{"id":3974,"date":"2022-05-06T12:45:24","date_gmt":"2022-05-06T12:45:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3974"},"modified":"2022-05-06T12:45:27","modified_gmt":"2022-05-06T12:45:27","slug":"bmw-f31-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-f31-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW F31 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW F31 voi olla mukava, mukava ja luotettava matkailuauto, mutta t\u00e4m\u00e4 auto on vuosien varrella saanut useita takaisinkutsuja useiden ongelmien vuoksi. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW F31:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW F31:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat ajoketjuongelmat, \u00f6ljy, moottorin ylikuumeneminen, viallinen takalasinpyyhin, koliseva \u00e4\u00e4ni, toimintah\u00e4iri\u00f6valo syttyy, viallinen turvatyyny ja jarrujen alipainepumpun vika. Huomaa, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan korjata, mutta asianmukaisella huollolla voidaan est\u00e4\u00e4 useimmat niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW F31:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Ajastusketjuongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Listamme k\u00e4rjess\u00e4 on ajoitusketjuongelma. T\u00e4m\u00e4 on ollut pysyv\u00e4 ongelma BMW-autoissa jo pitk\u00e4\u00e4n. Useimmissa uusimmissa BMW:ss\u00e4 ei kuitenkaan ole ajoitusketjuongelmia. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen BMW F31 -malleissa, joissa on N47-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Koska kampiakselin ketjupy\u00f6r\u00e4ss\u00e4 on eritt\u00e4in ter\u00e4v\u00e4t hampaat, se voi vaurioittaa tai katkaista ajoketjun, kun autolla ajetaan kovaa ja ajoketju hyppii yl\u00f6s ja alas. Jos ajoitusketju katkeaa tai vaurioituu, ainoa ratkaisu on vaihtaa se.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ylikuumeneminen<\/h3>\n\n\n\n

Toinen BMW F31:n yleinen ongelma on moottorin ylikuumeneminen. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 viallisesta vesipumpusta. Kuitenkin my\u00f6s j\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto, tukkeutunut j\u00e4\u00e4hdytysnesteletku tai viallinen j\u00e4\u00e4hdyttimen tuuletin voi aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen. Vie BMW F41 328i -autosi mekaanikolle, jotta perimm\u00e4inen ongelma voidaan tunnistaa ja korjata.<\/p>\n\n\n\n

R\u00e4tisev\u00e4 \u00e4\u00e4ni ja moottorin tehon menetys<\/h3>\n\n\n\n

R\u00e4tisev\u00e4 \u00e4\u00e4ni ja tehon menetys voidaan sekoittaa muihin ongelmiin. Jos sinulla on BMW F31, on kuitenkin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota VANOS-vaihdeasennelmaan. Vuosina 2009-2011 rakennetussa BMW F31:ss\u00e4 on ollut t\u00e4m\u00e4 ongelma. T\u00e4n\u00e4 aikana rakennetuissa BMW:ss\u00e4 on nelj\u00e4 kokoonpanon pulttia, jotka voivat l\u00f6ysty\u00e4 tai katketa ja aiheuttaa melua.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto on hyvin yleinen BMW-malleissa. BMW F31:n \u00f6ljyvuodon p\u00e4\u00e4asiallinen syy on viallinen venttiilikannen tiiviste. Kun BMW F31 -autolla on ajettu useita kilometrej\u00e4, venttiilikannen tiiviste kuluu ja \u00f6ljy\u00e4 alkaa vuotaa. Vaihda kulunut venttiilikannen tiiviste.<\/p>\n\n\n\n

Jarrun alipainepumpun vika<\/h3>\n\n\n\n

Jarrun alipainepumppu vikaantuu t\u00e4rin\u00e4n puutteen vuoksi. Vastavuoroisesti jarrutehostinyksikk\u00f6\u00f6n ei sy\u00f6tet\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4sti alipainevoimaa, jolloin jarrutehostintoiminnon tehokkuus heikkenee. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen ennen 31. hein\u00e4kuuta 2013 valmistetuissa BMW F31 touring -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Toimintah\u00e4iri\u00f6valo syttyy<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen ennen vuotta 2014 valmistetuissa BMW F31 320i -malleissa. Valon syttymisen lis\u00e4ksi moottori saattaa siirty\u00e4 alennetun tehon tilaan, jolloin kojelaudassa n\u00e4kyy viesti ”Drivetrain Malfunction”. Siit\u00e4 huolimatta moottorin tarkistusvalon syttymisen p\u00e4\u00e4asiallinen syy on VANOS-viat.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen turvatyyny<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma oli yleinen vuosina 2012-2017 valmistetuissa BMW F31 -turva-autoissa. Turvatyynyt olivat viallisia ja saattoivat aiheuttaa onnettomuuden. Turvatyynyt sis\u00e4lsiv\u00e4t ponnekaasukiekot, jotka saattoivat ajan my\u00f6t\u00e4 ime\u00e4 kosteutta.
Jos siis liiallinen sis\u00e4inen paine saattoi saada metallisen puhalluskotelon repe\u00e4m\u00e4\u00e4n, n\u00e4m\u00e4 metalliset sirpaleet saattoivat sinkoutua ihmisiin ja olivat eritt\u00e4in vaarallisia.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen takalasinpyyhin<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on toinen yleinen ongelma BMW F31:ss\u00e4. Jos moottorin koteloon p\u00e4\u00e4see vett\u00e4, se palaa loppuun. T\u00e4m\u00e4n seurauksena takapyyhin lakkaa toimimasta. Vaihda moottorin kotelo, jotta takapyyhin palautuu ennalleen.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen kampiakselin anturi<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW F31 -mallissasi on viallinen kampiakselianturi tai viallinen nokka-akselianturi, huomaat tehon tai kiihtyvyyden puutteen suurilla nopeuksilla. Tarkista kampiakseli ja nokka-akseli. Jos ne ovat vaurioituneet, vaihda ne.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW F31:ss\u00e4 paljon ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW F31 touringissa on useita ongelmia, siin\u00e4 ei ole paljon ongelmia. Sit\u00e4 paitsi BMW F31:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4t ongelmat vaihtelevat eri mallivuosien v\u00e4lill\u00e4, vaikka joillakin vuosimallivuosilla tiedet\u00e4\u00e4n olevan enemm\u00e4n ongelmia kuin toisilla. Ota siis selv\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 ostettavaksi haluamastasi F31-mallista, ennen kuin hankit sellaisen, jossa on paljon ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW F31:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW F31 kuuluu eritt\u00e4in luotettavaan BMW-mallistoon. Kun t\u00e4m\u00e4n auton ajokilometrit ylitt\u00e4v\u00e4t 150 000 kilometri\u00e4, tulee kuitenkin esiin vakavampia ongelmia, jotka ovat melko vaikeita k\u00e4sitell\u00e4. Jos siis haluat ostaa laadukkaan k\u00e4ytetyn BMW F31:n, pysy kaukana BMW F31:st\u00e4, jonka mittarilukema on ylitt\u00e4nyt 150 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW F31 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW F31 on kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Kun auto on viel\u00e4 takuuaikana, et tunne sen yll\u00e4pit\u00e4misen tuskaa. Mutta takuun p\u00e4\u00e4tytty\u00e4 BMW F31:n yll\u00e4pitokustannukset nousevat pilviin. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 huoltokustannukset ja uusien osien ostaminen ovat eritt\u00e4in kalliita verrattuna muihin automerkkeihin.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW F31:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW-malleissa alkaa esiinty\u00e4 pieni\u00e4 ongelmia jo 60 000 mailin kohdalla. Mutta 100 000 mailin j\u00e4lkeen, ett\u00e4 vakavat ja kalliit ongelmat alkavat n\u00e4ky\u00e4. Ja kun BMW saavuttaa yli 150 000 mailia, ongelmat ovat t\u00e4ss\u00e4 vaiheessa eritt\u00e4in vakavia ja kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW:n yleisin ongelma?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n yleisin ongelma on \u00f6ljyvuodot. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma ei olekaan kovin yleinen uusimmissa BMW-malleissa, se on yleinen vanhoissa malleissa. Suurin syy BMW:n \u00f6ljyvuotoihin on kulunut venttiilikannen tiiviste. T\u00e4m\u00e4 osa on vaihdettava 60 000 mailin v\u00e4lein tai aikaisemmin \u00f6ljyvuotojen est\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

Kun olet tuonut esiin joitakin BMW F31:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, voit rentoutua tiet\u00e4en, mit\u00e4 odottaa t\u00e4lt\u00e4 erinomaiselta ylelliselt\u00e4 ja tehokkaalta matkailuautolta. Sit\u00e4 paitsi useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan korjata BMW-huoltokeskuksesta tai k\u00e4ym\u00e4ll\u00e4 BMW:n sertifioidun teknikon tai mekaanikon luona.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW F31 3-sarjan Touring on mukava perheauto, sill\u00e4 se on tilava ja tarjoaa runsaasti tavaratilaa. Se my\u00f6s toimii erinomaisesti ja siin\u00e4 on paljon edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia. Ennen kaikkea se on eritt\u00e4in luotettava, vaikka huoltokustannukset ovatkin hieman korkeat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW F31 voi olla mukava, mukava ja luotettava matkailuauto, mutta t\u00e4m\u00e4 auto on vuosien varrella saanut useita takaisinkutsuja useiden ongelmien vuoksi. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW F31:n yleisi\u00e4 ongelmia? BMW F31:n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3975,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3974"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3974"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3974\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3976,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3974\/revisions\/3976"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3975"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3974"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3974"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3974"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}