{"id":4081,"date":"2022-05-18T12:02:58","date_gmt":"2022-05-18T12:02:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4081"},"modified":"2022-05-18T12:03:01","modified_gmt":"2022-05-18T12:03:01","slug":"bmw-n20-moottorin-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-n20-moottorin-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW N20 -moottorin yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW:ll\u00e4 on markkinoilla useita poikkeuksellisia moottoreita, ja BMW N20 on yksi niist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vuonna 2011 korvaamaan N52- ja N53-moottorit. Vaikka N20-moottori on luotettava, siihen liittyy my\u00f6s useita ongelmia. Mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 BMW N20 -moottorin ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

Joitakin BMW N20 -moottorin yleisi\u00e4 ongelmia ovat hammasketjuongelmat, \u00f6ljyvuodot, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, huonot sytytystulpat, tihe\u00e4t \u00f6ljynvaihdot, \u00f6ljynsuodatinkotelon tiivisteen halkeama ja huono ilmam\u00e4\u00e4r\u00e4mittari. Huolimatta useista ongelmista BMW N20 -moottori on luotettava ja toimii erinomaisesti.<\/p>\n\n\n\n

BMW N20 -moottorista on 1,6- ja 2,0-litraisia vaihtoehtoja. Se on my\u00f6s turboahdettu nelisylinterinen DOHC-bensiinimoottori, jossa on muuttuva venttiilien nosto ja muuttuva venttiilien ajoitus. T\u00e4m\u00e4 moottori korvasi kuusisylinterisen N52\/N53-per\u00e4moottorin, koska se antaa tehoa vastaaviin malleihin, joten se tuottaa samanlaisia hevosvoimia kuin N52- ja N53-moottorit.<\/p>\n\n\n\n

N20-moottori tarjoaa kuitenkin paremman v\u00e4\u00e4nn\u00f6n alhaisilla kierrosluvuilla ja suuremman hy\u00f6tysuhteen kuin N52\/N53-moottorit. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on twin-scroll-turboahdin, kaksois-VANOS, Valvetronic, suoraruiskutus, automaattinen pys\u00e4ytys- ja k\u00e4ynnistysj\u00e4rjestelm\u00e4 sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6inen vesipumppu.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW N20 -moottorin yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Ajastusketjuongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW N20 -moottorin yleisin ongelma on ajoitusketju. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen l\u00e4hes kaikissa BMW:ss\u00e4. Ongelma on kuitenkin yleinen vuosina 2011-2015 valmistetuissa BMW N20 -moottoreissa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 BMW suunnitteli ajoitusketjun osat uudelleen vuoden 2015 j\u00e4lkeen valmistetuissa BMW N20 -moottoreissa, joten t\u00e4m\u00e4 ongelma ei ole yleinen.<\/p>\n\n\n\n

Merkkej\u00e4 N20-moottorin huonosta ajoitusketjusta ovat liiallinen l\u00f6ysyys, moottorin \u00e4\u00e4nek\u00e4s vinkuminen ja ketjuun j\u00e4\u00e4nyt paljon naarmuja.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka N20-moottorilla varustetut BMW-k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, ovat \u00f6ljyvuodot. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen valmistuksessa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n muovia ja kumia. T\u00e4m\u00e4n seurauksena ne kuluvat nopeasti, jolloin \u00f6ljy alkaa vuotaa ja aiheuttaa erilaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen vaihto tulisi suorittaa 60 000 kilometrin v\u00e4lein \u00f6ljyvuodon ja muiden ongelmien v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljynsuodatinkotelon tiivisteen halkeaminen<\/h3>\n\n\n\n

Aivan kuten venttiilikannen tiiviste, my\u00f6s \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste on valmistettu kumista, joka ei kest\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. Kun olet ajanut yli 60 000 kilometri\u00e4, sinun on syyt\u00e4 tarkkailla t\u00e4t\u00e4 komponenttia, sill\u00e4 se voi halkeilla ja aiheuttaa useita ongelmia. Vaihda \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste 60 000 mailin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Huonot sytytystulpat ja sytytyskelat<\/h3>\n\n\n\n

Sytytystulpat ja sytytyskelat kuluvat nopeammin. Sytytystulpat ja sytytyskelat kannattaa siis vaihtaa 50 000 mailin j\u00e4lkeen, jotta moottori toimii moitteettomasti. N\u00e4m\u00e4 kaksi osaa ovat elint\u00e4rkeit\u00e4, sill\u00e4 ne sytytt\u00e4v\u00e4t sylinteriss\u00e4 olevan ilma-polttoaineseoksen ja tuottavat siten tehon.<\/p>\n\n\n\n

Usein tapahtuvat \u00f6ljynvaihdot<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW N20 -moottorisi on ajanut useita kilometrej\u00e4, sinun on tarkkailtava \u00f6ljytasoa, sill\u00e4 huono \u00f6ljynsuodattimen kotelon tiiviste ja venttiilikannen tiiviste voivat aiheuttaa \u00f6ljyn menetyksen moottorista. Siksi saatat joutua t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n \u00f6ljy\u00e4 normaalia useammin. Vaihda \u00f6ljy 7 000 mailin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Huono ilmam\u00e4\u00e4r\u00e4mittari tai ilmamassamittari.<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka BMW N20 -moottorin omistajat saattavat kohdata, on korkea polttoaineen kulutus. T\u00e4m\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa huonosta ilmam\u00e4\u00e4r\u00e4mittarista tai ilmamassamittarista. Jos ilmamassamittari on huono tai viallinen, moottori voi alkaa k\u00e4yd\u00e4 liian rikkaasti ja johtaa huonoon polttoainetalouteen. Vaihda huono ilmamassamittari.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW N20 -moottori luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mist\u00e4 mallivuodesta on kyse. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 aiemmassa BMW N20 -moottorissa, joka on rakennettu vuosina 2011-2015, on paljon ongelmia. Toisaalta j\u00e4lkimm\u00e4isess\u00e4 mallissa, joka on rakennettu vuosina 2015-2017, on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia. J\u00e4lkimm\u00e4inen malli on siis luotettavampi kuin vanhempi malli.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW N20 -moottori on luotettava, sill\u00e4 sen luotettavuus on hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 parempi. Mutta kuten useimmat BMW:n moottorit, my\u00f6s t\u00e4m\u00e4 moottori on kallis ja hankala korjata.<\/p>\n\n\n\n

Miss\u00e4 BMW-malleissa on BMW N20 -moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Useat BMW-mallit on varustettu N20-moottorilla. Niit\u00e4 ovat muun muassa mallit 2013-2016 E89 Z4 sDrive18i, 2011-2017 F25 X3 sDrive20i, 2014-2016 F32 420i, 2011-2016 F10 520i, 2013-2016 F10 520Li, 2011-2016 E89 Z4 sDrive28i, 2014-2016 F32 428i ja monet muut.<\/p>\n\n\n\n

Milloin BMW N20 -ajoketju on vaihdettava?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuen siit\u00e4, kuinka hyvin huollat N20-moottorilla varustettua BMW-autoasi, voit alkaa k\u00e4rsi\u00e4 ajoitusketjuongelmista, kun olet ajanut 50 000 kilometri\u00e4. Jos et kuitenkaan huolla autoasi kunnolla, n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat alkaa jo 40 000 mailin kohdalla. N20-moottorin ajoitusketju kannattaa siis tarkistaa ja vaihtaa 50 000 mailin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW N20 -moottorissa alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin hoidat BMW:t\u00e4si. N20-moottorilla varustettujen BMW-autojen omistajien pit\u00e4isi kuitenkin odottaa, ett\u00e4 pieni\u00e4 ongelmia alkaa esiinty\u00e4 yli 60 000 kilometrin ajomatkan j\u00e4lkeen. Vakavat ongelmat alkavat 100 000 mailin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Jos huollat autosi aina hyvin, vakavien ongelmien ja suurempien korjausten pit\u00e4isi tulla esiin yli 150 000 kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko BMW:n moottorin uusiminen maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Moottorin korjaaminen on melko edullisempaa verrattuna moottorin uudelleenrakentamiseen. Jos ongelmia on kuitenkin paljon, on parempi rakentaa moottori uudelleen kuin korjata vain muutama ongelma. BMW-moottorin korjaaminen voi maksaa 3 000-5 000 dollaria. Kustannukset vaihtelevat tietenkin moottorin tyypin mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin aiot rakentaa BMW N20 -moottorin uudelleen, sinun on maksettava noin 4 500 dollaria. N20 on yksi BMW:n kalleimmista moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

Jos aiot ostaa BMW:n, jossa on N20-moottori, on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin ongelmia, joita todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaat, ennen kuin investoit siihen. BMW N20 on luotettava moottori, joka on valmistettu vuosina 2011-2017. Siin\u00e4 on kuitenkin joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, kuten ajoitusketjuongelmia, \u00f6ljyvuotoja, huonoja sytytystulppia ja j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan hoitaa ammattitaitoisen BMW-mekaanikon tai BMW-huoltokeskuksen toimesta. Kaiken kaikkiaan asianmukainen huolto pident\u00e4\u00e4 BMW N20 -moottorin k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW:ll\u00e4 on markkinoilla useita poikkeuksellisia moottoreita, ja BMW N20 on yksi niist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vuonna 2011 korvaamaan N52- ja N53-moottorit. Vaikka N20-moottori on luotettava, siihen liittyy my\u00f6s useita<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4082,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4081"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4081"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4081\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4083,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4081\/revisions\/4083"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4082"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4081"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4081"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4081"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}