{"id":4165,"date":"2022-05-23T11:07:50","date_gmt":"2022-05-23T11:07:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4165"},"modified":"2022-05-23T11:07:52","modified_gmt":"2022-05-23T11:07:52","slug":"paras-vuosi-mercedes-s550lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-mercedes-s550lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Mercedes S550:lle"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes S550 on t\u00e4ysikokoinen ylellinen Mercedes-lippulaivasedan, joka on tehty tarjoamaan ylellisyytt\u00e4, mukavuutta ja hienostuneisuutta. Ensimm\u00e4inen Mercedes S-luokka (W116) esiteltiin vuonna 1972, ja siit\u00e4 l\u00e4htien S-luokan tiedet\u00e4\u00e4n asettaneen standardeja luokassaan. Se kilpailee BMW:n 7-sarjan ja Audi A8:n kaltaisia autoja vastaan ikuisessa ylellisyystrumpujen taistelussa.<\/p>\n\n\n\n

Parhaat Mercedes Benz S550 -mallivuodet ovat 2009 S550 ja 2018 S550, koska ne tarjoavat parhaan vastineen rahalle omassa segmentiss\u00e4\u00e4n. Vuoden 2009 S550 on yksi kaikkien aikojen luotettavimmista S550-malleista, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 lopullisena S550-mallina, joka on koskaan julkaistu.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2018 S550 on edellisen sukupolven S550 facelift, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on edelleen yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin uusimmat t\u00e4ysikokoiset luksussedanit, mutta se on my\u00f6s onnistunut menett\u00e4m\u00e4\u00e4n melkoisesti arvoaan alkuper\u00e4isest\u00e4 MSRP:st\u00e4\u00e4n. N\u00e4it\u00e4 kahta S550-mallia pidet\u00e4\u00e4n usein my\u00f6s joukon komeimpina.<\/p>\n\n\n\n

Parhaiden Mercedes S550 -mallivuosien valitseminen on vaikeaa, koska S550-malleja on niin paljon. Jos kuitenkin yhdist\u00e4mme arvon, ylellisyyden, muotoilun, suorituskyvyn ja markkinavetovoiman, n\u00e4m\u00e4 kaksi S550-mallivuotta ovat parhaita.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes Benz S-luokka on niin erityinen?<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-luokka on yksi kaikkien aikojen ikonisimmista luksusautoista, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 parhaana luksusautona, joka on koskaan ollut olemassa. Vuodesta 1972 l\u00e4htien S-luokka on ollut jatkuvasti kilpailukykyisin t\u00e4ysikokoinen luksussedan, eiv\u00e4tk\u00e4 Audi A8 ja BMW 7-sarja ole koskaan onnistuneet p\u00e4ihitt\u00e4m\u00e4\u00e4n S-luokkaa, ainakaan suoranaisen myynnin osalta.<\/p>\n\n\n\n

Se, mik\u00e4 tekee S-luokasta niin erikoisen, on runsaasti. Ensinn\u00e4kin S-luokkaa on aina pidetty kaikista saksalaisista luksussedaneista kuninkaallisimpana autona. Toiseksi S-luokka oli malli, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n monia tekniikoita, joita pid\u00e4mme nyky\u00e4\u00e4n v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6min\u00e4 luksusautoissa. ABS, t\u00f6rm\u00e4yst\u00f6rm\u00e4ysvy\u00f6hykkeet, ESP, pys\u00e4k\u00f6intianturit ja jopa vakionopeudens\u00e4\u00e4din olivat S-luokan edell\u00e4k\u00e4vij\u00f6it\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan S-luokka asettaa standardit t\u00e4ss\u00e4 vertailussa, ja n\u00e4in on j\u00e4lleen kerran uusimmassa W223 S-luokassa. Ylellisyyden, teknologian, innovaation, mukavuuden ja muotoilun osalta S-luokka oli ja on edelleen automaailman ykk\u00f6nen.<\/p>\n\n\n\n

2009 Mercedes S550<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2009 Mercedes Benz S550 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ikonista 5,5 litran V8-moottoria, jossa on 388 hv ja 391 lb-fr v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Se on saatavana joko RWD- tai AWD 4MATIC -versiona. Se on varustettu 7-vaihteisella automaattivaihteistolla, joka on sek\u00e4 j\u00e4m\u00e4kk\u00e4 ett\u00e4 hienostunut. Monilla nettisivustoilla todetaan, ett\u00e4 vuoden 2009 S550 on kaikkien aikojen luotettavin S550-malli.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti W221 S550 -faceliftin j\u00e4lkeinen malli on my\u00f6s todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto, koska se on silta Mercedesin vanhan koulukunnan muotoilun ja Mercedeksen huippumuotoilun v\u00e4lill\u00e4. W221-mallin sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t moitteettomilta t\u00e4n\u00e4kin p\u00e4iv\u00e4n\u00e4, ja on vaikea kuvitella, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto julkaistiin vuonna 2009.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W221 S550 j\u00e4\u00e4 historiaan yhten\u00e4, ellei jopa kaikkien aikojen parhaana S550-autona. Kuten aiemmin todettiin, on vaikeaa valita yksi ainoa S550, joka kruunaisi sen kaikkia muita paremmaksi, mutta jos sinun pit\u00e4isi valita, valitse W221 S550.<\/p>\n\n\n\n

2018 Mercedes S550<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2018 W222 S550 on my\u00f6s loistava S550-malli hyvin samankaltaisista syist\u00e4. Se on my\u00f6s faceliftin j\u00e4lkeinen S550-malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Mercedes onnistui ratkaisemaan monet niist\u00e4 ongelmista, jotka vaivasivat faceliftia edelt\u00e4neit\u00e4 W222-malleja, ja niit\u00e4 oli melko paljon.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti W222 on henkil\u00f6kohtainen suosikkini, koska siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kolminkertaista LED-ajovalojen muotoilua, joka sai auton n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n samaan aikaan vaikuttavalta ja kuninkaalliselta. On turvallista sanoa, ett\u00e4 my\u00f6s faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 W222 on hieno auto, eik\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 v\u00e4itt\u00e4\u00e4 muuta, mutta faceliftin j\u00e4lkeinen malli on l\u00e4hes kaikin puolin parempi.<\/p>\n\n\n\n

W222 S550:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 4,0 litran V8-moottoria, jossa on 463 hevosvoimaa ja 516 hevosvoiman v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. Lis\u00e4varusteena on saatavana 4MATIC, ja 9G-automaattivaihteisto sopii erinomaisesti W222 S550:n luonteeseen. Kaiken kaikkiaan W222 on todella samanlainen kuin W221, joten on henkil\u00f6kohtaisesta mieltymyksest\u00e4si kiinni, kumman n\u00e4ist\u00e4 kahdesta pid\u00e4t parempana.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes S550?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet markkinoilla t\u00e4ysikokoisen luksussedanin suhteen, S550 on ehdottomasti harkitsemisen arvoinen. S550-merkill\u00e4 on aina ollut erityinen vetovoima Mercedes Benz -harrastajien keskuudessa, koska se osoittaa korkeamman hintaluokan mallia, mallia, joka voisi yht\u00e4 hyvin sopia t\u00e4ydellisesti S-luokan kaltaiseen autoon.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta tehokkaalla moottorilla varustetut S550-mallit eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tehottomia kuin jotkut AMG-mallit, mutta ne ovat paljon tehokkaampia kuin S-luokan perustason mallit. Lis\u00e4ksi niiss\u00e4 on my\u00f6s V8-moottori, mik\u00e4 on t\u00e4ydellist\u00e4, koska t\u00e4llaiset moottorit tarjoavat paljon v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 alhaalla ja tekev\u00e4t ajamisesta uskomattoman pehme\u00e4\u00e4 ja vaivatonta.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on Mercedes S550:n huonoin mallivuosi?<\/h3>\n\n\n\n

W220 Mercedes S550, erityisesti aiemmat mallit, kuten vuosimallit 1998 ja 1999, ovat huonoimpia S550-mallivuosia. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 W220 S-luokka on huonoin mallisukupolvi, sill\u00e4 se k\u00e4rsii lukuisista ongelmista. Lis\u00e4ksi W220 tarjosi huomattavan huonomman laadun, suorituskyvyn ja muotoilun.<\/p>\n\n\n\n

Ei ole mik\u00e4\u00e4n salaisuus, ett\u00e4 k\u00e4ytetyt Mercedes Benz S-luokan mallit ovat kalliita yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, mutta W220 ei todellakaan ole vaivan arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat parhaat Mercedes Benz S-luokan moottorit?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-luokassa on kolme eri moottorivaihtoehtoa, V6, V8 ja V12. V6 on yleisin, koska se on halvin ostaa, k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja huoltaa. V8 on suorituskykyisin vaihtoehto, sill\u00e4 se tarjoaa samanlaisen tehon kuin V12, mutta on samalla halvempi, tehokkaampi ja kevyempi.<\/p>\n\n\n\n

V12-moottorinen S-luokka on ylellisyysvaihtoehto, sill\u00e4 se tarjoaa hiljaisimman moottorin, pehmeimm\u00e4n moottorin ja ylivoimaisesti kalleimman S-luokan vaihtoehdon, erityisesti Maybach-muodossa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes S550 on t\u00e4ysikokoinen ylellinen Mercedes-lippulaivasedan, joka on tehty tarjoamaan ylellisyytt\u00e4, mukavuutta ja hienostuneisuutta. Ensimm\u00e4inen Mercedes S-luokka (W116) esiteltiin vuonna 1972, ja siit\u00e4 l\u00e4htien S-luokan tiedet\u00e4\u00e4n asettaneen standardeja luokassaan. Se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4166,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4165"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4165"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4165\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4167,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4165\/revisions\/4167"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4166"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4165"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4165"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4165"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}