{"id":4099,"date":"2022-05-18T12:09:50","date_gmt":"2022-05-18T12:09:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4099"},"modified":"2022-05-18T12:09:54","modified_gmt":"2022-05-18T12:09:54","slug":"bmw-m5-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m5-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M5 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M5 on suorituskykyinen sedan ja yksi markkinoiden ikonisimmista urheilusedanista. Sen lis\u00e4ksi se on eritt\u00e4in mukava ja siin\u00e4 on edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia. Kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s BMW M5:ss\u00e4 on kuitenkin useita ongelmia, joita kiinnostuneiden ostajien ja omistajien tulisi varoa.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin yleisi\u00e4 BMW M5:n ongelmia ovat liiallinen \u00f6ljynkulutus, s\u00e4hk\u00f6istuimen pett\u00e4minen, vialliset takakierrejouset, s\u00e4hk\u00f6ongelmat, alipainepumpun pett\u00e4minen, vaihteisto-ongelmat, moottorin huono tyhj\u00e4k\u00e4ynti ja takaluukun ikkunan pett\u00e4minen. Muita ongelmia, kuten vikaantunut alipainepumppu, voi esiinty\u00e4 tietyiss\u00e4 BMW M5 -mallivuosissa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M5:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole vain BMW M5:n ongelma, sill\u00e4 sit\u00e4 esiintyy l\u00e4hes kaikissa BMW-malleissa. Useimmissa vanhoissa BMW-malleissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi useimmat BMW:t vuotavat my\u00f6s \u00f6ljy\u00e4. BMW:t kuluttavat paljon \u00f6ljy\u00e4, koska niiss\u00e4 on moottorityyppi. Ne on yleens\u00e4 varustettu tehokkailla, tehokkailla ja v\u00e4h\u00e4n kitkaa aiheuttavilla moottoreilla, jotka kuluttavat paljon \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Takaluukun ikkunan rikkoutuminen<\/h3>\n\n\n\n

Yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 BMW M5:n kuluvista osista on takaluukun ikkunan toimilaite. Kun t\u00e4m\u00e4 osa on viallinen tai kuluu loppuun, huomaat veden vuotavan takaluukun ikkunan vapautuksen toimilaitteeseen. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava viallinen takaluukun ikkunan toimilaite.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen s\u00e4hk\u00f6inen istuin<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma BMW M5:ss\u00e4 on viallinen s\u00e4hk\u00f6inen istuin. Joissakin tapauksissa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6istuimen tai ohjauspylv\u00e4\u00e4n s\u00e4\u00e4t\u00f6 ei ole onnistunut. T\u00e4m\u00e4 voi johtua ohjelmisto-ongelmasta tai huonosta moniohjausyksik\u00f6st\u00e4. P\u00e4ivit\u00e4 ohjelmisto, ja jos se ei toimi, vaihda moniohjausyksikk\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin huono tyhj\u00e4k\u00e4ynti<\/h3>\n\n\n\n

BMW M5:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat my\u00f6s raportoineet moottorin huonosta tyhj\u00e4k\u00e4ynnist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 viallisesta tyhj\u00e4k\u00e4yntis\u00e4\u00e4timest\u00e4. Jos n\u00e4in on, sinun on vaihdettava huono tai viallinen tyhj\u00e4k\u00e4yntitoimilaite. Joitakin merkkej\u00e4 huonosta tyhj\u00e4k\u00e4ynnin toimilaitteesta on kierroslukujen vaihtelu yl\u00f6s ja alas.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset takakierrejouset<\/h3>\n\n\n\n

Takaosan kierrejousien teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 oikeat linjauskulmat ja vaimentaa renkaiden ja iskunvaimentimien v\u00e4litt\u00e4mi\u00e4 iskuja. Jos BMW M5:n takakierrejouset ovat vialliset, huomaat, ett\u00e4 autosi roikkuu tai notkistuu toiselta puolelta. Vaihda huonot takakierukkajouset uusiin.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW M5:ss\u00e4 on useita moottoriongelmia, joita sinun on k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4. Joitakin niist\u00e4 ovat moottorin sammuminen, kytkimen orjasylinterin rikkoutuminen ja \u00f6ljyanturiongelmat. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan kuitenkin korjata vaihtamalla vaurioituneet tai kuluneet osat.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa SMG-vaihteistolla varustetuissa BMW M5 -malleissa on vaihteisto-ongelmia. Joitakin merkkej\u00e4 BMW M5:n huonosta vaihteistosta ovat toimintah\u00e4iri\u00f6valon syttyminen, hidas tai ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4 vaihtaminen ja vikakoodien n\u00e4kyminen. Vaihteiston korjaaminen on melko haastavaa ja kallista.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Useissa BMW-malleissa on s\u00e4hk\u00f6ongelmia. BMW M5 ei ole poikkeus, sill\u00e4 my\u00f6s siin\u00e4 on s\u00e4hk\u00f6ongelmia. Sit\u00e4 paitsi suurin osa BMW M5:n moottorin ongelmista liittyy s\u00e4hk\u00f6ongelmiin. Erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista moottorin voimansiirron varoitusvalo aiheuttaa eniten ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Kaasuvivun toimilaitteen ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Kaasun toimilaitteeseen kehittyy ongelmia toimilaitteiden sis\u00e4ll\u00e4 olevien kuluneiden tai vikaantuneiden hammaspy\u00f6rien vuoksi. N\u00e4in ollen, jos M5:ss\u00e4si menee limp-tilaan tai moottorin tarkastusvalon kaasutoimilaitteen koodit syttyv\u00e4t, se on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 sinulla on huono kaasutoimilaite ja sinun on korjattava se tai vaihdettava se.<\/p>\n\n\n\n

Vikaantunut alipainepumppu<\/h3>\n\n\n\n

Viallinen alipainepumppu on yleinen BMW M5 -mallissa vuosimallia 2012. T\u00e4m\u00e4 on yksi huonoimmista BMW M5 -malleista, ja siin\u00e4 on useita ongelmia. T\u00e4rkein syy alipainepumpun vikaantumiseen on voitelun puute. Korjaa t\u00e4m\u00e4 ongelma mahdollisimman nopeasti v\u00e4ltt\u00e4\u00e4ksesi onnettomuuden.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M5 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW M5 ei ole luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 kehittyy monia ongelmia kilpailijoihinsa verrattuna. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4n auton yll\u00e4pitokustannukset ovat melko korkeat, samoin kuin sen varaosat. Jos siis etsit luotettavaa luksusautoa, t\u00e4m\u00e4 ei ole erinomainen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW M5:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin huollat autoa. Jos noudatat BMW:n m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja, autossasi ei ala tulla ongelmia aikaisin. Mutta jos et huolla autoasi kunnolla, ongelmia voi alkaa esiinty\u00e4 jo 60 000 mailin kohdalla. Joissakin tilanteissa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet ongelmista jo 32 000 mailin kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M5 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M5 on yksi kalleimmista sedaneista huollettavaksi. Sen yll\u00e4pito on jopa kalliimpaa kuin sen kilpailijoiden Audin ja Mercedeksen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 auto raportoi enemm\u00e4n ongelmia kuin useimmat sen kilpailijat. Lis\u00e4ksi sen osat ja huollot ovat paljon kalliimpia, mik\u00e4 tekee sen yll\u00e4pidosta kallista.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW M5 vuosimalli?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavimman BMW M5 -mallivuoden titteli on BMW M5 1998. Sit\u00e4 seuraavat tiiviisti BMW M5 -mallivuodet 2005 ja 2017. BMW M5 -mallivuosi 1998 oli yksi sukupolvensa suosituimmista sedaneista, ja se oli nopea ja hauska ajaa. Kaiken lis\u00e4ksi se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW-autojen yleisin ongelma?<\/h3>\n\n\n\n

BMW-autojen yleisin ongelma on \u00f6ljyvuodot. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleisempi vanhemmissa malleissa kuin uudemmissa. Useimmissa tapauksissa \u00f6ljyvuodot johtuvat huonoista venttiilikulmista ja viallisesta vaihteistosta. Lis\u00e4ksi se voi tapahtua huonon polttoainepumpun takia. T\u00e4m\u00e4 ongelma on kuitenkin helppo korjata vaihtamalla vialliset tai huonot osat.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 vika on vuoden 2013 BMW M5:ss\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW-omistajat alkoivat keskustella \u00f6ljypumpun ongelmasta, joka voi aiheuttaa katastrofaalisen moottorivian heid\u00e4n 2013 BMW M5- tai M6-moottorissaan. T\u00e4m\u00e4 ongelma koskee sek\u00e4 Coupe- ett\u00e4 Cabriolet-malleja. Ongelma on nyt vedetty takaisin.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M5 F10 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka F10 M5 on yleisesti ottaen luotettavampi kuin E60 M5, se ei ole t\u00e4ydellinen. F10 M5 vaatii moottorin s\u00e4\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 huoltoa, koska se on suorituskykyinen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4tk\u00f6 M5:t arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

Viiden vuoden kuluttua BMW M5:n arvo nousee 53 % ja sen 5 vuoden j\u00e4lleenmyyntihinta on 54 032 dollaria. Alla on kaavio, josta k\u00e4y ilmi ennustettu arvon aleneminen seuraavien 10 vuoden aikana. Kyseess\u00e4 ovat ajoneuvot, jotka ovat ajaneet keskim\u00e4\u00e4rin 12 000 kilometri\u00e4 vuodessa hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa. Ajoneuvon uudeksi hinnaksi oletetaan my\u00f6s 115 231 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2014 BMW M5 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

M5 ei ole tunnettu luotettavuudestaan, ja se on sen suurin haittapuoli. T\u00e4m\u00e4 koskee my\u00f6s vuoden 2014 mallia. Autoalan analyysiyrityksen iSeeCarsin uusi tutkimus kuitenkin osoittaa, ett\u00e4 M5 ei ole niin huono kuin ihmiset luulevat. Heid\u00e4n rankingissaan urheiluautoista, joilla on suurin todenn\u00e4k\u00f6isyys ylitt\u00e4\u00e4 150 000 kilometri\u00e4, M5 sijoittui viidenneksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M5 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Yl\u00e4tasot Eritt\u00e4in nopea kiihtyvyys, innostuneelle suunnattu takaveto ja muhkeat sis\u00e4tilat. Huonot puolet Ulkoisesta muotoilusta puuttuu draamaa. AMG E63S:ss\u00e4 on rasistisempi soundtrack. Muut M-autot ovat mukaansatempaavampia. Tuomio M5 on klassinen urheilusedan, ja uuden sukupolven h\u00e4ik\u00e4isev\u00e4 suorituskyky pit\u00e4\u00e4 t\u00e4m\u00e4n perinn\u00f6n elossa.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 jarrunestett\u00e4 BMW k\u00e4ytt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n jarruneste voi olla joko normaalia tai matalaviskositeettista. Sen pit\u00e4isi olla luokiteltu joko DOT4,DOT5 tai DOT5. 1. Jos autolla ei ajeta radalla, matalaviskositeettista jarrunestett\u00e4 voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikissa DSC:ll\u00e4 (Dynamic Stability Control) varustetuissa BMW-malleissa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa l\u00e4hes kaikkia vuodesta 2003 l\u00e4htien valmistettuja BMW-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Miksi S85 on ep\u00e4luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

S85:n sauvalaakeriviat aiheuttavat kuitenkin huolta. N\u00e4m\u00e4 laakerit pit\u00e4v\u00e4t liit\u00e4nt\u00e4sauvat kiinni kampiakselissa. Ne voivat kulua ja j\u00e4\u00e4d\u00e4 liian pitk\u00e4ksi aikaa yksin, mik\u00e4 voi johtaa moottorin vikaantumiseen. Ne voivat kulua ja aiheuttaa vaurioita kampiakseliin.<\/p>\n\n\n\n

Miss\u00e4 BMW-autoissa on V10-moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Vuosina 2005-2010 valmistettiin BMW S85 -autoa, joka on V10-luonnonbensiinimoottori, joka korvasi BMW S62 V8 -moottorin M5-autossa. Se oli BMW:n ensimm\u00e4inen V10-tuotantomoottori ja my\u00f6s ensimm\u00e4inen bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen V10-moottori, joka oli saatavana tuotantosedaniin (sedan).<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 aiheuttaa ep\u00e4johdonmukaisen polttoainepaineen?<\/h3>\n\n\n\n

Alhainen polttoaineenpaine voi johtua heikosta pumpusta, likaisesta polttoainesuodattimesta, ep\u00e4asianmukaisesta s\u00e4ili\u00f6n tuuletuksesta, ahtaista polttoaineletkuista ja tukkeutuneesta imusiivil\u00e4st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

BMW M5 on yksi markkinoiden parhaista suorituskykyisist\u00e4 autoista. Huolimatta monista ongelmista, joita kiinnostuneiden k\u00e4ytt\u00e4jien on oltava valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n, se on hieno auto. Se on yksi parhaista urheiluautoista, sill\u00e4 se tarjoaa mukavuutta, turvallisuutta, huippusuorituskyky\u00e4, kehittynytt\u00e4 tekniikkaa ja hauskaa ajoa.<\/p>\n\n\n\n

Useimpien BMW M5:n yleisten ongelmien minimoimiseksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 noudattaa BMW:n suosittelemia m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja ja korjata ne ajoissa, jotta v\u00e4ltet\u00e4\u00e4n ongelmien k\u00e4rjistyminen. Asianmukaisella huollolla BMW M5 voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M5 on suorituskykyinen sedan ja yksi markkinoiden ikonisimmista urheilusedanista. Sen lis\u00e4ksi se on eritt\u00e4in mukava ja siin\u00e4 on edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia. Kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s BMW M5:ss\u00e4 on kuitenkin useita<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4100,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4099"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4099"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4099\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4101,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4099\/revisions\/4101"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4100"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4099"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4099"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4099"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}