{"id":4004,"date":"2022-05-09T10:07:12","date_gmt":"2022-05-09T10:07:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4004"},"modified":"2022-05-09T10:07:15","modified_gmt":"2022-05-09T10:07:15","slug":"bmw-e60-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e60-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW E60 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW E60 on valmistettu vuosina 2003-2010. T\u00e4n\u00e4 aikana se oli yksi hienoimmista BMW 5-sarjan sedaneista, sill\u00e4 se oli suunniteltu ainutlaatuisesti ja siin\u00e4 oli paljon uutta tekniikkaa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi BMW E60 on tilava, mukava, ylellinen ja luotettava. Koska t\u00e4ss\u00e4 autossa oli useita uusia tekniikoita, siin\u00e4 oli useita ongelmia. N\u00e4m\u00e4 tekiv\u00e4t siit\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n luotettavan ja kalliin huollettavan.<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 BMW E60 5-sarjan ongelmia ovat muun muassa ohjausvarsien vikaantuminen, jarrutehostimen vikaantuminen, vuotavat vaimentimet, repeytyneet istuimet, vaihteisto-ongelmat, polttoaineeseen liittyv\u00e4t ongelmat ja ep\u00e4kunnossa oleva liukurengas, vain muutamia mainitakseni.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW E60:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

Polttoaineeseen liittyv\u00e4t ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Yleinen ongelma BMW E60:ss\u00e4 on polttoaineongelmat. T\u00e4m\u00e4 ongelma rehottaa BMW 535i:ss\u00e4. Ongelma johtuu viallisesta termostaatista ja polttoainepumpusta. Kun n\u00e4m\u00e4 osat kuluvat tai vaurioituvat, ne aiheuttavat tehon menetyst\u00e4, pienentynytt\u00e4 polttoainem\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, vinkuvaa \u00e4\u00e4nt\u00e4, j\u00e4\u00e4hdytysnestevuotoja ja l\u00e4mmitysongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Korjaa tai vaihda viallinen polttoainepumppu tai termostaatti ongelman korjaamiseksi. Lis\u00e4ksi \u00e4l\u00e4 anna polttoainepumpun tai termostaatin kulua kokonaan ennen niiden vaihtamista.<\/p>\n\n\n\n

Ohjausvarren vika<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW E60 -mallisi on ajanut noin 40 000 kilometri\u00e4, ohjausvarsien vikaantuminen voi alkaa tai my\u00f6s holkit voivat pett\u00e4\u00e4. Jos t\u00e4m\u00e4 osa vioittuu, k\u00e4sittely voi l\u00f6ysty\u00e4, mik\u00e4 johtaa vakaviin jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmiin. Varmista, ett\u00e4 vaihdat huonon ohjausvarren ja holkit.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat ovat my\u00f6s yleisi\u00e4 useimmissa BMW E60 -malleissa, mutta ne ovat pahempia BMW E60 5-sarjan 530d -mallissa. T\u00e4m\u00e4n mallin ZF-automaattivaihteisto kehitt\u00e4\u00e4 ongelmia, kun vaihteiston osat alkavat kulua. Koska useimmat osat on valmistettu muovista, ne kuluvat paljon nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Kun vaihteisto on huono, alat kuulla outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4, kun vaihdat pys\u00e4k\u00f6innist\u00e4 ajoon. Huomaa, ett\u00e4 E60-mallin huonon vaihteiston korjaaminen on kallista.<\/p>\n\n\n\n

Vuotavat vaimentimet<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, johon BMW E60:n omistajien tulisi olla valmiita, on vuotavat vaimentimet. Koska n\u00e4m\u00e4 osat ovat alttiina lialle ja p\u00f6lylle, ne kuluvat yleens\u00e4 nopeammin. Etuosan vaimentimet kuluvat nopeammin kuin takaosan vaimentimet. Siksi ne on syyt\u00e4 tarkastaa 40 000-50 000 kilometrin v\u00e4lein ja vaihtaa tarvittaessa.<\/p>\n\n\n\n

Jarrutehostimen vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Muutamat kuljettajat ovat raportoineet t\u00e4st\u00e4 ongelmasta. Jarrutehostimen vika johti siihen, ett\u00e4 jarruja oli hyvin vaikea painaa. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yhdistetty vialliseen letkuun, joka vuotaa \u00f6ljy\u00e4 jarrutehostimeen. T\u00e4m\u00e4n seurauksena jotkut BMW E60 -mallit kutsuttiin takaisin. Tarkista t\u00e4m\u00e4 asia aina ennen k\u00e4ytetyn BMW E60 -mallin ostamista.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen termostaattikotelo<\/h3>\n\n\n\n

Viallinen termostaattikotelo on toinen ongelma, johon BMW E60 -omistajien tulisi olla valmiita. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 termostaatissa olevasta johdotusvirheest\u00e4, joka est\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isten signaalien l\u00e4hett\u00e4misen auton j\u00e4\u00e4hdytys- tai l\u00e4mmitysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Vaihda termostaatti.<\/p>\n\n\n\n

Aktiivisen ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n toimintah\u00e4iri\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Suurin syy siihen, ett\u00e4 useimmissa BMW E60 -autoissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma, on se, ett\u00e4 ohjaustehostimen hihnat kuluvat nopeammin. Jos niit\u00e4 ei siis vaihdeta ajoissa, ne aiheuttavat aktiivisen ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n vian. Muita syit\u00e4 voivat olla pumpun toimintah\u00e4iri\u00f6t, tukkeutuneet letkut, viallinen ohjaustehostin, py\u00f6r\u00e4n luistinrenkaan toimintah\u00e4iri\u00f6 ja viallinen aktiivinen ohjausmoduuli.<\/p>\n\n\n\n

Vuotava venttiilikansi tai \u00f6ljynsuodatinkotelo.<\/h3>\n\n\n\n

BMW E60:n venttiilikansi kuluu nopeammin. T\u00e4ll\u00f6in se voi halkeilla tai rikkoutua ja vaikuttaa muihin osiin, kuten \u00f6ljynsuodatinkoteloon. Merkkej\u00e4 huonosta venttiilikannesta ovat muun muassa \u00f6ljyvuodot, alhainen moottori\u00f6ljyn m\u00e4\u00e4r\u00e4 ja likainen venttiilikansi. Vaihda kuluneet osat mahdollisimman pian, jotta v\u00e4lt\u00e4t ongelmien pahenemisen.<\/p>\n\n\n\n

Repeytyneet tai repeytyneet istuimet<\/h3>\n\n\n\n

Repaleiset tai revenneet istuimet ovat hyvin yleisi\u00e4 BMW:ss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa istuinten valmistuksessa k\u00e4ytettyjen materiaalien laadusta. T\u00e4m\u00e4 on kuitenkin pieni ongelma, sill\u00e4 repeytyneet istuimet voidaan ommella tai vaihtaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW E60 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BW E60 ei ole luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on useita ongelmia, kuten vaihteisto-ongelmia, s\u00e4hk\u00f6ongelmia ja paljon muuta. Lis\u00e4ksi monet luotettavuuslaitokset arvioivat sen luotettavuuden keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 huonommaksi, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto rekister\u00f6i enemm\u00e4n ongelmia kuin alan keskiarvo.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis etsit autolta luotettavuutta, pysy kaukana BMW E60:st\u00e4 tai muista BMW 5-sarjan autoista. BMW 5-sarja kuuluu BMW:n v\u00e4hiten luotettaviin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW E60 -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin BMW E60 on BMW 528i. T\u00e4ss\u00e4 poikkeuksellisessa sedanissa oli 3,0-litrainen N52-luonnonohjattu suorasuuntainen kuutosmoottori. N52-moottori on paitsi yksi BMW:n luotettavimmista moottoreista, my\u00f6s tehokas ja siin\u00e4 on vain v\u00e4h\u00e4n ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta, jos olet ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 BMW E60 5-sarjan 528i-mallia, varmista, ett\u00e4 se on hyvin huollettu, jotta v\u00e4lt\u00e4t kalliit korjaukset tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW E60 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW E60 on kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, koska siin\u00e4 on paljon uutta tekniikkaa sen virheest\u00e4. T\u00e4m\u00e4n seurauksena t\u00e4m\u00e4 auto voi olla kallis korjata ja yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Koska BMW:n OEM-osat ja ty\u00f6voima ovat kuitenkin kalliita, ne tekev\u00e4t huollon kokonaiskustannuksista huomattavan korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW E60:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Asianmukaisella huollolla BMW E60:ll\u00e4 ei pit\u00e4isi olla ongelmia ennen kuin se saavuttaa 100 000 mailia. Jos sit\u00e4 ei kuitenkaan huolleta kunnolla, t\u00e4ss\u00e4 autossa voi alkaa esiinty\u00e4 ongelmia jo 50 000 mailin kohdalla. Lis\u00e4ksi jos sit\u00e4 huolletaan hyvin, se voi kest\u00e4\u00e4 yli 250 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

Kun olet tutustunut BMW E60 5-sarjan yleisiin ongelmiin, voit nyt keskitty\u00e4 auton huoltamiseen, jotta se olisi pitk\u00e4ik\u00e4inen. E60 on mukava auto, jossa on huipputeknisi\u00e4 ominaisuuksia ja poikkeuksellinen suorituskyky. Mutta ilman asianmukaista hoitoa ja kunnossapitoa t\u00e4st\u00e4 autosta voi tulla p\u00e4\u00e4ns\u00e4rky omistajalle.<\/p>\n\n\n\n

Noudattamalla BMW:n m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuolto-ohjelmaa voit varmistaa, ett\u00e4 E60-autosi pysyy kunnossa ja toimii optimaalisella tasolla. N\u00e4in v\u00e4henn\u00e4t korjaus- ja huoltokustannusten kokonaism\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 tulevaisuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E60 on valmistettu vuosina 2003-2010. T\u00e4n\u00e4 aikana se oli yksi hienoimmista BMW 5-sarjan sedaneista, sill\u00e4 se oli suunniteltu ainutlaatuisesti ja siin\u00e4 oli paljon uutta tekniikkaa. Lis\u00e4ksi BMW E60 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4005,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4004"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4004"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4004\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4006,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4004\/revisions\/4006"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4005"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4004"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4004"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4004"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}