{"id":3992,"date":"2022-05-09T10:02:41","date_gmt":"2022-05-09T10:02:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3992"},"modified":"2022-05-09T10:02:44","modified_gmt":"2022-05-09T10:02:44","slug":"bmw-116d-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-116d-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW 116d ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Kun p\u00e4\u00e4t\u00e4t investoida BMW:hen, yksi asia, joka sinun on otettava huomioon, on se, kuinka paljon rahaa k\u00e4yt\u00e4t korjauksiin ja huoltoon. BMW:t kuuluvat markkinoiden kalleimpiin autoihin. Siksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin ongelmia, joita kohtaat, kun hankit BMW 116d:n.<\/p>\n\n\n\n

BMW 116d on yksi markkinoiden hienoimmista pienist\u00e4 hatchback-autoista. T\u00e4m\u00e4 auto on tilava, luotettava, polttoainetehokas ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Kaiken lis\u00e4ksi se on melko edullisempi hankkia ja yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 verrattuna isompiin sisaruksiinsa. Sill\u00e4 on kuitenkin joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, joita k\u00e4ytt\u00e4jien ja kiinnostuneiden ostajien tulisi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 116d:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Moottorin sammuminen<\/h3>\n\n\n\n

Moottorin sammumisen vuoksi on ollut useita takaisinkutsuja. Takaisinkutsut liittyiv\u00e4t s\u00e4hk\u00f6iseen ongelmaan, joka sai moottorin sammumaan ajon aikana. Kun n\u00e4in tapahtuu, moottorin tarkastusvalo syttyy. BMW havaitsi, ett\u00e4 virranjakeluun sy\u00f6tt\u00e4v\u00e4 kaapeli voi vioittua ja aiheuttaa ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Ongelman voi korjata vaihtamalla viallisen kaapelin. T\u00e4m\u00e4 voidaan tehd\u00e4 nopeasti sertifioidun teknikon toimesta.<\/p>\n\n\n\n

Ohjaustehostimen toimintah\u00e4iri\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jota BMW 116d:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, on ongelma ohjaustehostimen kanssa. Ongelmaksi on havaittu kaksi asiaa. Ensimm\u00e4inen ongelma oli ohjaustehostimen ECU:n vika ja toinen ongelma oli huono ohjauslaatikko. Molemmat ongelmat korjattiin, eik\u00e4 uusimmissa malleissa ole niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen kampiakselin anturi<\/h3>\n\n\n\n

Viallinen kampiakselianturi voi olla melko kallis korjata. Ongelma, joka sai kampiakselianturin muuttumaan huonoksi, oli viallinen ohjelmisto kampiakselianturissa. Joitakin merkkej\u00e4 viallisesta kampiakselianturista ovat moottorin tehon v\u00e4heneminen, karkea k\u00e4ynti tai moottorin sammuminen. Voit korjata t\u00e4m\u00e4n ongelman vaihtamalla koko kampiakselianturin.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumpun vika<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 tuotantovirheest\u00e4 tehtaalla. Polttoainepumppu vikaantuu osien vuoksi, joita ei ole niklattu hyvin. Joitakin merkkej\u00e4 polttoainepumpun viasta ovat varoitusvalo ja mittaristossa n\u00e4kyv\u00e4 viesti. Jos polttoainepumppu on vikaantunut, se on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

VANOS-j\u00e4rjestelm\u00e4n toimintah\u00e4iri\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka muutamia autoja palautettiin t\u00e4m\u00e4n ongelman vuoksi, se oli hankala, kun yritit vaihtaa vaihteita. VANOS-j\u00e4rjestelm\u00e4n toimintah\u00e4iri\u00f6 johtui kytkimen painelevyss\u00e4 l\u00f6ystyneest\u00e4 pultista. T\u00e4m\u00e4 sai auton menett\u00e4m\u00e4\u00e4n tehonsa. Ongelman korjaamiseksi VANOS-j\u00e4rjestelm\u00e4 on korjattava.<\/p>\n\n\n\n

Ovenkahvaongelma<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma useimmissa BMW-malleissa. Kun avaat oven, ovenkahva ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 palaudu normaaliin asentoonsa. T\u00e4m\u00e4 johtuu huonosta kahvasta ja salpasta. Joissakin tapauksissa oven lukitusj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ja toimilaitteessa voi olla ongelmia, jotka aiheuttavat sen, ett\u00e4 ovi ei aukea. Olipa ongelma mik\u00e4 tahansa, havaitse se ja vaihda tarvittava osa.<\/p>\n\n\n\n

Kytkinlevyongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Monet k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, ett\u00e4 kytkinlevyss\u00e4 on ongelmia, jotka vaikuttavat vaihteiston toimintaan. T\u00e4m\u00e4 puolestaan vaikuttaa vaihteiden vaihtamiseen. Syyn\u00e4 on l\u00f6ys\u00e4 pultti kytkimen painelevyss\u00e4. Jos kytkinlevy ei siis toimi kunnolla, se vaikuttaa my\u00f6s vaihteistoon ja voimansiirtoon. Vaihda huono kytkinlevy.<\/p>\n\n\n\n

EGR-moduuli voi vuotaa<\/h3>\n\n\n\n

BMW 116d:ss\u00e4 on EGR-moduuli. Jonkin ajan kuluttua EGR-moduuli saattaa vioittua ja alkaa vuotaa. Vie auto mekaanikolle ja korjaa se.<\/p>\n\n\n\n

Kardaanin kardaaninivel voi pett\u00e4\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 koskee vain 2. sukupolven BMW 116d:t\u00e4 eik\u00e4 uusimpia etuvetomalleja. Koska BMW 116d on takavetoinen ja siin\u00e4 on potkuriakselin kardaaninivel, se ottaa voiman etup\u00e4\u00e4n moottorista ja ohjaa sen takapy\u00f6rille. Jonkin ajan kuluttua edess\u00e4 oleva nivel voi tulla huonoksi ja vaatia vaihtoa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW 116d luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW:ll\u00e4 on huono maine luotettavuuden suhteen, BMW 116d on melko luotettava auto. Se on luokiteltu hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmaksi, sill\u00e4 se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia verrattuna 5-sarjan perheautoihin. Vain BMW 3-sarjassa on luotettavampia malleja kuin BMW 116d:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW 116d:ss\u00e4 alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Jos autoa ei huolleta asianmukaisesti, siin\u00e4 voi alkaa olla ongelmia jo 40 000 mailin kohdalla. Mutta jos se on hyvin huollettu, se voi ajaa yli 100 000 kilometri\u00e4 ilman vakavia ongelmia. Jotkut 116d-muunnokset voivat ajaa jopa yli 200 000 kilometri\u00e4. Se, miten hyvin huollat autosi, vaikuttaa siis ratkaisevasti siihen, kuinka nopeasti autossa alkaa esiinty\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW 116d kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW 116d on kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on useita ongelmia, joiden korjaaminen maksaa paljon. Lis\u00e4ksi BMW:n OEM-osat ovat eritt\u00e4in kalliita ja melko haastavia saada. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi ty\u00f6voimakustannukset ovat eritt\u00e4in korkeat, mink\u00e4 vuoksi huoltokustannukset ovat todella korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 BMW 116d arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, se ei pid\u00e4 arvoaan. Muiden luksusautojen tapaan BMW 1-sarja menett\u00e4\u00e4 15 % arvostaan heti, kun ajat ulos n\u00e4yttelytilasta. Viiden vuoden kuluttua BMW 1-sarja on menett\u00e4nyt v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 50 % arvostaan. Sit\u00e4 paitsi sen kilpailijoilla, kuten Mercedes-Benzin A-luokalla, on parempi j\u00e4lleenmyyntiarvo.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW 1-sarja naisten auto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW 1-sarja on enemm\u00e4n naisellinen kuin maskuliininen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto on kompakti, tyylik\u00e4s ja mukava. Sit\u00e4 on my\u00f6s helpompi k\u00e4sitell\u00e4 verrattuna tehokkaampiin BMW 3-, 4- ja 5-sarjan autoihin. Lis\u00e4ksi sill\u00e4 on kunnollinen nopeus ja sen polttoainetehokkuus.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

BMW 116d on mukava kompakti viistoper\u00e4auto, jossa on poikkeuksellinen suorituskyky. Se on my\u00f6s helpompi huoltaa kuin useimmat BMW:t ja se on polttoainetehokas. Siin\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, muun muassa ne, joita olemme korostaneet edell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 useimmat t\u00e4m\u00e4n auton ongelmista on helppo korjata. K\u00e4y sertifioidulla BMW-mekaanikolla tai BMW-huoltokeskuksessa, jos havaitset jonkin edell\u00e4 mainituista ongelmista. Yleisesti ottaen t\u00e4m\u00e4 on mukava auto ihmisille, jotka haluavat BMW:n, mutta joilla ei ole varaa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 rahaa huippumalliin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kun p\u00e4\u00e4t\u00e4t investoida BMW:hen, yksi asia, joka sinun on otettava huomioon, on se, kuinka paljon rahaa k\u00e4yt\u00e4t korjauksiin ja huoltoon. BMW:t kuuluvat markkinoiden kalleimpiin autoihin. Siksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3993,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3992"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3992"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3992\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3994,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3992\/revisions\/3994"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3993"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3992"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3992"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3992"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}