{"id":4093,"date":"2022-05-18T12:07:49","date_gmt":"2022-05-18T12:07:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4093"},"modified":"2022-05-18T12:07:51","modified_gmt":"2022-05-18T12:07:51","slug":"bmw-m3-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m3-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M3 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M3 on yksi kaikkien aikojen hienoimmista M-autoista. Kaiken lis\u00e4ksi se on tyylik\u00e4s, tehokas ja ylellinen. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4ss\u00e4 autossa on useita ongelmia, jotka voivat h\u00e4irit\u00e4 sen sujuvaa toimintaa. Mutta mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 BMW M3:n ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

Joitakin yleisimpi\u00e4 ongelmia, joita BMW M3:n k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi olla valmiita kohtaamaan, ovat viallinen vaihteisto, \u00e4\u00e4nek\u00e4s moottori, \u00f6ljyvuoto, polttoainepumpun vika, tyhj\u00e4k\u00e4ynnin s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiilin vika, kaasul\u00e4p\u00e4n toimilaitteiden vika, moottorivika ja viallinen j\u00e4\u00e4hdytin.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M3:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Meluisa moottori<\/h3>\n\n\n\n

BMW M3:ssa on paljon moottoriongelmia. Yksi n\u00e4ist\u00e4 ongelmista on moottorin \u00e4\u00e4ni. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet kuulleensa moottorista tulevan \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4n, metallisen ping-pongin kaltaisen \u00e4\u00e4nen. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi moottorin suorituskyky heikkenee merkitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2012 BMW M3:ssa. Ongelman korjaamiseksi moottori on vaihdettava, ja se maksaa yli 3 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen vaihteisto<\/h3>\n\n\n\n

Huonon vaihteiston korjaaminen voi olla eritt\u00e4in kallista. Kaiken lis\u00e4ksi sen korjaaminen on hyvin ty\u00f6l\u00e4st\u00e4. Vaikka useimmissa BMW M3:ssa on vaihteisto-ongelmia, t\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen 2005 BMW M3:ssa. Kun autolla on ajettu useita kilometrej\u00e4, vaihteisto saattaa menn\u00e4 vapaalle. Jos n\u00e4in tapahtuu, n\u00e4et auton vaihteiston vaihteen merkkivalon menev\u00e4n vapaalle.<\/p>\n\n\n\n

Moottorivika<\/h3>\n\n\n\n

BMW M3:ssa esiintyy my\u00f6s moottoriongelmia. Yleisi\u00e4 moottoriongelmia ovat muun muassa moottorin sammuminen ja s\u00e4hk\u00f6tehon katoaminen. Useimmat BMW M3:n moottoriongelmat alkavat kehitty\u00e4 70 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Siit\u00e4 huolimatta moottoriongelmat ovat yleisi\u00e4 vuoden 2008 BMW M3:n moottorissa.<\/p>\n\n\n\n

Vuonna 2019 BMW joutui kutsumaan takaisin 16 641 ajoneuvoa t\u00e4m\u00e4n ongelman vuoksi. Varmista siis ennen kuin ostat 2008 BMW M3:n, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma on korjattu.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen j\u00e4\u00e4hdytin<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma kaikissa BMW M3 -malleissa. T\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee, kun auto on ajanut yli 110 000 kilometri\u00e4. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytin vioittuu, my\u00f6s auton kytkin- ja j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4t muuttuvat ongelmallisiksi. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 osista voidaan korjata vaihtamalla ne.<\/p>\n\n\n\n

Tyhj\u00e4k\u00e4ynnin s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiilin vika<\/h3>\n\n\n\n

Kun kilometrej\u00e4 on kertynyt useita, autosi tyhj\u00e4k\u00e4ynnin s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiili voi pett\u00e4\u00e4. Joitakin ICV:n vikaantumisen merkkej\u00e4 ovat auton k\u00e4ynti karkealla tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4 tai ep\u00e4s\u00e4\u00e4nn\u00f6llinen kierrosluku tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4. Lis\u00e4ksi auto saattaa siirty\u00e4 hitaaseen tilaan ja tarkastusmoottorin merkkivalo syttyy kojelautaan.<\/p>\n\n\n\n

Sytytystulpan \/ sytytystulpan vika<\/h3>\n\n\n\n

ICV:n tavoin my\u00f6s sytytys- ja sytytystulpat kuluvat, kun ajetaan useita kilometrej\u00e4. Lis\u00e4ksi niiss\u00e4 on samanlaisia merkkej\u00e4 kuin huonossa sytytys- tai sytytystulpassa. Ne aiheuttavat esimerkiksi ep\u00e4s\u00e4\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 syttymish\u00e4iri\u00f6t\u00e4 kylm\u00e4ll\u00e4 s\u00e4\u00e4ll\u00e4 ja k\u00e4ynnistyv\u00e4t hitaasti. Voit korjata t\u00e4m\u00e4n ongelman vaihtamalla huonot sytytyskelat tai sytytystulpat.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto on yleinen kaikissa BMW-malleissa. BMW M3 ei siis ole poikkeus. Kun BMW M3:n ajokilometrej\u00e4 kertyy yli 30 000, kannattaa venttiilikannet tarkastaa, ennen kuin ne alkavat vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Yksi vaikeimmin vuotavista BMW M3 -malleista on E92-malli, jossa on S65 V8 -moottori.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin merkkej\u00e4 \u00f6ljyvuodosta ovat tahrat ajotiell\u00e4, \u00f6ljyn kertyminen ja alhainen \u00f6ljytaso. Vaihda huono venttiilikansi.<\/p>\n\n\n\n

Kaasuputken toimilaitteiden vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma BMW M3:ssa on kaasul\u00e4p\u00e4n toimilaitteiden vikaantuminen. Jos huomaat autosi siirtyv\u00e4n limp-tilaan tai moottorin tarkastusvalon ja kaasul\u00e4p\u00e4n toimilaitteen koodien syttyv\u00e4n, t\u00e4m\u00e4 on merkki huonosta kaasul\u00e4p\u00e4n toimilaitteesta. T\u00e4m\u00e4 on helppo ja halpa korjaus.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumpun vika<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2006 BMW M3:ssa. Polttoainepumppu voi vikaantua ja est\u00e4\u00e4 polttoaineen p\u00e4\u00e4syn moottoriin tai saada polttoaineen m\u00e4\u00e4r\u00e4n pienemm\u00e4ksi. Jos polttoainepumppu on viallinen, se on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M3 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW M3 ei ole luotettava. Sit\u00e4 paitsi useimmat luotettavuusluokituslaitokset antavat BMW M3:lle keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 huonommat pisteet. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 viet\u00e4t enemm\u00e4n aikaa korjaamolla kuin useimmat sen kilpailijat. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi varaosien kustannukset ovat korkeat, mik\u00e4 nostaa huoltokustannusten kokonaism\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW M3:ssa alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Jos autoa huolletaan asianmukaisesti, se kest\u00e4\u00e4 yli 150 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia ongelmia. Sinun on kuitenkin odotettava, ett\u00e4 BMW M3:ssa on pieni\u00e4 ongelmia, kun se on ajanut yli 80 000 kilometri\u00e4. Joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, joita esiintyy varhain, ovat tiivisteiden vuotaminen, vaihteisto-ongelmat ja elektroniikkaviat.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on v\u00e4hiten luotettava BMW M3 -mallivuosi?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin BMW M3 -mallivuosi on BMW M3 vuosimallia 2008. T\u00e4ss\u00e4 autossa on paljon ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tai k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi tiedostaa. Sit\u00e4 seuraavat tiiviisti BMW M3 -mallivuodet 2003 ja 2002.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2008 BMW M3:ssa saattaa olla eniten ongelmia, mutta BMW E36 M3 on sukupolvi, jossa on eniten ongelmia. Se sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 BMW M3 -mallivuodet, jotka on rakennettu vuosina 1992-1999. Sit\u00e4 seuraa 46-sukupolvi, jossa on vuosina 2000-2006 rakennetut autot.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M3:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M3:n yll\u00e4pito on kallista. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on kalliita osia ja se hajoaa keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 useammin. Esimerkiksi BMW M3:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset huoltokustannukset ovat noin 1161 dollaria, kun taas useimpien ylellisten keskikokoisten sedanien keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset huoltokustannukset ovat noin 652 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M3:n yleisin ongelma?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW M3:ssa on paljon ongelmia, jotkin niist\u00e4 ovat yleisempi\u00e4 kuin toiset. Yleisin BMW M3:n ongelma on \u00f6ljyvuoto. T\u00e4m\u00e4 ongelma l\u00f6ytyy l\u00e4hes kaikista BMW M3:n vuosimalleista. Sit\u00e4 paitsi se on my\u00f6s yleisin BMW-ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

Jos aiot ostaa BMW M3:n, on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin ongelmia, joita voit kohdata omistamisen aikana. Nyt kun tunnet BMW M3:n yleiset ongelmat, on elint\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 autostasi hyv\u00e4\u00e4 huolta. Kun autoa hoidetaan ja huolletaan asianmukaisesti, et joudu kohtaamaan suurinta osaa edell\u00e4 mainituista ongelmista. Lis\u00e4ksi on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 harjoittaa hyvi\u00e4 ajotapoja.<\/p>\n\n\n\n

Huolimatta monista ongelmista BMW M3 on mukava suorituskykyinen auto, jossa on huippuluokan ominaisuuksia. Se on my\u00f6s helppo huoltaa ja kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M3 on yksi kaikkien aikojen hienoimmista M-autoista. Kaiken lis\u00e4ksi se on tyylik\u00e4s, tehokas ja ylellinen. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4ss\u00e4 autossa on useita ongelmia, jotka voivat h\u00e4irit\u00e4 sen sujuvaa toimintaa. Mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4094,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4093"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4093"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4093\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4095,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4093\/revisions\/4095"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4094"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4093"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4093"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4093"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}