{"id":4070,"date":"2022-05-17T10:14:05","date_gmt":"2022-05-17T10:14:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4070"},"modified":"2022-05-17T10:14:08","modified_gmt":"2022-05-17T10:14:08","slug":"ford-mustang-ecoboost-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ford-mustang-ecoboost-ongelmat\/","title":{"rendered":"Ford Mustang Ecoboost ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford Mustangissa on erilaisia moottoreita, ja 2.3 Ecoboost on yksi niist\u00e4. Ford Mustang Ecoboost ei ole ainoastaan tehokas ja suorituskykyinen, vaan se on my\u00f6s tehokas ja p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n kasvihuonekaasuja. Mutta kuten odotettua, siihen liittyy my\u00f6s useita ongelmia. Mitk\u00e4 ovat siis Ford Mustang Ecoboostin yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang Ecoboostissa on ollut vuosien varrella useita ongelmia, kuten moottorin ylikuumeneminen, hiilikerrostumat, p\u00e4\u00e4n tiivisteen vikaantuminen, moottorin \u00f6ljyvuodot ja auton t\u00e4rin\u00e4 ajon aikana. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 huoltamalla ja korjaamalla Mustangisi asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat Ford Mustang Ecoboostin yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Moottorin ylikuumeneminen<\/h3>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen ja yleisin ongelma, jota Ford Mustang Ecoboost -autot kokevat, on moottorin ylikuumeneminen. T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma kaikissa Ford-malleissa. Se johtuu yleens\u00e4 \u00f6ljy- ja j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodoista. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaaminen on aloitettava korjaamalla tai vaihtamalla huono j\u00e4\u00e4hdytysneste tai p\u00e4\u00e4n tiivisteet.<\/p>\n\n\n\n

Korkeat pakokaasun l\u00e4mp\u00f6tilat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka t\u00e4m\u00e4n auton k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat, on auton k\u00e4yminen kuumana. Vuonna 2015 Ford joutui antamaan useita takaisinkutsuja kuuman korin alaisen l\u00e4mp\u00f6tilan vuoksi. T\u00e4m\u00e4 tapahtui sen j\u00e4lkeen, kun Ford huomasi, ett\u00e4 pakoputki oli normaalia kuumempi. Sen lis\u00e4ksi se aiheutti huolta siit\u00e4, ett\u00e4 korkeat l\u00e4mp\u00f6tilat saivat polttoaineh\u00f6yrylinjat, seisontajarruvaijerit ja polttoaines\u00e4ili\u00f6t pett\u00e4m\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ford teki korjauksia asentamalla ihanteelliset l\u00e4mp\u00f6suojat. Toinen vaihtoehto on p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdytin, jotta pakokaasu ei kuumene liikaa ja aiheuta vahinkoa muille osille.<\/p>\n\n\n\n

Hiilen kertyminen<\/h3>\n\n\n\n

Jos k\u00e4yt\u00e4t Fordia, jossa on Ecoboost-moottori, t\u00e4t\u00e4 ongelmaa ei voi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on suoraruiskutusmoottori eik\u00e4 porttiruiskutus. Suoraruiskutusmoottorissa on virtaus, kun polttoaine virtaa suoraan sylintereihin, kun taas porttiruiskutusmoottori ruiskuttaa polttoaineen imuaukkoihin.<\/p>\n\n\n\n

Koska polttoaine ei siis virtaa imuventtiilien yli puhdistaakseen ne, hiilikerrostumat tarttuvat yleens\u00e4 venttiileihin ja aiheuttavat hiilikerrostumia. Siksi suositellaan, ett\u00e4 imuventtiilit puhdistetaan tai tarkastetaan 100 000 kilometrin v\u00e4lein t\u00e4llaisten saostumien varalta. Joitakin merkkej\u00e4 hiilen kertymisest\u00e4 ovat moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, tehon menetys ja karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e4\u00e4n tiivisteen vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Kannen tiivisteen vikaantuminen on hyvin yleist\u00e4 Ford Focus 2.3 Ecoboost -moottorissa. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat kuitenkin raportoineet my\u00f6s Ford Mustang 2.3 Ecoboost -mallin kokeneen samanlaisia oireita. Mutta koska Ford Mustang 2.3 Ecoboost on viel\u00e4 uusi, tapauksia on hyvin v\u00e4h\u00e4n. Vaihda tiiviste, jos siin\u00e4 alkaa n\u00e4ky\u00e4 merkkej\u00e4, kuten moottorin ylikuumeneminen ja pakoputkesta tuleva valkoinen savu.<\/p>\n\n\n\n

Auto t\u00e4risee ajon aikana<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2016 Ford Mustang Ecoboost -malleissa. Monet kuljettajat valittivat, ett\u00e4 heid\u00e4n autonsa t\u00e4risee, kun he ajavat yli 60 km\/h. Useimmat arvelivat sen johtuvan ep\u00e4tasapainoisesta vetoakselista, kun taas toiset ep\u00e4iliv\u00e4t takap\u00e4\u00e4kokoonpanoa. Arvailun sijaan vie auto mekaanikolle ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin \u00f6ljyvuodot<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin todettiin, t\u00e4ll\u00e4 autolla on taipumus ylikuumentua \u00f6ljy- ja j\u00e4\u00e4hdytysnestevuotojen vuoksi. \u00d6ljyvuodot johtuvat kuitenkin kuluneesta tiivisteest\u00e4 vaurioituneista \u00f6ljyntiivisteist\u00e4, huonoista liitoksista ja \u00f6ljypohjan vuodoista. Jos ep\u00e4ilet autosi vuotavan \u00f6ljy\u00e4, vie se ammattitaitoiselle mekaanikolle tarkastettavaksi ja korjattavaksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Mustang Ecoboost luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Ford Mustang Ecoboost on hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 luotettavampi. Useimmat luotettavuusluokituslaitokset ovat antaneet Ford Mustang Ecoboostille keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremman arvosanan, mik\u00e4 on hyv\u00e4. Ainoa haaste on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n auton yll\u00e4pitokustannukset ovat hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 korkeammat, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 auton yll\u00e4pit\u00e4minen tulee vuosien mittaan kalliimmaksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Mustang Ecoboost kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Ford Mustang Ecoboost on hieman kalliimpi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin useimmat kilpailijansa. Esimerkiksi Chevrolet Camaron vuosittaiset yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 585 dollaria, kun taas Ford Mustang Ecoboostin yll\u00e4pitoon kuluu noin 709 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset sedanin yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 651 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Ford Mustang Ecoboost on kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 yli 50 dollaria vuodessa. Ennen kuin hankit t\u00e4m\u00e4n auton, on siis t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 kulut ovat keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 suuremmat, toisin kuin useimmissa muissa Ford-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat Ford Mustangin yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

Kun olet tarkastellut Ford Mustang Ecoboostin yleisi\u00e4 ongelmia, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tarkastella my\u00f6s Ford Mustangin yleisi\u00e4 ongelmia. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ovat esimerkiksi korin maalausongelmat, t\u00e4rin\u00e4 ajon aikana, kannentiivisteiden vuodot, viallinen ilmamassan lattia-anturi, ep\u00e4onnistuneet ylemm\u00e4t holkit ja vialliset vetotangonp\u00e4\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on v\u00e4hiten luotettava Ford Mustangin vuosimalli?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Ford Mustangin ep\u00e4luotettavia mallivuosia on useita, mallivuosi 2016 on v\u00e4hiten luotettava. Sit\u00e4 seuraavat tiiviisti mallivuodet 2018 ja 2019. Joitakin yleisimpi\u00e4 ongelmia mallivuoden 2016 kanssa ovat \u00f6ljyvuodot ja moottoriviat. Huomaa, ett\u00e4 \u00f6ljyvuodot voivat aiheuttaa tulipalon Ford Mustang Ecoboostissa.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 ajan kuluttua Ford Mustang Ecoboostissa alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang Ecoboost voi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos sit\u00e4 huolletaan hyvin. Useimmissa tapauksissa k\u00e4ytt\u00e4jill\u00e4 ei ole ongelmia ennen kuin autolla on ajettu yli 80 000 kilometri\u00e4. Vakavimmat ongelmat alkavat, kun auto saavuttaa 150 000 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 kalliit korjaukset ja huollot, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 autosta hyv\u00e4\u00e4 huolta ja tehd\u00e4 tarvittavat korjaukset, kun niit\u00e4 ilmenee.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tied\u00e4t joitakin Ford Mustang Ecoboostin yleisimpi\u00e4 ongelmia, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 autosta hyv\u00e4\u00e4 huolta, jotta useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. Kuten useimmissa Ford-malleissa, tarvitaan asianmukaista hoitoa ja huoltoa, jos haluat auton kest\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Jos et kuitenkaan pid\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta Mustangistasi, joudut kalliisiin korjauksiin, kun auto on ajanut yli 100 000 kilometri\u00e4. Kaiken kaikkiaan Ford Mustang Ecoboost on tyylik\u00e4s ja hauska auto ajaa. Se on my\u00f6s luotettava, mutta melko kalliimpi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin useimmat sen kilpailijat, kuten Chevy Camaro ja Dodge Challenger.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Mustangissa on erilaisia moottoreita, ja 2.3 Ecoboost on yksi niist\u00e4. Ford Mustang Ecoboost ei ole ainoastaan tehokas ja suorituskykyinen, vaan se on my\u00f6s tehokas ja p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n kasvihuonekaasuja. Mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4071,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4070"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4070"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4070\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4072,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4070\/revisions\/4072"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4071"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4070"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4070"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4070"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}