{"id":4156,"date":"2022-05-23T11:04:58","date_gmt":"2022-05-23T11:04:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4156"},"modified":"2022-05-23T11:05:03","modified_gmt":"2022-05-23T11:05:03","slug":"mercedes-450sl-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-450sl-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes 450SL ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes 450SL oli tuotannossa vuosina 1972-1989, mik\u00e4 teki siit\u00e4 Mercedes Benzin historian toiseksi pitk\u00e4ik\u00e4isimm\u00e4n yksitt\u00e4isen mallin heti Mercedes Benz G-luokan j\u00e4lkeen. 450SL:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 8-sylinterist\u00e4 moottoria eri tilavuuksilla, jotka ovat kunnollisia luotettavuuden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 450SL on melko luotettava, mutta l\u00e4hes 50 elinvuoden j\u00e4lkeen t\u00e4llaiset autot ovat tunnettuja siit\u00e4, ett\u00e4 niihin kehittyy kaikenlaisia ongelmia. Suurin ja mahdollisesti vaarallisin n\u00e4it\u00e4 autoja vaivaava ongelma on korroosio, joten muista tarkistaa kaikki herk\u00e4t kohdat ennen kuin teet autolle mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

450SL k\u00e4rsii my\u00f6s ongelmista, jotka liittyv\u00e4t alarunkoon, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, moottorin ajoitukseen ja kuluneisiin kiinnikkeisiin. Koska 450SL on kuitenkin niin vanha, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 tulet kohtaamaan monia ongelmia my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

Parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on l\u00f6yt\u00e4\u00e4 esimerkkimalli, jota on pidetty eritt\u00e4in hyvin vuosien varrella, vaikka se maksaisikin aluksi paljon enemm\u00e4n rahaa. Jos n\u00e4it\u00e4 on huollettu vuosien varrella, se tarkoittaa, ett\u00e4 ne todenn\u00e4k\u00f6isesti kest\u00e4v\u00e4t pitk\u00e4\u00e4n. Jos niit\u00e4 ei ole pidetty, ne ovat tikitt\u00e4vi\u00e4 aikapommeja.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 450SL – Korroosio<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 450SL:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n ruostumisesta, kuten monien vanhempien Mercedes-mallien kohdalla. Niin tai n\u00e4in, sinun kannattaa keskitt\u00e4\u00e4 huomiosi uudempiin 450SL-malleihin, sill\u00e4 niiss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n laadukkaampaa ter\u00e4st\u00e4, kun taas aivan uusimmissa vuoden 1986 j\u00e4lkeisiss\u00e4 malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n jopa sinkitty\u00e4 ter\u00e4st\u00e4, joka tarjoaa parhaan korroosiosuojauksen.<\/p>\n\n\n\n

Ruostumiselle alttiimpia kohtia ovat korin kynnykset, ajovalojen ymp\u00e4rill\u00e4, tavaratilassa, ovissa, auton alapuolella, etuosan alarungossa, py\u00f6r\u00e4nkaarissa, puskureissa, kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4, konepellin alueella ja alemmissa sivuhelmoissa. Ruosteisen auton korjaaminen on uskomattoman vaikeaa ja aikaa viev\u00e4\u00e4, joten se on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 tehd\u00e4 vain todella arvokkaalle autolle.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 450SL – Alarunko-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 450SL:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s yleisist\u00e4 etuosan alarunko-ongelmista, joissa runko alkaa jonkin ajan kuluttua halkeilla. N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat erityisen yleisi\u00e4 vanhemmissa malleissa, koska niit\u00e4 ei ole rakennettu kovin tukeviksi. Voit vain kuvitella, mit\u00e4 tapahtuisi, jos alarunko halkeaisi kokonaan, joten pid\u00e4 aina silm\u00e4ll\u00e4 n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Monissa vanhemmissa 450SL-malleissa on nyky\u00e4\u00e4n korvattu apurungot j\u00e4lkimarkkinatuotteilla, jotka on valmistettu korkeammilla tuotantostandardeilla. Kaiken kaikkiaan, jos tunnet, ett\u00e4 auton ohjaus on l\u00f6ys\u00e4, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 alarunko on syyp\u00e4\u00e4. \u00c4l\u00e4 aja autolla, sill\u00e4 t\u00e4llainen ongelma voi helposti johtaa onnettomuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 450SL – Moottorin ajoitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

450SL:n ajoitusketjun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on synkronoida venttiilikoneisto ja kampiakseli, jotta auto toimii tarkoitetulla tavalla. Vaikka n\u00e4iden 450SL-mallien moottorit ovat melko tukevia, huollon puutteet tekiv\u00e4t niist\u00e4 alttiita ajoitusketjuongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Jos n\u00e4it\u00e4 ilmenee, ketju on vaihdettava kokonaan. Jos tunnet moottorin ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4n, syttyv\u00e4n v\u00e4\u00e4rin tai jopa sammuvan, ketju on todenn\u00e4k\u00f6isesti syyllinen. Varmista, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat ratkaistaan mahdollisimman pian, sill\u00e4 muuten ketju voi mahdollisesti aiheuttaa moottorille kaikenlaisia vaurioita.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 450SL – J\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 450SL:ss\u00e4 on suuret ja tehokkaat moottorit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne tuottavat paljon l\u00e4mp\u00f6\u00e4. 450SL:n j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 on itse asiassa melko kunnollinen, mutta moottorit vaativat my\u00f6s paljon j\u00e4\u00e4hdytyst\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 jos j\u00e4\u00e4hdytysnesteen m\u00e4\u00e4r\u00e4 on alhainen tai jos j\u00e4\u00e4hdytin on hieman tukossa, moottori ylikuumenee.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat voidaan yleens\u00e4 ratkaista oikea-aikaisella huollolla, joten ne eiv\u00e4t ole kovinkaan ongelmallisia. Koska suurinta osaa n\u00e4ist\u00e4 ei kuitenkaan koskaan huollettu kovin hyvin, t\u00e4llaiset ongelmat ovat yh\u00e4 yleisempi\u00e4 ja yleisempi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 450SL – kuluneet kiinnikkeet<\/h2>\n\n\n\n

450SL on vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se k\u00e4rsii vanhasta kunnon kulumisesta. Jotkin osat ovat ongelmallisempia kuin toiset, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne vaativat tavallista enemm\u00e4n huoltoa. N\u00e4it\u00e4 komponentteja ovat moottorin kiinnikkeet, vaihteiston kiinnikkeet ja kumiset alarunkokiinnikkeet.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat 450SL:n yleisi\u00e4 kuluvia komponentteja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s ne voidaan korjata oikea-aikaisella ja perusteellisella huollolla. Olemme kuitenkin jo todenneet, ett\u00e4 monia n\u00e4ist\u00e4 ei ole huollettu oikein, mik\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 vioittuvat jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes 450SL sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten autoa on huollettu koko sen elinkaaren ajan. \u00c4l\u00e4 anna alhaisen l\u00e4ht\u00f6hinnan h\u00e4m\u00e4t\u00e4, \u00e4l\u00e4k\u00e4 luule, ett\u00e4 12 000 dollarin 450SL olisi miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 halpa ajaa. Ainoa tapa, jolla t\u00e4m\u00e4 auto on j\u00e4rkev\u00e4, on ostaa sellainen, jolla on hyvin dokumentoitu historia ja jota on pidetty optimaalisessa kunnossa vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ehk\u00e4 jos olet itse mekaanikko ja tunnet itsesi hyvin klassikoiden parissa, voit ostaa korkeampikilometrisen, gazillion omistajan 450SL:n, jossa ei ole lainkaan huoltotietoja. Jos kuitenkin olet pelkk\u00e4 kuolevainen, kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 450SL:n ostamista, jos se ei ole hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes 450SL on niin halpa?<\/h3>\n\n\n\n

Monet ihmettelev\u00e4t, miksi 450SL ei maksa yht\u00e4 paljon kuin jotkut muut t\u00e4m\u00e4n aikakauden klassikkoautot. Loppujen lopuksi 450SL n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, se on avoauto, se on melko luotettava ja siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n suuria ja j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4 moottoreita. On harvinaista, ett\u00e4 t\u00e4llaiset autot eiv\u00e4t ole \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen haluttuja ja arvokkaita, mutta miksi 450SL on niin halpa?<\/p>\n\n\n\n

Syyn\u00e4 on se, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 on yksinkertaisesti liikaa. Olemme jo maininneet, ett\u00e4 450SL on yksi MB:n historian pisimp\u00e4\u00e4n k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 olleista yksitt\u00e4isist\u00e4 malleista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tarjonta on paljon suurempi kuin markkinoiden kysynt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes 450SL:n vuosimalli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Useimpien Mercedes-harrastajien mielest\u00e4 vuoden 1972 450SL on paras, koska siin\u00e4 ei ole niit\u00e4 rumia etu- ja takapuskureita. Vuosi 1972 on muotoilultaan todellinen klassikko, mutta luotettavuudeltaan se ei ole paras mahdollinen.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmat 450SL-mallit, kuten vuoden 1979 tai 1980 mallit, ovat paljon parempia, kun on kyse ruostumisesta, joka on vanhan Mersun pahin vihollinen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes 450SL oli tuotannossa vuosina 1972-1989, mik\u00e4 teki siit\u00e4 Mercedes Benzin historian toiseksi pitk\u00e4ik\u00e4isimm\u00e4n yksitt\u00e4isen mallin heti Mercedes Benz G-luokan j\u00e4lkeen. 450SL:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 8-sylinterist\u00e4 moottoria eri tilavuuksilla, jotka ovat kunnollisia<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4157,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4156"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4156"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4156\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4158,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4156\/revisions\/4158"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4157"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4156"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4156"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4156"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}