{"id":4159,"date":"2022-05-23T11:05:44","date_gmt":"2022-05-23T11:05:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4159"},"modified":"2022-05-23T11:05:47","modified_gmt":"2022-05-23T11:05:47","slug":"paras-vuosi-mercedes-450sllle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-mercedes-450sllle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Mercedes 450SL:lle"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes R107 ja Mercedes C107 ovat nyt klassisia Mercedes-urheiluautoja, joita valmistettiin vuosina 1971-1989, mik\u00e4 teki niist\u00e4 Mercedeksen historian toiseksi pisimp\u00e4\u00e4n kest\u00e4neen mallisarjan, jonka vain vanha kunnon Mercedes Benz G-luokka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yksi suosituimmista R107\/C107-malleista on SL450, jossa on 4,5 litran V8-moottori, joka on sek\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ett\u00e4 tehokas. N\u00e4m\u00e4 moottorit tuottavat 220-243 hv, ja ne ovat nyky\u00e4\u00e4n todella suosittuja Mercedes-klassikkoautoja, koska ne eiv\u00e4t maksa kovin paljon, mutta ovat todella siistin n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 ja hauskoja ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Paras Mercedes Benz SL450 vuosimalli on vuoden 1972 malli puhtaimman muotoilun ja suhteellisen pelkistetyn alustan ansiosta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 luotettavuus on my\u00f6s kunnollinen. Vuoden 1977 450SL on my\u00f6s yksi parhaista, joita voit saada, sill\u00e4 se on hieman p\u00e4ivitetty versio vuoden 1972 mallista, mutta lis\u00e4ksi siin\u00e4 on 6,8 litran V8-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi kannattaa mainita my\u00f6s vuoden 1979 450SL, jossa on my\u00f6s edell\u00e4 mainittu 4,5L V8 ja 243hv. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat nyky\u00e4\u00e4n eritt\u00e4in suosittuja, sill\u00e4 ne tarjoavat perusteellisen Mercedes-klassikkoautokokemuksen ilman kohtuutonta hintalappua.<\/p>\n\n\n\n

1972 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

Monet omistajat verkossa kehuvat vuoden 1972 450SL:\u00e4\u00e4 joukon parhaaksi valinnaksi, koska siin\u00e4 on puhdas ulkomuotoilu ja se on suhteellisen edullinen. Vuoden 1972 450SL:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 4,5 litran V8-moottoria, jossa on 225 hv ja 279 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. N\u00e4m\u00e4 moottorit eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n tehokkaita, mutta ne ovat luotettavia, koska ne ovat rakenteeltaan melko yksinkertaisia.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1972 450SL saa kaiken kiitoksen, koska siin\u00e4 on pienemm\u00e4t puskurit verrattuna moniin muihin 450SL-sukupolviin. Useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4tkin vuoden 1972 mallin ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 enemm\u00e4n kuin joistakin vanhemmista malleista, joissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n voimakkaampia puskureita, jotka hieman pilaavat auton ulkoisen ilmeen.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1972 450SL on 2-ovinen roadster-avoauto, joka on tehty kruisailuun tyylill\u00e4 ja mukavasti. 4,5 litran V8-moottori kuulostaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4, varsinkin jos se on yhdistetty kunnon pakoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Toki n\u00e4iden autojen yll\u00e4pito maksaa melko paljon rahaa, mutta n\u00e4in on usein klassisten V8-Mersujen kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

1977 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 1972 450SL:\u00e4\u00e4 verrataan usein vuoden 1977 tilaan, joka tarjoaa kaiken kaikkiaan hieman uudistetun kokemuksen. Vuoden 1977 450SL:ss\u00e4 on vahvemmat puskurit edess\u00e4 ja takana, mik\u00e4 ei ole useimpien Mercedes-klassikkoautojen harrastajien suosima vaihtoehto. Vuoden 1977 450SL:ss\u00e4 on kuitenkin 6,8 litran V8-moottori, joka on yksi suurimmista Mercedeksen koskaan tarjoamista moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori tuottaa 250 hv, mik\u00e4 ei ole kovin paljon parempi kuin vuoden 1972 mallissa, mutta 360 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 on melkoinen lis\u00e4ys. Vuosi 1977 ei ole kaikkein suosituin malli, mutta sen hinta on alhaisempi kuin vuoden 1972 mallin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi olla parempi vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti n\u00e4m\u00e4 mallit ovat kauttaaltaan hyvin samankaltaisia, mutta selvimm\u00e4t erot ovat puskureissa. Kaiken kaikkiaan vuoden 1977 450SL:n moottori on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi ajettava, vaikka se onkin viel\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n tehokas. Oli miten oli, kukaan ei osta 1970-luvun Mercedes-urheiluautoklassikkoa tehokkuuden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1977 mallista puuttuu ilmastointi, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Hyv\u00e4 puoli on se, ett\u00e4 niiden korjaaminen maksaa paljon rahaa, jos ne alkavat aiheuttaa ongelmia, ja niin k\u00e4y. ”Huono” uutinen on se, ett\u00e4 sinun on pidett\u00e4v\u00e4 viileytt\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 katto alhaalla.<\/p>\n\n\n\n

1979 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat halvimman Mercedes 450SL:n, ainakin mit\u00e4 tulee huolto- ja k\u00e4ytt\u00f6kustannuksiin, kannattaa etsi\u00e4 vuoden 1979 mallia. Vuoden 1979 mallissa on 4,5 litran V8-moottori, jossa on 180 hv ja 220 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, mik\u00e4 onnistuu tarjoamaan parempia hy\u00f6tysuhdetuloksia kahteen edelliseen malliin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1979 malli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 l\u00e4hes identtiselt\u00e4 vuoden 1977 mallin kanssa, joten ulkoisesti eroa on mahdotonta havaita. Vuoden 1979 450SL n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan joukon luotettavin, koska se on viritetty detuningilla pitk\u00e4ik\u00e4isyyden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti vuoden 1979 malli on saatavana my\u00f6s n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 kultamaalauksessa, joka oli saatavilla vain my\u00f6hempiin malleihin. Suurin ero n\u00e4iden mallien v\u00e4lill\u00e4 on moottori, joten sinun kannattaa valita sen mukaan, kumpi on sinulle t\u00e4rke\u00e4mp\u00e4\u00e4, teho vai tehokkuus.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes 450SL?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes 450SL on klassinen Mercedes, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen ostaminen ei kiinnosta kovinkaan monia ihmisi\u00e4. T\u00e4llaisen klassikkoauton yll\u00e4pit\u00e4minen vaatii melko paljon enemm\u00e4n aikaa ja omistautumista verrattuna nykyaikaisiin Mercedes-malleihin. Joka tapauksessa, jos olet valmis kokeilemaan klassisen Mercedeksen omistamista, 1970-luvun 450SL on hyv\u00e4 alku.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 kolme ovat samanlaisia, ja niiss\u00e4 on omat yl\u00e4- ja alam\u00e4kens\u00e4. Arvoltaan vuoden 1972 malli vie voiton, koska useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t sen ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 enemm\u00e4n kuin my\u00f6hempien 450SL-mallien ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes 450SL luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes 450SL on suunniteltu niin yksinkertaiseksi kuin autoista vain voi tulla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla luotettava. N\u00e4m\u00e4 autot ovat kuitenkin nyt l\u00e4hes 50 vuotta vanhoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 ei voi pit\u00e4\u00e4 nykyaikaisina autoina. Ne vaativat jatkuvaa hell\u00e4st\u00e4 rakkautta ja huolenpitoa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vaikka ne ovat luotettavia, niiden omistaminen maksaa rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki moottorit ovat samanlaisia luotettavuuden suhteen, mutta joidenkin Mercedes classic -asiantuntijoiden mukaan vanhemmat 1970-luvun mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan luotettavimpia.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko Mercedes 450SL maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

1970-luvun Mercedes 450SL maksaa keskim\u00e4\u00e4rin 15 000 dollaria, mutta hinnat vaihtelevat mallivuoden, kunnon, ajokilometrien ja erittelyn mukaan. N\u00e4it\u00e4 voi l\u00f6yt\u00e4\u00e4 eritt\u00e4in edulliseen hintaan, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 muutama t\u00e4llainen lymyilee alle 10 000 dollarin rajan, mutta n\u00e4it\u00e4 ei kannata omistaa, sill\u00e4 ne maksavat yleens\u00e4 eniten omistuksen aikana.<\/p>\n\n\n\n

20 000-25 000 dollarin hintaluokassa on hyv\u00e4 tilanne, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 450SL-mallit pidet\u00e4\u00e4n yleens\u00e4 kunnossa eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole niin pahoinpideltyj\u00e4 kuin jotkut halvemmat mallit. Sinun on kiinnitett\u00e4v\u00e4 erityist\u00e4 huomiota korroosion kaltaisiin ongelmiin, sill\u00e4 se voi kirjaimellisesti tappaa Mercedes 450SL:n arvon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes R107 ja Mercedes C107 ovat nyt klassisia Mercedes-urheiluautoja, joita valmistettiin vuosina 1971-1989, mik\u00e4 teki niist\u00e4 Mercedeksen historian toiseksi pisimp\u00e4\u00e4n kest\u00e4neen mallisarjan, jonka vain vanha kunnon Mercedes Benz G-luokka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4160,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4159"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4159"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4159\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4161,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4159\/revisions\/4161"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4160"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4159"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4159"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4159"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}