yleens\u00e4 korkeammat.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo XC90 kallis korjata?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 pit\u00e4\u00e4 korjata. Jos ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, hybridij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n tai ajovaloihin, kustannukset nousevat yleens\u00e4 nopeasti. Toisaalta, jos tarvittavat korjaukset ovat osa tavanomaista kulumista, XC90:n ei pit\u00e4isi vahingoittaa pankkitili\u00e4si sen enemp\u00e4\u00e4 kuin premium-luokan hatchbackin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkein johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s on, ett\u00e4 on vaikea sanoa, kuinka paljon auton omistaminen maksaa, ennen kuin sen kanssa aletaan el\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo XC90 on keskikokoinen ylellinen perhemaasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2002 ja on nyt toisessa sukupolvessa. XC90 on Volvon lippulaiva-SUV, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla uskomattoman ylellinen auto,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3951,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3950"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3950"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3950\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3952,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3950\/revisions\/3952"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3951"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3950"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3950"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3950"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}