{"id":4162,"date":"2022-05-23T11:06:44","date_gmt":"2022-05-23T11:06:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4162"},"modified":"2022-05-23T11:06:47","modified_gmt":"2022-05-23T11:06:47","slug":"paras-vuosi-mercedes-ml350lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-mercedes-ml350lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Mercedes ML350:lle"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes ML-luokka\/GLE-luokka on keskikokoinen premium-perhemaasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1997. Viimeinen ML valmistettiin vuonna 2015, jonka j\u00e4lkeen Mercedes p\u00e4\u00e4tti nimet\u00e4 ML:n uudelleen ja antoi sille nimen GLE. Mercedes ei oikeastaan luonut t\u00e4ysin uutta mallia ensimm\u00e4isen sukupolven GLE:t\u00e4 varten, vaan se oli vain liev\u00e4sti p\u00e4ivitetty versio viimeisen sukupolven ML:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

ML350 on suosituin ML-malli, ja se on my\u00f6s l\u00e4ht\u00f6tason malli. ML350:n ensimm\u00e4isess\u00e4 sukupolvessa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3,8 litran V6-moottoria, jossa on 235 hv, toisen sukupolven ML350:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3,5 litran V6-moottoria, jossa on 272 hv, ja kolmannen sukupolven ML350:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3,5 litran V6-moottoria, jossa on 306 hv. Luotettavuuden osalta t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa esittelemiemme eri mallivuosien v\u00e4lill\u00e4 on melko paljon eroja.<\/p>\n\n\n\n

Paras 1. sukupolven ML350 on vuoden 2005 ML350, koska se on yksi luotettavimmista W163 ML -malleista. Paras 2. sukupolven ML350 on vuoden 2010 ML350 aivan samoista syist\u00e4. Paras 3. sukupolven ML350 on vuoden 2015 malli, koska se on kaikkien aikojen uusin ja paras ML350-malli.<\/p>\n\n\n\n

Voimme kaikki n\u00e4hd\u00e4, ett\u00e4 parhaat ML350-mallit ovat kunkin sukupolven uusimmat mallit. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes on onnistunut ratkaisemaan useita ongelmia, jotka vaivasivat varhaisia rakennettuja malleja, ja p\u00e4ivitt\u00e4m\u00e4\u00e4n niit\u00e4 jatkuvasti, jotta ne olisivat kaikkein luotettavimpia ja t\u00e4ynn\u00e4 uusimpia ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

2005 W163 Mercedes ML350<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2005 ML350 on uusin tehtaalta l\u00e4htenyt W163 ML350. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 mallit ovat luotettavuuden ja yleisen W163-kunnon osalta aivan huippuluokkaa. W163 ML350:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3.8L V6-moottoria, jossa on 235 hv, AWD 4MATIC -ajovoimansiirto ja 5-vaihteinen automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Kun W163 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran, siin\u00e4 ilmeni joukko ongelmia l\u00e4hes kaikissa olennaisissa komponenteissa, kuten moottorissa, vaihteistossa ja AWD-ajovoimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4. Mercedes toteutti kuitenkin nopeasti monia ratkaisuja W163:n elinkaaren aikana, mik\u00e4 teki uusimmista W163-malleista paljon parempia kuin aiemmat.<\/p>\n\n\n\n

W163 on vanhin Mercedes ML -malli ja yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 luksusmaastureista, joita on koskaan ollut olemassa. Useimmat ihmiset ovat varmasti samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 W163 ei ole aivan jokap\u00e4iv\u00e4inen autotyyppi, ja se varmasti n\u00e4kyy. Kaiken kaikkiaan, jos haluat W163 ML350:n, muista hankkia itsellesi yksi uusimmista vuoden 2005 malleista, sill\u00e4 ne ovat parhaita W163 ML350 -malleja.<\/p>\n\n\n\n

2010 W164 Mercedes ML350<\/h2>\n\n\n\n

W164 ML saattaa yht\u00e4 hyvin olla parhaimman n\u00e4k\u00f6inen ML350, koska siin\u00e4 on hy\u00f6dynnetty lihavampaa muotoilua. 3,5 litran V6-moottorin teho on nyt 272 hv, mik\u00e4 on melkoinen lis\u00e4ys W163-malliin verrattuna. W164-malliin on asennettu my\u00f6s moderni 7-vaihteinen automaattivaihteisto, joka on my\u00f6s valtava parannus W163-malliin verrattuna. My\u00f6s 4MATIC on vakiona, mik\u00e4 tekee W164:st\u00e4 valtavan parannuksen W163:een verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta W164:n luotettavuus vaihtelee, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jotkin mallit ovat paljon parempia kuin toiset. ML350 oli ja on edelleen W164 ML:n perusmalli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on suosituin ja halutuin. Jos kuitenkin olet kiinnostunut ostamaan W164 ML350:n, valitse aina 2010-2011-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Ne ovat luotettavimpia, uusimpia ja todenn\u00e4k\u00f6isesti parhaassa kunnossa. Ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa paremmin, ja niiden parhaat yksil\u00f6t ovat hinnaltaan samanlaisia jopa kuin W166 ML-luokka. Kaiken kaikkiaan facelift teki varmasti ihmeit\u00e4 W164-mallille luotettavuuden suhteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeiset mallit ovat ehdoton valinta.<\/p>\n\n\n\n

2015 W166 Mercedes ML350<\/h2>\n\n\n\n

Viimeisin W166 ML on kaikista suosituin ML-malli, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on uusin, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on kaiken kaikkiaan paras ML. W166-mallissa on hyv\u00e4t ja huonot puolensa, mutta varhaiset W166-mallit ovat ylivoimaisesti huonoimpia kaikista.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat parhaan ja kaikkien aikojen uusimman ML350:n, sinun kannattaa valita vuoden 2015 ML350 BlueEfficiency -malli. Vuoden 2015 W166 ML350:ss\u00e4 on 3,5 litran V6-moottori, 7-vaihteinen automaattivaihteisto, 4MATIC AWD -vaihteisto ja melko korkeatasoinen matkustamo, joka silti huokuu laatua ja hienostuneisuutta.<\/p>\n\n\n\n

W166 jakaa saman kohtalon kuin kaksi edellist\u00e4 ML350-mallia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6hemm\u00e4t mallit ovat ylivoimaisesti parempia vaihtoehtoja. Ne ovat luotettavampia, paremmin rakennettuja, niiss\u00e4 on uudempia ominaisuuksia ja ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa paljon paremmin. Koska vuoden 2015 ML350 on ikuisesti uusin ML-malli, se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa hyvin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes ML350 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ML350 on ylellinen keskikokoinen perhemaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on tasapainossa ylellisyys, mukavuus ja hy\u00f6dyllisyys. Aivan ensimm\u00e4isen sukupolven ML-mallit eiv\u00e4t ole kovin luotettavia eiv\u00e4tk\u00e4 haluttuja, koska ne ovat vanhentuneita ja niist\u00e4 puuttuu monia olennaisia 2000-luvun ominaisuuksia. Toisen sukupolven ML on hieman parempi, mutta se on silti vanha auto.<\/p>\n\n\n\n

Uusin W166 ML350 kannattaa hankkia, sill\u00e4 se ei ole paljon kalliimpi kuin hyvin hoidettu W164, mutta tarjoaa samalla paljon enemm\u00e4n. W166 ML350 AMG -mallit oikeilla varusteilla ovat ylivoimaisesti suosituimpia ML350-malleja, joita voit saada, joten kannattaa harkita niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes ML350 maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, ML350 on tarkoitettu luksusperheen katumaasturiksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 ei ole tehty maastoautoksi. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 ML ei pystyisi maastok\u00e4ynteihin, koska siihen on saatavana s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 ilmajousitus, matalalla k\u00e4yntiv\u00e4lill\u00e4 toimiva vaihteisto, m\u00e4kil\u00e4ht\u00f6tila ja joitakin muita maasto-ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Kukaan ei osta ML:\u00e4\u00e4 ottaakseen sen maastoon, ja Mercedes tiet\u00e4\u00e4 t\u00e4m\u00e4n. Siksi he tekiv\u00e4t kaikkensa, jotta se viihtyisi maantiell\u00e4 eik\u00e4 mudassa.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Mercedes ML350 -mallit kalliita huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, ne ovat, mutta eiv\u00e4t sen kalliimpia kuin muutkaan keskikokoiset luksusmaasturit. Tied\u00e4tteh\u00e4n, mit\u00e4 sanotaan, se kuuluu asiaan. Ylellinen katumaasturi on suuri ylellinen maasturi, joka on t\u00e4ynn\u00e4 paljon tekniikkaa ja turvallisuusominaisuuksia, jotka ovat luonteeltaan monimutkaisia ja tarvitsevat jatkuvaa huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi renkaat ovat suuria ja erityisesti luksusmaasturiin suunniteltuja, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 kalliita. N\u00e4m\u00e4 maastoautot ovat raskaita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne kuluttavat paljon polttoainetta, ja my\u00f6s vakuutuskustannukset ovat korkeat, koska my\u00f6s korjauskustannukset ovat kalliita.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes ML-luokka\/GLE-luokka on keskikokoinen premium-perhemaasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1997. Viimeinen ML valmistettiin vuonna 2015, jonka j\u00e4lkeen Mercedes p\u00e4\u00e4tti nimet\u00e4 ML:n uudelleen ja antoi sille nimen GLE. Mercedes ei<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4163,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4162"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4162"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4162\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4164,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4162\/revisions\/4164"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4163"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4162"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4162"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4162"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}