{"id":4153,"date":"2022-05-23T11:03:11","date_gmt":"2022-05-23T11:03:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4153"},"modified":"2022-05-23T11:03:15","modified_gmt":"2022-05-23T11:03:15","slug":"mika-on-hiljaisin-mercedes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-hiljaisin-mercedes\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on hiljaisin Mercedes?"},"content":{"rendered":"\n

Luksusautoista tuskin mik\u00e4\u00e4n muu merkki pystyy samaan kuin Mercedes. Rolls Roycen ja Bentleyn kaltaiset merkit saattavat toki olla ylellisempi\u00e4 ja ylellisempi\u00e4, mutta ne maksavat helposti jopa viisi kertaa enemm\u00e4n. N\u00e4in ollen, kun kyse on hinta-laatusuhteesta, Mercedes on yksi, ellei jopa maailman ylellisimmist\u00e4 autonvalmistajista.<\/p>\n\n\n\n

Monet Mercedes-mallit ovat luokkansa johtavia ajo-ominaisuuksien, mukavuuden ja \u00e4\u00e4nieristyksen osalta, mutta hiljaisin Mercedes-sedan on Mercedes Benz S-luokka. S-luokka on ollut markkinoilla jo pitk\u00e4\u00e4n, ja se on Mercedes Benzin sedanin lippulaiva. S-luokkaa on saatavana useina eri moottorivaihtoehtoina, korimallivaihtoehtoina ja luksuspaketteina.<\/p>\n\n\n\n

Hiljaisin Mercedes-maasturi on Mercedes Benz GLS, t\u00e4ysikokoinen seitsenpaikkainen j\u00e4ttil\u00e4inen, jota Mercedes kutsuu mielell\u00e4\u00e4n S-luokaksi puujaloilla. Vaikka t\u00e4m\u00e4 saattaa olla hieman liioiteltua, GLS on nykyisin ylellisin ja hiljaisin Mercedes SUV.<\/p>\n\n\n\n

Hiljaisin Mercedes-s\u00e4hk\u00f6auto ja hiljaisin s\u00e4hk\u00f6auto ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n on Mercedes Benz EQS. Kaikki kolme n\u00e4ist\u00e4 upeista koneista on suunniteltu pehment\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut ulkomaailmalta ylellisill\u00e4 materiaaleilla, ylellisill\u00e4 ominaisuuksilla ja huippuluokan sisustuksella.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-luokka – ylellisin Mercedes<\/h2>\n\n\n\n

Uusin W223 Mercedes S-luokka on uusin malli yhdest\u00e4 autohistorian ikonisimmista mallistoista. W223 S-luokka julkaistiin vuosi sitten, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on edelleen t\u00e4ysikokoisten luksusautojen mestari. S-luokka kilpailee Audi A8:n ja BMW 7-sarjan kaltaisten autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

S-luokka on saatavana muutamilla eri moottorivaihtoehdoilla, kuten 6-sylinterisill\u00e4, 8-sylinterisill\u00e4 ja jopa 12-sylinterisill\u00e4 moottoreilla Maybach-divisioonassa. Maybach S-luokka on ylellisin S-luokan malli, ja se on my\u00f6s kaikista hiljaisin S-luokan malli.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilun osalta yksik\u00e4\u00e4n muu Mercedes ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n uutta W223 S-luokkaa, mutta jopa W222 S-luokka on yksi hiljaisimmista autoista. S-luokan saa joko lyhyt- tai pitk\u00e4per\u00e4isen\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S-luokka on suunniteltu yht\u00e4 lailla ajettavaksi kuin se on suunniteltu ajettavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLS – Mercedesin ylellisin katumaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

Kuten esittelyss\u00e4 todettiin, Mercedes kutsuu GLS:\u00e4\u00e4 mielell\u00e4\u00e4n Mercedes Benz S-luokaksi puujaloilla, mutta nykyinen GLS ei p\u00e4\u00e4se ylellisyyden ja mukavuuden osalta l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n S-luokkaa. GLS on kuitenkin valtava, seitsenpaikkainen luksusperheen katumaasturi, jossa on niin hyv\u00e4 \u00e4\u00e4nieristys, ett\u00e4 tuntuu kuin olisi tyhji\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GLS on my\u00f6s t\u00e4ynn\u00e4 uusimpia ja parhaita mahdollisia ylellisyysvaihtoehtoja, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 ylellisimm\u00e4n Mercedeksen katumaasturin. GLE ei ole kovinkaan erilainen kuin GLS, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit saada samanlaisen kokemuksen GLE:st\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 GLE on my\u00f6s yksi markkinoiden ylellisimmist\u00e4 Mercedes-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Se, miss\u00e4 GLS kuitenkin eroaa muista Mercedeksen katumaastureista, on se, ett\u00e4 se on saatavana my\u00f6s Maybach-varusteluna. Maybach Mercedes -mallit ovat Mercedeksen malliston huippuluokkaa, joten GLS ansaitsee paikkansa t\u00e4ss\u00e4 seurassa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS – Markkinoiden ylellisin s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS:n saapumisen my\u00f6t\u00e4 Mercedes on j\u00e4lleen kerran osoittanut, ett\u00e4 se on mestari, kun on kyse maailman ylellisimpien autojen valmistamisesta. EQS on rakennettu erilliselle alustalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei jaa komponenttejaan muiden Mercedes-sedanien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

EQS:ss\u00e4 on s\u00e4hk\u00f6inen voimansiirto, joka saa virtansa jopa 108 kWh:n akusta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS450+ on my\u00f6s yksi markkinoiden pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista, sill\u00e4 sen maksimiet\u00e4isyys on 422 mailia. Jotkut sanovat, ett\u00e4 hiljaisen EV:n tekeminen on helpompaa, koska niiss\u00e4 ei ole moottoria, mutta todellisuudessa se on vaikeampaa.<\/p>\n\n\n\n

Ilman moottorin jatkuvaa jyrin\u00e4\u00e4 takana kuljettaja kuulee kaikki mekaanisten liikkeiden ja renkaiden \u00e4\u00e4net, jotka tekev\u00e4t autosta \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4mm\u00e4n. Siksi Mercedes varusti EQS:n joukolla ominaisuuksia, jotka minimoivat tiemelun, kuten kaikista Mercedes-autoista aerodynaamisin profiili ja vaahtomuovi renkaissa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee autosta hiljaisen?<\/h3>\n\n\n\n

Jotta autosta tulisi hiljainen, autonvalmistajat n\u00e4kev\u00e4t paljon vaivaa pakatakseen ne lukuisilla huipputekniikoilla. Aktiivinen melunvaimennus on jotain audiolaitteiden maailmasta, jossa laite l\u00e4hett\u00e4\u00e4 taajuuksia vaimentaakseen ulkomaailmasta tulevia taajuuksia ja tehd\u00e4kseen n\u00e4in autosta hiljaisemman.<\/p>\n\n\n\n

Autonvalmistajat teett\u00e4v\u00e4t jopa erityisi\u00e4 renkaita, jotka on suunniteltu nimenomaan yht\u00e4 mallia varten, jotta melua voidaan minimoida entisest\u00e4\u00e4n. Lopuksi auton alusta t\u00e4ytet\u00e4\u00e4n rei’ill\u00e4, jotta alustasta saadaan j\u00e4ykk\u00e4 ja kevyt. Autonvalmistajat kuitenkin p\u00e4\u00e4llyst\u00e4v\u00e4t n\u00e4m\u00e4 rei\u00e4t erityisell\u00e4 vaahtomuovilla, joka v\u00e4hent\u00e4\u00e4 melun siirtymist\u00e4 ja tekee autosta entist\u00e4kin hiljaisemman.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Mercedes markkinoiden hiljaisimmat autot?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes on varmasti yksi tehokkaimmista autonvalmistajista \u00e4\u00e4nieristyksen osalta, mutta Mercedes ei tee markkinoiden hiljaisimpia autoja, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 kunnia kuuluu Rolls Roycelle. Rolls Royce Phantom 8 on ylellisin, mahtavin ja hiljaisin auto, joka on koskaan julkaistu.<\/p>\n\n\n\n

Se maksaa melkein 10 kertaa enemm\u00e4n kuin jotkut suhteellisen hiljaiset Mercedes-autot, mutta Phantom on aivan eri luokkaa, kun sit\u00e4 verrataan kaikkiin muihin luksusautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Onko hyv\u00e4 asia tehd\u00e4 autosta sis\u00e4lt\u00e4 t\u00e4ysin \u00e4\u00e4net\u00f6n?<\/h3>\n\n\n\n

Rolls Roycen mukaan he tekiv\u00e4t uudesta Phantomista tarkoituksella \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4mm\u00e4n, koska he tekiv\u00e4t sen ensin niin hiljaiseksi, ett\u00e4 siit\u00e4 tuli ongelma. T\u00e4ysin \u00e4\u00e4net\u00f6n auto erist\u00e4\u00e4 sinut liikaa tiest\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ettet pysty kiinnitt\u00e4m\u00e4\u00e4n huomiota ulkoiseen ymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Siksi auton hiljaisuudelle on olemassa raja, sill\u00e4 autoa ei kannata koskaan tehd\u00e4 liian hiljaiseksi. Joka tapauksessa autot muuttuvat p\u00e4iv\u00e4 p\u00e4iv\u00e4lt\u00e4 hiljaisemmiksi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Luksusautoista tuskin mik\u00e4\u00e4n muu merkki pystyy samaan kuin Mercedes. Rolls Roycen ja Bentleyn kaltaiset merkit saattavat toki olla ylellisempi\u00e4 ja ylellisempi\u00e4, mutta ne maksavat helposti jopa viisi kertaa enemm\u00e4n. N\u00e4in<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4154,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4153"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4153"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4153\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4155,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4153\/revisions\/4155"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4154"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4153"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4153"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4153"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}